Šta je novo?

Pravljenje igara?

smith_bre

Čuven
Učlanjen(a)
29.03.2003
Poruke
2,982
Poena
705
Zdravo drugari.
Imam već duže vreme ideju za igru, ali nisam imao znanja i vremena da to sprovedem u delo, pa sam i zaboravio na to.
Skoro sam se setio svega i počeo sam da pretražujem net, gledajući Game Engine i programe za modeliranje.
Što se same igre tiče, da kažemo da je LOL-DOTA-HON klon, znači ne pravim baš klon, ali svi elementi iz tih igara su prisutni kod mene.
Zanima me da je neko od vas radio bilo šta vezano za pravljenje igara, da li poznajete game engine-e, programe za modeliranje i slično?
Za sada najbolji mi je Unity Game Engine i Blander za modeliranje.
Svaki savet predlog su dobrodošli, a sad su mi i najpotrebniji, jer sam u fazi u kojoj je sve moguće, jer ništa još nije započeto..
Hvala u napred!
 
Kad vec jos nisi zapoceo, najbolji savet ti je da batalis tako nesto i uzmes nesto jednostavnije jer je sve sanse da na kraju od toga nece biti nista. Cak i da imas iskustvo u izradi igara, sve sto ide na mmo rpg ili rts ima poprilicno posla da tesko da moze jedna osoba da odradi, da ne pominjem da jos treba da radis i modele za igru. Ali ako hoces iz hobija radi sebe mozes da probas.

Ajde prvo od programa za kreiranje asseta. Blender je sasvim dobar izbor uz to i besplatan. Za bake-ovanje normal, AO i drugih mapa mapa vecina onda koristi XNormal. Mada za ovakav zanr mozes da se izvuces i bez hi poly modela radi generisanja normal mapa sto bi ti ustedelo dosta vremena i radis samo low poly modele sa stilizovanim diffuse (hand painted) teksture kao u Blizz igrama.

Nisi naveo kako stojis sa iskustvom i da li ti trebaju tutorijali i slicno, ali dobar start je CG Cookie imas i za Blender i za Unity. Digital Tutors je prosle godine isto radio tutorijale za Unity a generalno imaju i dosta stvari za modelovanje. Ovo je na prvu loptu, ako zatreba mogu jos da iskopam. Za blender najbolje gledaj one koji su za verziju 2.5x i novije.

http://cgcookie.com/blender/

http://cgcookie.com/unity/

Sto se tice endzina mislim da ti je najbolje da uzmes Unity, ima dosta custom ekstenzija, mogucnosti da ga prilagodis kako ti odgovara i dobar je za programiranje. Imas i asset store sa dosta stvari sto modela sa animacijama, sto starter kit skripta za razne zanrove. Konkretno za MOBA nisam nasao nista, ali ima jedan framework za top-down MP, RPG i RTS pa baci pogled, kao i par tema koje mogu mozda da pomognu da vidis koliko posla ima.

http://forum.unity3d.com/threads/141049-MOBA-Unity-development

http://forum.unity3d.com/threads/116711-RELEASED-Fury-Framework-RPG-RTS-Creator

http://answers.unity3d.com/questions/326514/help-making-a-moba.html

Pomenucu i UDK kao mogucnost cisto jer imaju vec odradjen MOBA starter kit sa osnovnim kodom.
Mislim da je i dalje bolje da koristis Unity jer je dosta laksi za programiranje, a i ovde nemas fleksibilnost da menjas komponente kao tamo.

http://udn.epicgames.com/Three/MOBAKit.html


Pa, srecno. :)
 
Poslednja izmena:
Hvala puno za odgovor.
Nemam iskustva, ali imam želju i uporan sam. Neću sam raditi, već sam počeo da skupljam društvo koje je voljno da pomogne.
Unity mi se mnogo dopao baš zbog zajednice i mogućnosti koje pruža ista, mnogo toga može da de kupi, samm tim se štedi vreme a i novac(koliko gos to čundo zvučalo).
Igra je mala i prosta, ali sam svestan koliko ima posla oko nje.
Što se tiče modeliranja Blender je ušao u uži izbor jer je free i nije glomazan, dosta stvari za njega mogu da se nađu na netu. Modeli za igru bi bili low poly, i sama grafika igre bi se zasnivala nalik lol,dota,hon.
Nisam te najbomje razumeo oko dela za mape, zar njih ne bi trebalo da radim u samom engine-u tj u Unity-u
Svaki materijal koji je vezan za pravljenje igara i koji miskite da mi je potreban slobodno ostavite linkove, sve ću pogledati pročitati.
Hvala još jednom.
 
To za mape nisam mislio kao mape za igru, vec mape koje se bejkuju sa hi-poly modela na low poly model, znaci normal, AO, cavity, diff color map itd. U sustini mozes i bez njih jer ce ti trebati dosta vise veremena da pravis i detaljises hi poly model, ali su veoma korisne kasnije tokom izrade tekstura za maske i selekcije. Mada opet mislim da je bolje da ne ides presiroko i radis samo low poly i hand painted teksture.
Sto se tice samih mapa za igranje njih radis u samom endzinu, ali mozes i da ih odradis u Blenderu jer podrzava i export cele scene.

Sto se tice linkova ne mogu sve da ostavljam jer neki idu pod warez, ali recimo da ovo ispod mozes naci na jednom ruskom trekeru.
Ovde su digital tutors za Unity, neki kursevi su i besplatni.

http://www.digitaltutors.com/11/training_search.php?searchString=unity

Za handpainted teksture potrazi ovaj:

http://www.3dmotive.com/training/photoshop/hand-painted-weapon-texturing/?follow=true

A i polycount ima wiki stranu sa linkovima ka nekim tutorijalima:

http://wiki.polycount.com/TexturingTutorials#Painting_Stylistic_Textures

Isto skini i vertex casopis za neke savete, ovo sto tebi treba ima na stranama 47-62, 118-126 i 256-267.

http://www.artbypapercut.com/
 
Poslednja izmena:
Pitanje
Nasta oni (developeri) potrose tolike silne pare za pravljenje igre? Msm sta koriste i to
 
Grafika i programiranje generalno pojedu najvise. Sad za marketing zavisi stvarno od igre do igre.
Sto se tice softvera napredovalo se po pitanju kvaliteta izgleda modela, ali problem je da je sam workflow postajao sve obimniji i obimniji. Pre je moglo da se prodje sa kombinaciju program za modelovanje tipa Max/Maya i Photoshop za teksture i gotovo. Sada se to vec podiglo na vise programa i cesto ide nesto ovako:

- base mesh (Max, Maya, ...)
- sculpting (Zbrush, Mudbox), decimation na manju polycount, cleanup modela po potrebi
- low poly retopology (polularan Topogun, programi modelovanje), optimizacija
- UV Unwrap
- bejkovanje mapa (XNormal, programi za modelovanje): tangent space normal map, ambient occlusion i diffuse blockout su neke osnovne koje se uvek rade. Na to moze da se doda cavity, height, curvature mapa.
- e sad zabavna stvar je da vecina endzina nema synced normale sa bejkerom, pa je izbacen Handplane. Radi se object space normal mapa, salje u Handplane koji potom konvertuje u tangent space normal mapu u zavisnosti od izabranog endzina da bi dao bolje sencenje
- izrada tekstura (Photoshop, Substance Designer, ...)
- Tu jos moze da uleti nDo za detalje na normal mapi, a odskora i dDo za brzu izradu teksture.

I najbolja stvar, provedu sate i sate na izradi super finih detalja za model i onda nalepe low res teksturu da se vecina njih jasno ni ne vidi. win :D

Za plate ovo moze da pomogne

http://www.gamecareerguide.com/features/1108/game_developer_salary_survey_2012.php?page=1
 
Poslednja izmena:
Jedini link koji ti treba zove se YouTube.
 
E da ne otvaram novu temu nego da pitam. Ne interesuje me pravljenje nove igre, vec graficko poboljsanje neke stare. Da li je to nekako moguce?
Na primer, igranje GTA Vice City sa nekim grafickim poboljsanjima, bolja grafika senke ivice vozila isl ili neke druge igre
 
Vrh Dno