Šta je novo?

"Prereferenciranje" linkova

ciciban

Čuven
Učlanjen(a)
20.12.2002
Poruke
961
Poena
620
Pošto sam već i samoj temi nadenuo nejasno ime, neću uopštavati pitanje, nego ću ga postaviti na konkretnom primeru. Naime, imam jedan spisak, ljudi (sortiran po abecedi), sa raznim podacima. Linkovao sam podatke za svakog čoveka posebno (sve ćelije iz jednog reda Excel tabele) u pojedinačni Word fajl, sa posebnom formom tabele, gde su sadržaji ćelija iz Excel-a, nekim redom, paste-link komandom kopirani u određene ćelije Word tabele. Naravno, to sam uradio da bi sa bilo kojom promenom podataka u Excel tabeli došlo do automatskog ažuriranja u Word fajlovima... Međutim, ako se na Excel spisak dodaju novi ljudi, tako da se smeste po abecednom redu, dolazi do problema (novo ime se povezuje sa Word fajlom drugog čoveka). Pitanje je, da li postoji mogućnost nekakvog "prereferenciranja", ili bilo kakve druge manipulacije, kojim bi se prilikom insertovanja novih redova u Excel tabeli, zadržali prethodno uspostavljeni linkovi prema određenim Word fajlovima?
 
Za to se koristi opcija mailings u Wordu.

Odeš na mailings tab, pa Select Recipients, pa use existign list, odabereš svoj excel file i to je to.

Posle u wordu dodaješ polja koja si pominjao ( koje polje je koja kolona iz excel-a ) i to je to.

Tu imaš mogućnost da se ažuriranje excel-a primenjuje i u wordu, nema veze da li si nešto sortirao ili ne, u trenutku otvaranja worda će i izmene biti primenjene.

Pozdrav,
 
Problem je u tome što se svaki red iz Excel tabele vezuje za poseban fajl u Wordu (sa imenom čoveka čiji su podaci linkovani iz ćelija Excela u Word tabelu). E sad, kad se insertuje novi red, sa podacima novog čoveka, svi redovi (podaci) ispod novoinsertovanog reda se sada vezuju za Word fajlove sa imenima drugih ljudi. Znači kad otvorim Word fajlove i izvršim ažuriranje linkovanih podataka sa Excelom, dobijem pogrešne podatke za sve ljude sa spiska, ispod novoubačenog čoveka. Naravno, ja mogu ubaciti podatke u poslednji red tabele, ali tada nemam sortiran spisak (po abecedi).
 
Ne razumem, ne znam kako se izmešaju podaci ako koristiš mailing.

Pogledaj primer iz priloga. Tu su ti 2 file-a, u exel-u radi šta god, i word će ti uvek prikazivati podatke iz istog sloga, kako god ih sortirao, insertovao ili šta god im radio.

Otvori ovaj word file ( naravno prvo raspakuj arhivu, da ti oba file-a budu u istom folderu ), idi na mailing tab i idi na preview results. Idi strelicom ( pored tog preview ) na desno i smenjivaće ti se podaci zaposlenih iz excel file-a.

Posle toga ubaci nekog novog u excel, bilo gde, ili zameni nekog postojećeg, ili zameni neke podatke, šta god. Sačuvaj taj exel, zatvori i otvori word, ponovi ove korake iz prethodnog reda i svi podaci će biti na mestu.

Javi da li ti ovo rešenje vrši posao.

Ne znam šta si do sada korisio da bi dobio to rešenje koje spominješ.

Pozdrav,
 

Prilozi

  • Mailing_test.zip
    17.1 KB · Pregleda: 20
Koliko sam, na brzinu video, ovo je dgrugačiji način linkovanja između Excela i Worda, nego što sam ja radio (znao). Od nedavno koristim Word i Excel 2007 i nisam jos imao potrebe da proucavam taj tab "Mailings", tako da ne znam šta se sve iza njega krije... Vidim da se u Excelu napravi tabela čiji nazivi kolona su povezani sa Wordom i sve se automatski ažurira, ali sve se nalazi u jednom Word fajlu... Da li je moguce da se podaci za svakog čoveka sa save as, snime u posebne Word fajlove i da dalje održavaju link sa Excel fajlom. Moram malo da isprobavam kako ovo sve funkcionise, a bilo bi dobro ako bi mogao, ukratko, da mi kažeš, kompletan postupak linkovanja, od oformvljivanja bazne tabele u Excelu, preko umetanja imena kolona na pojedina mesta u Wordu i njihovog povezivanja sa Excelom. Pa i primer kako se insertuje novi red i da li za to treba još nešto odraditi osim same komande insert u Excelu i popunjavanja novih podataka...? U svakom slučaju hvala puno sto si mi otkrio ovu zanimljivu, i verujem, veoma korisnu funkciju Excela, odnosno, Worda...
 
Ne treba ništa specijalno da znaš.

Excel file edituješ kako god želiš, kao što si radio i do sada, insertuješ brišeš, sortiraš ili kako god. Bitno je samo da nakon izmene sačuvaš Excel, a onda zatvoriš pa otvoriš Word ( ako već nije otvoren ).

U prvom postu sam ti napisao postupak vezivanja ova 2 file-a ( tab Mailings, pa select recipients itd - čitaj prvi post ).

Možeš da sačuvaš ili štampaš te word file-ove kako ti volja, tome služi dugme "Finish and merge" u Mailings tab-u.

Pozdrav,
 
Nazad
Vrh Dno