Šta je novo?

Potrebna pomoć oko instalacije Linuxa sa dve Windows particije!

Raksa

Slavan
Učlanjen(a)
16.10.2005
Poena
319
Već sam se malo informisao na ovom forumu jer sam početnik što se tiče Linux-a i ovom prilikom želim da se zahvalim svima koji su mi pomogli da savladam neke najosnovnije stvari.

No, da se vratimo na temu. Na računaru tj HDD-u imam dve particije gde su instalirani Windows 7 i Windows Vista (koju ne koristim već više od 2god.).
Vista je instalirana na sistemskoj particiji C a Windows 7 na G, ostale su radne particije koje su "zauzete" sa podacima. Windows-e "podižem" boot selekcijom sa liste.

- Zanima me da li postoji mogućnost da umesto Windows Viste, koja se nalazi na C particiji, "zamenim" sa Linuxom?
- Kako da namestim boot listu ako uspem da instaliram Linux na C particiju?
- Koji Linux, po preporuci, za početnike da instaliram? Fedoru možda?

Formatiraj disk C (prethodno prebaci podatke koji ti trebaju...) Sto se tice pocetne distribuciju, pogledaj Ubuntu mislim da je ok tj. meni se dopada jednostavan i lak za koriscenje pomoc na svakom koraku...
Sto se tice boot liste nemoj da brines nista lindza ce to sam da resi instalacijom GRUB menia i isto ces moci da biras Win ili linux plus ces moci da manipulises GRUB-om tj. da ga malo i "ulepsas" ako bas imas zelju..

Biće tu malo problema, pošto je Vista bila na C, pa je i Win boot manager na C
Idi ovako :
1. Obriši C paticiju
2. Pokreni Win 7 instalaciju, on će videti da nešto nije u redu sa boot managerom i popraviće ga ( ako ne uspe iz prve, probaj još jednom, uspeva sigurno )
3. Kad ti je sređen Win boot manager, onda instaliraj linux i GRUB će srediti ostalo