Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Da, slažem se, takav sam i ja utisak stekao da im je čitav sistem po principu APP.

Moram priznati da sam u celoj situaciji imao i malo sreće u smislu da sam se pre kupovine sa pitanjem o dužini garancije (jer nigde nije istaknuta na sajtu) obratio putem kontakt forme (mailom), i dobio pisani odgovor, sve sa datumom i časom kad mi je odgovoreno, a postojala je i opcija obraćanja usmeno putem kontakt centra.
Da sam se obratio usmeno, ostao bi bez pisanog dokaza o dužini garancije, pa bi verovatno posisao frulicu i dobio maks 24 meseca garancije.
 
Emmi i Winwin su to radili za online kupovinu i pre preuzimanja od strane Tehnomanije.
 
Isto i Tehnomanija pre preuzimanja WW i Emmi.
 
Krajem aprila kupio TV online(nije Tehnomanija u pitanju), i sa TV-om stigla i garancija i fiskalni racun.
 
Pa tako rade profesionalci.
Ostali žele/pokušavaju da muljaju.
 
tehnomanija je pala u mojim ocima sa onom pricom o laptop akcijama i poruci se online nema obavestenja 2-3 dana posle kad se pozove kao nema na stanju da bi sledeci dan izasao isti taj samo ne na akciji. Mislim koja im je poenta takvih akcija. Ili 3 komada stave na akciju ostalo idu na foru ako neko stvarno zeli da se raspituje mozda ce platiti i vecu cenu. Ne znam samo kako treniraju taj mongoloidni stav radnika...
 
Poenta je da te upecaju na niže cene u nadi da se nećeš predomisliti i da ćeš ipak uzeti po drugoj ceni, Stara taktika. Mnogi kupuju ne zbog cene nego zato što im se uređaj sviđa ili im je neophodno potreban.
 
Možda mogu i ja da podelim svoje iskustvo sa realizacijom reklamacije od strane grupacije WinWin/Tehnomanije tj. sad je to sve Tehnomanija. Odlučim na online akciji da kupim Patriot Burst SSD (2.990,00 din) u WinWin-u, online prodaja. (30.01.2021. - SSD SATA3 240 GB Patriot Burst (PBU240GS25SSDR).). Prođe sve OK, na email dobijem papirologiju račun itd... Isporuka preko kurira prošla OK, ubacim disk u kućište, sve OK radilo, do 16.05, pukle particije, ode sistem i podaci sa njim, disk mrtav. Poučen iskustvom online backup radi 24/7, jednom sam kiksnuo sa podacima, drugi put neće moći :D

U ponedeljak 17.05, spakujem disk u kutiju, odem do knjižare da odštampam dokumenta koja sam dobio na email. Opremljen sa sve papirologijom pravac u WinWin radnju. Čekao sam oko 10-15 minuta dok prođe ceo proces, za to vreme razgledao po radnji šta ima od proizvoda. Nakon završenog procesa dobio sam papir sa podacima o reklamaciji.

Posle toga, na email dobio podatke o nalogu na "KorisničkaPodrška", sve zavedeno i čeka prijem. U četvrtak 20.05 reklamacija prihvaćen, u petak 21.05 dobio sam poziv iz WinWin-a sa pitanjem da li želim zamenu uređaja. SSD mi je bio potreban, a bio sam u nekoj gužvi tako da nisam odmah odgovorio, ostalo je da se čujemo preko email. Ponovo sam pogledao ponudu SSD diskova, nije mi odgovarala i zatražio sam povrat novca (u nedelju 23.05 posalo email). Danas (24.05) dobijem povratni odgovor da su moji podaci prosleđeni finansijskoj službi, istog dana u 16:10 časova stižem SMS poruka o prilivu sredstava na račun (285100100000176947 TEHNOMANIJA DOO BEOGRAD, MILUTINA MILANKOVICA 7V, X11070 NOV).

Ovo je samo moje iskustvo sa reklamacijom na SSD disk, ne mora da znači da je primenljivo na sve kategorije proizvoda iz njihove ponude, jer nije isto refundirati 85 hiljada dinara i 3000 dinara, u ebank-u je isto :), sa stanovišta kompanije, dok ne iscrpe sve dostupne opcije da "zategnu" maksimalno gde mogu i što duže odlože, verovatno će to i koristiti, ako je suditi po ovoj temi i iskustvima ljudi, dobro sam prošao u generalnom plasmanu.

PS: Ima jedna anegdota sa Tehnomanijom i panelnim radijatorima. Trebao sam da uzmem dva komada, osoba iz kol centra kaže "Bolje vam je i taj jedan, nego nijedan", posle tog razgovora mi ni taj jedan nije bio potreban, posle dva dana zvao kurir, odbio sam prijem pošiljke, a drugi je i dalje u evidenciji i čeka dostavu, evo već 6 meseci.
 
A kad narucis online nista se ne otvara i ne proverava i opet imas pravo da se zalis bez problema.

Ne samo to, nego kada narucis online imas 14 dana prava da vratis robu samo jer ti se hoce.

Zato kazem, prema mom misljenju, online narucivanje je sveukupno za kupca komfornije, ne samo iz ugla prakticnosti.


Interesatno je ovo. Što bi reko Bora čorba "Malčice je drugčije u praksi"

 
Ne interesuje me da li prodavac ima ugovor sa nekom kurirskom službom ili ima svoj transport mora dostavljač da otvori pošiljku i potpisuje se jedino ako klauzula glasi da nema vidljivih oštećenja. Neko je pisao hoće da otvori kod kuće jer zna kako vraća u prodavnici u kojoj radi.
 
Pa iskreno ne znam sta se ova prva devojka zali... Dakle ona sama kaze da su ostecenje primetili nakon nekog vremena, i to izvan roka za prijavu ostecenja kada je dosao majstor da ga poveze. Dakle ako je lepo u uslovima poslovanja navedeno da se ostenjenje u tom i tom roku prijavljuje toj i toj sluzbi onda cim kupujes znaci da pristajes na propisane uslove poslovanja.

Drugi je slucaj kada se lepo sve odradi u roku i sa dokazima, kao sto rece covek iz drugog primera i tada mogu da prave problem ali su sanse ipak na njegovoj strani kada su upitanju nadlezne drzavne inspekcije.
Mada, cak i ako se sve odradi u 24h nije isto ako ces zvati sluzbu reklamacije nakon 10 minuta ili slati mejl nakon 4h. Malo nezgodna teritorija, jer budimo realni, isto tako postoji sansa da je neko dobio dobar TV, uzeo da ga negde stavi i namesti i razbije ga recimo... Mislim to svakako nije hipoteza koja bi se smela koristiti protiv kupca ako je rok 24h, jer to onda znaci da je svejedno zalio se on nakon 5 minuta ili nakon 11 sati, ali u praksi za kupca ipak moze praviti razliku

Zato ili odes licno u kupovinu, niko ti nece uskratiti proveru, naprotiv, ili odmah po prijemu robe je proveris a ne da cekas majstora sutra da ti kaze da je TV razbijen.
Proveru na licu mesta ce omoguciti jedino ako dostava pripada prodavcu.

Zato kazem, ima mnogo toga sto je protiv kupaca ali ima i kupaca koji su prilicno nonsalalntni i moram reci glupi, kao sto sam naveo primera radi lika koji je vracao telefon nakon 10 i kusur dana sa razbijenim ekranom i ocekviao pare nazad.
 
Evo i pohvale za Winwin,tj.Tehnomaniju reklamacija pegle rešena povraćajem novca iako je prošlo 6 meseci od kupovine i iako je imaju na lageru za ukupno 5 dana uključujući i vikend. Pegla kupljena online i reklamirana u radnji.
 
Ma reklamacije se resavaju svakodnevno u velikom broju u "korist" kupaca, s tim da postoji takodje i jedna konstantnost u negativnim iskustvima pa se stvori jedan privid da je situacija po kupce losija nego sto jeste.

I dobra je stvar tih 6 meseci... Dosta kupaca nije ni upuceno da u prvih 6 meseci garancije mogu da uzmu pare natrag, tj. da imaju pravo da biraju hoce li zamenu ili da im se refundiraju pare, a za popravku je potrebna saglasnost.
Neko ce od prodavaca to da naglasi ali mislim da neki nece.

Zato je prakticno nuzno da sam kupac ne bude pasivan, i da bude upucen u svoja prava. I sto je najgore, vecina tih prava i procedura je navedena skoro kod svih prodavaca na web stranicama recimo u uslovima poslovanja, ali dosta su ljudi indiferentni, samo su u fazonu daj pare i kupi, i nista ih vise ne zanima, a onda kada nastupi problem prvo im bude da su nepuceni, nasamareni i slicno.
 
Tako je, ovakve teme ne služe za pominjanje pozitivnih iskustava a nije da ih nema. Jednostavno, ljudi se javljaju sa negativnim iskustvima pa se nadovezuju i drugi članovi sa istim, dovoljno da se stvori pogrešan privid realne situacije.
Ne branim nikoga, daleko od toga, ali na konto iskustava sa foruma se najlakše stvori pogrešna slika realnog stanja.
Da stvari ne funkcionišu kako bi trebalo jeste činjenica, ove teme su korisne u smislu da se kupci informišu oko svojih prava pre svega.
 
Ima prodavaca i proizvođača koji na samom garantnom listu upišu prava potrošača. Za sudomašinu, na garantnom listu koji sam dobio piše to da se u prvih 6 meseci popravka može raditi samo uz izričitu saglasnost kupca. Dobra stvar, i bilo bi lepo da takav papir svi daju.
 
Pa možda su se malo opametili posle svih negativnih reportaža.
 
Zašto bi se opametili kada su monopolisti na tržištu koji su tesnoj sprezi sa vlasti i ne moraju nikome da odgovaraju? Pre će biti da se na temi javlja botovska aktivnost da stvori privid kako se stvari menjaju na bolje. Jer ako nečega imaju, imaju botova.
 
Moguće ali monopol ili ne još uvek mogu da gube klijentelu zbog gluposti, tu su Mađari i druge mogučnosti uvoza.
 
Ako se odnosi na post 826, ne vidim da se u istom igde pominje Tehnomanija. U konkretnom slučaju, prodavac je Inelektronik. Da, u garantnom listu zaista piše tako kako sam naveo.
Zašto bi se opametili kada su monopolisti na tržištu koji su tesnoj sprezi sa vlasti i ne moraju nikome da odgovaraju? Pre će biti da se na temi javlja botovska aktivnost da stvori privid kako se stvari menjaju na bolje. Jer ako nečega imaju, imaju botova.
 
Pre će biti da se na temi javlja botovska aktivnost da stvori privid kako se stvari menjaju na bolje. Jer ako nečega imaju, imaju botova.

To bukvalno niko nije napisao. Ja sam prvi, kao neko ko je radio u prodaji na nivou menadzmenta, u vise navrata izjavio da je kod nas reklamacija najsporija i generalno najslabija karika po kupca. Ne u smilsu da je nemogce ostvariti, nego da neretko iziskuje stres, nervozu i napor da bi se prava ostvarila, jer ne ide glatko onako kako bi trebalo i kako u drugim zemljama ide. I zato sam se trudio da u sto vise primera navedem koliko je bitno da kupac ne bude pasivan u svojoj ulozi, da je jako korisno da bude upoznat sa svojim osnovnim potosackim pravima i mehanizmima funkcionisanja prodaje.

Isto tako sam naveo konkretne primere kako neupucenost kupca moze da mu se obije o glavu. Eto primer te devojke iz klipa koja se buni sto joj nisu uvazili reklamaciju ostecenog televizora, koji je prijavila nakon isteka roka, i onda je tacno tu ona zrtva koga - prodavca ili svoje neodgovornosti jer nije bila upucena da postoji rok za prijavu stete lepo naveden kod svih u uslovima poslovanja, ili mozda ceka nekog da je edukuje pa je i on kriv sto joj to nije rekao... Pa ce neko reci aliii sta je ona kriva sto prodavac trpa razbijene televizore pa opet sve svaljuje na prodavca. A prodavac je 3 ili 4 u nizu dok samo do njega roba stigne u domacoj logistici.
I da, prilikom isporuka robe ni sam prodavac nije siguran da li dobija sve uredno, pa se cesto radi sekundarna kontrola kvaliteta tako sto se po nasumicnom uzorku roba kontrolise da se vidi da li je i sam prodavac dobio neostecenu i ispravnu robu iz odredjene logisticke ture, a prostora za propuste uvek moze biti, ili lose manira poslovanja spoljnih partenra. Ali prosecan kupac ce najlakse da izvristi kako je on licno targetiran da bude nasamaren, jer sta on zna, njegovo je da bude glup dok god ima pare da plati, a o njegovim pravima ce da brinu iste te pare.

Ali smo zato uvek prvi kada treba pljunuti i reci kako je sve trulo i nista ne funkcionise i prepusteni smo na milost i nemilost, liseni bilo kakve sanse da uopste vratimo pokvareni toster, to je najlakse vazda bilo.

Ni ja ne volim pomisao na reklamaciju kod nas... Najlakse i najprijatnije iskustvo sa reklamacijom sam imao preko ljudi sa KP, ali to ne znaci da si kod nas osudjen na crklu peglu jer je sve raspad.
 
^ Što bi rekli, ajde da se organizuje neka akcija sms pomoći ubogim prodavcima, jer zamisli ti tog bezobraznog kupca, lepo mu uvališ polovan/razdrndan/polomljen tv (upisati proizvod po izboru) a on se još buni... A oni dobričine male, samo pošteno i po PS rade, ne lupaju nikad marže veće od 150%, a i 50% reklamacija reše u zakonskom roku...
I šta su dočekali, da im se ovako vraća?
Ccc...
 
Mene je Thenomanija naljutila i više i ne pokušavam kada deseti put nisu imali na stanju ono što sam tražio iz njihovih oglasa. Praktično nikada nisam uspeo nešto da kupim kod njih.
 
Ko zna zbog čega je to dobro ;)
 
Dosta ljudi kod nas iskljucivo kupuju "iz navike" kod 4-5 prodavaca, jer ironicno mnogi nemaju poverenja u neke manje poznatije maloprodaje, a drugo neki uopste nisu ni svesni postojanja manjih maloprodaja. A trece, veliki broj kupaca kupuje po nahodjenju iz nekih proslih decenija, dakle treba im recimo ves masina i odu u prvi veci i poznatiji lanac i na licu mesta se informisu o svojim izborima. Dok je manji broj onih koji ce zapravo podrobno da istraze ves masine na internetu, procitaju iskustva, raspitaju se, uporede cene na vise mesta, pa onda tek da kupe.
Ta konzumerska psihologija je jedan fenomen.
Ne biste verovali samo koliko su neki kupci skepticni na nizu cenu, doslovno ako u nekoj maloprodaji vide da je proizvod 1k dinara jeftiniji u odnosu na cenu u njima poznatom lancu, pomisle ko zna zasto je to tako.

Tako da, ako nista drugo, niko nije zavistan od tih par lanaca koji nekome nisu mili iz ovog ili onog razloga, ili zbog loseg iskustva, Hvala bogu ima tu maloprodaja koje mmogu pruziti drugacija iskustva.

Ali opet kazem, kada se uzme u obzir prosecan profil kupca kod nas, nije ni cudo sto se prica svodi na par slova i slicnih primedbi.
 
^^
To i jeste i nije tacno...
kod nas zapravo i nema neke narocite ponude, sve ide iz istog izvora preko istih firmi.

Te male maloprodaje su sitni pilicari, koji robu i dalje nabavljaju od ovih vecih i rade za rabat,
ne postoji slobodno trziste, uz to smo slabo platezno sposobni pa skuplja roba ima jako slabu prodju tako da je samim tim i slaba ponuda, sve je to povezano.

I ne treba se zanositi da ako kupite graficku kartu preko XXX da nju nije uvezla "ovlascena" firma, zastupnik za SRB.

Ovde ne mozes da kupis malo bolji deo za bicikl a ne neku masinu, ili specifican skupi deo, mi smo u rangu najsiromasnijih zemalja sa ponudom, veliki nemaju interes da rade ovde osim onih koji prodaju low budget robu.
 
Poslednja izmena:
^ Što bi rekli, ajde da se organizuje neka akcija sms pomoći ubogim prodavcima, jer zamisli ti tog bezobraznog kupca, lepo mu uvališ polovan/razdrndan/polomljen tv (upisati proizvod po izboru) a on se još buni... A oni dobričine male, samo pošteno i po PS rade, ne lupaju nikad marže veće od 150%, a i 50% reklamacija reše u zakonskom roku...
I šta su dočekali, da im se ovako vraća?
Ccc...
Kad bi znao kolika je stvarno marža ne bi tako pričao.
 
^Druže karikirao sam, a ako marža nije dovoljna (a upoređujući cene koje plaćaju krajnji korisnici za HW kod nas i u inostranstvu ne bih rekao da nije), neka zatvore firmu...
 
Nazad
Vrh Dno