Šta je novo?

PC gaming...ponovo umire?!

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

Jovyland

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
27.12.2006
Poruke
6,392
Poena
595
Moja oprema  
CPU & Cooler
Ryzen 5 5600
Matična ploča
MS B350M Mortar Arctic
RAM
16GB DDR4 HyperX 3200Mhz
GPU
XFX Qick RX 6700XT
Storage
1 TB SSDa + 3TB HDDa
PSU
Seasonic MII EVO 520W
Monitor
DELL G2724D
Laptop
HP Pavilion Aero 13
Steam
jovyland
Pristup internetu
  1. Optički internet
  2. Mobilni internet
Slika sve govori...:rtfm:

you-spent-95-billion-on-games-in-2007-20080128001250054.jpg


Znam da je tema odavno prezvakana i da se ista prica ponavlja poslednjih 10 godina, ali ovo stvarno postaje ozbiljno. Na osnovu tabele moze se zakljuciti da....?!?!?!:zgran:. Sve veci broj igara na PC-u je zapravo "console port", a verovatno ne bi bilo ni njih da izdavaci ne pritiskaju developere, kako bi uzeli jos koji $ od onih "naivcina" koji za PC naslove daju taj isti $, a najveci krivac za ovo je verovatno piraterija. Plasim se da cemo vrlo brzo postati vrsta koja skuplja mrvice sa "konzolaskog stola"...ako vec nismo?!:sceptic:

In closing I just want to address all the PC developers out there: It's not about graphics. It's not about movie tie-ins. It's not about dual pistols. It's about games that make us think, reason, interact, and use our minds. If we wanted to turn our minds off, we'd be sitting on the couch with a PS2 controller. As with movies, all other considerations are secondary to immersion. If you want to make a truckload of money, just get out of the PC entertainment market and sell to consoles exclusively. If *****ic tripe like Star Wars: Republic Commando and The Guy Game never touched the PC I'd have no beef with you, but by developing for consoles and then porting those horrid, god awful titles to the PC you consistently stifle the development of original IP, and original IP is what has made the PC game market so consistently great over the years. PC gaming is going to die, and soon, if you don't stop this madness, and I will lay the blame squarely at your feet. The love of the PC and the desire to create original works of entertainment art is what got the PC game market going, but it's the greedy monopolies like EA and EIDOS, whose only concerns are the almighty dollar and pandering to the lowest common denominator, that are going to tear it apart.

Moderatori, ako mislite da je tema suvisna...znate sta vam je ciniti.
 
Poslednja izmena:
Pa oke, slika i nije najbolja za PC, al' opet, danas postoje barem tri konzole koje su u vrhu (PS3, XBOX360, Nintendo Wii), tako da i nije za ocekivati da "sam" PC bude blizu zbiru zarada svih konzola.

Jednostavno trebalo je uporediti PC vs PS3 vs X-BOX ... pa da se vidi gdje je PC, a gdje su ostali. Info je oke, samo sto nije validan za donosenje bilo kakvog zakljucka o buducnosti (ali i sadasnjosti) PC igrace industrije.

Mada sigurno da jace konzole deru PC :), sto pokazuje i cinjenica da su primarna platforma za razvoj igrica (veliki broj naslova, tek poslije dodje na PC).
 
Poslednja izmena:
zanimljiva je bila informacija koju sam pročitao za CoD4 u nekom intervjuu, da je prodat u oko 200k primeraka u PC verziji i oko 2 miliona u verziji za Xbox360 (i verovatno bar još toliko u PS3 verziji).
 
zanimljiva je bila informacija koju sam pročitao za CoD4 u nekom intervjuu, da je prodat u oko 200k primeraka u PC verziji i oko 2 miliona u verziji za Xbox360 (i verovatno bar još toliko u PS3 verziji).

hehe, tebe sam cekao!;)
 
zanimljiva je bila informacija koju sam pročitao za CoD4 u nekom intervjuu, da je prodat u oko 200k primeraka u PC verziji i oko 2 miliona u verziji za Xbox360 (i verovatno bar još toliko u PS3 verziji).
Onda da odmah prodajem komp :d
Ako je najbolja PC igra prosle godine toliko lose prosla u usporedbi sa konzolama, onda ... :zgran:

Mada su mi sumnjive te cifre, mhm.
 
naćiću vam taj intervju... za sada sam našao ovo

najprodavanije igre 2007.

2007
1. 360 Halo 3 -- 4.82 million
2. Wii Play -- 4.12 million
3. 360 Call of Duty 4 -- 3.04 million
4. PS2 Guitar Hero III -- 2.72 million
5. Wii Super Mario Galaxy -- 2.52 million
6. NDS Pokemon Diamond -- 2.48 million
7. PS2 Madden NFL 08 -- 1.90 million
8. PS2 Guitar Hero II -- 1.89 million
9. 360 Assassin's Creed -- 1.87 million
10. Wii Mario Party 8 -- 1.82 million

http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=21400
 
pa ne znam kako je u svetu i nepratim bas mnogo desavanja ... ali barem kako ja gledam ... pc igre su skoro sve piraterija ... na 1ooo likova nacice se 5 koji uzimaju samo originale ... ne racunam wow ... jer to i oni najskrtiji daju pare jer su se navukli :D .. tako da moguce da je do toga ... ali bas tolika razlika ... hm ... iskreno meni su konzole shit i sem fudbala na nekom sony-ju ne bih mogao da igram vise nista ... znaci ne znam sta ljudi vide u tim konzolama ..
 
ah, pročitao sam ga prošle nedelje, ali sam taj podatak zadržao negde u glavi:

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=8925&Itemid=2
“When [Activision’s] Call of Duty 4 came out, I heard some of our guys sitting around talking about the great game they'd had last night and I'm like, 'Hey guys, what server are you playing on? I'd love to come and join you,' and they said, 'Just send us a friends request.' It was at that point I realized they were all playing it on console. Plus, the sales of the console versions are something like ten times the sales of the PC versions.”

In 2007, the Xbox 360 version of November's Call of Duty 4 alone had sold over 3 million units. On PC, the game sold 383,000 units at brick-and-mortar retail, according to NPD Group’s US sales data.
 
Pa taj PC gaming umire kao "Broj 1" (grupa TNT) - vekovima :D

Sad ozbiljno, malo mi je cudan podatak da PC gaming umire, cemu onda ovakav sumanut razvoj PC hardvera, a posebno grafickog hardvera, koji inace nema nameru da uspori?
 
ljudima sa zapada je veci feeling da uzmu novu konzolu nego da budze pc.... em manje para,em manje cimanja, em nema instaliranja (vecina i ne zna kako se to radi) ,ne moga upgrade ,em super frame rate svuda, em ne trebaju drajveri, em reklama , .... na neki nacin sam doziveo pa znam ( a ja ipak igram pc od 1993,i uvek cu ga igrati...nadam se )
 
ma za sve su krive nashe pametne izdavachke kuce chije igre zahtevaju kompjutere za chije korishcenje treba trazhiti dozvolu od HE Djerdap :d
 
Da, važi. Nema Wow-a na listi, mogli su bar malo tačnije da je naprave. Ajde uozbiljite se.
 
Nije mi jasno zasto se uvek prica samo o americkom trzistu? Sigurno jeste vrlo znacajno, ali nije i jedino znacajno. PC gaming odavno nije glavna tema u Americi, dok u Evropi i Aziji daleko bolje stoji. Zahvaljujuci "celom svetu", Crysis se prodao u preko milion primeraka, dok je prodaja u Americi smesna. Sto ne uzmemo da analiziramo PC gaming scenu u Japanu, tamo ce biti jos gore?

Naravno, ima istine u celoj prici, ali cini mi se da kod poredjenja PC i konzolnog gaminga nema smisla pricati o brojkama, kad je jedno namenjeno najsiroj mogucoj publici, a drugo ne (kao igracka platforma).

S druge strane, cini mi se da se ovom generacijom konzola postize prilicno jak efekat i zbog toga sto svi koji ih kupuju prelaze i na HDTV, a to stvarno malo koga ostavi ravnodusnim. Kompletan utisak je prilicno jak sta god da je na velikom HD televizoru.

Razmisljam, sta bi PC mogao da uradi da postane popularan na nacin na koji su popularne konzole? Nista, sem da postane konzola. Ili da Intel, AMD, nvidia i , naravno, Miscrosoft sustinski cvrsto stanu iza platforme i pocnu da planiraju znacajne ekskluzive koje ce biti kvalitetne, maksimalno koristiti hardver i izlaziti dovoljno cesto. Poredjenje bi cak i tada bilo besmisleno, ali makar bi imali jasnu situaciju sa jedne i druge strane.

U svakom slucaju, ni o kakvoj smrti nema govora, jedino nam fali zlatno doba PC gaminga, to je sigruno.

Sto se tice prodaje, kompjuteri skoro nikad nisu bili ispred konzola, tako je vec 20 godina, ali kad je za pc izlazilo 100 igara nedeljno, nije bilo mesta za ovakve price, a prodaja je verovatno isto govorila...
 
Inace, brojke NPD-a su potpuno besmislene, obuhvataju samo americko trziste i samo retail segment.
Ovde je i sam NPD objasnio o cemu se radi.

Gamespot:

$911M PC game haul puts '07 US total near $19B
Despite digital-distribution-induced 6 percent slide of retail PC titles, some 267.8 million games were sold domestically during 2007.

The gaming industry is bigger than ever, with the NPD Group ringing up the non-PC market's 2007 total at nearly $17.94 billion in US retail revenues, up 43 percent from 2006. But not every part of the industry is doing so well--at retail, anyway.

Despite ringing in the year with the fastest-selling PC game of all time, retail PC sales were down in 2007. The NPD Group today confirmed its PC retail tally for the year, pegging the market for boxed computer games at $910.7 million. That's down 6 percent from 2006's $970 million take, and off even more from PC gaming's 2004 peak of $1.1 billion. One reason for the slide in retail revenues is that much of the business is going online, where the NPD Group doesn't track it.

"The PC games sales landscape is changing to one that is increasingly reliant on digital sources of revenue," NPD analyst Anita Frazier told GameSpot. "Our sales reflect the retail climate but there is a lot of gaming sales activity that is generated from digital downloads and subscriptions. I think the PC market continues to be quite healthy and we're continuing to work on how to get our arms around the spending that occurs outside of retail. A number of our [surveys] ask respondents to indicate which platforms they game on, and the results of those questions make it very clear that the PC remains very prevalent, if not dominant, in the total gaming picture."

The Entertainment Software Association trumpeted the NPD's data today, announcing the combined PC, console, and handheld gaming industry's $18.85 billion in 2007 US retail sales as a new record. The industry trade group noted that roughly 267.8 million games were sold during 2007.

The ESA also specifically pointed to a handful of trends, saying that sales in the "family entertainment" genre of games more than doubled, up 110 percent from 2006. Continuing to paint a family-friendly image of the industry, the ESA noted that less than 16 percent of games sold last year were rated M for Mature, with games rated T for Teen representing 28 percent of games sold, and more than 56 percent of games carrying a less restrictive rating than that.
By Brendan Sinclair -- GameSpot


Posle ovoga, mnogi bi trebalo da prestanu da glupavo ponavljaju brojke NPD-a, iako i sam NPD to glupavo ponavlja, bez obzira na dobar zaklucak odozgo.
 
Poslednja izmena:
wow koji je ove godine nosao do 10 miliona pretplatnika lol i po koliko oni para mesechno daju ? :) i koliko je to godishnje?

ajde molim vas

a i proguglajte malo o ESA, bice vam smesno :)

ja bih pre rekao da pc ne umire vec da se razvija svojim ustaljnim tokom kao i u zadnjih 10ak godina, druga je pricha sto se na konzole lepi svaki klinac i sto je u mnogo vecoj ekspanziji jer je mnogo lakse prosecnom klincu da se uhoda sa konzolom (da ne pocinjemo pricu zasto je to tako)
 
wow koji je ove godine nosao do 10 miliona pretplatnika lol i po koliko oni para mesechno daju ? :) i koliko je to godishnje?

Pa to. I za gothic sam još u martu 2007. čitao kako je prebacio pola miliona a posle neke smešne liste objavljuju. Ko zna za koje je to područje i ko lupeta
 
naćiću vam taj intervju... za sada sam našao ovo

najprodavanije igre 2007.

2007
1. 360 Halo 3 -- 4.82 million
2. Wii Play -- 4.12 million
3. 360 Call of Duty 4 -- 3.04 million
4. PS2 Guitar Hero III -- 2.72 million
5. Wii Super Mario Galaxy -- 2.52 million
6. NDS Pokemon Diamond -- 2.48 million
7. PS2 Madden NFL 08 -- 1.90 million
8. PS2 Guitar Hero II -- 1.89 million
9. 360 Assassin's Creed -- 1.87 million
10. Wii Mario Party 8 -- 1.82 million

http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=21400

Smijesna lista :)
Pa Stalker se samo u bivsim sovjetskim republikama prodao u oko 700 000 primjeraka!
 
Da ali racuna se samo USA trziste. Nikako da shvatite da mi (a i ostatak sveta van granica Hriscanske Hamburger Nacije) ne postoji i nije relevantan.
 
Pa da, najbolje da tržište na koje otpada samo cirka 50% gejming tržišta uzima u obzir faktore kao što su Uzbekistan, Ukrajina, Sirija, Maroko i Bangladeš. Naravno da će da se bave sobom, to se tako i radi.
 
Pa da, najbolje da tržište na koje otpada samo cirka 50% gejming tržišta uzima u obzir faktore kao što su Uzbekistan, Ukrajina, Sirija, Maroko i Bangladeš. Naravno da će da se bave sobom, to se tako i radi.

I šta sa time? Hoćeš da kažeš da je lista tačna? Naravno da nije.
 
Ako uskoro bude izasla lista 10 najprodavanijih igara za PC i u njoj budu biseri kao sto su Play, Gitar Hero, Madden NFL, Pokemon i Halo, sto se mene tice, PC gaming moze odma da propadne.

ps zanimljivo da se dosta dugo nije potezalo pitanje propadanja narocito tamo negde u novembru prosle godine kada nisam znao sta cu pre da igram.
 
Ako uskoro bude izasla lista 10 najprodavanijih igara za PC i u njoj budu biseri kao sto su Play, Gitar Hero, Madden NFL, Pokemon i Halo, sto se mene tice, PC gaming moze odma da propadne.

ps zanimljivo da se dosta dugo nije potezalo pitanje propadanja narocito tamo negde u novembru prosle godine kada nisam znao sta cu pre da igram.

Pa ***, u to vreme je izašlo par odličnih, par dobrih i nekoliko solidnih igara. Ko će tada potezati ovakve teme?
 
I šta sa time? Hoćeš da kažeš da je lista tačna? Naravno da nije.
Ko priča o listama koje se pokupe sa ko zna kog foruma i koje ko zna ko sastavlja? Govorim o tome da oni imaju sopstveno, ogromno tržište i da posmatraju prevashodno njega i gledaju njegove interese, odnosno da ih zabole za prodaju u trećim zemljama. Nije njihov problem što mi jurimo njihove liste.

Što se tiče odsustva WoWa i sl. tu postoji velika začkoljica na globalnom nivou. Dok sam još ja igrao WoW, a to je bilo još pre više od godinu dana (možda i više), gotovo svi koji su npr. bili u mom klanu sa zapada su imali (barem) dve kopije i da bi igrali na istim, dokazano dobrim serverima sa po nekoliko likova. Sada je situacija sigurno još ekstremnija u tom smislu, te više niko ne ekvivalentira broj prodatih WoW kopija sa brojem igrača, odnosno potencijalnim tržištem.

Ono što je mnogo veći problem jeste ogromna disproporcija - ok, WoW se super prodaje kako god da okreneš, ali ne valja za platformu da je najprodavanija igra prodata u višemilionskim tiražima, a da drugi najprodavaniji naslovi idu u par stotina hiljada.
I bez obzira na to koliko ljudi mrzeli Amere, moram da im priznam da su u nekom pogledu vrlo racionalni - nisu ludi da kupuju užasno zahtevne igre (Crysis), igre sa hiljadama bagova (Gothic 3) ili igre koje su dobre tek posle 6-12 meseci kada izađe tona modova i pečeva (Stalker).

Takođe, što se tiče broja prodatih kopija u ostatku sveta, vrlo sam skeptičan i mislim da se to naduvava, da bi se nalazili izdavači na zapadu za naredne naslove. Apsolutno je nemoguće da se neka igra u USA proda u 150k primeraka, a da joj prodaja na svetskom nivou ide u više od milion.



Sve u svemu, opet se provlači priča o propasti, katastrofi, muci i slično...što ne stoji i tu se slažemo. Ali je trend loš i ne vidi mu se kraj. Gube se ekskluzive, gubi se raznovrsnost žanrova, gube se razvojni timovi. To sigurno nije dobro za tržište PC igara. Ali dobro, zato će se igrati tradicionalni PC žanrovi na PCju, a ostali na konzolama i gotovo.


Ako uskoro bude izasla lista 10 najprodavanijih igara za PC i u njoj budu biseri kao sto su Play, Gitar Hero, Madden NFL, Pokemon i Halo, sto se mene tice, PC gaming moze odma da propadne.
Pa da, lista gde su Simsi najprodavaniji je daleko elokventnija...:p
 
Dobro koliko ce se ljudi gubiti u svojim predksazanjima propasti PC-ja.
Sta je to toliko lose danas u pc gamingu ?
Koji je to nastavak neke igre zavrsio samo na konzolama, a ne i na pc-ju ?


I bez obzira na to koliko ljudi mrzeli Amere, moram da im priznam da su u nekom pogledu vrlo racionalni - nisu ludi da kupuju užasno zahtevne igre (Crysis), igre sa hiljadama bagova (Gothic 3) ili igre koje su dobre tek posle 6-12 meseci kada izađe tona modova i pečeva (Stalker).

Ne konzolashi ce uzeti konzolu jer nemaju dovoljno pameti da se bakcaju sa instalacijom, podesavanjem overklokovanjem, i svim tim divnim stvarima na kompjuteru. Ovo nije bio sarkazam ;), i ne odnosi se na tebe filipenko.


Ali dobro, zato će se igrati tradicionalni PC žanrovi na PCju, a ostali na konzolama i gotovo.

Ajde objasni ovo molim te. Ispade da postoji vise "igrivih" :d zanrova na konzolama nego na kompjuteru, ma sta kazes :wall:.
 
Poslednja izmena:
E opet trash tema, kako samo imate inspiraciju?
Jashta, sve umire, pustite My Dying Bride i uzivajte u poslednjim chasovima PC gaminga...

Ma evo kupujem konzolu, sutra, malo:)

A i da umre, pa shta sad?

Mislim da bi konstruktivnije bilo da otvorimo kladjenje na tu temu, bar ce postojati neka materijalna korist u celoj prichi a ne ovako...

Jedno pitanje: Kad umire tachno? I od chega?

Pre ce se desiti neka unifikacija, naravno vodjena cistim interesom, pa cemo dobiti neki hibrid PC/konzola, mada mislim da se to vec i desava.

Zashto postoji potreba da se to nabija na nos?

U krajnjem slucaju, svi umiremo, to je prirodno...i tako u krug.
 
PC igre ne izumiru i stvarno više smaraju ovakve teme, al' ajde i ja da se upišem jednom :)

Kako mi se čini kompjuteri će ostati medijum za ozbiljnije igrače, što ne znači da su ovi drugi svi do jednog neozbiljni, al tu ima svakakvog sveta s kojim se ja, kao veteran igranja na kompjuteru, najradije ne bih mešao. Na kompjuteru vlada (umetnička) sloboda, koja je razume se praćena svim njenim nedostacima u vidu bagova i drugih problema. S durge strane, kompanija čija je konzola ima zadnju reč u svemu, a to ne može da izađe na dobro. I pored svih bagova koje kompjuterske igre nose sa sobom, pre ću se priklonim nečemu što vredi nego kiču i svom komformizmu. Eto recimo NWN2 kao primer zajednice gde igrači zajedno sa kompanijom učestvuju u ne samo otklanjanju bagova u pečevima već i generalnom unapređivanju igre kroz pečeve. A to unapređivanje omiljene igre, ma koja da je, meni uvek predstavlja zadovoljstvo da isprobavam (sećam se da sam recimo baš zdušno igrao GL Doom, sa sređenim kontrolama i još po kojim pikanterijama, krajem devedestih).

Kao primer kako se konzolaški mentalitet preliva na PC, posle Halo 2 i Gears of War, meni više ne pada na pamet da nabavim nijednu igru s kojom je Mikrosoft imao bilo kakve direktne veze (igre u kojima se pojavljuje njihov logo). U Halo dvojci ne mogu da zaboravim onu ******sku opciju "play while installing" prilikom instaliranja (što bi simbolično verovatno moglo da odslika kakvoj publici je namenjena ta visokobudžetna igra bar kad je marketing u upitanju... da ne upotrebljavam teške reči, nije lepo ;)

Ne mogu sebe ni da zamislim sa džojpedom u ruci i pogrbljen ko likovi u nekim serijama i filmovima koji igraju Halo i pritom komentarišu svoju trenutnu aktivnost rečima koje su... uhhh... u najmanju ruku, omalovažavajuće. Nekako bi mi se baš srušilo samopoštovanje :)
 
Kako ga tupite za medalju i veštački pravite razlike tamo gde ih u suštini više nema. 90% igara je isto sra*nje ili varijacija na temu na svim platformama. Ostaju neki naslovi koji su tradicionalno naklonjeni jednoj ili drugoj platformi, ili su pak prirodno okrenuti određenim platformama zbog popularnosti kontrolnog sistema. Tako imamo situaciju da se igre bez problema igraju na internetu u aktuelnoj generaciji konzola, a eno ga i Mark Rejn iz Epica kuka kako svi igraju UT3 na XBLive-u ili PSN-u, ostaje još MMO polje, koje će konzole stići u sledećoj generaciji jer se trenutno oslanjaju na centralizovane serverske sisteme gde se sve igre igraju na jednoj (naravno, gigantskoj) mreži, te se to u ovoj generaciji konzola ne može ispratiti. U aktuelnoj generaciji konzola već se igraju sve "regularne" multiplej igre sa relativno ograničenim (do 64) brojem igrača. Takođe, počinju da se pojavljuju real time strategije na konzolama. Isto tako, igre, serijali, žanrovi, postaju multiplatformski. Tužno je što i dalje ima ljudi koji umišljaju kako su eto pametni zato što po PCju petaljaju a konzolaši ubace disk i igraju, te koji se kunu u gejmplej a onda traže dlaku u jajetu ili trabunjaju kako se igra u 1680 sa 8xAF i 4xAA ne može ni porediti sa onom na konzoli, ili pak obrnuto gledati konzolaše kako tupe sa nekim invertovanim tripovima, kao što su igranje sa uživanjem i slično. Mislim, dajte, navedite mi 3 iole ozbiljnije igre u sledećih 2-3 godine koje će doći u žanrovima koji su zastupljeni i na PCju i na konzolama, a da nisu multiplatformske (naravno, uvek su tu neki Starcraft 2, Total War ili Final Fantasy XIII). I da se nešto specijalno izdvajaju.

Mislim, wtf, evo su i Crysis i Far Cry 2 na konzolama. Šta dalje reći? Jesu li i to glupe igre? Nikada nije bilo manje razlike u igrama po platformama. I svakim danom razlike su manje. Get over it. I amojte™ pričati napamet...Smorili ste više sve živo svojim pričama o nekim drastičnim razlikama. Drastičnih razlika nema, sem u nekim specifičnim slučajevima. I ono malo razlika što ima se niveliše svakim danom sve više.

P.S. to što umete da instalirate drajvere ili overklokujete procesor, ili što umete da upalite AF ne znači da ste pametni. To zna svaki retard da uradi. Obrnuto, to što igrate iz fotelje ne znači da samo vi uživate u igranju. Neki ljudi gotive intenzivno kliktanje i adrenalin koji se stvara tim tipom igranja i to je to. Pomirite se sa tim.
 
Poslednja izmena:
Kako ga tupite za medalju i veštački pravite razlike tamo gde ih u suštini više nema. 90% igara je isto sra*nje ili varijacija na temu na svim platformama. Ostaju neki naslovi koji su tradicionalno naklonjeni jednoj ili drugoj platformi, ili su pak prirodno okrenuti određenim platformama zbog popularnosti kontrolnog sistema. Tako imamo situaciju da se igre bez problema igraju na internetu u aktuelnoj generaciji konzola, a eno ga i Mark Rejn iz Epica kuka kako svi igraju UT3 na XBLive-u ili PSN-u, ostaje još MMO polje, koje će konzole stići u sledećoj generaciji jer se trenutno oslanjaju na centralizovane serverske sisteme gde se sve igre igraju na jednoj (naravno, gigantskoj) mreži, te se to u ovoj generaciji konzola ne može ispratiti. U aktuelnoj generaciji konzola već se igraju sve "regularne" multiplej igre sa relativno ograničenim (do 64) brojem igrača. Takođe, počinju da se pojavljuju real time strategije na konzolama. Isto tako, igre, serijali, žanrovi, postaju multiplatformski. Tužno je što i dalje ima ljudi koji umišljaju kako su eto pametni zato što po PCju petaljaju a konzolaši ubace disk i igraju, te koji se kunu u gejmplej a onda traže dlaku u jajetu ili trabunjaju kako se igra u 1680 sa 8xAF i 4xAA ne može ni porediti sa onom na konzoli, ili pak obrnuto gledati konzolaše kako tupe sa nekim invertovanim tripovima, kao što su igranje sa uživanjem i slično. Mislim, dajte, navedite mi 3 iole ozbiljnije igre u sledećih 2-3 godine koje će doći u žanrovima koji su zastupljeni i na PCju i na konzolama, a da nisu multiplatformske (naravno, uvek su tu neki Starcraft 2, Total War ili Final Fantasy XIII). I da se nešto specijalno izdvajaju.

Mislim, wtf, evo su i Crysis i Far Cry 2 na konzolama. Šta dalje reći? Jesu li i to glupe igre? Nikada nije bilo manje razlike u igrama po platformama. I svakim danom razlike su manje. Get over it. I amojte™ pričati napamet...Smorili ste više sve živo svojim pričama o nekim drastičnim razlikama. Drastičnih razlika nema, sem u nekim specifičnim slučajevima. I ono malo razlika što ima se niveliše svakim danom sve više.

P.S. to što umete da instalirate drajvere ili overklokujete procesor, ili što umete da upalite AF ne znači da ste pametni. To zna svaki retard da uradi. Obrnuto, to što igrate iz fotelje ne znači da samo vi uživate u igranju. Neki ljudi gotive intenzivno kliktanje i adrenalin koji se stvara tim tipom igranja i to je to. Pomirite se sa tim.


Naravno da postoje ogromne razlike u igranju na konzoli i na kompjuteru, ma koliko igre bile slicne (multiplatformske), one nikad nece biti ni 80% iste, znaci uvek ce biti nekih pojednostavljenja u pucachinama (FPS) i strategijama, kada se prave za konzole. To je chinjenica.
Naravno da je isto igranje GTA na PS2 i kompjuteru, ili Tomb Raidera, ili Gears Of War, ali nikad nece biti isto igranje q3,... pa i Far Cry 2 i Crysisa (sam ces to provaliti kad ih budes instalirao, ovaj ubacio u brd :d).

Pa ne zna svaki retard to da uradi, i nisam sebe proglasio pametnim, jednostavno znam dosta ljudi koji su bili ponosni vlasnici PS1, PS2, i koji se ni dan danas ne osecaju komotno, kad treba da krekuju igru :d, a o ostalim stvarcicama na kompu da ne govorim. Takvi cekaju da se rese kompjutera, tj. cekaju pirateriju na PS3 :type:.

I da, postoji velika razlika, i dalje ce postojati, izmedju igara (igraca) na kompjuteru i na konzolama, ti to ne kapirash, ali o5 nisi ni ti savrsen da skapiras sve na ovom svijetu.
Te razlike ce biti, sve dok jednog dana, pc ne postane konzola ili obrnuto ;).
 
I to sve kaže čovek kome je Mafia genijalna igra koju konzole nikada neće imati :lupko: Pride, strahoviti genije koji, vau kakvo otkriće, tvrdi da postoje razlike :zgran: Naravno da postoje, pitanje je samo da li su fundamentalne ili počinju da ulaze u domen sitnica i nebitnih razlika. Igre su se nekada drastično razlikovale, razlikovali su se sistemi procesiranja, razlikovala se fizika, razlikovali su se izazovi, koncept igranja i to u ogromnom broju najkvalitetnijih naslova. Danas te razlike nestaju.

No dobro, ako će ti to učiniti da se osećaš pametnijim, samo nastavi...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno