Šta je novo?

Ocajne performanse danasnjih 3D graficih karti

milika

Čuven
Učlanjen(a)
22.12.2003
Poruke
1,048
Poena
650
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Mala rasprava o pravim performansama danasnjih 3D karti u odnosu na ono sto vidimo u igrama. Da li su programeri krivi za ocajan mainstream igara ove godine i astronomsku glad istih...

Za posmatranje uzecu sledeci model - 8800GTS - to kao neki stadard...

Sve to posmatrano na nekoj FPS sceni od 10 karaktera, svaki karakter sa 6.000 poligona - mislim da je realno... I jos pozadina sa 40.000 polygona - sve ukupno 100.000 - lako za racunati :)

Teksture po karakteru npr 5MB i 50 MB pozadina - lakih 100MB :)

8800gts ima (teoretski) 518 GFlops - da kzemo 500 i uzecemo samo 400 zbog mul zavisnosti..
Za rotaciju 100.000 poligona je potrebno 100.000*10 operacija npr - znaci 4.800.000 flopsa ali da kazem da sam pogresio duplo i jos zeru neka bude 1 MFlopsa - znaci danasnje kartice mogu transformisati datu scenu 400.000 puta u sekundi ili 400.000 fpsa - neznatno = 400Mflopsa

Nije to sve treba i teksture resit 100.000.000 tacaka 100M*50 opreacija (sve sa memory read write) = 5GFlopsa

Gruba racunica 400Gf / 5.4Gf = 74fps

Napominjem da je ova scena preterana i sve operacije su i po part puta uvecane da se pokaze kako je vse smesno lose napisano - da li drajveri - direct x - 3d engini birajte - verovatno svo troje...

Po meni treba stati ovo uludu trku izmedju jacih grafickih i losijih programera, ovo samo dzep potrosaca trpi... Sesti i napisati software kako treba i mozda necete imati FEAR u za 6mes nego za god dana, ali bi radio i na gf5700 bez frke...
 
Poslednja izmena:
A zasto gubiti vreme i novac na optimizaciju kad ovako profitiraju i proizvodjaci software-a i proizvodjaci hardware-a? :D
Ovi prvi brze izbacuju nove naslove/verzije, a ovi drugi zato sto neoptimizovani novi naslovi nece da rade dobro na starom hardware-u :wall:
I svi srecni i zadovoljni :p
Ovi prvi i drugi trljaju ruke jer im prodaja i dalje ide dobro, a potrosaci jer imaju najnoviji HW na kom za razliku od komsije/drugara mogu da igraju najnovije naslove :-devil-:

Da su svi ostali na gf5700 ne bismo sad imali ni 8xxx, ni 2xxx ;)
A i proizvodjaci HDD-ova i optike bi to osetili jer oni leacher-i ne bi imali toliko naslova da besomucno svlace sa net-a... ma sve je to povezano :D

Ali ti si potpuno u pravu i taj se rezon koristio do pre nekoliko godina, a danas proizvodjaci pokusavaju da sto brze izbacuju nove verzije i u sustini stare naslove sa "novim" imenima :D
 
Po meni treba stati ovo uludu trku izmedju jacih grafickih i losijih programera, ovo samo dzep potrosaca trpi... Sesti i napisati software kako treba i mozda necete imati FEAR u za 6mes nego za god dana, ali bi radio i na gf5700 bez frke...

Što znači da bi razvoj igara koštao duplo više (opao bi profit izdavača, možda i programera) i dramatično bi opala potražanja za novim grafičkim kartama (opada profit proizvođača) kao i ulaganja u razvoj istih. Cela mašinerija bi se zaglavila.
Ja mislim da je ipak bolje ovako. Kome se ne žuri (meni ,) ) dovoljno je da se strpi godinu dana i može da kupi vrhunsku grafičku(relativan pojam) za manje od 100€. Za tih godinu dana će izaći 20-tak igara koje će tražiti još jači GPU, ali su tu stotine starijih igara koje nisam pregledao jer nisam imao dovoljno dobru grafiku. I tako u krug, ko ima više strpljenja, jeftinije će proći :wave:
 
Poslednja izmena:
Pa nije iskljucena, nego u full stallu - ima samo jednu liniju (valjda :) ) ali i bez nje je ok, sve se more... Samo treba bit vest i nista nije sporije...
 
...Ja sam siguran da Milikina racunica nema veze sa mozgom :p (NHF Milika, ali pogledaj prvo sta sve graficka odradjuje za jedan frejm i koliko tih GFlopsa ode na raznorazne proracune kojekakvih pozicija i generisanje raznoraznih efekata i per-pixel instrukcija itd itd.) Situacija koju si ti opisao bi kao krajnji rezultat izbacila nesto tipa quake1, samo bez ikakvih efekata i dosta lepsim teksturama. Gde ti je racunanje svetla ? Senki ? (bump maping, paralax maping, normal maping, nije to samo tekstura, za paralax teksturu graficka mora da izracuna mape, da blednuje sa ostalim teksturama, da izracuna kako pada svetlo na nju, pa iz kog ugla igrac posmatra teksturu), dalje, gde su ti instrukcije koje pozivaju raznorazne funkcije shader-a (dim, vatra, sta god...), gde je HDR...

Ali u nacelu se slazem sa tobom :) Ja konstatno govorim da imam utisak da se igre pisu nogama. Mozda im je to neka interna zahebancija ili ko zna sta...

PS. Sta ce ova tema u igrama ? Zar ne treba ovo da ide u clubing ili tako neku sobu ?
 
Poslednja izmena:
Jedan od najboljih primera optimizovane igrice je Castle Of Wolfenstein, koja je radila na skoro SVAKOJ konfiguraciji na koju sam je instalirao!
A ovo o cemu pricate je traje vec duze vreme, samo sto tek sada pocinje stvarno da smara :mad:
 
Jedan od najboljih primera optimizovane igrice je Castle Of Wolfenstein, koja je radila na skoro SVAKOJ konfiguraciji na koju sam je instalirao!
A ovo o cemu pricate je traje vec duze vreme, samo sto tek sada pocinje stvarno da smara :mad:

Da. Ali taj engine je produkt Carmackovog kuckanja po tastaturi.
 
...Ja sam siguran da Milikina racunica nema veze sa mozgom :p (NHF Milika, ali pogledaj prvo sta sve graficka odradjuje za jedan frejm i koliko tih GFlopsa ode na raznorazne proracune kojekakvih pozicija i generisanje raznoraznih efekata i per-pixel instrukcija itd itd.) Situacija koju si ti opisao bi kao krajnji rezultat izbacila nesto tipa quake1, samo bez ikakvih efekata i dosta lepsim teksturama. Gde ti je racunanje svetla ? Senki ? (bump maping, paralax maping, normal maping, nije to samo tekstura, za paralax teksturu graficka mora da izracuna mape, da blednuje sa ostalim teksturama, da izracuna kako pada svetlo na nju, pa iz kog ugla igrac posmatra teksturu), dalje, gde su ti instrukcije koje pozivaju raznorazne funkcije shader-a (dim, vatra, sta god...), gde je HDR...

Ali u nacelu se slazem sa tobom :) Ja konstatno govorim da imam utisak da se igre pisu nogama. Mozda im je to neka interna zahebancija ili ko zna sta...

PS. Sta ce ova tema u igrama ? Zar ne treba ovo da ide u clubing ili tako neku sobu ?

Sve uracunato, da malo vise prucis skontao bi da je sve tu... Mrzi me da objasnjavam u detalje citaj malo po netu.. ili pocni pisat sam.. skontaces koliko je puno 50 taktova...

A ako ti imas neku pametniju racunicu, molim te podeli sa nama, voleo bi da skontam zasto scene sa 10.000 poligona i sa extra ruznim teksturama (shaderi se rade u taktu citanja memorije danaske, jedino ako radis megamultilevel teksturing(10+) a to je suludo) idu po 20fps na 6600gt npr... luudiloo.. jedio objasnjenje je - namerno su tak sklepal :D
 
Ne moze grafichka karta da radi nezavisno pa da se ovako jednostavno izrachuna, vec joj za to treba i ostatak hardvera, koji je takodje neiskorishcen i pun bottleneckova, pa zato nikada i ne vidish koliko ti je hardver stvarno jak :)
 
Hm da u nekoj drugoj raspravi - ali 99% danasnjih makina moze da digne celu scenu u karticu i da izracuna gubljenje poligona za 100fps - ladno. Sto znaci da je ne vezano za ovu raspravu. Kad budemo pricali o gaming experiencu e to je drugo...
 
@milika:

http://www.gamedev.net/reference/programming/features/d3d10overview/ (ovo je samo ukratko overview)

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb205123.aspx (malo o "fazama" renderinga u dx10 API-ju...)

i za kraj jedan od boljih clanaka koji moze da se svari i ako nisi programer, pominju se i analize zahtevnosti, broja operacija i taktova za odredjenje radnje itd itd.) http://www.bit-tech.net/hardware/2006/11/30/directx10_future_of_pc_gaming/1

(Inace sve ovo sam odavno procitao, tako "citaj malo po netu" ne stoji u ovom slucaju ;) )

ne znam cifre ali znam da ima mnogo vise u svemu tome od onoga sto si ti uzeo za kalkulaciju u prvom postu. Kao sto rekoh, slazem se sa konstaticojom da to sve nije optimizovano kako treba od strane developera, nesto verovatno i namerno rade, a nesto verovatno i zato sto zbrzavaju stvari, previse ih radi na istom projektu pa ostaju repovi i neoptimizacije itd. Po meni dva najsmesnija (najbezobraznija) primera su Colin D!RT i HALO2. U kolinu ni u meniju nemam 50fps...
 
Poslednja izmena:
@gx-x Eto ope promasaj teme bojim se... Pa jel directX 10 assembler il sta... Nikad nisam rekao da je dx10 dobro napisan i samo engine programeri ne znaju da ga iskoriste... Svi su redom ne sposobni :D
Ni jedan od tvojih odgovora nema ni tangetalno veze sa temom... Stvarno morate ljudi malo promisliti pre nego li odgovorite, jaaaakooo smara kad moras na ovakve stvari da odgovaras... A trudimo se da napravimo dobar forum, ne jole lole diskusije...
 
Po meni dva najsmesnija (najbezobraznija) primera su Colin D!RT i HALO2. U kolinu ni u meniju nemam 50fps...

Znash sta primecujem u poslednje vreme, da novije igre bolje rade na novijoj arhitekturi. Primer: ja imam oko 65-70 fps u meniju u Colinu do mi igra u solo-race radi sa svim na high u 1152x864 sa ~40fps.

Takodje mi je upalo u oci vest da 7900GT lose radi u Medal Of Honor : Airborne.

Cek jel ti Halo2 lose radi? Ja sam ga pokretao sve na max u 1900x1(nesto, ne secam se) i radio mi je skroz glatko sa prosekom od 30-40 fps :D u Xp-u.
 
Poslednja izmena:
Halo 2 ima problem sa automatskim uključivanjem antialiasinga, bez obzira što u opcijama izgleda kao da je isključen. Treba ga ručno setovati na off i tada radi praktično kao Halo 1.
 
ne znam zasto se toliko uzbudjujete, slichna pricha je bila sa svakim dolaskom novog DXa

zaista mi je zao onih koji su kupili 8800 pre sedam meseci, ali sami su krivi za to, jer vec tada je bilo u najavi i znalo se da ce biti malo naslova koji ce da je iskoriste, i svako iole iskusan je cekao da se pojavi kakav dx10 naslov pa da vidi sta mu je ciniti. po ovome sto pokazuje danas, dx10 ne zasluzuje investiciju...

realno najbolje je sacekati krajzis ;)
 
@Dule13. U onoj trci bagija iz demoa sam imao oko 19fps u proseku, a vise od 25 nisam video. Halo2 ne znam kako bi mi radio, ne pada mi na pamet to da igram, ali vidim na raznoraznim testovima da su proseci u 1280x1024 oko 20fps za 8600gt i oko 25fps za 7900gt... 40fps sa 8800gts...smesno. Deluje kao da tu nesto ne valja. (to je sve po PS-u, znaci Vista i original igra, verovatno se taj AA sam palio kao sto voodoo rece)

@milika. DX10 je API i kad pravis igru za taj API pozivas te funkcije koje su navedene na onim strnaama i kartica MORA da ih radi. (iz kojeg god engin-a da pises igru, ne bitno je) Ne mislis valjda da terba da pisu igre u masincu ?! U OpenGL-u isto imas instru...ma sta ja tebi pricam, znas ti to sve samo se pravis blesav. Ne znam cemu to omalovazavanje ?! Jednostavno, to sto si ti napisao (broj poligona, pasova i instrukcija za teksture) nije tacno i kraj. Ja sam ostavio linkove na kojima se vidi da to ne radi tako, a ti mi ostave neke na kojima se baziraju tvoje tvrdnje pa da vidimo ko "jalovi" temu ;) U najmanju ruku tvoja racunica za teksture je totalno pogresna, po jednoj teksturi od recimo 512x512 imas preko 200K tacaka (262144), ali to nikad nije jedna tekstura vec ima bar, najcesce 3, imas kolor mapu, bump mapu i neku normal mapu, dakle to je 200K*3 pa onda kolko jos tekstura manjih-vecih, pa onda na to sve jos operacije ako ima nekih "efekata" na njima, animacija itd, pa se i to racuna i opet 200K tacaka na krajnjem rezultatu koji se primenjuje i ponavlja u racunici za sve ostale naknadne operacije (Anti aliasing, anisotropic filtering, neki efekti tipa DOF blur, pa ako jos ima i HDR pa se sve radi 2x i prave ton mape pa kalkulise kad se koja primenjuje, a obe moraju biti u baferu spremne) tako da mi cifra od 100M deluje jako mala (i da, jesam skontao da si naveo *50 operacija po tih 100M, cisto da mi ne kazes da nisam citao :p )...Nije ni bitno. Ako naidje yooyo verovatno ce imati sto sta da doda u tvoj "racun" sa pocetka. Ali sustina je da ti jesi u pravu kad je zakljucak u pitanju i to sam ti vec rekao :)

Bilo je pre godinu i kusur dana vec nekih diskusija na ovu temu, ali ne na forumu vec onako u nekom poredjenju sa konzolama, zakljucak je bio da je iskoriscenost hardwera u windows gamingu od 20 do 50%, sto je jako jako malo. Kod konzola je maltene 100% pa nije ni cudo sto je jedan PS2 gurao lakse ono sto neki dosta jaci po specifikacijama PC nije mogao.

DX10 bi trebao da to promeni posto se "rad" lokalizuje u velikoj meri samo na graficku kartu i zaobilazi se dosta operacija koje je do sada CPU obavljao, a graficka na njega cekala. Na zalost, jedini primer DX10 koji radi donekle taj posao je Bioshock (iste performanse u dx9 i dx10 modu stim sto su senke dosta ostrije i ima nekih dodatnih efekata tj peglanja efekata u dx10 modu), verovatno ce u buducnosti biti malo bolja situacija, ali naravno neki ce jednostavno nastaviti sa losim kodiranjem i portovanjem naslova (losim portovanjem). Ni konzole nisu bezbedne po tom pitanju. Primer je Colin D!RT opet, ne radi on "lose" (losije u nekim delovima) na x-box360 zato sto je konzola slaba vec zato sto su ti programeri losi i ocigledno nisu ispekli zanat dovoljno ili je nesto drugo u pitanju, ne interesuje me, ja sam consumer i da sam kupio tu igru za x-box360 vratio bih je kao neispravan proizvod, sto i jeste.

@G!!!

Pa kako mislis "dx10 ne zasluzuje investiciju" ? Pa nemam 8800 alternativu u dx9 varijanti zar ne ? Ako oces da igras nove igre (dx9) u full detaljima i u vecim rezolucijama jedini izbor ti je dx10 karta. Ako kupim DX10 kartu to ne znaci da ulazem u DX10, vec da ocu da igram ove nove dx9 igre kako treba :) A to sto je to i dx10 karta - nije bitno :)
 
Poslednja izmena:
ne znam zasto se toliko uzbudjujete, slichna pricha je bila sa svakim dolaskom novog DXa

zaista mi je zao onih koji su kupili 8800 pre sedam meseci, ali sami su krivi za to, jer vec tada je bilo u najavi i znalo se da ce biti malo naslova koji ce da je iskoriste, i svako iole iskusan je cekao da se pojavi kakav dx10 naslov pa da vidi sta mu je ciniti. po ovome sto pokazuje danas, dx10 ne zasluzuje investiciju...

realno najbolje je sacekati krajzis ;)

@G!!!

Pa kako mislis "dx10 ne zasluzuje investiciju" ? Pa nemam 8800 alternativu u dx9 varijanti zar ne ? Ako oces da igras nove igre (dx9) u full detaljima i u vecim rezolucijama jedini izbor ti je dx10 karta. Ako kupim DX10 kartu to ne znaci da ulazem u DX10, vec da ocu da igram ove nove dx9 igre kako treba :) A to sto je to i dx10 karta - nije bitno :)

Lepo si mu odgovorio, ja od kad sam kupio nov komp sa 8800GTS 320MB nema igre koja mi je seckala, nisam jos instalirao Vistu i DX10, pa nisam jos igrao DX10 igre, ali prave DX10 igre jos nisu izasle... ove skrpljene dx9 verzije (Copmany of Heroes, Call Of Juarez,...) jednostavno ne odrazavaju pravo stanje stvari.
Koliko vidim tek se sad pojavljuju DX10 igre: Bioshock radi odlicno, a sacekacemo i Crysis...
 
Poslednja izmena:
realno ne zasluzuje jer nema nista pametno i zahtevno da se igra ovih dana (a kamoli pre nekoliko meseci tj preko leta kada je sve mrtvo svake godine)

bioshock mozesh na 7900 (ili nekoj narodskoj dx10 karti) varijanti sa 2 giga rama i novojim procesorom da igrash komotno, a i sve ostalo mozes da sachekash mesec dva u tom ce i nv92, ili povoljnijeg atija kojem dx9 prija :)

samo sam primetio da kukaju ljudi kako propada pc zato sto su pukli za 8800 gts pre vise meseci a nemaju chim da ga iskoriste, a i prve dx10 igre ce imati minimalne razlike u odnosu na svoje dx9 varijante sa kojim verujem da ce svi moci da zive koliko su minorne (s tim sto morash i smrdljivu vistu da stavis)

vista + sp + revizija prvih dx10 grafulja +u tom stizu i pravi dx10 naslovi i eto svima ce da bude lepo i svi ce opet da budu nasmejani :)
 
Poslednja izmena:
realno ne zasluzuje jer nema nista pametno i zahtevno da se igra ovih dana (a kamoli pre nekoliko meseci tj preko leta kada je sve mrtvo svake godine)

bioshock mozesh na 7900 (ili nekoj narodskoj dx10 karti) varijanti sa 2 giga rama i novojim procesorom da igrash komotno, a i sve ostalo mozes da sachekash mesec dva u tom ce i nv92, ili povoljnijeg atija kojem dx9 prija :)

samo sam primetio da kukaju ljudi kako propada pc zato sto su pukli za 8800 gts pre vise meseci a nemaju chim da ga iskoriste, a i prve dx10 igre ce imati minimalne razlike u odnosu na svoje dx9 varijante sa kojim verujem da ce svi moci da zive koliko su minorne (s tim sto morash i smrdljivu vistu da stavis)

vista + sp + revizija prvih dx10 grafulja +u tom stizu i pravi dx10 naslovi i eto svima ce da bude lepo i svi ce opet da budu nasmejani :)

True, to sto su igre ne optimizovane i zahtevne situacija s kojom se danas sve cesce srecemo, ali moras priznati da bi programiranje i pravljenhje igre koja bi radila maksimalno na svakom hardveru pa i 5700 .. bio vrlo tezak i mukotrpan posao, ipak najvise su krivi Nvidia i Ati sto tako brzo izbacuju nove generacije grafickih (evo vec 9x00 kod Nv) kad bi malo usporili developeri bi se vise trudili da iskoriste trenutnu arhitekturu jer nije ti isto uraditi igru da radi dobro na 5700 kao minimum i super dobro tipa na 7900GT ili 8600GT a 8800 ko da 2D radi a ne 3D... zato ja mislim da najvise su krivi Nvidia i ATI (platimo ubicama da im ubiju malo glavnih inzenjera :-devil-: da malo uspore).

Inace skupite se istomisljenici i probajte da napravite igru koja izgleda ko Crysis i radi na Athlon 3000 64, 6600GT i sa recimo 1GB rama, pa da vidite kolko vam vremena treba. Evo i Crysis sigurno ne moze da radi na 2560x1600 (sto je danas vrlo prisutna rezolucija) ni sa dve 8800 ULTRA i nekim OC Quad (sto ima mozda 100 ljudi na Zemlji)... pa zato se stekaju za 9800 GTX, pod izgovorom prave optimizaciju (kad bi tako lako bilo optimizovanje tako ogromnog source koda) ali nadam se da to nije tako.

Zato lepo ja cu sa ovom mojom grafom da teram dok se nepojavi neki best buy tipa 9800 GTS 512 (ili sta bude) a posle DX10(.1) cuvaj se ... tolko od mene.
 
Halo 2 ima problem sa automatskim uključivanjem antialiasinga, bez obzira što u opcijama izgleda kao da je isključen. Treba ga ručno setovati na off i tada radi praktično kao Halo 1.

Meni Halo2 na 7600GS GLH (600/1600), radi odlicno 12x10 no AA skoro sve na max.

P.S
Ne zelim da se upucujem u raspravu o karticama i iskoriscenosti, jel nisam dovoljno potkovan, ali posle citanja onih tekstova i laik shvata da tvoja racunica ne uzima u obzir jos 1000 faktora milika. Ali cinjenica jeste da je optimizacija na veoma niskom nivou. Ali moramo uzeti u obzir da se igre rade za 4+ platforme od jednom, sto povlaci sa sobom taj vrlo los odnos vizuelni kvalitet/performanse. Na pamet mi prvo pada GTA:SA koji izgleda malkice bolje od GTA:VC a ima dosta vecu HW zahtevnost. Ima i boljih primera, ali mi je ovaj prvi pao na pamet!

Takodje mislim da su drajveri neoptimizovani. Sto neVidijini, sto ATijevi. Setite se FX serije i njene inferiornosti, i silnih optimizacija u drajverima koje su izvlacile maksimum (na ustrb kvaliteta - ali koliko sam ja mogao da primetim - vrlo mali ustrb :)). A pogledajte ove danasnje...
 
Spominjanje Haloa me podseti. Xkanta br1. ima P3 na 700 i GF3 i cela 64MB rama. 90% portova boljih igara sa Xbox traži GF6 ili jače i P4 na preko 2GHz i bar giga rama. Da li mi se čini ili tu negde postoji mali problem!!!

A ako stvarno su i sada i NVidia i ATI ignorisali DX10 specifikacije i izmišljali toplu vodu... najhebali smo.

U svemu tome mi nisu jasni proizvođači PC hardvera. Intel i AMD su potpuno van priče za konzolne procesore, a iako su NVidia i ATI uspeli da se uglave u paket, obe kompenije nebi mogle da opstanu ni 5 minuta ako bi PC gaming potpuno probao i ako bi ostale da žive samo na konzolnim komponentama. (lifetime next gen konzole je 3-4 godine, lifetime gamer strenght graf karte je 8-10 meseci)
 
Ne može se tek tako porediti konzola sa PC platformom. Jeste, procesor na 700 MHz na XB, procesor na 400 MHz u PS2, ali koji procesor, raspitajte se malo...nisu to Pentium 2 i 3 X86 procesori pa da se gledaju tako.
 
Čisto da razjasnimo,HALO 2 leti u 1280.Na stranu što igra izgleda krš a gejmplej je gori od tog krša:d.

G je donekle u pravu.Dosta igara sad izlazi,jedino što ostaje je da vidimo kako će ih današnji hardver gurati.
 
Ne može se tek tako porediti konzola sa PC platformom. Jeste, procesor na 700 MHz na XB, procesor na 400 MHz u PS2, ali koji procesor, raspitajte se malo...nisu to Pentium 2 i 3 X86 procesori pa da se gledaju tako.

Au! Mod, i VIP clan, pa da tako bupne. U XBoxu je cist coppermine na 733MHz, grafika je derivat GF3, bliza GF4.

ps. VELIKA, OGROMNA napomena. Naravno govorim o XBox kecu.
 
Poslednja izmena:
Osim što je tih 64 MB deljeno između grafike, zvuka i sistema, a DirectX debelo modifikovan tako da podrži ovakve akrobacije, ne postoji softverska emulacija, radi u kernel modu i ne sadrži apsolutno ništa više osim najpotrebnijeg. Čak se i izvršenje programa razlikuje od onog pod "običnim" Windowsom - kako kaže Microsoft, "You don't need to create a window and run a message pump like you have to in Windows. On XBox just create your Direct3D object and draw! Kind of like the good old DOS days."

Što samo osporava drajverovu tvrdnju da je x86 arhitektura ****** i da je neupotrebljiva :) naravno da je upotrebljiva, ali ne sa običnim Windowsom i držanjem 20 programa u system trayu :)
 
I koja korist onda od toga ako su igre pisane za Windows? :) Treba da izađe Windows Gaming Edition? :)
 
Cekaj, znaci onda task manager laze ko pas kad kaze da je dok idluje u windowsu slobodno 95% cpu? Ili windows na svaku 1ms igre radi 10ms housekeepinga? Mislim WTF
 
Poenta je da igrin proces na xboxu ima realtime prioritet, nema opsluživanja nekih totalno nebitnih procesa, nema servisa kao na Windowsu, nema sto kila gluposti kao na "pravom" računaru. Mislim, ako uporediš PC na 700 MHz+GeForce3.5+Windows+DirectX i Xbox1+Windows+DirectX za Xbox, i vidiš da na ovom drugom to sve radi brže i bolje, jasno je da je razlika spada u softversku kategoriju, jer hardver to očigledno može da izgura.

Nešto što sam uspeo da nađem:

• You don't need to create a window and run a message pump like you have to in Windows. On XBox just create your Direct3D object and draw! Kind of like the good old DOS days.
• The fastest texture format is a "swizzled" format.
• DirectX objects are no longer full COM interfaces, but Release() and AddRefremain.
• Lots of old garbage has been stripped out, and some new stuff introduced here and there. There is only Pure mode, no "software emulation" of anything.
• You have direct access to the graphics chip's internal push buffers.
• Everything runs in kernel mode, so you have access to any memory you want. You never have to unlock textures/buffers, so you can just lock them and retain the pointer. You can mess with the internal data of D3D resource descriptors if you want to, you can upload a huge chunk of data and just tell the XBox that "that is a texture, and that is a vertex buffer" through Register()-functions.
 
Vrh Dno