Šta je novo?

Par ineresantnosti oko novog Matroxa (i to na srpskom :)))

filipenko

Znamenit
VIP član
Učlanjen(a)
16.12.2001
Poruke
11,720
Poena
1,020
Ja ne bih da vas gusim kao Magick sa prose***njima, samo par zapazanja koje smatram interesantnim za prenosenje siroj javnosti (pored onih opstih podataka o kojima vec svi bruje)
E vala bas...sta izmedju ostalog Parphelia podrzava...
Mislim, FSAA teksta u 2d-u, hardverski :D Simpa, zar ne ?
Karta je inace optimizovana za Intela...pise da radi i na AMD ali da je optiizovana za Intel platforme...
Inace odakle vam to da je u pitanju DX9 karta ? Ima par stvari koje ce doci sa DX9 ali to je samo sporadicno...U pitanju je, a i pise, DX 8.1 karta...
Jedina stvar je ta sto je Vertex Shader DX9 kompatibilan (ubilo se...:confused:)
AGP 8X, ali koga briga...:confused:
Prvi put u istoriji 256-bitna DDR memorija upotrebljena na bilo kojoj kartici...
RAMDAC na 400 mhza...
Inace DAC je sada 10-bitni...boje bi trebalo da izgledaju fantasticno, za klasu bolje nego ikada ranije...Od DAC-a ce navodno velike koristi imati 3d slika koja ce ga koristiti potpuno efikasno kao i 2d i navodno ce se specijalno to osetiti u zatamnjenim scenama (neko rece Quake, Doom ? :D) i bice bez smanjenja fpsa ili eventualno sa minornim smanjenjem...
Podrska za 3 monitora...:confused:...samo ne znam kome to treba ?
Inace samo da napomenem 0.15 mikrona sto je isto kao na Radeonu ili GF4...80 miliona traznistora...znaci nista od onih 0.13 ili 0.14.
4 teksture po pajpu...(a inace samo 1 igra na svetu koristi vise od 2, Serious Sam, i to 3 teksture po pajpu, tako da je to vise nego korisno :D)
16X FSAA...vau ! Ne zvuci lose.
Pominju se jos ranorane forice za 3d ali morace da budu podrzane od strane samih proizvodjaca igara, tj. nikad.
Npr. izuzetno interesantno je prikazano igranje Q3 i Jedi Knight-a na 3 monitora sa razvucenom slikom. BUKVALNI Surround Gaming !!! Naravno ko ce to u Jugi koristiti kad nemamo ni 1 ljudski, a kamoli 3 monitora.
Stvari oko kvaliteta prikaza, podrske za profesionalne stvari, da ih ne nabrajam, su odradjene u klasicnom matroxovom kvalitetnom stilu.

SAMO 1 NAPOMENA ZA KRAJ : BEZ LAZI OKO 3D-a, molim !!! Makar za sada dok jos nema rezultata ! NE ZNA SE koliki je klok jezgra, NE ZNA SE da li ce postojati ikakva tehnika optimizacije performansi, sto je itekako bitno, kao npr. Hyper Z kod Radeona ! A bez ovog kartica moze da uspori i do 50% od teorijskih vrednosti !
Jedino se zna klok memorije i na osnovu toga se procenjuju performanse, sto u stvarnosti ne mora imati blage veze sa proracunima ! Ali se zato NISTA NE ZNA o memorijskom kontroleru niti o njegovoj arhitekturi koja igra presudnu ulogu u optimizaciji performansi kartice, pored ostalog.
Nista se ne zna ni oko kompresija. Nadam se da ne moram da objasnjavam koliko je ovo bitno.
Dakle, sasvim je ocigledno da sto se 3d-a tice moramo sacekati da vidimo kako ce to da radi. Takodje drajveri su tu vrlo bitni a Matrox tek pocinje da pravi drajvere koji ce (valjda) biti optimizovani za 3d.
Drugim recima, 3d performanse su zasnovane za sada SAMO NA PRORACUNIMA ! Koliko ce to tacno biti, brze ili sporije od konkurencije, ostaje da se vidi.
Mada pretpostavljam da je ocigledno da ce biti brzo :)

Za kraj bih samo zeleo da konstatujem da ce ovo po svoj prilici biti izvanredna karta i da zazalim sto ce stopa kriminala morati neizostavno da se poveca budu li stanovnici Juge zeleli ovo, s'obzirom na cenu.
 
Filipenko.. Nemoj nas sada .. Vidis da smo se nalozili.. Ceo forum se pretvorio u jednog ogromnog Magick-a, a tako i treba...

Parhelia ce da jede malu decicu...
 
byMaX je napisao(la):
Filipenko.. Nemoj nas sada .. Vidis da smo se nalozili.. Ceo forum se pretvorio u jednog ogromnog Magick-a, a tako i treba...

Parhelia ce da jede malu decicu...


hm...a gde sam ja to rekao da je parphelia losa ili da nece da jede malu decu ? Samo sam zamolio bez onih gluposti oko protoka i sl. kad se nista konkretno za 3d ne zna, i nista vise.
A i napisao sam da ce biti odlicna karta...
 
E fala qr** :D Napokon spustanje na zamlju :) ... kao sto sam i prolongirao, ponovo na vrhu sto se 2d-a tice...
3d mozda jeste konkurendtan, ali ce to da traje jedno 2-3 meseca i cao, mema vise! Plus cinjenica da drajvere pisu gore od Ati-a ... steta.
 
Jao, samo molim bez baksuziranja. Jeste da su im drajveri ponekad bili truba, i jeste da su se totalno ulenjili, ali ipak, ne treba ljude napadati pre nego sto se vidi sta su hteli da kazu ovim novim cipom (pojma nemam kako se ono cita). Nadam se samo da ce se vratiti na mesto koje im pripada (naravno prvo), i nadam se da nisu uzalud bacili 2 godine rada
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
E fala qr** :D Napokon spustanje na zamlju :) ... kao sto sam i prolongirao, ponovo na vrhu sto se 2d-a tice...
3d mozda jeste konkurendtan, ali ce to da traje jedno 2-3 meseca i cao, mema vise! Plus cinjenica da drajvere pisu gore od Ati-a ... steta.
Evo ga sad' ovaj. :) Dobro Muzzy ti već imaš postavljenu dijagnozu ( ono nešto sa NV :D ), 'oću reći poznata mi je tvoja "naklonost" Nevidiji. Mora da ti je laknulo posle filipenkovog posta. :)

Kakvo bre spuštanje na zemlju? Nešto si ti tu permutovao, spuštanje će tek da usledi ali na drugoj strani. :) Šalu na stranu, novi Matrox će biti skup i nešto brži od GF4, ali sa neuporedivo boljim prikazom i nizom drugih mogućnosti. Za decu to i neće biti baš najbolja kupovina, ali kao jedno sveobuhvatno rešenje svakako će da vredi. Znači opet čuvena problematika, šta je bolje 100fps lošijeg kvaliteta ili 60fps neviđenog prikaza. Ono što je sigurno to je da će sa uključenim 16x FAA i Anisotropic-om Parhelia biti brža od konkurencije, a i kako bi dugačije igrao nego sa svim setinzima na MAX. :D

Nisam hteo da ulazim u detalje jerbo će biti vremena kada kartica dođe na test, ali kada me već vučete za jezik .... :D
 
filipenko je napisao(la):
Ja ne bih da vas gusim kao Magick sa prose***njima, samo par zapazanja koje smatram interesantnim za prenosenje siroj javnosti (pored onih opstih podataka o kojima vec svi bruje)
Bilo bi poželjno kada bi ti kao Magick znao malo više o tome što pričaš, a ne samo naklapao.
E vala bas...sta izmedju ostalog Parphelia podrzava...
Mislim, FSAA teksta u 2d-u, hardverski : D Simpa, zar ne ?
Da izuzetna stvar koju će neki umeti da cene.
Karta je inace optimizovana za Intela...pise da radi i na AMD ali da je optiizovana za Intel platforme...
Prvo, ne postoji još uvek nikakva karta, ovde se radi o grafičkom procesoru, a drugo optimizacija je za SSE i SSE2 set instrukcija a ne za Intel platformu. Athlon XP procesori imaju podršku za SSE instrukcije, a novije generacije će imati i za SSE2. Ne vidim poentu te konstatacije.
Inace odakle vam to da je u pitanju DX9 karta ? Ima par stvari koje ce doci sa DX9 ali to je samo sporadicno...U pitanju je, a i pise, DX 8.1 karta...
Jedina stvar je ta sto je Vertex Shader DX9 kompatibilan (ubilo se...: confused :)
Slušaj filipenko ne želim da te ovim uvredim niti omalovažavam ali ne znaš dovoljno o tim stvarima, što se vidi iz tvog razmišljanja. Nisam ni ja neki expert ali sam bar za razliku od tebe dobro prostudirao problematiku pre nego što sam progovorio. Kartica je delimično DX9 kompatabilna, ali ne i potpuno zbog Pixel Shadera v1.3, što je u krajnjoj liniji i pametnije rešenje, al' o tome više drugi put. Ne želim da ponavljam stvari po 100 puta, pa ćete čitati o tome kada bude bilo vreme.

Nekakva zluradost zrači iz tvojih rečenica i uopše ceo post odiše podsmehom i nipodaštavanjem, a posle kažeš kako si nahvalio karticu. Pozitivne stvari iznosiš onako usput i nekako hladno, kao iz moranja, ali zato se dobro istreseš na svemu što ti se čini da je pogodno za podsmeh ili kritiku. Šta je tebi uopšte u glavi, znaš li i sam?
AGP 8X, ali koga briga...: confused :
Ne znam, valjda nas. Pa i NV30 i R300 će imati podršku za taj interfejs, valjda oni znaju šta rade, a? :)
Prvi put u istoriji 256-bitna DDR memorija upotrebljena na bilo kojoj kartici...
RAMDAC na 400 mhza...
Inace DAC je sada 10-bitni...boje bi trebalo da izgledaju fantasticno, za klasu bolje nego ikada ranije...Od DAC-a ce navodno velike koristi imati 3d slika koja ce ga koristiti potpuno efikasno kao i 2d i navodno ce se specijalno to osetiti u zatamnjenim scenama (neko rece Quake, Doom ? : D) i bice bez smanjenja fpsa ili eventualno sa minornim smanjenjem...
Bilo bi tu još dosta toga da se kaže i oko tog RAMDAC-a i oko GigaColor tehnologije, a pogotovu memorijskog interfejsa, ali kao što rekoh više detalja drugi put.
Podrska za 3 monitora...: confused :...samo ne znam kome to treba ?
Igračima, entuzijastima, CAD profesionalcima, Web dizajnerima, grafičarima, montažerima, ..... svima kojima je potrebno više desktop prostora. Naravno zbog cene realizacije neće baš u svim krugovima postati hit, ali će definitivno pronaći svoju primenu.
Inace samo da napomenem 0.15 mikrona sto je isto kao na Radeonu ili GF4...80 miliona traznistora...znaci nista od onih 0.13 ili 0.14.
Ništa od 0.13µm, a i šta to tebi znači? Kasnije će da usledi smanjenje jezgra i eventualna proširenja, za sada je i ovo dovoljno.
4 teksture po pajpu...(a inace samo 1 igra na svetu koristi vise od 2, Serious Sam, i to 3 teksture po pajpu, tako da je to vise nego korisno : D)
Tačno ali daleko od toga da je beskorisno. U igrama koje koriste 2 teksture dobijaš "besplatan" anisotropic filtering koji inače bukvalno polovi performanse na svim ostalim karticama. Kvalitet prikaza, mislite o tome. ;)
16X FSAA...vau ! Ne zvuci lose.
Ne, nije to pravi FSAA, već Edge AA iliti Fragment AA, što je u krajnjoj liniji bolje i pametnije rešenje. Neki naslovi će imati problema sa tim kada je uključeno, ali zato postoji i opcija za klasičan FSAA.
Pominju se jos ranorane forice za 3d ali morace da budu podrzane od strane samih proizvodjaca igara, tj. nikad.
Apsolutno netačno, programeri i developeri su prosto oduševljeni, što možeš i videti na raznim sajtovima i forumima. DM i DAT će sigurno zaživeti samo je pitanje vremena.
Npr. izuzetno interesantno je prikazano igranje Q3 i Jedi Knight-a na 3 monitora sa razvucenom slikom. BUKVALNI Surround Gaming !!! Naravno ko ce to u Jugi koristiti kad nemamo ni 1 ljudski, a kamoli 3 monitora.
Pa šta je to, neko merilo funkcionalnosti? Ko bude imao para imaće i to čudo, ko ne bude imao igraće se na nekom Eagle MX-u ili nečemu između, dok će pak neki morati da iznajmljuju PlayStation jer ni nemaju PC. I šta sa tim? O.K. svi smo se složili da je to karta namenjena High-End tržištu. A ni to oko cene mi nije jasno, pa Ti 4600 košta 0, a Radeon 8500 sa 128MB RAM-a košta oko 0. Po čemu je to Parhelia precenjena?
Stvari oko kvaliteta prikaza, podrske za profesionalne stvari, da ih ne nabrajam, su odradjene u klasicnom matroxovom kvalitetnom stilu.
I više od toga! :D Ne, stvarno ovaj put su prevazišli sami sebe. Petostepeni low-pass filteri, 10-bita color channel, Hi-Fi video engine, Glyph Antialiasing, DualHead HF, .... mis'iiim stvaaarno. :)
SAMO 1 NAPOMENA ZA KRAJ : BEZ LAZI OKO 3D-a, molim !!! Makar za sada dok jos nema rezultata ! NE ZNA SE koliki je klok jezgra, NE ZNA SE da li ce postojati ikakva tehnika optimizacije performansi, sto je itekako bitno, kao npr. Hyper Z kod Radeona ! A bez ovog kartica moze da uspori i do 50% od teorijskih vrednosti !
Nema nikakvih laži, kartica ima 4 Vertex Shadera v2.0 ( Ti4600 2 x Vertex Shader v1.3 ), 256-bita memorijsku magistralu, 4 texturne jedinice po pipelineu i Pixel Shadere ( v1.3 ) kao kod GF4. Što se optimizacije tiče ima je kol’ko ‘oćeš samo ti nisi dobro upućen.
Jedino se zna klok memorije i na osnovu toga se procenjuju performanse, sto u stvarnosti ne mora imati blage veze sa proracunima ! Ali se zato NISTA NE ZNA o memorijskom kontroleru niti o njegovoj arhitekturi koja igra presudnu ulogu u optimizaciji performansi kartice, pored ostalog.
Nista se ne zna ni oko kompresija. Nadam se da ne moram da objasnjavam koliko je ovo bitno.
Ma nije tačno to što pričaš. O memorijskom kontroletu ti ništa ne znaš, ali to ne znači da se ništa ne zna. Pažljivije izanaliziraj stvari.
Dakle, sasvim je ocigledno da sto se 3d-a tice moramo sacekati da vidimo kako ce to da radi. Takodje drajveri su tu vrlo bitni a Matrox tek pocinje da pravi drajvere koji ce (valjda) biti optimizovani za 3d.
Drugim recima, 3d performanse su zasnovane za sada SAMO NA PRORACUNIMA ! Koliko ce to tacno biti, brze ili sporije od konkurencije, ostaje da se vidi.
Mada pretpostavljam da je ocigledno da ce biti brzo :)
Nema nikakvih problema, sačekaćemo još koji mesec da pa vidiš.
Za kraj bih samo zeleo da konstatujem da ce ovo po svoj prilici biti izvanredna karta i da zazalim sto ce stopa kriminala morati neizostavno da se poveca budu li stanovnici Juge zeleli ovo, s'obzirom na cenu.
Ili kriminala ili rada, nešto od ta dva, pa sad’ svako prema svojim mogućnostima i afinititima.
 
magick je napisao(la):
Bilo bi poželjno kada bi ti kao Magick znao malo više o tome što pričaš, a ne samo naklapao. Da izuzetna stvar koju će neki umeti da cene. Prvo, ne postoji još uvek nikakva karta, ovde se radi o grafičkom procesoru, a drugo optimizacija je za SSE i SSE2 set instrukcija a ne za Intel platformu. Athlon XP procesori imaju podršku za SSE instrukcije, a novije generacije će imati i za SSE2. Ne vidim poentu te konstatacije. Slušaj filipenko ne želim da te ovim uvredim niti omalovažavam ali ne znaš dovoljno o tim stvarima, što se vidi iz tvog razmišljanja. Nisam ni ja neki expert ali sam bar za razliku od tebe dobro prostudirao problematiku pre nego što sam progovorio. Kartica je delimično DX9 kompatabilna, ali ne i potpuno zbog Pixel Shadera v1.3, što je u krajnjoj liniji i pametnije rešenje, al' o tome više drugi put. Ne želim da ponavljam stvari po 100 puta, pa ćete čitati o tome kada bude bilo vreme.

Nekakva zluradost zrači iz tvojih rečenica i uopše ceo post odiše podsmehom i nipodaštavanjem, a posle kažeš kako si nahvalio karticu. Pozitivne stvari iznosiš onako usput i nekako hladno, kao iz moranja, ali zato se dobro istreseš na svemu što ti se čini da je pogodno za podsmeh ili kritiku. Šta je tebi uopšte u glavi, znaš li i sam? Ne znam, valjda nas. Pa i NV30 i R300 će imati podršku za taj interfejs, valjda oni znaju šta rade, a? :) Bilo bi tu još dosta toga da se kaže i oko tog RAMDAC-a i oko GigaColor tehnologije, a pogotovu memorijskog interfejsa, ali kao što rekoh više detalja drugi put. Igračima, entuzijastima, CAD profesionalcima, Web dizajnerima, grafičarima, montažerima, ..... svima kojima je potrebno više desktop prostora. Naravno zbog cene realizacije neće baš u svim krugovima postati hit, ali će definitivno pronaći svoju primenu. Ništa od 0.13µm, a i šta to tebi znači? Kasnije će da usledi smanjenje jezgra i eventualna proširenja, za sada je i ovo dovoljno. Tačno ali daleko od toga da je beskorisno. U igrama koje koriste 2 teksture dobijaš "besplatan" anisotropic filtering koji inače bukvalno polovi performanse na svim ostalim karticama. Kvalitet prikaza, mislite o tome. ;) Ne, nije to pravi FSAA, već Edge AA iliti Fragment AA, što je u krajnjoj liniji bolje i pametnije rešenje. Neki naslovi će imati problema sa tim kada je uključeno, ali zato postoji i opcija za klasičan FSAA. Apsolutno netačno, programeri i developeri su prosto oduševljeni, što možeš i videti na raznim sajtovima i forumima. DM i DAT će sigurno zaživeti samo je pitanje vremena. Pa šta je to, neko merilo funkcionalnosti? Ko bude imao para imaće i to čudo, ko ne bude imao igraće se na nekom Eagle MX-u ili nečemu između, dok će pak neki morati da iznajmljuju PlayStation jer ni nemaju PC. I šta sa tim? O.K. svi smo se složili da je to karta namenjena High-End tržištu. A ni to oko cene mi nije jasno, pa Ti 4600 košta 0, a Radeon 8500 sa 128MB RAM-a košta oko 0. Po čemu je to Parhelia precenjena? I više od toga! :D Ne, stvarno ovaj put su prevazišli sami sebe. Petostepeni low-pass filteri, 10-bita color channel, Hi-Fi video engine, Glyph Antialiasing, DualHead HF, .... mis'iiim stvaaarno. :) Nema nikakvih laži, kartica ima 4 Vertex Shadera v2.0 ( Ti4600 2 x Vertex Shader v1.3 ), 256-bita memorijsku magistralu, 4 texturne jedinice po pipelineu i Pixel Shadere ( v1.3 ) kao kod GF4. Što se optimizacije tiče ima je kol’ko ‘oćeš samo ti nisi dobro upućen. Ma nije tačno to što pričaš. O memorijskom kontroletu ti ništa ne znaš, ali to ne znači da se ništa ne zna. Pažljivije izanaliziraj stvari. Nema nikakvih problema, sačekaćemo još koji mesec da pa vidiš. Ili kriminala ili rada, nešto od ta dva, pa sad’ svako prema svojim mogućnostima i afinititima.

Svaki post manji od trideset strana (font 6) treba obrisati!

A one koji procitaju castiti!!!
 
dejandj je napisao(la):
Svaki post manji od trideset strana (font 6) treba obrisati!

A one koji procitaju castiti!!!
Pročitao daj piće...
To je diskusija, kome je dugačko ima X u ćošku prozora :D
 
magick je napisao(la):
Evo ga sad' ovaj. :) Dobro Muzzy ti već imaš postavljenu dijagnozu ( ono nešto sa NV :D ), 'oću reći poznata mi je tvoja "naklonost" Nevidiji. Mora da ti je laknulo posle filipenkovog posta. :)

Kakvo bre spuštanje na zemlju? Nešto si ti tu permutovao, spuštanje će tek da usledi ali na drugoj strani. :) Šalu na stranu, novi Matrox će biti skup i nešto brži od GF4, ali sa neuporedivo boljim prikazom i nizom drugih mogućnosti. Za decu to i neće biti baš najbolja kupovina, ali kao jedno sveobuhvatno rešenje svakako će da vredi. Znači opet čuvena problematika, šta je bolje 100fps lošijeg kvaliteta ili 60fps neviđenog prikaza. Ono što je sigurno to je da će sa uključenim 16x FAA i Anisotropic-om Parhelia biti brža od konkurencije, a i kako bi dugačije igrao nego sa svim setinzima na MAX. :D

Nisam hteo da ulazim u detalje jerbo će biti vremena kada kartica dođe na test, ali kada me već vučete za jezik .... :D

O kvalitetu 3D REAL TIME rendringa uopste netreba trositi reci i kojekave teorije jer izmedju svih karti na trzistu nema ama bas nikakve razlike u kvalitetu! Jedino je bitno da li neka karta moze da izgura odredjneni engine sa svim opijama za pun qvalitet slike(bio on game ili neki treci) u realtime-u u prihvatljivoj brzini! A voleo bih da prekines da pricas napamet o kvalitetu renderinga nVidia karti posto ni jednu do sad nisi video.
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
O kvalitetu 3D REAL TIME rendringa uopste netreba trositi reci i kojekave teorije jer izmedju svih karti na trzistu nema ama bas nikakve razlike u kvalitetu! Jedino je bitno da li neka karta moze da izgura odredjneni engine sa svim opijama za pun qvalitet slike(bio on game ili neki treci) u realtime-u u prihvatljivoj brzini!
Nija to baš tako kao što ti misliš i svakako ti je pogrešan zaključak da svi grafički procesori daju podjednak kvalitet prikaza. Moraćemo da odemo već jednom na to pivo i tu klopu, pa da ti MaX i ja malo to objasnimo. ;)
A voleo bih da prekines da pricas napamet o kvalitetu renderinga nVidia karti posto ni jednu do sad nisi video.
Otkud ti to da nijednu nisam video!?!?!?!? :confused: Kada bi samo znao kol'ko grešiš. :) Drugo, taman da nisam ni koristio ni video ni jednu drugu kartu osim Virge-a imam pravo na svoje mišljenje koje mogu da gradim na osnovu tekstova stručnjaka ( Internet je čudo :) ) i tehničkih rešenje koja su iskorišćena. Naravno tu su i screenshoot-ovi koji su samo i isključivo stvar grafičkog procesora.
 
Uff, ala se filipenko raspisao, jos da to ima ikakvog smisla. Ali OK on je decko oduvek bio rezervisan i sve nas" je spustao na zmelju" kad god je izlazilo nesto novo.

Zato mu je magick odgovorio, kako on ume, i nisma mislio da cu ovo napisati, ali se stvarno slazem sa covekom.
Parhelia je tehnicko cudo!
U nVidia i radi tri tima inzenjera i muku muce da u cip izradjen u 0.15micr. teh stave vise od 60M tranzistora. Pa oni su tvrdili da 256bitni mem. kontroler nece videti desktop kartice (jeftinije od 1K USD jos neko vreme, a David Kirk to i dalje tvrdi obecavajuci za NV30 128bitni kontroler).

Parhelia ima u sebi tehnoloskih zaliha za jos 2 godine kada ce Matrox imati novog AS-a.

U sustini, ljudi koji iole pametno koriste racunar su sasvim lepo ziveli sa G400MAX-om proteklih godina. Pa u igraonicama se jos igraju na Vantama i 64-vorkama!

Ono sto hocu da kazem jeste da im je, a i nama Matrox pokazao kako se to radi!

http://www.vr-zone.com/Home/news144/Parhelia-GPU.jpg
http://www.vr-zone.com/Home/news144/Parhelia-GPU1.jpg

pa GF4 je za 30 posto DUZI od ove zveri! Zar to samo po sebi ne govori dovoljno o perfekcionizmu koji je primenjen u izradi ove kartice!?

U svakom slucaju, Matrox je dao domaci zadatak svima. A nVidia se sigurno nije nadala ovom kolacicu.

A kad se setim kako su im kurvanjski kupovali inzenjere (nVidia Matroxu) i ovi opet naprave ultimativno multimonitorsko resenje!
Svka cast Kanadjani!
 
Dodatak

Za drajvere se uopste ne treba sekirati, narocito ne za OGL drajvere. Matrox je napravio veliki pomak u toj sferi i ispred su ATi-ja, kada je to u pitanju.

Inace, Pixel Shaderi 2.0 jos nisu u potpunosti definisani te je u Parheliu iz tog razloga implementirana samo Vertex Shader 2.0 jedinica. No to nema veze jer je cip poseduje neke od ostalih tehnologija koje su predvidjen za DX9. Tako da to u sustini uopste nije minus.

http://www.vr-zone.com/Home/news144/Parhelia-table.jpg
 
Skoro sve dizajnere koje znam (a rade u firmama i stvarno su dizajneri) imaju matroxe i po dva monitora. Kad sam bio napolju i programeri cesto imaju po dva monitora i, pogadjajte, Matrox. Mislim da ce onaj tripl-head, da donese bum na polju igranja i da ce sve igracnice (ne govorim o nasim igracnicama) da koriste tu prednost da dovuku ljude bas kod njih. Takodje, zaboravljate da ono sto trenutno vuce celokupnu racunarsku industriju su upravo igraci, pa bih rekao da je bas taj dozivljaj sa surronund monitorima (koji napolju i nisu toliko skupi) mozda i PRAKTICNO najveci pomak kod Matroxa sto se igara tice. Svi ostali noviteti koji ne mogu da se iskoriste sada i odmah, su za ovakve forume. Mislim, koga boli uvo za shadere 1.25b ili tako nesto. Hocu da,izmedju ostalog, kad vozim CMR3 vidim usijane diskove na tockovima, a kojim ce to mappingom da urade, ne zanima me.
 
nemanjas je napisao(la):
Mislim, koga boli uvo za shadere 1.25b ili tako nesto. Hocu da,izmedju ostalog, kad vozim CMR3 vidim usijane diskove na tockovima, a kojim ce to mappingom da urade, ne zanima me.


Moj covek :D


magick je napisao(la):
Bilo bi poželjno kada bi ti kao Magick znao malo više o tome što pričaš, a ne samo naklapao. Da izuzetna stvar koju će neki umeti da cene. Prvo, ne postoji još uvek nikakva karta, ovde se radi o grafičkom procesoru, a drugo optimizacija je za SSE i SSE2 set instrukcija a ne za Intel platformu. Athlon XP procesori imaju podršku za SSE instrukcije, a novije generacije će imati i za SSE2. Ne vidim poentu te konstatacije. Slušaj filipenko ne želim da te ovim uvredim niti omalovažavam ali ne znaš dovoljno o tim stvarima, što se vidi iz tvog razmišljanja. Nisam ni ja neki expert ali sam bar za razliku od tebe dobro prostudirao problematiku pre nego što sam progovorio. Kartica je delimično DX9 kompatabilna, ali ne i potpuno zbog Pixel Shadera v1.3, što je u krajnjoj liniji i pametnije rešenje, al' o tome više drugi put. Ne želim da ponavljam stvari po 100 puta, pa ćete čitati o tome kada bude bilo vreme.

Nekakva zluradost zrači iz tvojih rečenica i uopše ceo post odiše podsmehom i nipodaštavanjem, a posle kažeš kako si nahvalio karticu. Pozitivne stvari iznosiš onako usput i nekako hladno, kao iz moranja, ali zato se dobro istreseš na svemu što ti se čini da je pogodno za podsmeh ili kritiku. Šta je tebi uopšte u glavi, znaš li i sam? Ne znam, valjda nas. Pa i NV30 i R300 će imati podršku za taj interfejs, valjda oni znaju šta rade, a? Bilo bi tu još dosta toga da se kaže i oko tog RAMDAC-a i oko GigaColor tehnologije, a pogotovu memorijskog interfejsa, ali kao što rekoh više detalja drugi put. Igračima, entuzijastima, CAD profesionalcima, Web dizajnerima, grafičarima, montažerima, ..... svima kojima je potrebno više desktop prostora. Naravno zbog cene realizacije neće baš u svim krugovima postati hit, ali će definitivno pronaći svoju primenu. Ništa od 0.13µm, a i šta to tebi znači? Kasnije će da usledi smanjenje jezgra i eventualna proširenja, za sada je i ovo dovoljno. Tačno ali daleko od toga da je beskorisno. U igrama koje koriste 2 teksture dobijaš "besplatan" anisotropic filtering koji inače bukvalno polovi performanse na svim ostalim karticama. Kvalitet prikaza, mislite o tome. Ne, nije to pravi FSAA, već Edge AA iliti Fragment AA, što je u krajnjoj liniji bolje i pametnije rešenje. Neki naslovi će imati problema sa tim kada je uključeno, ali zato postoji i opcija za klasičan FSAA. Apsolutno netačno, programeri i developeri su prosto oduševljeni, što možeš i videti na raznim sajtovima i forumima. DM i DAT će sigurno zaživeti samo je pitanje vremena. Pa šta je to, neko merilo funkcionalnosti? Ko bude imao para imaće i to čudo, ko ne bude imao igraće se na nekom Eagle MX-u ili nečemu između, dok će pak neki morati da iznajmljuju PlayStation jer ni nemaju PC. I šta sa tim? O.K. svi smo se složili da je to karta namenjena High-End tržištu. A ni to oko cene mi nije jasno, pa Ti 4600 košta 0, a Radeon 8500 sa 128MB RAM-a košta oko 0. Po čemu je to Parhelia precenjena? I više od toga! Ne, stvarno ovaj put su prevazišli sami sebe. Petostepeni low-pass filteri, 10-bita color channel, Hi-Fi video engine, Glyph Antialiasing, DualHead HF, .... mis'iiim stvaaarno. Nema nikakvih laži, kartica ima 4 Vertex Shadera v2.0 ( Ti4600 2 x Vertex Shader v1.3 ), 256-bita memorijsku magistralu, 4 texturne jedinice po pipelineu i Pixel Shadere ( v1.3 ) kao kod GF4. Što se optimizacije tiče ima je kol’ko ‘oćeš samo ti nisi dobro upućen. Ma nije tačno to što pričaš. O memorijskom kontroletu ti ništa ne znaš, ali to ne znači da se ništa ne zna. Pažljivije izanaliziraj stvari. Nema nikakvih problema, sačekaćemo još koji mesec da pa vidiš. Ili kriminala ili rada, nešto od ta dva, pa sad’ svako prema svojim mogućnostima i afinititima.


:D:D:D
 
Filipenko, care, svaki put imas sve bolji signature.

BTW, sto se tiche Matroxa treba jedino sto mene plasi je SW implementacija njegovih mogucnosti. Bez toga nista.
 
Nedjo je napisao(la):
Uff, ala se filipenko raspisao, jos da to ima ikakvog smisla. Ali OK on je decko oduvek bio rezervisan i sve nas" je spustao na zmelju" kad god je izlazilo nesto novo.

Zato mu je magick odgovorio, kako on ume, i nisma mislio da cu ovo napisati, ali se stvarno slazem sa covekom.
Parhelia je tehnicko cudo!
U nVidia i radi tri tima inzenjera i muku muce da u cip izradjen u 0.15micr. teh stave vise od 60M tranzistora. Pa oni su tvrdili da 256bitni mem. kontroler nece videti desktop kartice (jeftinije od 1K USD jos neko vreme, a David Kirk to i dalje tvrdi obecavajuci za NV30 128bitni kontroler).

Parhelia ima u sebi tehnoloskih zaliha za jos 2 godine kada ce Matrox imati novog AS-a.

U sustini, ljudi koji iole pametno koriste racunar su sasvim lepo ziveli sa G400MAX-om proteklih godina. Pa u igraonicama se jos igraju na Vantama i 64-vorkama!

Ono sto hocu da kazem jeste da im je, a i nama Matrox pokazao kako se to radi!

http://www.vr-zone.com/Home/news144/Parhelia-GPU.jpg
http://www.vr-zone.com/Home/news144/Parhelia-GPU1.jpg

pa GF4 je za 30 posto DUZI od ove zveri! Zar to samo po sebi ne govori dovoljno o perfekcionizmu koji je primenjen u izradi ove kartice!?

U svakom slucaju, Matrox je dao domaci zadatak svima. A nVidia se sigurno nije nadala ovom kolacicu.

A kad se setim kako su im kurvanjski kupovali inzenjere (nVidia Matroxu) i ovi opet naprave ultimativno multimonitorsko resenje!
Svka cast Kanadjani!


Nedjo, bojim se da se oko nekih stvari ovde ne razumemo najbolje.
Prvo, ja nisam ovde da bih spustao nekoga na zemlju, naprotiv. To sa spustanjem je rekao Muzzy
Samo sam naveo par karakteristika parphelie i nista vise. One koje sam smatrao interesantnim za ljude koje mrzi da citaju kilometarske testove prepune engleskih strucnih termina i pisanih na stranom jeziku ili magick-ove postove prepune *****. I nista vise.
To sto se Magick sada kao pravi pametan pa mi prica i kao objasnjava da to sto pise optimized for MMX, SSE & SSE2 ne znaci Intel platformu nego instrukcije, hvala mu lepo i to je ocigledno. Inace sam ja mislio da su MMX i SSE Intelove nove masine :D Inace sam nedavno polagao ispit (i polozio) iz toga tako da sam mu visestruko zahvalan na iluminaciji mog razuma :) Ali je kontekst bio ocigledno takav jer su AMD only instrukcije izdvojene na posebnu liniju i pise samo da ih podrzava a za ove pise da je optimizovan, tako da je kontekst vise nego ocigledan.
E sad to sto AMD ima tehnoloski savrsenije procesore (sa izuzetkom toplote koja je ovde kako vidim veliki faktor (kad nema drugih:D)) pa ima i MMX i SSE instrukcije ja tu nisam kriv. :)
Ali udaljavam se od teme.
Potpuno se slazem da je parphelia tehnolosko cudo ali ne pada mi na pamet da ovde uriniram zbog toga ili da ispisujem po 1000 bezveznih postova. (a znam da i na ovo sledi gomila nepovezanih i besmislenih odgovora koji ce ukljucivati sve od kompjutera preko tostera do vrhova Himalaja...:( )
Ne secam se da je ovde iko ikada toliko benavio zbog jos jedne karte koja ce za 6 meseci biti zamenjena necim drugim, boljim...a jos manje vidim razlog za to kad se zna cena od 1000$...
I necu vise da pisem na ovu temu dalje...ko je shvatio, shvatio je, ko nije ili ne zeli blago njemu...a lako cemo ustanoviti ko je ovde normalan :D :p
:wave;
 
filipenko je napisao(la):
Samo sam naveo par karakteristika parphelie i nista vise. One koje sam smatrao interesantnim za ljude koje mrzi da citaju kilometarske testove prepune engleskih strucnih termina i pisanih na stranom jeziku ili magick-ove postove prepune *****. I nista vise.
Ti si samo mogao da daš svoje mišljenje i ništa više, a post ti jeste bio u fazonu "ma oko čega se vi uzbuđujete". Engleski jezik je na ovim cyber prostorima maternji, a ja sam dosta toga objasnio ( na srpskom ) pre i posle postovanja ( copy-pase ) specifikacija sa matroxovog sajta na koje ti aludiraš. Baš lepo od tebe što si se našao tu da nam svima objasniš kako stvari stoje, ali tvom mišljenju niko ne pridaje neki poseban značaj, ne veći od bilo čijeg drugog, pa mi nije jasno zašto onda ti to radiš. Što se tiče mog "*****", možemo da sprovedemo anketu "iz čijih se postova više sazna", pa da vidimo ko ovde informiše i priča argumentovano, a ko se *****.
To sto se Magick sada kao pravi pametan pa mi prica i kao objasnjava da to sto pise optimized for MMX, SSE & SSE2 ne znaci Intel platformu nego instrukcije, hvala mu lepo i to je ocigledno. Inace sam ja mislio da su MMX i SSE Intelove nove masine :D Inace sam nedavno polagao ispit (i polozio) iz toga tako da sam mu visestruko zahvalan na iluminaciji mog razuma :) Ali je kontekst bio ocigledno takav jer su AMD only instrukcije izdvojene na posebnu liniju i pise samo da ih podrzava a za ove pise da je optimizovan, tako da je kontekst vise nego ocigledan.
Naravno da je više nego očigledno da se radi o instrukcijama, ali si ti to tako sročio da bi manje iskusni korisnici mogli da pomislile da je karta nešto specijalno prilagođena Intel matičnim pločama i procesorima ( platformi ). S obzirom da će uskoro i AMD podržavati SSE2, a sada već podržava SSE instrukcije, ne vidim poentu konstatacije da je Parhelia predviđena za Intel platformu. Oni samo prate ( podržavaju ) industrijski standard, a intelovi setovi instrukcija to definitivno jesu ( čak ih i AMD implementira ). S obzirom na karakter tvog posta ovo mi se učinilo kao nekakva primedba radi primedbe, pa sam samo hteo da razjasnim neke stvari ( ne tebi već širem auditorijumu ).
Ali udaljavam se od teme.
Potpuno se slazem da je parphelia tehnolosko cudo ali ne pada mi na pamet da ovde uriniram zbog toga ili da ispisujem po 1000 bezveznih postova. (a znam da i na ovo sledi gomila nepovezanih i besmislenih odgovora koji ce ukljucivati sve od kompjutera preko tostera do vrhova Himalaja...:( )
Ne moraš ti ništa da pišeš, a ni da čitaš, ako ti se ne sviđa. Inače ne samo da si natripovan nego si još i vulgaran, a o mojim postovima će drugi da sude. Ti verovatno već sve najbolje znaš i tebi nema ko šta da kaže ili objasni pa su ti zato moji postovi bezvezni, ali nisu svi kao ti.
Ne secam se da je ovde iko ikada toliko benavio zbog jos jedne karte koja ce za 6 meseci biti zamenjena necim drugim, boljim...a jos manje vidim razlog za to kad se zna cena od 1000$...
Ovo je hardverski sajt i da se bavi cvećarstvom ili politikom verovatno bi bilo čudno što se digla tolika prašina oko novog grafičkog procesora iz Matroxa, ovako ....

Hteo ti to da priznaš ili ne radi se o jednom izuzetno inovativnom proizvodu koje donosi čitav niz tehničkih rešenja i mogućnosti. Posle dve godine mirovanja, jedan ovakav proizvod iz Matroxa zaslužuje svu pažnju. Nije mi jasno ni šta tu tebi smeta ni zašto. :confused: Ono oko cene od 00 je stvarno deplasirano i ne znam ni kako da prokomentarišem to. Čak i da je figurativno rečeno, nije na mestu jer je zvanično potvrđeno da će verzija sa 128MB koštati oko 0-450, što nije mnogo skuplje od najekskluzivnije NV kartice koju će u svakom pogledu da sahrani.
I necu vise da pisem na ovu temu dalje...
Nemoj molim te! Da bar imaš nešto pametno da kažeš.
ko je shvatio, shvatio je, ko nije ili ne zeli blago njemu...a lako cemo ustanoviti ko je ovde normalan :D :p
:wave;
Ccccc! NO COMMENT
 
Vrh Dno