Šta je novo?

Pitanje vezano za garanciju.

Nisam siguran koliko pravilno tumacimo ono sto si citirao iz zakona:
..." kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvrsena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok pocinje teci ponovo od zamene, odnosno od vracanja opravljene stvari."
Mislis da to znaci da se garancija obnavlja u punom vremenskom intervalu, npr. 1 god. ili garancija nastavlja da tece tek kada se proizvod popravi ili zameni i u tom periodu se ne racuna vreme provedeno na reklamaciji?

Bilo bi mi drago da je onako kako si ti rekao jer imam dosta komponenti kupljenih u Pakomu pa bi mi odgovarali takvi garancijski uslovi (a kome nebi :D )

Pozdrav
 
Citiran je deo clana 503.(stav 2.). Cl.503. st. 1. "U slucaju manje opravke,garantni rok se produzava onoliko koliko je kupac bio lisen upotrebe stvari". Cl.503. st. 2. " Medjutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvrsena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok pocinje teci ponovo od zamene, odnosno od vracanja opravljene stvari." To "medjutim"(koje sam izostavio u prvom citatu) pokazuje de se pravi razlika izmedju situacija iz stava 1. i 2. Cl. 503. st. 3." Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari garantni rok pocinje teci ponovo samo za taj deo."
Kada bi bilo drugacije to ne bi bilo dobro ni za prodavce. Na primer, kupis corsair memoriju sa lifetime garancijom(neko ovde rece da je to 15-20 godina). Posle 3 godine se pokvari i mora biti zamenjena memorijom slicnog kvaliteta. Medjutim posle tri godine ta memorija je zastarela(manje se pravi i losijeg je kvaliteta), pa shodno tome i garancija za nov proizvod je 1 god. Ako nov proizvod nastavlja garanciju zamenjenog, prodavac bi za memoriju za koju ni proizvodjac ne daje vise od 1 god. morao da ispostuje jos 17 godina garancije :D , a to je malo verovatno.
 
Ovo je cisto teoretisanje na "neobaveznu temu". Corsair (i jos neki) daju lifetime garanciju za ODREDJENE modele, vrlo specificnog kvaliteta i cene ;) , tako da "ne beri brigu" ni posle 10 godina, radice sprava, ako je ne sprzis. A ako je :crash: onda sledi "pozivanje" na "kvaku 22"(mehanicko ostecenje) i nema garancije za ....

Poz
 
Vladd je napisao(la):
Ovo je cisto teoretisanje na "neobaveznu temu". Corsair (i jos neki) daju lifetime garanciju za ODREDJENE modele, vrlo specificnog kvaliteta i cene ;) , tako da "ne beri brigu" ni posle 10 godina, radice sprava, ako je ne sprzis. A ako je :crash: onda sledi "pozivanje" na "kvaku 22"(mehanicko ostecenje) i nema garancije za ....

Poz
Potpuno se slazem sa ovim, ali samim tim je logicno, da ako ASUS daje tri godine garancije na neki proizvod(bas zato sto je odredjenog kvaliteta),da se taj period ne bi trebao skracivati.
Ono sto mene zanima je, na koji se propis pozivaju prodavci pri odbijanju obnove garancije, kada kupac to trazi na osnovu pomenutih zakona.
 
ono sto je vazno da znate je to da ukoliko niste potpisali garantni list koji vam je prodavac dao, a dobili ste racun za proizvod, vazi opsti garantni uslovi koje je Bogdan vec naveo. Prodavac moze da prica sta oce ali na kraju mora da isposuje zakon. Evo vam primer da se nasmejete: Ulazite u prodavnicu i pri placanju robe vam daju papir na kome pise "ukoliko nemate sitnih para da platite tacan iznos proizvoda, prodavacica ima prava da vam uzme sve novce" :d Garantni list koji nije potpisan ili ispecatiran od strane musterije (bilo da je fizicko ili pravno lice) vazi isto koliko i onaj papir iz prethodnog primera ;)
 
Nazad
Vrh Dno