Šta je novo?

Problem sa Telekomom i EUnet ADSL-om

vlada90

Cenjen
Učlanjen(a)
13.09.2013
Poruke
1
Poena
151
Imam EUnet adsl(6mbs/1mbs) paket i imam problem sa pucanjem linka i kvalitetom istog. Problem postoji oko 2 meseca, a poceo je prestankom rada fiksong telefona, tj uposte nije bilo signala. Naravno odma sam nazvao Telekom koji mi je rekao da je kod njih sve ok, i da je problem najverovatnije do telefonskog uredja. Prihvatio sam to sto su mi rekli i telefon sam izbacio iz upotrebe i ostavio povezan samo ruter direktno na telefonsku uticnicu. Medjutim nekako se to poklopilo sa sve cescim pucanjem konekcije(u pocetku
je to bilo jednom dnevno, pa se vremenom povecavalo) i smanjenem protoka koji je bio oko 4mbs/0.2mbs kad sam merio na speedtestu.
Problem sam totalno zanemario jer sam mislio da je nesto do mene tj. los kabl ili los ruter, a i internet mi toliko nije bio potreban.
Pre nedelju dana sam zvao tehnicku podrsku objasnio im sta nije u redu i oni su mi rekli da dodjem po novi ruter(TP-LINK TD-W8910G) pre toga sam imao Planet ruter, tada sam zamenio sve moguce kablove, ali i dalje je dolazio do pucanja interneta, nekad se odma konektuje, a nekad link
trazi i po par minuta. Zvao sam ponovo i oni su mi rekli da proverim SNR Margin i dobio sam sledece vrednosti:

Downstream Upstream
SNR Margin: 7.3 6.0 db
Line Attenuation 41.0 31.5 db
Data Rate: 4730 256 kbps
Max Rate: 5520 412 kbps
CRC: 19000 0

Ove vrednosti su se cesto menjale, ali margina nikad nije isla preko 9.0db bukvalno sam pratio 24h. Inace udaljen sam od centrale manje od 1km(tako su mi rekli u telekomu). Tad su podneli zalbu Telekomu koji je sutradan odgovorio da je sve ok i da je problem do mene. Tada je eunetov tehnicar izasao na teren poneo svoj ruter prikljucio ga sa svojim kablovima direktno na uticnicu medjutim nije mogao da dobije link 15ak min i otisao, rekavsi da ce ponovo poslati zalbu telekomu. Juce oko 2 popodne su me zvali i rekli da je telekom ponovo proverio sve i da je sve ok kod njih i da je problem u mojim instalacijam, posavetovao me je da promenim uticnicu. Ja sam otisao kupio novu uticnicu povezao i dobio
iste vrednosti, pratio sam stanje sat vremena i nista se nije menjalo, opet sam vratio staru uticnicu da uporedim, i vrednosti se nisu bitno razlikovale. Oko 18:00h san seo jos jednom da proverim stanje i dobio sam ovo, tj nesto slicno, a ovo mi je trenutno stanje:


ADSL Firmware Version: FwVer:3.12.8.31_TC3086 HwVer:T14.F7_7.0

Line State: Showtime

Modulation: ADSL2 PLUS

Annex Mode: ANNEX_A

Downstream Upstream
SNR Margin : 18.6 9.0 db
Line Attenuation: 17.1 12.2 db
Data Rate : 8192 1021 kbps
Max Rate : 17604 1085 kbps
CRC: 0 0

Ali ubrzo je link poceo da puca, tj cim povucem neki protok(odem na youtube ili stavim nesto da se skida). Ponovo sam monitrao novu uticnu al se desava isto...
Tada sam se setio da prikljucim telefon(koji po telekom nije ispravan) i gle ima signala. Od juce 18:00h do sad izgubio sam konekciju oko 30ak puta, ali se vrlo brzo ponovo konektujem(oko 1min.)


2963877715.png
[/URL]




Zvao sam danas tehnicku podrsku i prvi put se javila zenska osoba, sve sam joj objasnio, ali mi je izgledao kao da se bas ne razume u problem... Rekla mi je da je problem u mojim instalacijama, i da je kod njih sve ok i da je u telekomu sve oko.
Sto se tice mojih instalacija, 2 licne duzine oko 2cm vire iz zida, i jedna i druga su nastavljene, mora tako jer bi inace morao da stemujem ceo zid. Fiksni sam prikljucio i povezao sa spliterom, i sad mi rade i fiksni i internet, veza se ne prekida sve dok ne krenem nesto da vucem, nekad mogu da skidam pola sata, a nekad ni 2 min. Sva ova merenja su uradjena kada je ruter bio dirketno povezan na uticnicu, a i sa spliterom dobijam ista ocitavanja.

Izvinjavam se na predugackom postu, ali bi voleo da cujem vase misljenje i sta bi me vi savetovali da radim.

Hvala
 
Vrh Dno