Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Imate opciju da nešto naručite online a preuzmete u nekoj radnji, recimo koja vam je najbliža ili ako ta radnja nema to na stanju. Pitate se zašto bi to neko hteo, pa recimo da se uverite da vam ne uvaljuju izložbeni primerak ili neki feler.
Ja sam ovo počeo da koristim i za odeću i obuću, odem u najbližu radnju, probam i ako nemaju naručim da mi donesu tu iz druge radnje. proverim i platim.
 
To je vrlo praktičan razlog i da bi moglo da se plati karticom, kao i da čovek ne uzima godišnji odmor da čeka kurira kada će da dođe. U nekim radnjama je i jeftinije ako se plaća pojedinim karticama.
 
Da, ali sve cesce nailazim na one sto samo salju, nema licnog preuzimanja.
Recimo kod delova za auto, (ili z abilo sta drugo) ako hocu da kupim samo jedan komad necega apsolutno se ne isplati placati postarinu a nema opcija preuzimanja u prodavnici (jasno mi je da verovatno nema ni prodavnice)

Danas sam cak hteo da uplatim letovanje, i pitam gde da dodjem, i dobijem odgovor da su oni online agencija i da mogu da uplatim na racun a oni ce poslati instrukcije za placanje.
i ja da ne vidim sa kim imam posla?

Mozda sam staromodan ali meni se to bas i ne svidja....taj srpski on_line_magla koncept.
Gori od njih su samo oni sto ni telefon nece da ostave, oni su za totalno izbegavanje.

OK je meni to online sve, ali moras imati poznatu fizicku lokaciju sa radnim vremenom gde se nalazis, pa makar to bila tvoja spavaca soba.
 
Ako firma legalno postoji, onda nema problema. Pošalju ti predračun na mejl i onda uplatiš preko banke (online ili na šalteru). Mislim da tako imaš i dokaz više o uplati u odnosu na keš plaćanje na šalteru, kada daju neke priznanice koje ničemu ne služe.
Postojanje kancelarije-prodavnice od 15m2 sa jednim laptopom i par kataloga nije nikakvo osiguranje od prevare. Nestane to za 2h :)
 
Naravno, ali legalno registrovana radnja mora da ima javno istaknutu adresu, broj telefona i radno vreme, to ne sme da se sakriva!

nego videste li ovu reklamaciju:

 
Da, ali sve cesce nailazim na one sto samo salju, nema licnog preuzimanja.
Recimo kod delova za auto, (ili z abilo sta drugo) ako hocu da kupim samo jedan komad necega apsolutno se ne isplati placati postarinu a nema opcija preuzimanja u prodavnici (jasno mi je da verovatno nema ni prodavnice)

Danas sam cak hteo da uplatim letovanje, i pitam gde da dodjem, i dobijem odgovor da su oni online agencija i da mogu da uplatim na racun a oni ce poslati instrukcije za placanje.
i ja da ne vidim sa kim imam posla?

Mozda sam staromodan ali meni se to bas i ne svidja....taj srpski on_line_magla koncept.
Gori od njih su samo oni sto ni telefon nece da ostave, oni su za totalno izbegavanje.

OK je meni to online sve, ali moras imati poznatu fizicku lokaciju sa radnim vremenom gde se nalazis, pa makar to bila tvoja spavaca soba.
zamisli ebay sa brojevima telefona i kupcima koji zele licno da dodju da se uvere u sve :ROFLMAO: dobro si rekao, staromodan si. I nije "srpski on_line_magla koncept" vec se ti drzis starog srpskog moram videti i nazvati i pitati milijardu pitanja koncept. Oglasnik u ruke, citaj i okreci telefone, vidjaj se... mani se onda interneta. 90% prodavnica ce pre ili kasnije biti samo online, uz placanje karticom, pre slanja. Zamisli, platis, a nije ti stiglo jos uvek!
 
Meni naj više nedostaje plaćanje kuriru/dostavljaču platnom karticiom. To bi mi olakšalo naručivanje i kupovinu enormno. Kod sebe držim vrlo malo keša, samo koliko za duvan i eventualno za pijacu, račune plaćam online a u prodavnicama platnom karticom. U Kanadi sam to radio još '70ih kada su imali mehaničke mašinice a već početkom '80ih nosili su elektronske sa potpisom na ekranu.
 
Problem je što onaj ko ne mora, ne želi da plaća visok fee banci za poslovanje sa POS terminalom.
Dok se to ne svede u neke razumne okvire, plaćanje karticom će biti tamo gde "mora".
A da deru, stvarno deru.
 
@RingeRaja razumem tebe i par kolega koji ste sa druge strane kase i znate koliko vas banka dere, ali razumite i vi nas kupce kojima je lakše da provuku "plastiku" nego da deru džepove gotovinom i sitninom.

Kad neko kupuje na kredit ili na rate tad čak i nema izbora jer gotovine nema...
 
zamisli ebay sa brojevima telefona i kupcima koji zele licno da dodju da se uvere u sve :ROFLMAO: dobro si rekao, staromodan si. I nije "srpski on_line_magla koncept" vec se ti drzis starog srpskog moram videti i nazvati i pitati milijardu pitanja koncept. Oglasnik u ruke, citaj i okreci telefone, vidjaj se... mani se onda interneta. 90% prodavnica ce pre ili kasnije biti samo online, uz placanje karticom, pre slanja. Zamisli, platis, a nije ti stiglo jos uvek!
Ako ne znaš razliku izmedju ebaya i online trgovine ne znam što se uključujes u diskusiju?
Totalno pogrešno poredjenje.

U pravu je @RingeRaja provizije banke su bezobrazno visoke pa domaći trgovci max izbegavaju pos terminale i online procesore gde sve funkcionese na vrlo primitivnom nivou.

Često kupujem on Line karte i tu je provizija 40-50 dinara po karti i ako ne kupujem nikakvu fizičku stvar.
 
Ja sam i sa ove druge strane kase sa koje smo praktično svi, i meni se ne sviđa da moram da nosim keš, samo iznosim činjenično stanje stvari.
Banke u Srbiji, za razliku od država u kojim im je matica, uzimaju nenormalno mnogo za uslugu korišćenja POS terminala, pa se njegovo postavljanje isplati onima koji imaju veliki promet i visoke marže. Takođe, na taj način banke direktno obaraju kupovnu moć svih nas, jer taj fee maloprodaja ugrađuje u finalnu maloprodajnu cenu proizvoda.
Problem je malo dublji, a zahteva najpre da Narodna Banka Srbije počne da radi posao zbog koga postoji, na način koji je u interesu građana Srbije, a ne da se ponaša kao većina državnih institucija i da sprovodi isključivo populističke mere u cilju očuvanja vlasti.
Nametnuli su DINA karticu bez troškova i mislili su da će tako rešiti stvar. To tako ne ide.
 
Problem je što onaj ko ne mora, ne želi da plaća visok fee banci za poslovanje sa POS terminalom.
Dok se to ne svede u neke razumne okvire, plaćanje karticom će biti tamo gde "mora".
A da deru, stvarno deru.
Ovo je razlog zašto isključivo plaćam kešom. Treba pomoći preduzetnicima a ne bankama.
 
...

Danas sam cak hteo da uplatim letovanje, i pitam gde da dodjem, i dobijem odgovor da su oni online agencija i da mogu da uplatim na racun a oni ce poslati instrukcije za placanje.
i ja da ne vidim sa kim imam posla?

Mozda sam staromodan ali meni se to bas i ne svidja....taj srpski on_line_magla koncept.
Gori od njih su samo oni sto ni telefon nece da ostave, oni su za totalno izbegavanje.

A još gori od njih su oni kojima je službeni mail na gmailu, yahoo ili hotmailu :) tu se odmah vidi ozbiljnost "konglomerata, korporacije, holdinga" ili kako već sebe žele da predstave.
 
Ovo je razlog zašto isključivo plaćam kešom. Treba pomoći preduzetnicima a ne bankama.
Ovo što si ti napisao je u principu suština.
Država treba da pomogne privredi, i to domaćoj, a ne da uzima od nje i pomaže inostranoj.
Na svaki uloženi dinar u privredu, koja zaradi taj dinar ovde i koji ne ode "napolje", imamo čistu korist svi.
Na taj isti uloženi dinar, sa kojim se zaradi 2 dinara, a jedan ode "napolje", nemamo nikakvu koristi.
Tako nešto stimulisati je aposlutno pogrešno, i to sa čisto ekonomske strane, bez mešanja politike.
Stimulacija stranih investicija onako kako radi Srbija je čisto bacanje para u vetar.
 
zamisli ebay sa brojevima telefona i kupcima koji zele licno da dodju da se uvere u sve :ROFLMAO: dobro si rekao, staromodan si. I nije "srpski on_line_magla koncept" vec se ti drzis starog srpskog moram videti i nazvati i pitati milijardu pitanja koncept. Oglasnik u ruke, citaj i okreci telefone, vidjaj se... mani se onda interneta. 90% prodavnica ce pre ili kasnije biti samo online, uz placanje karticom, pre slanja. Zamisli, platis, a nije ti stiglo jos uvek!
Ebay se ne može porediti sa prodavnicama.
Mnogo toga može online, ali za mnogo toga i nije baš najzgodnije (blago rečeno). Npr. svakako neću kupiti košulju, panatalone, jaknu ili cipele dok ne uzmem u ruku i ne probam.
Neću kupiti ni frižider niti rernu dok prvo ne opipam i ne pogledam. A svakako nisam od onih koji odu u prodavnicu da sve lepo pogledaju, opipaju, probaju, pa onda da kupim u nekoj online radnji jer je 5% jeftinije.
 
Poslednja izmena:
Neću kupiti ništa online dok ne regulišu isporuku od strane dostavljača da ovi ispoštuju kada im napišeš da robu "isporuče nakon 16h" ili da barem nazovu bar sat vremena pre isporuke radi dogovora a ne da svaki put nakon poziva kurira sledi monolog "Ja sam ispred vaše zgrade/vašeg ulaza, siđite da preuzmete paket"! Lepo je što ujutru pošalju poruku da očekujemo paket u toku dana ali bilo bi lepo da napišu i neko okvirno vreme (recimo bar od 13-15h), a još lepše da to ispoštuju! Ima nas još onih staromodnih koji ne radimo od kuće i nemamo luksuz da čitav dan odsustvujemo sa posla dok nam neko u 15,30h ne isporuči paket, samo zato što nema komunikacije između prodavca ili kurirske službe i kupaca.
A za sve ovo vreme imam samo jedno pozitivno iskustvo sa kurirskom službom koja je najavila okvirno vreme isporuke i držala se toga - sve ostalo je bilo "mi smo ispred ulaza, siđite" nakon čega je bilo, jurnjava da izađem ranije sa posla i glumljenje brzog Gonzalesa. Par puta je poziv bio čak i dok sam bio na sastanku, sa isključenim zvonom nakon čega je bilo "Izvinite mi više nismo u naselju, doći ćemo ponovo sutra, gledajte da budete kući". I onda sve iz početka...
Sve dok je ovakva situacija meni online kupovina, čak i uz sve svoje pogodnosti ništa ne znači.
 
Ovo je razlog zašto isključivo plaćam kešom. Treba pomoći preduzetnicima a ne bankama.
To je u redu ako si plaćen u kešu ali ja moram u banku da odnesem penzioni ček ili da dignem neki veći keš. Tu ne oderu bar dva puta. ali drugačije ne može.
Ne znam koliko košta održavanje ali ako i male prodavnice i čak i kiosci mogu da naplaćuju preko kartica, onda i dostavljači/kuriri mogu
 
Neću kupiti ništa online dok ne regulišu isporuku od strane dostavljača da ovi ispoštuju kada im napišeš da robu "isporuče nakon 16h" ili da barem nazovu bar sat vremena pre isporuke radi dogovora a ne da svaki put nakon poziva kurira sledi monolog "Ja sam ispred vaše zgrade/vašeg ulaza, siđite da preuzmete paket"! Lepo je što ujutru pošalju poruku da očekujemo paket u toku dana ali bilo bi lepo da napišu i neko okvirno vreme (recimo bar od 13-15h), a još lepše da to ispoštuju! Ima nas još onih staromodnih koji ne radimo od kuće i nemamo luksuz da čitav dan odsustvujemo sa posla dok nam neko u 15,30h ne isporuči paket, samo zato što nema komunikacije između prodavca ili kurirske službe i kupaca.
A za sve ovo vreme imam samo jedno pozitivno iskustvo sa kurirskom službom koja je najavila okvirno vreme isporuke i držala se toga - sve ostalo je bilo "mi smo ispred ulaza, siđite" nakon čega je bilo, jurnjava da izađem ranije sa posla i glumljenje brzog Gonzalesa. Par puta je poziv bio čak i dok sam bio na sastanku, sa isključenim zvonom nakon čega je bilo "Izvinite mi više nismo u naselju, doći ćemo ponovo sutra, gledajte da budete kući". I onda sve iz početka...
Sve dok je ovakva situacija meni online kupovina, čak i uz sve svoje pogodnosti ništa ne znači.
To ćeš malo/mnogo da sačekaš. Možda ako prodavac ima svoje vozilo ali ne i kurirske službe. Oni imaju svoje rute i tajming a mnogo zavisi od saobraćaja i klijenata a vozači su toliko malo plaćeni da im nije baš do neke usluge.
Ja u poslednjih nekoliko godina nemam neke probleme sa dostavom a živim u malo poznatoj ulici i moram skoro svaki put da im objašnjavam gde sam tačno i kako da me nađu. Obično zovu kada su u kraju (ispod Avale) pa zovu 5-10 minuta pre. Izađem do kapije i sačekam ih ili pošaljem nekog.
PS: Kada god može ja insistiram da se u cenu porudžbine uključi i unapred uplati prevoz tako mogu brže i lakše da primim pošiljku.
 
Problem je što onaj ko ne mora, ne želi da plaća visok fee banci za poslovanje sa POS terminalom.
Dok se to ne svede u neke razumne okvire, plaćanje karticom će biti tamo gde "mora".
A da deru, stvarno deru.
Ja to resavam sa predracunom. Ljudi odrade placanje preko racuna online, da ne ide placanje karticom, a mogu jos da im napravim cenu1-2% dole. Na 1 mil to je 20k, dobro meni, dobro kupcu.
 
To ćeš malo/mnogo da sačekaš. Možda ako prodavac ima svoje vozilo ali ne i kurirske službe. Oni imaju svoje rute i tajming a mnogo zavisi od saobraćaja i klijenata a vozači su toliko malo plaćeni da im nije baš do neke usluge.
Ja u poslednjih nekoliko godina nemam neke probleme sa dostavom a živim u malo poznatoj ulici i moram skoro svaki put da im objašnjavam gde sam tačno i kako da me nađu. Obično zovu kada su u kraju (ispod Avale) pa zovu 5-10 minuta pre. Izađem do kapije i sačekam ih ili pošaljem nekog.
PS: Kada god može ja insistiram da se u cenu porudžbine uključi i unapred uplati prevoz tako mogu brže i lakše da primim pošiljku.
Ovo o čemu ja pričam nema veze ni sa rutama, ni sa tajmingom, ni sa saobraćajem već samo sa voljom, željom i organizacijom da ujutru kaže "danas smo kod vas između 13 i 15 časova, budite na adresi". A ako kod dostavljača ikako postoji ikakva organizacija i 1% šanse da uopšte planiraju rute i tajming ne vidim zašto bi to bio problem. Problem je u stvari neorganizovanost, nedisciplina i nedostatak planiranja već se sve radi ad-hoc!
Btw ja jednostavno nisam u mogućnosti da im u skladu sa željama izađem u susret da se u najboljem slučaju pojavim tamo u roku od pola sata jer mi radno mesto i mesto stanovanja nisu ni približno blizu, kao ni supruzi - a verujem da još puno ljudi ima taj problem. Sa okvirnim vremenom isporuke ja mogu ponekad da izađem ranije, u situaciji kada se ne zna hoće li isporuka biti u 8,30 ili 15,rđu to je, priznaćeš malo teže.
A to što su oni slabo plaćeni nije moj problem - ako im ne odgovara plata neka traže drugi, bolje plaćen posao a ne da tako nezadovoljni tek odrađuju posao na štetu kupaca.
 
A zasto ne das adresu firme a ne kucne, ja tako odavno radim, kuriri uglavnom isporucuju do 16h,ne zelim da trcim tamo amo.

Naravno, izuzima se isporuka kabastih stvari, to mora na kucnu adresu ali to nije bas svakodnevna situacija.
 
Paketomate nemaju sve kurirske službe. Kao kupac, ne mogu da biram kurirsku službu. prodavac ima svoje ugovore.
 
A imate i paketomata sve više. Gospodski stigne ti poruka odeš ukucaš kod i to je to. Nema igranja gluvih telefona sa kuririma
Nemaju sve kurirske službe paketomate a kurirsku službu ne biram ja već prodavac.
A zasto ne das adresu firme a ne kucne, ja tako odavno radim, kuriri uglavnom isporucuju do 16h,ne zelim da trcim tamo amo.

Naravno, izuzima se isporuka kabastih stvari, to mora na kucnu adresu ali to nije bas svakodnevna situacija.
Ne može da se vrši isporuka kod mene u firmi.
 
A to što su oni slabo plaćeni nije moj problem - ako im ne odgovara plata neka traže drugi, bolje plaćen posao a ne da tako nezadovoljni tek odrađuju posao na štetu kupaca.
U pravu si, nije tvoj problem necija mala plata.
Ali necija mala plata postaje tvoj problem kada takav treba tebe da usluzi.
 
U pravu si, nije tvoj problem necija mala plata.
Ali necija mala plata postaje tvoj problem kada takav treba tebe da usluzi.
Odmah pored ulaza u moju zgradu ima pekara u kojoj radnice dolaze još pre pet sati da bi najkasnije do šest imale gotovu punu paletu proizvoda i uslužile one koji ranije kreću na posao. Verujem da rade i u težim uslovima i da imaju manju platu od tih kurira ali nikad nisam čuo ni da se žale zbog toga a proizvodi su im fenomenalni i njihova mala plata nije ničiji problem sem njihov, pa tako ni bilo kog od nas koje treba da usluže, ali one svoj posao rade krajnje odgovorno i profesionalno.

Zamisli sad da svi, nezadovoljni zbog toga što nemaju platu počnu da fušare i tiho poluštrajkuju - nebitno jel reč o pekarima, lekarima čije su plate isto male, naročito vezano za angažovanje tokom ove dve godine, vatrogasci - bilo ko...

I sad ja treba da budem zabrinutiji zbog kurira i žalim njih zbog male plate i opravdavam ih zbog (ne)činjenja onoga što bi trebalo da im bude izvor onoga čime prehranjuju porodicu. Izvini ali nismo im ti ni ja birali školu i posao, kao ni oni našu - svako ima svoj izbor, ali moj izbor je da sve dok radim to što radim, gde radim i za koliko radim činim maksimalno odgovorno, a kada bilo šta od navedenog prestane da mi odgovara više nego što mogu da podnesem tražiću drugi posao. Našao ga tada ili ne, to će biti isključivo moj problem ali do tada niko od onih kojima pružam usluge neće i ne treba da trpi zbog mog eventualnog nezadovoljstva radnim mestom.
 
To je vrlo pohvalno sa tvoje strane, ali na žalost, realnost pokazuje upravo suprotnu tendenciju, naročito u granama gde ljudi mogu da odu preko i zarade veće pare, kao što su medicinske sestre, vozači, građevinski radnici.
Država treba da pomogne privredi, i to domaćoj, a ne da uzima od nje i pomaže inostranoj.
Na svaki uloženi dinar u privredu, koja zaradi taj dinar ovde i koji ne ode "napolje", imamo čistu korist svi.
Na taj isti uloženi dinar, sa kojim se zaradi 2 dinara, a jedan ode "napolje", nemamo nikakvu koristi.
Tako nešto stimulisati je aposlutno pogrešno, i to sa čisto ekonomske strane, bez mešanja politike.
Stimulacija stranih investicija onako kako radi Srbija je čisto bacanje para u vetar.
Dan dva pre Božića ove godine odem nešto da pojurim što mi nedostaje, uđem u Lidl, redovi na kasi 50 metara, iznerviram se izađem napolje, na 300 metara Univer uđem unutra bukvalno 5-6 kupaca u lokalu malo manjem od Lidla, prodavačica na kasi mi kaže nije ušlo danas 50 ljudi u radnju :(
 
Poslednja izmena:
Univer je i kod mene u gradu uvek prazan, najviše ljudi što sam ja zatekao je bilo desetak i to kad je bila neka "luda" akcija/sniženje. Inače često je upražnjeno radno mesto kasirke(poznajem dvoje ljudi koji su par meseci radili na kasi i napustili).
 
Kako rade dobro je sto i toliko imaju...vecito pogresne cene...npr akcija a na kasi druga cena
Izgovor je da ne mogu da postignu da promene cene
 
Nazad
Vrh Dno