Šta je novo?

Ostvarivanje garancije u Srbiji za laptop kupljen u USA

manve

Slavan
Učlanjen(a)
01.01.2006
Poruke
741
Poena
320
Moja oprema  
CPU & Cooler
7700X Corsair H150I Elite Capellix
Matična ploča
Asus ROG STRIX X670E- E GAMING
RAM
2x16GB G.SKILL F5 6000HZ CL30
GPU
6900 XT
Storage
Kingstone SKC3000 2TB
Zvuk
Bose QC 35 II
PSU
Seasonic Focus Gold 1000W
Kućište
Asus GT501
Monitor
Gigabyte M32U
Miš & tastatura
Corsair Vengeance K70 + Logitech G600
Pristup internetu
  1. Optički internet
Interesuje me bilo kakvo iskustvo, zvanican stav nekog uvoznika po ovom pitanju. Ja sam najblizi kupovini Dell XPS-a, ali nije definitivno. Za sada sam dobio mail od Pina koji kaze da priznaju samo laptope kupljene u Srbiji :(
 
Da te razocaram, ne vredi. Ja sam doneo Dell laptop koji niko nije hteo da pogleda vezano za garanciju. Generalno serviseri/prodavci traze garantni list i obavezno fiskalni racun (makar za sada po zakonu). Srry :S:
 
Pa garantni list i fiskalni nisu problem (tj. pretpostavka da sve imam). Problem je valjda sto je kupljen u USA.
 
Kupi asus N / G seriju, oni bi trebalo da imaju world-wide garanciju ;)
ali prvo pitaj Kimtec(ovlasceni servis) i nemoj im navoditi da planiras da kupis u americi i da te to brine, jer ce ti naravno reci da ne priznaju da bi njima ostavio pare pri kupovini, reci da vec imas laptop i kako ide procedura ako bude doslo do kvara ;-)
 
O boze koja prevara..........Kupis laptop van Srbije i ne vazi garancija.........Mislim daj............Ako je ovlasceni servis dell laptopa onda kakve veze gde je kupljen.Kupljen u Africi ili u Srbiji dell je uvek dell...Ne mogu da verujem kako smo jadni......
 
ima veze,jer kad ga kupis u srbiji, platio si ga vise nego u americi sto posto, a tu razliku si ostavio ovlascenom uvozniku koji je u 90% slucajeva i ovlasceni serviser, lopovluk!
 
Ziva istina, ortak doneo sestri Dell iz USA i posle nekih 7-8 meseci je prestao da radi. Kada su ga odneli u "ovlasceni servis" trazli su im - racun i garantni list. Pogledali ljudi world wide garanciju pitali su gde je kupljen i onda rekli da nemogu da ga servisiraju .... igrom slucaja imaju rodjaka u Nemackoj kome su poslali lap i on to resio preko "njihovog" dell-a

Kao sto marko rece - dell je dell ... ili bi makar trebao da bude :D
 
Sramota!!!Ovo treba obavestiti dell support i pitati ih zasto world wide garancija vazi svuda osim u Srbiji.Ovo je najgora vrsta bezobrazluka.Ovime teraju ljude da kupuju racunare samo u Srbiji jer ne mogu da ostvara garanciju ako kupe napolju.Na primer imam drugara koji je za 300 evra kupio dell studio(ne znam koji model) a ovde sam na itsvetu nasao za 750 evra.Sto u prevodu potvrdjuje pricu marka da ovde otimaju na marzama.......Mislim sta ako neko kupi u USA laptop koji je za 450 evra jeftiniji nego ovde nema garanciju u slucaju kvara jer nije kupljen u Srbiji.

Kakve to ima veze??To je opsti bezobrazluk.Treba poslati mail i pitati dell support zasto je to tako_Ovo govorim namerno jer postoji verovatnoca da oni mozda i moraju da servisiraju laptop al da se prave blesavi.Jer svako ko donese laptop razmislja da verovatno i nema prava na servis.Na primer znam za jednu firmu koja prodaje ploce za desktop i te ploce imaju zvanicno garanciju 2 godine.Posle 10-tak minuta razgovora prodavac mi je hvaleci ploce rekao"Ove ploce imaju garanciju na kondenzatore 5 godina.Toliko daje proizvodjac".

Na moje pitanja kako onda to ne pise nigde on je odgovorio"Cuti bre to mi nikom ne govorimo jer ko ce 5 godina da daje garanciju na ploce".E to vam je ociti primer kako nase prodavnice rade.Takodje znam dosta firmi koje garanciju daju tako sto idu logikom"Ma daj mu 12 meseci , dosta mu je".Tako da me ne bi cudilo da ustvari moraju da rade servis laptopova kupljeni van Srbije a da se prave ludi......
 
Poslednja izmena:
Sramota!!!Ovo treba obavestiti dell support i pitati ih zasto world wide garancija vazi svuda osim u Srbiji.Ovo je najgora vrsta bezobrazluka.Ovime teraju ljude da kupuju racunare samo u Srbiji jer ne mogu da ostvara garanciju ako kupe napolju.Na primer imam drugara koji je za 300 evra kupio dell studio(ne znam koji model) a ovde sam na itsvetu nasao za 750 evra.Sto u prevodu potvrdjuje pricu marka da ovde otimaju na marzama.......Mislim sta ako neko kupi u USA laptop koji je za 450 evra jeftiniji nego ovde nema garanciju u slucaju kvara jer nije kupljen u Srbiji.
..

Da, treba kontaktirati podršku. Neko bi morao da završi taj servis ili da izgubi pravo na njega.
 
I posle se pitamo zasto Dell nema predstavnistvo u Srbistanu vec su Mika i Pera ovlasceni distributeri/serviseri ...... da smo ozbiljno trziste - Dell bi nas ozbiljno i shvatio :D
 
ja kad sam imao problem sa dellom zvao sam zvanicni dell support preko skajpa na telefon i informisao se(free je), e tek onda otisao kod uvoznika da me ne bi vozali po sistemu 'nemamo mi nista s'tim', iako su me vozali jedno 15ak dana vratio sam im laptop zavrsio jednu strasnu i uznemirujucu pricu u zivotu :DD
 
Ako Dell notebook ima worldwide garanciju, nema razloga da ga ovlasceni dell servis u srbiji ne prihvati na popravku. Potpuno je nebitno gde je kupljen.
Problem je u tome sto 99% Dell laptopa koji su kupljeni u recimo USA imaju USA only garanciju, ili ako imaju WW, vlasnik nije preneo service tag na drugu zonu kada je notebook premestan recimo u srbiju (sto je neophodno da bi servis mogao uspesno da se izvrsi u toj zoni).
WW garancija je kod della (i kod vecine ostalih) nesto sto se inace dodatno placa i retko koja kompanija ima ovu opciju po defaultu.

Ono sto je jos interesantno je da Dell ne placa servisiranje uredjaja (sam rad) ovlascenim servisima koji nisu u vlasnistvu Dell-a, vec samo obezbedjuje zamenske komponente za popravku. Ovo je u velikoj vecini slucajeva razlog zasto domaci uvoznici nece da prihvate na garantni servis notebook koji je kupljen napolju (tj verovatno bi ga prihvatili, ali bi morali da platite intervenciju sto vecini ljudi ne pada na pamet).

U principu, notebook-ovi koji su kupljeni bilo gde u evropskom regionu mogu da se servisiraju kod nas bez problema, ali kao sto rekoh, vecina servisa bi trazila nadoknadu za rad iz gore opisanih razloga...

Da se osvrnem i na pricu da je Dell jeftiniji u americi nego ovde... Jeste, jeftiniji je, ali tamo je tehnika generalno jeftinija zbog mnostva razloga koje nemaju veze sa nasim uvoznicima i njihovim marzama. Nase cene su uglavnom uporedive sa evropskim, sto je i za ocekivati (ne uvek ali uglavnom).

Nije mi cilj sa svim ovim da branim nekog ili opravdavam, samo hocu da kazem da treba sagledati sve cinjenice pre nego sto se krene u pljuvacinu...
 
Poslednja izmena:
Lepo si ti sagledao činjenice ali samo kad je reč o grbači korisnika.

Ispadoše naši uvoznici i njihovi servisi broj jedan ne smao u Evropi nego i šire. Da ne rade možda besplatno ili da nisu slučajno u gubitku
 
Ispadoše naši uvoznici i njihovi servisi broj jedan ne smao u Evropi nego i šire.

Ovo mi stvarno nije jasno kako si zakljucio iz mog posta...

Da ne rade možda besplatno ili da nisu slučajno u gubitku

Daleko od toga da rade besplatno ili sa gubitkom (u cemu bi bila poenta ?). Hteo da kazem, da ako kupovinom uredjaja kod uvoznika u ovom slucaju, ti nisi obezbedio njemu profit na tom uredjaju, i on nema nikakvu obavezu prema tebi, pravnu ili moralnu. Njihovom servisu je cist gubitak vremena i sredstava (te delove koje ce ti zamenuti treba uvesti u Srbistan, platiti carinu/spediciju/itd, angazovati radnika koji bi izvrsio dijagnostiku i popravku i slicno), da tebi poprave laptop za koji si ti pare ostavio nekom drugom... Mislim, budimo ozbiljni, niko ne radi za slavu...
 
........Dell laptopa koji su kupljeni u recimo USA imaju USA only garanciju, ili ako imaju WW, vlasnik nije preneo service tag na drugu zonu kada je notebook premestan recimo u srbiju (sto je neophodno da bi servis mogao uspesno da se izvrsi u toj zoni).
WW garancija je kod della (i kod vecine ostalih) nesto sto se inace dodatno placa i retko koja kompanija ima ovu opciju po defaultu....

Kada kupujes lap napolju imas opciju da kupis - extended garanciju, WW garanciju i dodatne opcije (u zavisnosti od prodavca/proizvodjaca). Kupovinom lap-a koji ima WW garanciju po default-u ona se podrazumeva u svim, kulturnim, zemljama gde postoji normalan zakon i pravosudje :D kod nas ovlasceni servis moze da ti ****be sve po spisku i izmarsira napolje jer nije uzeo svojih 3000% zarade na hardweru pa i samim tim nema volju da "radi za slavu" kao sto ti vec lepo rece.
Ako si distributer/serviser za odredjeni brand onda imas i eksluzivni ugovor sa istim pa ne radis bato za dzabe ver reprezentujesh brend i njihov kvalitet, uslugu itd .... a za uzvrat dobijas smesne cene i lupas (3000% marzu, kao recimo kod nas ) pa gde ti se onda ne isplati da ulozih par sati rada na servis kada su ti replacement delovi dzbe (jer je lap u garanciji).
Vec sam napisao u jednom od postova da je moj drugar imao problema i da je zavrshio to preko Nemacke i to bez i jednog placenog eura - sa istom garancijom koju kod nas (ovlasceni servis - da ne pominjem ime) nisu priznali.

I naravno 3000% zarade je samo figurativno ;) da ne bude zabune ....
 
Kada kupujes lap napolju imas opciju da kupis - extended garanciju, WW garanciju i dodatne opcije (u zavisnosti od prodavca/proizvodjaca). Kupovinom lap-a koji ima WW garanciju po default-u ona se podrazumeva u svim, kulturnim, zemljama gde postoji normalan zakon i pravosudje :D

Sa ovim se potpuno slazem, WW garancija treba da vazi svuda bez presedana.

kod nas ovlasceni servis moze da ti ****be sve po spisku i izmarsira napolje jer nije uzeo svojih 3000% zarade na hardweru pa i samim tim nema volju da "radi za slavu" kao sto ti vec lepo rece.
Ako si distributer/serviser za odredjeni brand onda imas i eksluzivni ugovor sa istim pa ne radis bato za dzabe ver reprezentujesh brend i njihov kvalitet, uslugu itd .... a za uzvrat dobijas smesne cene i lupas (3000% marzu, kao recimo kod nas ) pa gde ti se onda ne isplati da ulozih par sati rada na servis kada su ti replacement delovi dzbe (jer je lap u garanciji).

Ako mislish da distributeri dobijaju smesne cene i zaradjuju mnogo vishe para na nekom brendu nego u inostranstvu, veruj mi, jako gresis... Kod nas retko za sta postoji ekskluzivni distributer (za Dell definitivno ne postoji, uvoze ga 3-4 firme trenutno). Kao drugo, replacement delovi ti nisu dzabe, jer kao sto rekoh, na njih pri uvozu morash da platish carinu i spediciju i svoje ljude koji to moraju da isprate... Kao trece, to sto ce tebi neki servis zavrsiti popravku notebook besplatno, sa tacke promovisanja brenda u cilju dalje prodaje i profita ne znaci apsolutno nista... Ti ces zadovoljan otici sa svojim notebookom kuci i super, reci cesh svojim drugarima da si kupio notebook u USA i da su ti ga sredili u srbiji bez problema i sta ? Koliko ljudi ima slicnu situaciju pa da vidi prednost u tome ? Zapravo time si rekao ljudima : Ako imate mogucnost, idite u Amerike, ostavite njima pare, a ovde ce vam uvoznici (koje ste time uskratili za profit) na svoju stetu (trosak) popraviti notebook za dzabe :D Reklama kakvu bi svaka firma u srbiji pozelela :D

Vec sam napisao u jednom od postova da je moj drugar imao problema i da je zavrshio to preko Nemacke i to bez i jednog placenog eura - sa istom garancijom koju kod nas (ovlasceni servis - da ne pominjem ime) nisu priznali.

Nisi samo napisao da li ti je drugar zavrsio popravku u Nemackoj u centralnom Dell servisu u zemlji, ili u nekoj firmi koja je ovlascena za Dell servis, posto u prvom slucaju jeste besplatno, a u drugom nije. Licno sam video vise puta racun za popravku Dell notebooka u inostranstvu dok su isti jos bili pod garancijom...

I naravno 3000% zarade je samo figurativno ;) da ne bude zabune ....

Naravno ;)

Stvar je u tome sto Dell u srbiji nema centralni servis koji je pod njihovim vlasnistvom i kontrolom, i zato je ovakva situacija kako sam i napisao...
 
Poslednja izmena:
Svojevremeno, tamo negde 2006-te godine u inostranstu (EU) sam kupio Dell laptop sa 3god worldwide garancijom pošto sam dosta putovao. Kada sam se oko godinu kasnije vraćao u Srbiju, pitao sam na Dell support šta da radim. Oni su me tada uputili da na njihovom web sajtu "prebacim" svoj laptop u Srbiju (tkzv Dell tag transfer, DELL DISTRIBUTION (EMEA) LIMITED - TAG TRANSFER REQUEST). Kada sam to uradio, njihov sistem je automatski obavestio i poslao email preduzeću Informatika, a mene u cc: (u attachmentu su bili svi detalji oko laptopa), koji su tada bili zvanični zastupnici (ne znam da li i sada?) sledeće sadržine:

Dear Informatika
Please take on support of the attached units, customer contact details are enclosed. The support level is standard Parts only Return to Distributor defined as follows;

The customer is responsible for the delivery and collection of the system to / from the distributor’s repair facility. The repair time / exchange time is not guaranteed.
Replacement of in warranty parts only.

Please confirm the above. Should additional support be required other then above, warranty uplift should be purchased. If you have any questions please do not hesitate to contact me.

Dear Sir,

The attached units have now been transferred to an in country partner. Informatika. Contact details can be found below.

32 Jevrejska St. +381 (11) 3215-220
11000 Belgrade
Serbia and Montenegro


Should additional support be required other then above Parts only Return to Distributor, warranty uplift should be purchased from Informatika.

Payment of labor and parts management fee will need to be paid for by the customer unless additional Support is purchased. To find out more about the cost please contact the above partner

Kind Regards
Em-EMEA Tag Transfer Team.



Informatika je u roku od dan-dva odgovorila i potvrdila nadležnost, i samo naglasila da ne može da garantuje 72h repair service (kako je bilo u originalnom support ugovoru za laptop) zato što nismo u EU i porudžbine zbog carina i propisa su komplikovanije, ali u svakom slučaju preuzimaju garanciju (još pune 2 godine) na sebe.

Sve u svemu, proveri, možda ipak važi garancija i ovde (pozovi Informatiku i pitaj), ali čak i ako može, sigurno moraš da odradiš ovo zvanično preko tag transfer sistema u okviru dell support-a.
 
Poslednja izmena:
M_M je napisao(la):
Payment of labor and parts management fee will need to be paid for by the customer unless additional Support is purchased.

Ovo je ono o cemu sam pricao oko placanja servisa (samog rada servisera) ;) Da postoji centralni Dell servis u zemlji, ovo ne bi bilo potrebno, i preneli bi garanciju direktno tamo...
 
Poslednja izmena:
Auuu ... vidim da Tajfunski branish svoj stav ovde (mora da si serviser ili prodavac) :D ... a i sada se budi onaj, zaspali, Srbin u meni pa daj da ti odgovorim ....

Jeste - problem sa lap-om je reshen u centralnom Dell-ovom predstavnistvu ... zasto? Zato sto kao sto sam vec rekao - da smo ozboljno trziste Dell bi nas tako i shvatio i otvorio "centralu" u Srbistanu i onda ove teme i polemike ne bi ni bilo :)

Dok sam bio u Srbistanu, imao sam svoj servis i prodaju tako da o marzama i nabavnim cenma i ne zelim da diskutujem ali to je bilo (u srecno vreme) pre PDV-a i svih carina koje se sada placaju pa i nemogu da komentarisem ...... ali nemoj da mi kazesh da marza nije veca kod nas nego u USA. Ne moras da zivis u US da bi pogledao sajtove i cene i uporedio ih sa cenama kod nas. Ako je platezna moc stanovnista znatno manja kod nas - onda bi i marza nasih prodavaca trebala da bude manja, zar ne?
Imas nekog preko?? Pa sto da ne ustedis 100-200$ ako imas mogucnost da to uradis .... ja ne vidim nista lose u tome.

Da bi dobio bolje nabavne cene (u bilo kom biznisu) moras da imas vecu obrt tj da narucujes vece kolicine od dobavljaca da bi ostvario pravo na "ekskluzivne" cene - postoje kvote koje se dobijaju od dobavljaca i koje dokle god ispunjavas imas pravo na "bonus" ..... dok se kod nas ide na vecu marzu a manju obrt pa samim time dobijesh i grbavije cene .... aj' sad, ko ovde gubi??? Na zalost - kupac.
Ja sam raido za i sa Dell-om u vise navrata, po ugovoru, ali ne u Srbiji. Svaki posao koji sam odradio za njih - potpisaio bih poseban ugovor kojim se obavezujem da "predstavljam" Dell (u svakom pogledu). Poslove koje sam odradio koji bi iz bilo kog razloga morali da budu ponovo odradjeni - dokle god su u garanciji - su free!!!! Kada ti garantni rok istekne - tada ti naplacujem: service call, "ruke", delove i sve ostalo sto si nabojao .... naravno da niko ne zeli da radi za dz i ja ne kazem da treba ali postoje uslovi na koje se obavezujes a mi bas nismo poznati po "cistim rabotama" vec po sistemu - ako postoji i najmanja mogucnost da izigramo sistem - udri .... bolje da zaradimo danas 100e - sutra mozda i zatvorimo firmu .... na zalost.

Da prekinem ovo pre nego sto ode u OT :D
 
Ok, vidim da smo se razumeli u vecini stvari, sto je i bila poenta :)
 
Poslednja izmena:
Evo i mene. Gotovo sve sto je napisano ovde su neistine, na zalost. Word wide garancija ne znaci da ako se laptop pokvari na antartiku znaci da ga tamo neko opraviti. Dell trenutno kod nas uvoze PIN,ASBIS i Direct Link. Stvari funkcionisu ovako:
''U Srbiji ne postoji DBS (Dell Branded Service) te je nemoguće ostvariti sva prava po pitanju “međunarodne” garancije potpuno besplatno, sem za uređaje koji se namenski uvoze za distribuciju na ovom tržištu preko ovlašćenih 1DD partnera.''
''Garancije opet zavise od Dell-a, da bi se ostvarile u potpunosti Dell mora da registruje DBS za Srbiju što je njima trošak za malo tržište. Dakle ako u Americi kupis zajedno sa laptopom I neku carry-in ili accidental garanciju ovde je ne možeš ostvariti I to nije naša greška. Mi kao distributeri pokušavamo svim silama da dovedemo Dell I u ovako jednu malu sredinu kao što je naša, ali kako stoje stvari proći će još neko vreme.''

Ovo su citati direktno od uvoznika.

Na sajtu della se moze naci spisak od oko 80 zemalja gde ima registrovan DBS (recimo nema ni Hrvatske) i gde se moze ostvariti servis. Znaci, nebitno je gde je kupljen vec samo u kojoj zemlji se zeli ostvariti servis pod garancijom.
 
Vidi ovako... Ocigledno (na M_M-ovom primeru) je moguce donekle ostvariti WW garanciju i u Srbistanu, samo je potrebno uraditi sledece :

1. Kontaktirati Dell direktno radi prenosenja Service TAG-a u drugu (nasu) zonu i prenosenja garancije na nekog od uvoznika sa kojim imaju saradnju.

2. Odneti uredjaj na popravku u servis odredjen od strane Dell-a.

3. Platiti popravku (delovi su besplatni, samo rad se placa).

I to je to...

Ovo ovako funkcionise u svim zemljama gde Dell nema centralni (ili kako je u citatu navedeno "Dell branded" ) servis.
Cak i u zemljama koje imaju Centralni servis, ako se uredjaj odnese na popravku u neki drugi servis, popravka se placa, a delovi su besplatni.
Takodje, u ovim slucajevima ne vaze dodatne pogodnosti koje su kupljene uz garanciju (On-site service, rapid response i slicno), vec samo bazicna popravka gde je korisnik odgovoran za dostavljanje i preuzimanje uredjaja od servisa.

Pored toga, Dell u srbiji uvoze PIN, Asbis, DL i EWE ;)
 
Nazad
Vrh Dno