Šta je novo?

Perception - BioShock developer’s new horror game

Naravno da nisam jer, kao što rekoh, bataljivao sam svaki Bioshock i nijedan nisam uspeo da (se nateram da) završim. :)
E, to vec objasnjava dosta toga :).

Ukoliko je tako kako si opisao, a verujem da jeste, sve mi deluje još grotesknije, jer je upakovano u fps u kome ubijaš sve što vidiš, sakatiš i slično. Otprilike kao da mi neko u Predator film ili igru System Shock 2 stavi koliko bi Predator (ili glavni lik System Shock 2 igre) bio dobar otac. Prosto, to ne tražim u takvom filmu/igri.
To znaci da ti, glede price, ocekujes jos manje nego americki rivjueri?
Meni se bas svidja sto postoje pucacine koje imaju nesto ozbiljniju pricu.

A sto se tice Ludonarrative Dissonance (o tome pricas, zar ne?), cudno kako ti to ne smeta kod Uncharteda ;).
 
Vidim da uporno forsiraš to da je u Bioshock Infinite priči glavni sloj kritika američkog društva, a to je isključivo najpovršniji sloj u priči, a sama priča ima više slojeva, ide daleko dublje, ide dublje i od priče o paralelnim uiverzumima. Očito je da nisi uopšte nešto dublje ulazio u njen smisao, a upravo sam njen smisao je disfunkcionalna porodica. Davno sam igrao, pa sam pozaboravljao sve detalje, ali ovaj nastavak je najdublji od svih, niti mogu da kucam sa telefona nešto duži post, tako da ću ono najosnovnije.

To je pre svega priča o čoveku koji posle smrti svoje žene na porođaju gubi sve emocionalne mogućnosti, pa i želju, da iskreno voli drugo ljudsko biće, pa čak i svoje vlastito dete. Umesto toga on se okreće prvo alkoholu, a zatim po izlasku iz te faze sreću traži u religiji, kao i uspehu na poslovnom planu i na društvenom ugledu. U toj etapi sve svoje iskrene emocije predaje "bogu" i to je u igri predstavljeno kao prodaja svoje ćerke tom čoveku koji je sada postao, jer za nju u njegovom srcu pored boga više nema mesta. Taj čovek se ženi ponovo, ali ta žena mu služi isključivo kao sluškinja čija je jedina svrha da pazi na domaćinstvo i prehranjuje njegovo dete, ona je u igri predstavljena kao mehanička ptica koja igra na note njegovog instrumenta, ljuštura iz koje je takođe isisao emocija i koja ga sada slepo sluša i prati, iako ona nikada nije iskreno zavolela njegovo dete, već je isključivo obavljala svoju bračnu dužnost. On svoje dete stavlja u neki zaštitini mehur od spoljnog sveta, ne zato što ga iskreno voli ili da bi je zaštitio od spoljnih opasnosti, već da bi ga zadržao i vezao uz sebe iz sebičnih razloga, što se često viđa kod roditelja koji su prošli kroz neku traumu.

Lik kojeg vodimo kroz igru je u stvari njegova podsvest koja pokušava da se izbori i izađe na površinu, njegovo pravo "ja" koje je zaturio posle svog gubitka, njegovo emocionalno biće koje postepeno izlazi na površinu (negde na početku igre on od onih likova koji predstavljaju njegovu savest dobija piće koje ga je do sada uvek ubijalo, ali ovoga puta nije ubio svoju savest u piću, ili religijskom opijumu) i postepeno uviđa sve svoje greške koje je počinio, ali kasno da bi uspostavio bilo kakvu emocionalnu vezu sa svojim detetom, jer je on za nju mrtav (scena davljenja) i da ona više nikada neće pogledati nazad kada se konačno oslobodi ka svetu (želja da se pobegne što dalje i zabočne novi život, što je predstavljeno njenim maštarijama o Parizu :)

Malo igara danas ima toliko slojeva, a još manje koje zahtevaju bilo kakvu pažnju, to čak i nije slučaj samo sa igrama, to je slučaj i u današnjoj filmskoj industriji, osim možda kod Lynch-a (Mulholland Dr, Lost Highway) i ranog Nolan-a (Following, Memento, pa i Inception ), jer širokim masama baš i ne leži slojevitos, pogotovo ne višestruka....

:laugh::laugh::laugh:

Da te nema trebalo bi te izmisliti, keve mi. :D
Neprocenjivo!
 
Da, stalker je bas nelogican, samo je zasnovan na jednoj od najcenjenijih sf knjiga, oslanja se na dogadjaje koji su se desili a svet u igri je zapravo replika stvarnog sveta.

Magične svetlucave "stvari" koji skupljaš po poljančetu i nevidiljiva čudovišta su prava replika stvarnog sveta, ko može da poveruje u to? :p
 
Ni jedno ni drugo nije realno, ali je Stalker gritty is trudi se da bude naucno bazirana fantastika dok je Bioshock pokusaj da se od System Shock ideje napravi crtani film. Treci deo je i bukvalno crtani film.
 
Ni jedno ni drugo nije realno, ali je Stalker gritty is trudi se da bude naucno bazirana fantastika

Naucno bazirana fantastika?! Sta je tu naucno bazirano, da se povecava snaga karaktera tako sto ces staviti radioktivnu kamencugu u dzep od jakne ili u ranac?! Jos onaj bodljikavi kada stavis tada postajes otporan na vatru. Kakva naucna baziranost jbm ti sunce. :D

Skroz realisticno, jos kada se boje malo desaturisu, stavi se neka depresivna tekstura neba i eto ti ozbiljne naucne fantazije.

dok je Bioshock pokusaj da se od System Shock ideje napravi crtani film.
To su ti biseri.:smoke:
 
Poslednja izmena:
Mislim da se vi mnogo glupirate. U osnovi ne gledam i ne citam review-ove igara koje su mi bas zanimljive po ideji da mi ne kvare utisak pricu.

Sve se svodi na to kako covek dozivi nesto, sve je to subjektivno.

Nisam igrao SS2 i DE

Ali jesam citao gomilu fantastike i naucne fantastike, uglavnom stare znance ali i to je dosta (Asimov, Klark, Lem, Vonegat itd).

Ja gledam igru po tome da li mi se sveukupno dopada.

Borba u Bioshockovima mi je bila ok. Igrao sam prvi i zadnji deo. Dvojka mi je bila dosadna iskren da budem.

Realno - nije svako za to. Neko ne razume, neko ocekuje nesto drugo, nekog ne interesuje. Dosta toga zavisi od toga sa kakvim stavom krenes da igras.

A da je prica bezveze - ne bih mogao da se slozim. Slojevita je, kompleksna, ali razumna ako stanes i razmislis.

Kao celine, bioshock 1 i i 3 su po meni u klasi masterpiece-a. Dublji utisak nije igra ostavila ma mene u zadnjoj deceniji. A probao sam svasta, vecinom batalivsi pre polovine.

Sto se tice ovog perception-a, nema tu Levine-a. Tako da nesto posebno i ne ocekujem po pitanju ove igre.
 
Meni se Bioshock dopao, ali nije ni blizu SS2/Deus ex. Osnovna ideja je super, realizacija je samo ok. Posvecenosti detaljima pri izradi sveta i atmosfera su meni licno na nivou Fallout 3 (meni se igra dopala). Ali ja ipak volim mracnije, realnije. Tako da Deus Ex je mama za Bioshock. Pricam za prvi deo, Human Revolution nije los ali nije na tom nivou.

Ne volim ni Warcraft a secem se na Diablo (prvi i drugi deo). Upravo zbog toga sto ne volim fairy tale pristup izradi sveta. Iskreno, Star Wars mi je bio vrh kao klincu. Danas jedini Star Wars koji priznajem je Jedi Knight i prva tri dela upravo zbog likova kao sto su Han Solo i Kyle Katarn. Luke Skywalker mi je potpuno bezveze lik iz ove perspektive a bajkoviti prikaz dzedaja kao bezgresnih i sithova kao ultimativno zlih mi ne odgovara u ovoj zivotnoj dobi kada znaj da svet nije crno beli.

Bioshock je upravo takav, pun karikiranih likova bez neke narocite dubine. Prica je mogla biti remek delo kao 20000 milja po morem ali nije jer je igra pravljena za decu.
 
Upravo si opisao stalker serijal, a ne bioshock :p

Ramo nemoj postovati ako nemas sta pametno za reci.

Artefakti i mutanti su apsolutno vezani za Zonu. Dio su tog Univerzuma. Realizam tu nije bitan.

Dok u Bioshitima ces naci gluposti koje su totalno nelogicne; kapsule za ozivljavanje, vending masine koje prodaju municiju, municiju u piknik kosarama, hacking sistem sa vodom i cijevima za sta je i Ken Levine rekao da to bila jako glupa ideja, itd. Sve ovo navedeno je tu samo da sluzi igraca, i proizvod je te lijenosti ili pak cool faktora. Ono ajmo ubaciti kapsule jer je to cool, i sl?
 
@starac, jesi li presao prvi Bioshock i System Shock 2?
 
@starac, jesi li presao prvi Bioshock i System Shock 2?

Jesam. Doduse Bioshitove po par sati jer jednostavno nisam mogao do kraja to igrati. I to samo prvi i trecio dio.

Nego da napomenem da smo na ovom forumu vec imali maltene istu ovakvu raspravu o Bioshitu, jos te davne 2007 godine. I to smo ja i "gx-x" koji vise nije na forumu se raspravljali oko tih kapsula, izmedju ostalog. On je tvrdio kako je to ok, ja kako je to glupost, i usput sam mu dokazao koliko je to glupa ideja.
Btw, kasnije je izbacen patch koji je omogucio da se te kapsule ili ti Vita Chambers iskljuce. Pa naravno.
 
starac, pre sam te cenio jer si makar, cak i kad se nisi slagao sa necijim misljenjem/stavom taj stav postovao... U zadnje vreme samo gazis preko onoga sto ti nije po volji...
 
Pa ostario je :d


critic.jpg
 
Jesam. Doduse Bioshitove po par sati jer jednostavno nisam mogao do kraja to igrati.

Ko prica istinu starac ili starac 2.0?! Kazes "jesam" predpostavljam da si sa time htio reci da si presao SS2 i BS?! A onda u sledecoj recenici kazes "doduse Bioshitove po par sati jer nisam mogao do kraja to igrati"?! Komedija. :D

Nije mi jasno kako onda mozes pljuvati nesto sto nisi ni probao kako treba?! Ok. ukusi ovo, ono... Ali ne mozes na osnovu dva zalogaja donositi takve zakljucke i bukvalno pljuvati igru koja to ne zasluzuje.

PS. Zamisli da odes na neku ekskluzivnu veceru, serviraju ti glavno jelo koje je punjeno nekim vrunskim sosom, ti uzmes to jelo i krenes da ga grickas sa strane i tu stanes. Posle te neko pita "ej, kako je bilo jelo" ti kazes "******, smorio sam se kod petog zalogaja". Onda posle krenes da cesljas po netu da saznas zasto je to jelo toliko hvaljeno i popularno, recept ti se ucini zanivljiv ali ti iz PRINCIPA furas svoju pricu kako je jelo ******.

PS. PS. Iskreno, ja nikada ne bih bio u stanju da na osnovu par odigranih sati kritikujem Stalkera ili bilo koju drugu igru koja se najvise oslanja na pricu a ne na akciju i napucavanje. To bi sa moj strane bila cista blasfemija.
 
Poslednja izmena:
starac, pre sam te cenio jer si makar, cak i kad se nisi slagao sa necijim misljenjem/stavom taj stav postovao... U zadnje vreme samo gazis preko onoga sto ti nije po volji...

Tvoj ili bilo ciji stav da ti se Bioshit dopada ja postujem.

Problem je rasprava oko toga sta je Bioshit htio reci, a sto je smijesno kada uzmes u obzir cinjenicu koliko je igra neozbiljna.

Ko prica istinu starac ili starac 2.0?! Kazes "jesam" predpostavljam da si sa time htio reci da si presao SS2 i BS?! A onda u sledecoj recenici kazes "doduse Bioshitove po par sati jer nisam mogao do kraja to igrati"?! Komedija. :D

Nije mi jasno kako onda mozes pljuvati nesto sto nisi ni probao kako treba?! Ok. ukusi ovo, ono... Ali ne mozes na osnovu dva zalogaja donositi takve zakljucke i bukvalno pljuvati igru koja to ne zasluzuje.

PS. Zamisli da odes na neku ekskluzivnu veceru, serviraju ti glavno jelo koje je punjeno nekim vrunskim sosom, ti uzmes to jelo i krenes da ga grickas sa strane i tu stanes. Posle te neko pita "ej, kako je bilo jelo" ti kazes "******, smorio sam se kod petog zalogaja". Onda posle krenes da cesljas po netu da saznas zasto je to jelo toliko hvaljeno i popularno, recept ti se ucini zanivljiv ali ti iz PRINCIPA furas svoju pricu kako je jelo ******.

PS. PS. Iskreno, ja nikada ne bih bio u stanju da na osnovu par odigranih sati kritikujem Stalkera ili bilo koju drugu igru koja se najvise oslanja na pricu a ne na akciju i napucavanje. To bi sa moj strane bila cista blasfemija.

U slucaju Bioshita mogu jer ti nedostatci su lako uocljivi u ranoj fazi igre. Igrao sam ih po 4-5 sati, i jednostavno vise nisam mogao jer mi je taj overall dizajn odvratan.

Stalker je druga prica. U njemu nema tih gluposti, i igra se polako po 30-40 sati.
 
Niko nije rekao da je Bioshock realna igra, ništa ne dovodi do takvog zaključka, čak naprotiv, ni po grafici ni po priči, sve je u nekom "strip" fazonu, i svi ti automati su tu za igrača, da bi imao šta da radi, sa sa druge trane malo sarkastično prestavljeno.
Inače ako gledaš sa logične strane, veoam je glupavo, apsolutno se slažem, ali to je i igra u medju ostalom, tako da neke stvari pihvatiš takva kakve su(ako ne možeš, nikom ništa, preskočiš naslov, ništa strašno)
Evo ja sad igram Hard Reset, kompletna igra mi je glupava, ništa mi se ne svidja, ništa me ne vezuje da je igram, očekujem sad će nešto da se desi, ali opet ništa, ne znam koliko ću da izdržim, sve mu dajem šasnu što zbog toga što je nahvaljena, što zbog toga što sam pre neki dan prešao Shadow Warrior
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno