Šta je novo?

Platne kartice za Online internet placanje (FAQ u prvom postu)

Pozdrav ljudi.. Imam pitanje.. Imam Intesa karticu i debitnu i dinu i deviznu.. Nemam internet karticu..
Sad bi po prvi put nesto porucio iz inostranstva (sa temu sajta) ali ne znam kako ide to placanje, neki kazu da je najbolje platiti sa Internet karticom na koju samo uplatim iznos koji placam za robu i to je to, zbog bezbednosti. Video sam da se ostavljaju podaci sa kartice i oni kodovi sa poledjine, sto ne znam koliko je sigurno.

E sad.. ja bi porcuo verovatno sad i mozda sledeci put tek za godinu ili dve.. ne bi porucivao stalno, tako da mi se ne isplati da placam godisnje clanarine i mesecne nadoknade za neku sitnu porudzbinu koja je sad pa sledeci put ko zna kada il nikada. Da li postoji neka opcija da se moze privremeno samo prebaciti novac i obaviti kupovinu i da je to - to? Ili da regularno platim sa sopstvenog racuna na kojem imam platu?

I usput jos pitanje, da li se na Temu sajta placa u dinarima ili se placa u evrima u dinarskoj protivrednosti kada kupujemo?
Negde imam informaciju da se moze platiti samo sa deviznog racuna, ali mi onda nije jasno kako da platim u dinarima sa deviznog racuna?
Da li se na pejpal placa neka godisnja ili mesecna tarifa za koriscenje? Hvala
I da li u intesi naplacuju izdavanje te intenet kartice i koliko se optirlike ceka da ona stigne? Znam kad sam vadio kartice kod njih da sam nedeljama cekao da stignu, nadam se da nije tako i za ovo.
 
ne bi bilo loše da se prelista FAQ u prvoj poruci. za sve citirano što si pitao postoje već teme.
da li se na Temu sajta placa u dinarima ili se placa u evrima u dinarskoj protivrednosti kada kupujemo?
Da li se na pejpal placa neka godisnja ili mesecna tarifa za koriscenje?
vidi u nekoj od postojećih tema za Paypal
I da li u intesi naplacuju
 
Pitanje samo za one koji poseduju "Manchester United Prepaid karticu" EuroBank Direktne:

Je li preduslov da bi se dobila "Manchester United Prepaid kartica" (i dinarski prepaid račun koji ide uz nju), posedovanje nekog tekućeg računa i Dina kartice kod EuroBank Direktne?

Mislim na ovu karticu:

 
Je li preduslov da bi se dobila "Manchester United Prepaid kartica" (i dinarski prepaid račun koji ide uz nju)
Namenski račun se svakako otvara. Dina kartica ne ide uz njega, što je isto slučaj i za Visa Prepaid NLB banke.
posedovanje nekog tekućeg računa i Dina kartice kod EuroBank Direktne?
Postojala je mogućnost da se otvori besplatni Platni štedni račun u RSD bez Dina kartice i sa e/mBankingom radi provere stanja i potrošnje, odnosno nalozi za prenos koštaju 50 dinara. Budući da je tarifa povučena neposredno nakon kupovine od strane AIK banke, ne mogu da tvrdim da je to još uvek moguće, a ista u sopstvenoj režiji je pre 3 godine formirala preduslov za otvaranje Flexi štednje (posedovanje računa sa aktivnim eBankingom ili barem Start paketa).
 
@magnetic Imao sam tu karticu do pre par meseci. Koristio sam je za online kupovinu. Bio je, za nju, otvoren dinarski račun, bez održavanja sa sve obaveznom dinom. Neko mi je provalio tu master karticu (koristio sam je samo za ebay, aliexpres i domaće sajtove-maxi, idea i lutrija Srbije) i počeo da skida manje iznose. Blokirao sam je. Kada sam tražio novu, rekli su da to više ne postoji od kada su se integrisali sa Direktnom i da nema više reizdavanja. Bez problema sam ugasio račun. Nisu se potresli, niti ponudili bilo šta od usluga da ostanem. Kao da im je laknulo.

 
Sinoc da kupim neki deo za gitaru i sajt mi odbije 2 kartice. Jedini razlog moze da bude to da ne podrzava ove nase kartice koje zahtevaju potvrdu preko SMS koda. Jel imao neko slicna iskustva. Pisao njihovom supportu, ali moguce da je support pro forme tu jer niko ne odgovara. Jel imaju kod nas neke kartice da se izvade koje ne zahtevaju verifikaciju preko SMSa? Kupovao sam sa ovim karticam svuda. Izadje taj prozor uneses kod i zdravo. Međutim ovaj sajt neće, a nema nigde drugo.
 
Jel imaju kod nas neke kartice da se izvade koje ne zahtevaju verifikaciju preko SMSa?
Visa Debit Prepaid NLB Komercijalne banke je jedno vreme imala isključenu Verified by Visa verifikaciju. Da li su vratili, nemam saznanja. Tačnije, koliko znam, banke su pre par godina bile u obavezi da uključe 3D Secure za sve kartice. Moraćeš onda da se raspitaš da li postoji mogućnost da ti to isključe uz izjavu da ćeš preuzeti odgovornost u slučaju štete zbog zloupotrebe.
Druga mogućnost je da kupiš neku inostranu Prepaid/Gift karticu za jednokratnu upotrebu, a čija banka izdavalac nema 3DS, kojom ćeš platiti porudžbinu.
 
Ne znam da li je pogođena tema za ovo pitanje, ali da probam da pitam one koji su verzirani. Kažu da Srbija postaje članica SEPA ( Single Euro Payments Area) od 1. januara 2025. godine. Da li to ima ikakvog značaja za nas građane, obične konzumente bankarskih usluga, u smislu korišćenja naših deviznih računa i platnih kartica u evrima? I ako ima, koji su konkretni benefiti?
 
Bice manje novca u zemlji, vise ce direktno ici u strane filijale.
Jedina korist je za promotere "briga me koliko njih kosta ako mene isto kosta" :)

Banke svejeeno nece smanjiti cene slanja..
 
Uzeo ja pre mesec dana Manchester United karticu. I sad kad sam usao da vidim, skontam da svako plaćanje van zemlje ima još neki dodatak, tipa 1% od kupovine.

Moram proveriti da li je to u pitanju kao i kod raiffeisena. Ako jeste dzabe sam je uzimao.
 
@zholinho jeste, naplaćuju proviziju 1.25% za ino transakcije.
 
Kod Visa kartica Komercijalne postoji provizija od 2% za valute koje nisu evro plus autokonverzija po kursu banke, te i za debitnu ispadne nepovoljno pa u ovom slučaju je i bilo pametno što si na Aliju plaćao u evrima, ali to je da kažem izuzetak.

Pokušavam da nađem ovo u tarifniku banke, ali ne uspevam. Razmišljam da otvorim u NLB Komercijalnoj devizni račun (bez troškova održavanja) i uzmem Visu ili Master vezanu za ovaj račun (isto bez troškova održavanja), pošto mi je uplatni bankomat ove banke bukvalno u zgradi (primam platu kod Yettel banke, ali mi je njihov uplatni bankomat malo dalje), plus je dizanje novca na bankomatima NLB grupe u inostranstvu bez provizije, što bi mi isto značilo. Da li bi mi recimo za plaćanje preko interneta u USD ili dizanje na bankomatu u BiH u BAM uzimalo 2% za konverziju ili ne i da li je u vezi sa tim bolji izbor Visa ili Master ?
 
Pokušavam da nađem ovo u tarifniku banke, ali ne uspevam.
Stajala je fusnota pre redizajna koja glasi:
Ukoliko se originalna valuta transakcije izvršene Visa karticom u inostranstvu razlikuje od referentne valute (EUR) konverzija u valutu EUR se vrši prema kursu koji primenjuje kompanija Visa. Nakon izvršene konverzije, konvertovani iznos transakcije će biti uvećan za 2%.
Razmišljam da otvorim u NLB Komercijalnoj devizni račun (bez troškova održavanja) i uzmem Visu ili Master vezanu za ovaj račun (isto bez troškova održavanja)
Ne možeš. Uslov je makar dinarski platni račun sa osnovnim uslugama od 150 dinara mesečno, po osnovu koga bi mogao da uzmeš Vizu i Master pa prilikom podnošenja zahteva ili naknadno tražiš da ti je vežu za devizni. Jedino je moguće da se izvadi Visa Debit Prepaid sa namenskim dinarskim računom za 500 dinara, ali provera stanja onda ide preko govornog automata, bankomata ili na šalteru, odnosno e/mBanking može da se koristi samo uz tekući (ostaviš li devizni i Vizu pripejd, gase ti se kredijencijali i onda važe samo za NLB Pay).
Da li bi mi recimo za plaćanje preko interneta u USD ili dizanje na bankomatu u BiH u BAM uzimalo 2% za konverziju ili ne i da li je u vezi sa tim bolji izbor Visa ili Master ?
U okviru NLB grupe ne, ali bi išla autokonverzija po kursu banke.
 
Ukoliko se originalna valuta transakcije izvršene Visa karticom u inostranstvu razlikuje od referentne valute (EUR) konverzija u valutu EUR se vrši prema kursu koji primenjuje kompanija Visa. Nakon izvršene konverzije, konvertovani iznos transakcije će biti uvećan za 2%.
Da li to važi i za Mastercard ili samo za Visu? Kako je moguće da naplaćuju nešto što ne postoji u tarifniku?

U okviru NLB grupe ne, ali bi išla autokonverzija po kursu banke.
Pričam o slučaju dizanja novca sa bankomata NLB banke u BiH u BAM. Zar ne bi konverzija BAM u EUR bi trebala ići po kartičnom kursu, kao što si i napisao u gore citiranom pasusu?

P.S. vidim da za Aktiv i Premium set piše povoljniji kurs u menjačnici aplikacije. Da li je "povoljan" kao u Yettel banci (nije povoljan), ili je zaista povoljan?
 
Poslednja izmena:
Da li to važi i za Mastercard
Ne važi
Kako je moguće da naplaćuju nešto što ne postoji u tarifniku?
Verovatno da postoji negde u opštim uslovima. Celokupna ponuda je relikvija Komercijalne banke i tako su poslovali još dok je bila Visa Electron.
Pričam o slučaju dizanja novca sa bankomata NLB banke u BiH u BAM. Zar ne bi konverzija BAM u EUR bi trebala ići po kartičnom kursu, kao što si i napisao u gore citiranom pasusu?
Trebalo bi, ali takva je politika poslovanja banke.
P.S. vidim da za Aktiv i Premium set piše povoljniji kurs u menjačnici aplikacije. Da li je "povoljan" kao u Yettel banci (nije povoljan), ili je zaista povoljan?
Bio nekad, više ne. U Komercijalnoj je bilo isplativo koristiti menjačnicu, a dolaskom NLB je kurs pogoršan (u mBankingu je naveden za Set račune). Jedino što je isplativo jeste da kartica ostane dinarska za povlačenja sa PayPal-a pa banka proknjiži u dinarima po prodajnom kursu.
 
Ne možeš. Uslov je makar dinarski platni račun sa osnovnim uslugama od 150 dinara mesečno, po osnovu koga bi mogao da uzmeš Vizu i Master pa prilikom podnošenja zahteva ili naknadno tražiš da ti je vežu za devizni.
Za račun sa osnovnim uslugama u tarifniku piše da ako prethodna 3 meseca nije bilo aktivnosti, naknada se ne naplaćuje. Da li to znači da se naknada neće naplaćivati ako otvorim devizni uz dinarski sa osnovnim uslugama, koristim samo devizni, a na dinarskom mi je nula?

Znači za Mastercard nema naknade za strane valute koje nisu EUR, a za Visu ima?

Verovatno da postoji negde u opštim uslovima. Celokupna ponuda je relikvija Komercijalne banke i tako su poslovali još dok je bila Visa Electron.

Nema, prošao sam kroz sve i nigde nisam našao.
 
Za račun sa osnovnim uslugama u tarifniku piše da ako prethodna 3 meseca nije bilo aktivnosti, naknada se ne naplaćuje. Da li to znači da se naknada neće naplaćivati ako otvorim devizni uz dinarski sa osnovnim uslugama, koristim samo devizni, a na dinarskom mi je nula?
Nažalost, ne znači. Bio sam prebačen sa Start seta na Platni račun sa osnovnim uslugama. Iako po dinarskom nije bilo prometa, naplaćeno je održavanje i to pošto je na deviznom tri meseca ranije (dok je bio Start set) legao chargeback i oni su to uračunali kao promet. Uložio sam prigovor i ocenili su ga kao neosnovan. Nisam imao živaca da za 150 dinara podnosim pritužbu, niti bi to značajno menjalo stvari. Račune sam pogasio, jer takvo pilićarenje ne tolerišem.
Znaači za Mastercard nema naknade za strane valute koje nisu EUR, a za Visu ima?
Tako je. Isto važi i za UniCredit.
Nema, prošao sam kroz sve i nigde nisam našao.
Jedino ako banka nije u međuvremenu napravila neku promenu, u šta čisto sumnjam, ali to je godinama unazad bilo tako.

Moja alternativa u datom momentu je bila Visa internet Poštanske štedionice, pošto tada je postojao samo dinarski iRačun.
 
Poslednja izmena:
Namenski račun se svakako otvara. Dina kartica ne ide uz njega, što je isto slučaj i za Visa Prepaid NLB banke.

Postojala je mogućnost da se otvori besplatni Platni štedni račun u RSD bez Dina kartice i sa e/mBankingom radi provere stanja i potrošnje, odnosno nalozi za prenos koštaju 50 dinara. Budući da je tarifa povučena neposredno nakon kupovine od strane AIK banke, ne mogu da tvrdim da je to još uvek moguće, a ista u sopstvenoj režiji je pre 3 godine formirala preduslov za otvaranje Flexi štednje (posedovanje računa sa aktivnim eBankingom ili barem Start paketa).
dobija se i Dina.

@magnetic Imao sam tu karticu do pre par meseci. Koristio sam je za online kupovinu. Bio je, za nju, otvoren dinarski račun, bez održavanja sa sve obaveznom dinom. Neko mi je provalio tu master karticu (koristio sam je samo za ebay, aliexpres i domaće sajtove-maxi, idea i lutrija Srbije) i počeo da skida manje iznose. Blokirao sam je. Kada sam tražio novu, rekli su da to više ne postoji od kada su se integrisali sa Direktnom i da nema više reizdavanja. Bez problema sam ugasio račun. Nisu se potresli, niti ponudili bilo šta od usluga da ostanem. Kao da im je laknulo.

kako ne postoji ? meni su je re-izdali relativno skoro i mislim da mi vazi jedno 4 godine ja mislim.
 
  • Like
Reagovanja: uji
@Naci Tako su mi rekli. Nisu hteli da se potrude da me zadrže na računu, u banci. U to vreme imali su "izazov" kod spajanja sa Direktnom. Svi bili sluđeni, tako da su klijente stavili u peti plan :rolleyes: . Taman sam im naišao sa mojim problemom, kada ne treba. Vratili mi ukradene pare i ugasili račun.
 
Da pitam i ovde, aktivnija je tema, valjda sme.... Samo da javim da mi je procurila MC debit gold Unicredit banke. Skinuli oko 250 dolara. POS Purchase, neki SP Ghostoverlay. Iz USA je skinuto, račun umanjen, kartica blokirana ali su sredstva i dalje rezervisana. Uključene sve moguće zaštite.
Poslednje plaćanje na Ananasu, pre toga you tube i Google One, nije mi od 02.11. stizao kod na sms za plaćanje.
Hoću li dobiti sredstva nazad, od banke? Ili od MC? Iskustva.
 
Da pitam i ovde, aktivnija je tema, valjda sme.... Samo da javim da mi je procurila MC debit gold Unicredit banke. Skinuli oko 250 dolara. POS Purchase, neki SP Ghostoverlay. Iz USA je skinuto, račun umanjen, kartica blokirana ali su sredstva i dalje rezervisana. Uključene sve moguće zaštite.
Poslednje plaćanje na Ananasu, pre toga you tube i Google One, nije mi od 02.11. stizao kod na sms za plaćanje.
Hoću li dobiti sredstva nazad, od banke? Ili od MC? Iskustva.
Ako si popunio reklamacioni list, tvoj slucaj se salje karticarskoj kuci u ovom slucaju mastercardu i odgovor dobijas od njih.
 
Znači da odem u Banku i popunim taj reklamacioni list i čekam?
Neko iskustva koliko se čeka i da li vraćaju novac?
U svakom slučaju, moram vaditi novu karticu.
 
Znači da odem u Banku i popunim taj reklamacioni list i čekam?
Neko iskustva koliko se čeka i da li vraćaju novac?
U svakom slučaju, moram vaditi novu karticu.

Moja majka je imala slicnu situaciju, kao klijent Procredit banke poslala je reklamaciju banci, oni Master cardu i odgovor je stigao posle nekih 14 dana, bio je pozitivan.
Ne znam da li je ista situacija u unicredit banci, to bi morao da pozoves i pitas, ali verujem da je isto

Evo kako je izgledao taj papir koji je ona popunjavala

1732742037420.png
 
Da pitam i ovde, aktivnija je tema, valjda sme.... Samo da javim da mi je procurila MC debit gold Unicredit banke. Skinuli oko 250 dolara. POS Purchase, neki SP Ghostoverlay. Iz USA je skinuto, račun umanjen, kartica blokirana ali su sredstva i dalje rezervisana. Uključene sve moguće zaštite.
Poslednje plaćanje na Ananasu, pre toga you tube i Google One, nije mi od 02.11. stizao kod na sms za plaćanje.
Hoću li dobiti sredstva nazad, od banke? Ili od MC? Iskustva.
Da li ovo znaci da neko na ananasu prodaje posatke korisnika ili koristi za licne potrebe?
 
U Raiffeisen sam samo poslao mejl banci gde sam naznačio koja je transakcija u pitanju. Mada je bio manji iznos. Odobrili su posle 15ak dana.
 
Meni se sllčno, mada sa daleko manjim iznosom desilo na Mastercard Eurobanke. Pare su vratili, a što se tiče curenja podataka, najsumnjiviji su m interneti domaći trgovinski lanci i prodavci. Kartica je daleko najviše bila korišćena u domaćem platnom prometu (Univerexport, Idea, Maxi, lutrija Srbije, Ananas -sve online), Google pay (pretplate) i samo po jedan ili dva puta put na Aliju i Ebay-u. Od kada domaćim prodavcima plaćam isključivo Dinom (koju izgleda niko neće da krede), ja nisam imao neprijatnosti u vezi sa online krađom sa računa.
 
Nazad
Vrh Dno