Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Pametan se uči na tuđim greškama, malo manje pametan na svojim, a retard nikad... Pa, ko se gde pronađe.
 
a da li je moguce (kao sto sam npr mnogo puta radio sa WW) da se dogovori da se odredjeni artikal isporuci u neku maloprodaju, i da se tu odmah pregleda, plati u preuzme? Verujem da dosta ljudi ima maloprodaje relativno blizu i da je ovo mnogo pogodnije od placanja avansno i ulazak u vrzino kolo?
 
Moguće je, danas većina nudi tu mogućnost, WW, Tehnomanija, Gigatron, i slažem se da je pametnija opcija svakome kome prodavnica nije predaleko.

To je moja praksa koju usvajam u poslednje vreme, pre svega iz razloga da se na licu mesta uverim da je to novo, neotvarano i ispravno. Samo imajte u vidu da i ako naručite online i odaberete da preuzmete robu u prodavnici vrlo verovatno ostajete bez prava na odustanak i povrat robe u roku od 14 dana, to postaje dobra volja prodavca a ne zakonska obaveza...
 
Malo mi sve ovo zbunjujuće; 1000 postova u temi, mahom za Tehnomaniju, a ljudi im i dalje plaćaju avansno online...
Pazi, lakše je platiti online nego držati keš u kući i raspravljati se sa kurirom koji uvek naplati 100-200 din više. Plus, možeš uzeti robu na rate a da ne ideš u prodavnicu.

A temu ne čitaju ljudi pre kupovine već nakon nastanka problema. Niko ne očekuje da će imati problema sa velikim lancima. Ja Tehnomaniju izbegavam, ali imao sam neku nadu da je winwin ipak "druga" firma i organizacija. Ranije nisam imao problema sa njima.
 
Ti plaćanje možeš da obaviš online kao i inače, u prodavnicu samo odeš i pokupiš robu kad te zovnu, tamo na licu mesta je pregledate, potpišeš se da si je preuzeo i to je to...

Nema lažiranja statusa porudžbine, nema kurirske kao posrednika, nema troškova dostave, nema mogućnosti da te zeznu jednostavno.

Opet se slažem da dostava na vrata ima svoju draž i neki merak, praktičnost, ali ovo preuzimanje u radnji je sveukupna sigurnost ako je nekome već radnja usputno ili blizu.
 
Slažem se. Hteo sam ja da navedem prodavnicu kao mesto za preuzimanje, ali iz nekog glupog razloga nemaju sve prodavnice tu mogućnost. Prodavnica u Pančevu nije na spisku (niti je bilo moguće navesti je prilikom kupovine) a nije mi se išlo za Beograd. Smešni su kako su loše organizovani.
 
Pazi, lakše je platiti online nego držati keš u kući i raspravljati se sa kurirom koji uvek naplati 100-200 din više. Plus, možeš uzeti robu na rate a da ne ideš u prodavnicu.
Apsolutno se slažem sa ovime. Da dodam samo i čekanje kurira i sl.
Zato uglavnom i ja izbegavam takve kupovine.
Uglavnom biram preuzimanje i plaćanje u prodavnici, ali razumem da to može biti problem ljudima koji nemaju te prodavnice u blizini.
Hteo sam samo da kažem da je ipak baš preveliki rizik kupovati kod njih, naročito online i avansno.
 
Samo imajte u vidu da i ako naručite online i odaberete da preuzmete robu u prodavnici vrlo verovatno ostajete bez prava na odustanak i povrat robe u roku od 14 dana, to postaje dobra volja prodavca a ne zakonska obaveza...
Ako se plati online, svejedno je kako se preuzima, povrat robe je moguć, zato što je činom plaćanja transakcija urađena.
 
Nažalost to nije tako... Evo odgovora koji sam dobio konkretno od prodaje Gigatrona, skoro isti sam dobio od CT, i isto mi je potvđeno na licu mesta od prodavca kada sam preuzimao robu u prvoj pomenutoj radnji.

Ukoliko je uređaj naručen online i isti je dostavljen na adresu, imate mogućnost da odustanete od kupovine u roku od 14 dana od datuma kupovine.
Uz fiskalni račun i garanciju dobija se obrazac za raskid ugovora na daljinu. Potrebno je da formular popunite i uređaj pošaljete na adresu Servisnog centra navedenu u obrascu.
Uslovi navedeni u obrascu moraju biti ispunjeni radi realizacije raskida ugovora.

U slučaju da je uređaj preuzet lično u poslovnici, mogućnost odustanka od kupovine moguća je isključivo uz odobrenje menadžera radnje.
Moramo da napomenemo da se ovaj vid vraćanja ili zamene robe bazira na dobroj volji se da kupcima izađe u susret, te da za isto nismo u zakonskoj obavezi.

Kupovina je zaključena činom preuzimanja robe a ne transakcijom, a s obzirom da robu uzimaš na licu mesta gde stičeš uvid u njeno stanje u poslovnici prodavca preduslov za pravo povrata se gubi jer kupovinu nisu obavio na "slepo".
 
Da li oni imaju online procesor plaćanja?
Ako imaju, da li to znači da ja kada platim nešto online i kada to isto odbijem da preuzmem u prodavnici, dobijem pare nazad odmah? Da li mogu uopšte da odbijem, tek tako, eto, iz hira, bez obrazloženja? Jer ja kada sam davao njima novac nisam imao ispred sebe to što kupujem, a takvo nakaradno tumačenje zakona u njihovu korist me ni ne čudi.
 
U Tehnomaniji kada se poruči online dobija se ugovor o prodaji na daljinu, bez obzira sto se preuzima i placa u prodavnici.
Srecom nisam isprobao da li bi prihvatili vraćanje bez problema.
 
Ja samo rekoh šta meni rekoše.

Ako već preuzimate u prodavnici eto upitajte tamo da li imate pravo na vraćanje u roku od 14 dana...

Ja sam rekao kako to izgleda u Gigatronu kada preuzimaš... Potpišeš se uz broj lične karte i time si zaključio Ugovor o prodaji u okviru poslovnih prostorija jer si i robu tu preuzeo i oni su to apsolutno u pravu jer i sam Zakon članom 29. definiše kada je Ugovor zaključen izvan prostorija što je preduslov za pravo na 14 dana.

Ono online što dobiješ obrazac je automatski mejl koji dobijaju svi, i kao što rekoh i kao što je logično, Ugovor o prodaji na daljinu se ne zaključuje kada tebi skinu pare nego kada tebi roba dođe u posed, što je isto definisano zakonom.

A to ko i kako tumači, ispravno ili pogrešno, najbolje da se informišete licem u lice, kao i ja...

Sa moje strane, ja mislim da su u pravu.
 
Da li oni imaju online procesor plaćanja?
Ako imaju, da li to znači da ja kada platim nešto online i kada to isto odbijem da preuzmem u prodavnici, dobijem pare nazad odmah?
Možeš da platiš online i da se onda predomisliš i ne preuzmeš. Mozeš i u samoj radnji da se predomisliš i ne preuzmeš. Novac ti neće vratiti odmah na licu mesta, već preko online podrške rešavaš.

Inače ne razumem toliku frku oko vraćanja; kapiram da ako mi nešto treba to ću i da kupim, zašto bih da vraćam? Ukoliko je neispravno, svakako moraju da zamene bez obzira kako se kupi. Eto, jedini razlog koji vidim može da bude to da je nešto korišćeno i prodato kao novo, ali to se opet vidi na kutiji prilikom preuzimanja u radnji.

Ni onaj čovek na YT sa stativom mi nije jasan; kupio, pocepao kutiju i onda se vratio da zameni. Pa da li bi on kupio nešto sa pocepanom kutijom i vidno otvarano i vraćano?
 
Tako su i meni rekli u prodavnici, da mogu slobodno da se predomislim pa i zamenim robu na licu mesta, ili da otkažem i da mi vrate pare...

Ali da odustanak od robe tipa u 14 dana više nije meni zakonski omogućeno niti su oni u obavezi, jer sam robu video i prihvatio na licu mesta isto kao što bih uradio i da sam jednostavno ušetao u prodavnicu i kupio.
Međutim kažu da se uvek trude da kupcima izađu u susret. Pa ti to sad rastumači.

Kako god bilo, ako se neko prilikom kupovine premišlja i sumnja da bi nešto mogao da vrati, onda svakako neka izbegava to preuzimanje u radnji.
 
Ja samo rekoh šta meni rekoše.

Ako već preuzimate u prodavnici eto upitajte tamo da li imate pravo na vraćanje u roku od 14 dana...

Ja sam rekao kako to izgleda u Gigatronu kada preuzimaš... Potpišeš se uz broj lične karte i time si zaključio Ugovor o prodaji u okviru poslovnih prostorija jer si i robu tu preuzeo i oni su to apsolutno u pravu jer i sam Zakon članom 29. definiše kada je Ugovor zaključen izvan prostorija što je preduslov za pravo na 14 dana.

Ono online što dobiješ obrazac je automatski mejl koji dobijaju svi, i kao što rekoh i kao što je logično, Ugovor o prodaji na daljinu se ne zaključuje kada tebi skinu pare nego kada tebi roba dođe u posed, što je isto definisano zakonom.

A to ko i kako tumači, ispravno ili pogrešno, najbolje da se informišete licem u lice, kao i ja...

Sa moje strane, ja mislim da su u pravu.
Evo zvanično za Tehnomaniju...

Da li mogu da odustanem od kupovine ukoliko je uređaj već preuzet?​

Naravno. Ako odustanete od kupovine, rok za povrat uređaja kupljenih putem usluge Kupi online, preuzmi u radnji je 15 dana. Proizvod možete vratiti direktno u radnju gde je i preuzet ili putem kurirske službe, na neku od odgovarajućih adresa koje su navedene u obrascu o odustanku od ugovora.

Uz uređaj koji je predmet povrata, potrebno je dostaviti i Ugovor o prodaji na daljinu, kao i popunjen obrazac o odustanku od ugovora


Ovako bi i trebalo da bude za sve, i nikako drugačije.
Sad što oni izmisljaju, to je deugo...
 
Onda su mene ili zeznuli ili tumače na svoju ruku...

Ali eto, veliki plus za Tehnomaniju jer decidno oglašavaju crno na belo politiku prodaje.

Mada sam opet stava da zakonski ne moraju kako je meni rečeno iz Gigatrona, ali to je samo moje lično i laičko tumačenje člana Zakona koji to spominje i njegove primene u praksi.
 
E ja pisao Efektivi sa pitanjem u vezi ove problematike...

Odgovoriše da rok od 14 dana i pravo na odustanak važe i kada se roba preuzme u prodavnici, što znači da su meni prodali priču u koju sam ja poverovao... Mislim, nije mi bitno svakako jer svejedno ne vraćam robu, ali opet nije lepo...
 
Malo mi sve ovo zbunjujuće; 1000 postova u temi, mahom za Tehnomaniju, a ljudi im i dalje plaćaju avansno online...

A koja je razlika da platiš u kešu kada ne možeš da otvoriš i proveriš robu ?
 
Mislio sam u smislu da ako ne pošalju robu, nisi na gubitku.
Ako platiš unapred, onda jesi i moraš da ih moliš da ti šalju robu ili refundiraju novac.
 
Ja nikada nisam čuo da je neko ostao bez robe i bez novca, ne verujem da je tako nešto uopšte moguće izvrdati.

Najveći "problem" koji sam ja imao u tom smislu jeste da platim online pa sam i bez para i bez robe po par nedelja jer se desi da robe nema pa je čekaju od dobavljača... No i na to bi trebalo opet biti spreman jer je njima rok za isporuku 30 dana pa im se može...

Doduše, da ne grešim dušu, za taj period koliko sam čekao nisu mi skidali pare sa računa, samo je iznos bio zadužen, i tek mi je pare sa kartice povuklo kada im je roba stigla. tako da sam svakako mogao verujem i otkazati porudžbinu pa da mi puste pare.

Mislim svašta se dešava kod nas jelte, ali primere da ostaneš praznog džepa i praznih ruku baš ne čuh, niti se tako nečega pribojavam.
 
Doduše, da ne grešim dušu, za taj period koliko sam čekao nisu mi skidali pare sa računa, samo je iznos bio zadužen, i tek mi je pare sa kartice povuklo kada im je roba stigla. tako da sam svakako mogao verujem i otkazati porudžbinu pa da mi puste pare.
Upravo ovo sam i ja očekivao, da se račun zaduži pre skidanja novca dok ne skine roba. Tako funkcioniše GT i Shopster. A ovi odma naplate a roba im još stoji u prodavnici. Malo bezveze, ali ajde, winwin podrška za sada odgovara ali nemaju ideje kada će da pošalju porudžbinu.
 
Jel zna neko dal tehnomanija javi pre nego sto donesu isporuku ili se samo pojave pa ako nisi kuci nista ? Cekam vec 15 dana ves masinu.
 
Kada ti potvrde porudžbinu mejlom dobiješ link za praćenje statusa porudžbine i tu pratiš stanje, a kontaktiraju te pred isporuku.
 
Porucio komp 30. avgusta u Tehnomaniji, dobio potvrdu, dobio broj za pracenje posiljke, rok za isporuku 7 dana stoji pored samog artikla. Kontaktiram ih 10 ak dana kasnije kazu jao stvarno ne znamo sta se desava evo proveravamo upravo i javljamo vam, maksimalno cemo da ubrzamo...Posle 3-4 dana im ponovo saljem mail uopste ne odgovaraju. Od 15. septembra stoji status spremno za slanje i ja podignem novac u banci da iskesirsm kad opet ga nema u cetvrtak ni u petak i evo ga vikend :) Znaci u najboljem slucaju 22 dana ako bude ponedeljak. Da ne pricam sta ce da bude u slucaju reklamacije jer ne salju fiskalni racun...
 
Ako je u ponedeljak 22 dana onda im je krajnji rok naredna nedelja svakako jer je zakonski rok za isporuku 30 dana. 😂

Ako ništa, makar su pare kod tebe dok je komp kod njih pa ti novac nije talac njihove neažurnosti. 😁

E a taj komp koji su poručio, jesi proverio na stranici ono "dostupno u radnjama" čisto da vidiš je l ga fizički ima u kojoj radnji...
 
Nema kod njih vise skoro nista u radnji. Vecina stvari moze samo online. Porucivao sam inace jos neke graficke kartice isto je par puta bilo cekanje ali najvise 10 radnih dana(iako je krajnji rok 7 radnih kada je "na stanju"). U svakom slucaju mnogo neozbiljno deluje sve ovo. Inace radi se o izuzetno skupoj opremi, nekada su cifre prelazile i 500 k po dostavi. Racunam da ja imam firmu i da imam klijente koji porucuju za toliko novca, gledao bih da bar ispostujem taj rok, ma doneo bi im licno isti dan ;)
Tako se ponasaju jer skoro imaju monopol.
 
E to kada nemaju robu široko dostupnu u radnji, kada poručiš nešto što može samo online, to ti je praktično kao da si se prijavio na listu čekanja...
Jer sigurno nisi jedini koji je poručio tu robu, ima neko ispred tebe a oni je vrlo verovatno nemaju kod sebe toliko pa se čeka dobavljač, a onda je opet pitanje kako dobavljač stoji.

Zato ja nikad, ali nikad ne poručujem online robu koja nije izlistana u radnjama, ako je očekujem skoro... Oni svakako imaju 30 dana, to je praktično jedini rok koji prodavac mora da ispoštuje, a to što piše isporuka za toliko i toliko dana, to njima nije ništa obavezujuće, izuzev što ih srozava kao prodavca ako ne poštuju ono šta oglašavaju.

Ali u pravu si u suštini, jako neozbiljno poslovanje kada sebi dopuštaju rizik da im neko odjavi porudžbinu sa velikim ciframa, a opet sudeći po tome da ništa ne menjaju, izgleda da uvek ima neko drugi koji će da kapne pare umesto nezadovoljnog prvog i tako u krug...

Jedino šta mi padne na pamet je možda da si trebao da ih pritisneš mejlom kada su premašili taj rok od 7 dana koji stoji oglašen, tipa da izraziš nezadovoljstvo i nagovestiš da ćeš odustati od porudžbine ukoliko roba ne bude poslata u roku od 3 dana recimo...

Meni je konkretno to davno sa njima uspelo kada je bio u pitanju neki frižider. Pošto računaš da nisi jedini nezadovoljan, ali ako iskažeš koncizno svoje nezadovoljstvo možda te poguraju kao prioritet.
 
Evo jedan sjajan primer fantasticnog funkcionisanja tehnomanije. Naime, par nedelja pratim televizore jer se selim u novi stan, cekam da mi se zavrsi dnevna i generalno ne zurim sa kupovinom jer sve zavisi od majstora i njihovog zavrsetka rada.

Ovaj vikend imaju akciju 15% na tcl, reko' aj bacim pogled na cenu reda radi i imam šta da vidim. Sa 60k otisla na 72k i sa dodatnih 15% ispada oko 61.300. Zaista sjajan i inovativan nacin poslovanja, pravi lideri nema sta. Samo da upalim auto i idem po TV ali ne lezi vraze.

Uglavnom, svakako ne bih kupovao i da imaju 15% jer su opet skuplji od konkurencije, pre bih dao lokalcima nego ovim hmmm.. sjajnim maloprodavcima, treba im dati jos koje mesto u privrednoj komori :)
 
^ Pa to im je stara fora koju koriste i sve ostale nase prodavnice odavno. Da vidis tek pred crni petak kako s tim manipulisu.
 
Nazad
Vrh Dno