Šta je novo?

Pomoc oko odabira hifi sistema

Ovo su osnovne stvari, ko se ovde zbunjuje ja zaista ne mogu da uzmem ni jedno misljenje dalje za ozbiljno. Ne bavim se "hifi-jem" profesionalno, samo amaterski, ali se bavim akustikom i zvukom u smislu da moji projekti ne mogu biti "meki", "tvrdi", "ostri" i "dinamicni" vec moraju biti tacni i precizni. Ili daju zeljeni rezultat (meren) ili ne daju, nema mesta za "pricu".
 
Šta mislite o kupovini Sansui-a AUX501?
Našta treba obratiti pažnju?

Apsolutno. Kao i u glavnom sve firme iz tog vremena i Sansui je imao odlične modele u klasi cena kvalitet. Kasnije su neki modeli od svih proizvođača otišli u legendu, kao na primer JBL L, Sony Es, Pioneer HPM, Yamaha NS najjači modeli, i tako dalje. Kod Sansui se stvorila i dodatna mistifikacija jer nije bilo dovoljno proizvedenih količina. Za sve te uređaje je potreban jako dobar majstor koji bi mogao da ih vrati u fabričko stanje , a po mogućstvu i malo poboljša kvalitetnijim komponentama. Ovo je po pravilu skuplje od cene tih polovnih uređaja, ali ako se uradi dobro, to je priča za narednih dvadeset i više godina, plus ima i veliku kolekcijonarsku vrenost, koja vremenom samo može da raste. Ja sam imao sreće da pre nekog vremena poslušam Yamaha NS-690II kompletno sređenu. To je već ozbiljna priča. Da je imam gde, sigurno bih je kupio. Razlika između tadašnjih i današnjih top modela je ta, da su se tada proizvođači borili za prestiž, a danas isključivo za profit.

Ja se respričah. Napiši za šta ti konkrento treba, pa će da predložimo nešto.
 
Koliko se ja razumem u Yamahu, to su zvučnici a ne pojačalo... :cool:

Naveo sam primere neki serija, nije bitno koji uređaj. Yamaha NS-690II sam naveo samo kao kompletno sređen zvučnik, koji sam imao prilike da poslušam.
 
Hvala, verovao ili ne, sve si mi odgovorio već.
To su ti saveti koje sam tražio...

Ako gledaš nešto od tih vintage uređaja onda gledaš tadašnju višu ili top klasu uređaja koje je neka kompanija pravila. U tim modelima je visok kvalitet delova i maksimum inženjerskog znanja. Kod Sansuia na primer to su svi na jedan AU X1, AU X11, AU X111, AU X1111, onda red ispod AU 919, AU 717, AU D907, AU-α707 itd. Tako nešto vredi nabaviti kompletno refrešovati i miran si dugi niz godina. Slušaš dobar zvuk i znaš šta imaš u kući. Pogledaj na primer gde je cena Sansuia AU 20000 danas, a pravio se sredinom sedamdesetih godina.
 
Poslednja izmena:
Kada smo kod AVR-a,
Sa pojavom nosivih uređaja, opalo je interesovanje za kvalitetnom reprodukcijom zvuka, Hi-Fi i High-End. Normalno je da je poraslo interesovanje za multimedijalnu audio opremu, gde je vizuelna komponenta bila primarna u odnosu na zvuk, i pojavila se potreba za 5.1 - 7.1 - 10.1 - 100.1 sistemima (samo da je što više), da bi se mogao čuti efekat leta helikoptera u sobi kako preleće (Matrix prvi deo). Impresivan doživljaj zaista. Sve je postalo površno i bez suštine. Oči su postale glavne. I emocije su nestale. Sve je postalo brzo. Ćutiš 2 sata i samo gledaš. i tako prođe veče. Bez komentara. Dobro, neko voli i to.
Ko je jednom bio u prilici da sedi kod prijatelja audiofila, na slušanju muzike i razgovoru, to neće nikada zaboraviti. To je ta vrednost i lepota, gde sva čula uživaju, video - audio - gastronomija i intelekt. Kada se sretnu dvoje ljudi koji se ne poznaju i prilikom upoznavanja se prepoznaju da su audiofili, sve barijere padaju i njihova komunikacija postaje kao da se znaju od uvek.
Mala sociološka analiza, spontano izašla iz mene, posle 40 godina audiofilskog "staža", podstaknut @ivoludilo pisanjem.

Elementarna logika govori da čim uređaj ima mnogo mogućnosti u jednom uređaju, tu kvaliteta nema. Ali za kupca sa očima to nije problem, jer su stečene druge navike.
Sve je baš tako,takva su vremena.
Danas je zbog toga ,doslo do nove kategorije,ONE BOX,AVR koji će zadovoljiti audiofile i filmofile.Obe kategorije se kunu u Maranca SR8015,ne znam kakvi su vaši pogledi po tom pitanju?
 
Poslednja izmena:
Ne znam iz kog si grada, ali mogu da preporučim iz Ćuprije jednog doktora medicine, koji je strastven ljubitelj Hi Fi ja. Uglavnom prodaje svoje viškove, a roba mu je baš kvalitetna. Ja od njega kupujem. Jako je prijatan a možeš i da preslušaš razne kombinacije.
Uvek kada sam naleteo na njegov oglas,cene su bile baš visoke,evo i sada gledam,i deluje mi da su mu cene jake.
Trenutno su dobre rasprodaje po evropi,i kada se njegove cene uporede,sa jednim renomiranim Hi-Fi KP članom ,cene iz Ćuprije su baš visoke.
Uvek prvo poredim,novo u radnji kod nas,KP novo iz uvoza i KP polovno,i to plovno,generalno je retko kada bilo povoljno,mislim samo na AVR.
Kod nas se isplati kupovati novo u radnji ,samo na rasprodajama pre i posle nove godine.Može se bolje proći, nego da si EU ,i da živiš pored najbolje radnje,ali to je samo jednom u godini.
 
Poslednja izmena:
Šta znam, slušao sam samo jeftini 6006 i bio je o.k. Zapravo prilično solidan. Zvučnici su bili neki Dali, ne mogu da se setim modela.

Uvek kada sam naleteo na njegov oglas,cene su bile baš visoke,evo i sada gledam,i deluje mi da su mu cene jake.
Trenutno su dobre rasprodaje po evropi,i kada se njegove cene uporede,sa jednim renomiranim Hi-Fi KP članom ,cene iz Ćuprije su baš visoke.
Uvek prvo poredim,novo u radnji kod nas,KP novo iz uvoza i KP polovno,i to plovno,generalno je retko kada bilo povoljno,mislim samo na AVR.

Veruj mi, cenu su jeftine za ono što nudi. Ćitaj sigurna kupovina. Skoro mint stanje
 
AVR-X4400H kod njega je 600 evra ,mislim da to nije ok cena.
Treba pratiti akcije preko i naručiti na KP.
Bile su bas dobre akcije preko,denon AVR 3800 850e,kao i vazeća akcija za Denon 1800 od 450 evra,sve to na KP.
Kod nas je u radnji,najbolja akcija bila za Onkyo RZ50,1000 evra
 
Poslednja izmena:
Za sve te uređaje je potreban jako dobar majstor koji bi mogao da ih vrati u fabričko stanje , a po mogućstvu i malo poboljša kvalitetnijim komponentama. Ovo je po pravilu skuplje od cene tih polovnih uređaja, ali ako se uradi dobro, to je priča za narednih dvadeset i više godina, plus ima i veliku kolekcijonarsku vrenost, koja vremenom samo može da raste.

Ovo potpisujem, jednom sam slučajno naleteo, a jednom ciljano otišao kod ljudi koji su mi i restaurirali i napravili 'bolje od fabričkog stanja'.

Nalete mi baš video na ovu temu na YT, pa da podelim:
 
Znam za taj video. Fantastično je šta sve može da se nabavi. Ja sam kupio Proton 520 koji je kompletno sredio Zeks sa Hi Fi les foruma, a isto tako sam slušao kod drugara, jednog prastarog Luxman a, koga je sredio Siniša ( Sinevoice ). Ko je imao para da kupi zvzlnike ili pojačalo koga je pravio Siniša, taj je prešao igricu.
 
Znam za taj video. Fantastično je šta sve može da se nabavi. Ja sam kupio Proton 520 koji je kompletno sredio Zeks sa Hi Fi les foruma, a isto tako sam slušao kod drugara, jednog prastarog Luxman a, koga je sredio Siniša ( Sinevoice ). Ko je imao para da kupi zvzlnike ili pojačalo koga je pravio Siniša, taj je prešao igricu.

Ja koliko se secam Rankov ni skretnicu za zvucnike nije znao da napravi, drugi su mu radili, a ne da refresuje pojacalo. Ovo je nova informacija, mozda je tokom godina postao mag za elektroniku.
 
Meni je i pojačalo i sabvufer radio komšija sa Medaka - Nikola (ne bih direktno da reklamiram, mislim da se kosi sa pravilima foruma). Nemam ja sad ne znam kakav sluh uzevši u obzir da su mi činele po raznim podrumima 90ih demolirale 'visoke', ali razlika posle/pre za mene je nebo i zemlja.
 
Ja koliko se secam Rankov ni skretnicu za zvucnike nije znao da napravi, drugi su mu radili, a ne da refresuje pojacalo. Ovo je nova informacija, mozda je tokom godina postao mag za elektroniku.

Možda si ga pomešao sa Stonetom. On mi je uništio jedno pojačalo. Moglo je da dođe do nasilja.
 
Imam Sinisine zvucnike vec 14-ta godina i zvuce fantasticno i rade besprekorno, piano lak, novi napravljeni od nule da bi radili uz rotel 1520 ra, podesio ih je fenomenalno, zvuk je analogan i topao, phono like do besvesti iako ide sa digitalnog nosaca preko dac-a do pojacala. Bar sto se tice zvucnika bolja kupovina nego bilo sta drugo od brendiranih marki za iste pare posebno ako je potrebno specificno uparivanje i podesavanje zvucnika da bi zvucalo dobro .
 
Imam Sinisine zvucnike vec 14-ta godina i zvuce fantasticno i rade besprekorno, piano lak, novi napravljeni od nule da bi radili uz rotel 1520 ra, podesio ih je fenomenalno, zvuk je analogan i topao, phono like do besvesti iako ide sa digitalnog nosaca preko dac-a do pojacala. Bar sto se tice zvucnika bolja kupovina nego bilo sta drugo od brendiranih marki za iste pare posebno ako je potrebno specificno uparivanje i podesavanje zvucnika da bi zvucalo dobro .

Zvučnici treba da budu neutralni, ni topli, ni hladni, ni analogni, ni neanalogni. Oni trebaju uz kvalitetno pojacalo da što vernije prenesu muziku a ne da je boje na bilo koji način, što bliže priđu neutralnosti to su bolji. Što se tiče podešavanja zvučnika to su po malo priče za malu decu. Ako su drajveri dobri, kutija dobro proračunata i skretnica urađena kako treba šta tu ima više da se podešava. Ako treba da se prepravlja skretnica onda samo znači da u startu nije bila urađena kako treba.
 
Problem kod zvučnika je taj što svako preferira neku svoju boju tona,da li je to bas,visoki ili niski,svakome prija nešto drugo,pa je zato odgovor na pitanje,koji je to najbolji zvučnik,potpuno irelevantno.
Danas ima toliko prozvođača i modela,kao nikad u istoriji,i retko ko je propao,naprotiv,svakim danom se maltene pojavi neko nov,a razlog je bas taj,bojadisanje zvuka,jer kada bi svi bili neutralni,većina bi propala.
Većina kupaca,od čijih para žive svi ti proizvođači zvučnika,nema to kvalitetno pojačalo,niti kupac zvučnika,može da uporedi zvučnik koji kupuje sa nekim referentnim zvučnikom,jer šta bi bio taj referentni zvučnik uopšte?Kupuje se ono što je najbliže novčaniku,i prijatnije ušima,a plecebo je tu kao neka vrsta specijalnog tajnog začina,dok su blind test uređaji za demistifikaciju placeba ozloglašeni kao u doba inkvizicije.
 
Poslednja izmena:
Zvučnici treba da budu neutralni, ni topli, ni hladni, ni analogni, ni neanalogni. Oni trebaju uz kvalitetno pojacalo da što vernije prenesu muziku a ne da je boje na bilo koji način, što bliže priđu neutralnosti to su bolji. Što se tiče podešavanja zvučnika to su po malo priče za malu decu. Ako su drajveri dobri, kutija dobro proračunata i skretnica urađena kako treba šta tu ima više da se podešava. Ako treba da se prepravlja skretnica onda samo znači da u startu nije bila urađena kako treba.
Zvučnici (zvuk) treba da budu onakvi kakvi se meni svidjaju (ili bilo koji - kome), zlatno pravilo bilo i ostalo. Ja samo znam da su sa ovim rotelom spendori, focali, BW zvucalo otuzno, BW ponajbolje a spendori i focali ocajno...i to su sve bili zvucnici u rangu 2K+...dok nisam otisao i kod Sinise da vidim hoce li tamo mozda delovati bolje. On je uzeo pojacalo i testirali smo na par njegovih gotovih P7 i odmah je delovalo super ali rekao sam mu da bih hteo da zvuk deluje providno i phono like...nakon toga je uzeo da ih pravi, secam se da su tweeteri bili italijanski, kondezatori ruski, a kutije on...posle smo probali kad su bili gotovi i meni je zvuk delovao bajno vec tada ali je ostavio jos malo da ih uparuje ukljucujuci i podesavanjae rotela...kada sam ih uzimao bilo je nekoliko starijih ljudi koji su dosli da cuju, hifi zaljubljenici i svi su bili odusevljeni ali najvaznije ja. To je cela prica, trajal meseca dana od kada sam prvi put bio kod nejga, jednostavno i prosto. Na njih ide dozivotna garancija a on nije lik koji vara ljude okolo...nekome ce se svidet zvuk, nekome nece, meni je napravio ono tacno sto sam hteo i ja sam mu zahvalan.
P.S jedino sto sam mogao da uporedim, da je zvuk onakav kakav hocu, su bili harbeth trojke ali oni su bili isto preko 1k po komadu, meni tada nedostizno, sada - svejedno ne bih menjao setup.
 
Naravno da je najbitnie da se nekome sviđa to što koristi.

Ali ako je tema High Fidelity onda i nije baš tako, u teoriji bi trebalo da bude što neutralnije. Kada bi se uzelo u obzir šta se nekome koga ne zanima ova tematika sviđa, to bi verovatno bilo sve tonske kontrole do kraja samo da zveči i udara, ali to nije ono što nas zanima.

Ono što svi znamo je da kao težimo zvuku kakav je bio u sobi gde je taj neko radio miks. Ne ni kako to zvuči užuvo, nego kako je taj neko uradio to. Što je naravno nemoguće. Ni osoba koja je redila produkciju da sada ponovo radi ne bi zvučalo isto.

Zato i toliko prodaje magle kada niko ne zna niti može da izmeri kako šta treba da zvuči. Kod mog drugog hobija, fotografija, sve je lako. Uporediš obektiv a i b, jedan je oštrili i to je to. Neće te niko ubediti ako staviš rolnu od toalet papira na taj lošiji da će biti bolji :) Kao što sam video da stavljaju ispod kablova :)

Što se mene tiče ono što mislim da mogu da uradim je da bar merenjem probam da eliminišem neke room bustove i dipove, ne vidim kako to može bez merenja, da bar ima šanse da nešto zvuči realno. A opet će svaka komponenta uneti svoj karater i da su ista merenja... a šta je tu bolje / lošije to je opet beskonačna priča bez smisla,,
 
Nazad
Vrh Dno