Šta je novo?

Pomoc oko excel-a

stefan1km

Cenjen
Učlanjen(a)
14.12.2010
Poruke
186
Poena
169
Potrebna mi je pomoc u exel-u , moze li mi neko napisati kako da povezem jednu tablicu sa vrednostima, sa nekom oznakom , recimo imam oznaku c5146 i exel da mi izvuce vrednost iz tablice :laugh:
 
Daj neki primer. Kapiram da imaš tabelu i da je c5146 neki kriterijum pretrage po toj tabeli, a šta želiš da uradiš sa tim kriterijumom ne znam.

Nagađam:

ako želiš da sabereš sve vrednosti iz neke kolone te tabele gde se pominje u koloni za kriterijum c5146 onda koristi SUMIF ili SUMIFS

ako se c5146 pojavljuje samo jednom u tabeli, a ti želiš neku vrednost tog reda iz neke druge kolone onda koristi VLOOKUP

ako želiš da prebrojiš koliko se puta c5146 pojavljuje u toj tabeli ( ili nekoj koloni ili redu ) koristi COUNTIF ili COUNTIFS

Kako rade ove funkcije piše u Help-u, a ako treba još pomoći daj primer te tabele.

Pozdrav,
 
pa ovako recimo imam neki celik i njegovu zateznu i uvojnu zvrstocu recimo zatezna je 280 uvojna 220 recimo i imam neki drugi celik sa zateznom 250 uvojnom 200 itd nekoliko celika i sad imam jedno polje u kome se upisuje oznaka tog celika , a exel da mi ubaci tu vrednost , ako i dalje nije jasno slikacu pa ces videt hvala na odgovoru pozdrav
 
Pogledaj help za VLOOKUP().
 
OK, to nije problem

Tabela je ovakva:
A B C
1 "Tip celika" "Zatezna" "Uvojna"

2 "c5146" "123" "543"
3 "c5147" "143" "523"
4 "c5148" "176" "547"
5 "c5149" "112" "234"
6 "c5123" "145" "654"

ćelija u koju unosiš tip za koji želiš da dobiješ vrednosti je npr. D1

Ovo upišeš u ćeliju gde želiš da dobiješ Zateznu: =VLOOKUP(D1;A:C;2;FALSE)

Ovo upišeš u ćeliju gde želiš da dobiješ Uvojnu: =VLOOKUP(D1;A:C;3;FALSE)

za ostalo čitaj Help :)
 
Ajde da i ja iskoristim ovu temu da ne bih otvarao novu temu.

Trebalo bi mi ovako nesto:
Potrebno je na napravim neku vrstu cek liste, ali varijantu gde bih ja ukucavanjem nekog karaktera, recimo X, obelezavao sta da mi se sabira na dnu.
To bi trebalo da bude nesto kao cekiranje elemenata koje treba sabrati.
Da li me razumete?
 
Da.

Iskoristi SUMIF ili SUMIFS funkciju.

A za detaljnije, daj primer tabele u kojoj to želiš da primeniš.
 
Kako se moze staviti u excelu padajuci meni, da pritiskom na celiju sam ponudi 2-3 opcije?
Hvala
 
To radiš sa data validation opcijom.

U jedom sheet-u ( da li zasebnom ili gde se nalaze podaci sve je jedno ) navedeš te opcije koje želiš da se nalaze u padajućem meniju ( npr u ćelijama E2:E6 ).

Obeležiš prazne ćelije gde želiš da se pojavljuje padajući meni i odeš u Data - Data validation - ( tamo gde piše Any value ) odabereš List - u Source staviš te tvoje ćelije gde se nalaze opcije ( npr. =$E$2:$E$6 ) i to je to.

Kada ti proradi, ti se poigraj ostalim opcijama u Data validation prozoru.

Pozdrav,
 
Hvala, uspeo sam.
 
Nazad
Vrh Dno