Šta je novo?

OBD uređaji za testiranje motornih vozila

CountMike

Old but gold
Učlanjen(a)
01.07.2012
Poruke
11,411
Poena
1,105
Moja oprema  
CPU & Cooler
Ryzen 9 7900x Arctic Liquid Freezer III 360
Matična ploča
ASrock B650 Pro RS
RAM
Kingston 6000 2x16GB.
GPU
Gigabyte, AMD Rx 6600xt
Storage
Kingston KC3000.1TB. Samsung 970 Evo Plus, 500GB. Samsung 960 Evo 250GB, , Cruical P1 1TB, Lexar NVME 2TB
Zvuk
On board Realtek 870
PSU
Seasonic 750W
Monitor
3 x 27"
Laptop
HP 630
Mobilni telefon
Samsung A12
Pristup internetu
  1. Mobilni internet
Ovako, Od skora Imam Nisan Almeira iz 2002 godine. U prilično je dobrom stanju, zamenio pprednje opruge (jedna je pukla) i zadnje amortizere. Motor odlično pali i radi izuzev štucanja na oko 2000 obrtaja a to je baš gde se najviše vozi.
Odavno, od najmlađih dana radim sa mehanikom i elektrikom ali nikada nisam imao prilike da se bavim sa komjuterima i tehnikom sa njima na automobilima. Znam za OBD priključke ali nikada nisam to probao. Gledao sam par puta u servisima. Za bratovig Citroen-a u servisu su imali neko proključak OBD na USB pa na laptop. U jednom drigom servisu sam čak pomogao serviseru da nabavi iz USA i priključi i prevo uputsva za nekog Linkoln-a ali to je bio ceo instrument sa LCD display-om i tastaturom, koštao preko 1000 dolara.
Zna li neko išta o tome.?

Pravila igre za ovu temu: https://forum.benchmark.rs/threads/obd-uređaji-za-testiranje-motornih-vozila.488628/post-6698773
 
Poslednja izmena od urednika:
Sve ti je to ograničenih mogućnosti,govorim o obd uređajima koji se kače preko blututa,za ozbiljniju dijagnostiku zna se,dijagnostika za tu marku(grupaciju) vozila.Da pročitaš neke greške i trenutne parametre vozila može,za brisanje grešaka ne,doduše zavisi koje su greške i koje je vozilo.Konkretno za nisan ne znam,na stilu i pežou mogu da obrišem,opet kažem neke greške.
 
Ne znam kako je ja Nissanu ali trebalo bi da bude isto kao i na većini koji imaju OBD 2 priključak. Prije desetak godina bio je jako popularan ELM 327 u Bluetooth varijanti i varijanti sa kablom. Tad sam kupio oba. Za Fiat / Lancia / Alfa vozila u kombinaciji sa programom Multi Ecu Scan za Windows radi odličan posao. Za prvu ruku puno puta mi je ELM na Puntiću pomogao u kombinaciji sa Android programom Torque.
 
Kako to radi sa BT ili kablom, pretpostavljam da treba neka aplikacija na prijemnom uređaju, telefon, tablet, laptop ?
Jel se dobija uz njih ? Možda HTML u njemu ?
 
Ja imam Carista i Vag DPF na telefonu - nakaci se preko bluetooth-a na uredjaj i mozes da ocitas greske. Ne ocekuj cuda, ali za osnovnu dijagnostiku i brisanje gresaka je vise nego dovoljno.

Edit: sami uredjaji uglavnom ne dolaze sa softverom, srecom postoji jako veliki izbor na Play Store-u.
 
Poslednja izmena:
Za VAG grupaciju (VW, Audi, Skoda, Seat) po meni jedan od najboljih OBD11. Dobije se prikljucak i aplikacija, i pored skeniranja i brisanja gresaka, nudi skoro sve sto i VCDS. Long coding, adaptacije, pristup skoro svim parametrima svega na autu. Podesio sam i "otkljucao" dosta stvari koje nisu dosle fabricki uz auto, tipa High Beam Assistance, Mirror Dip, naknadno ugradjena originalna rikverc kamera i sve ukljuceno i podeseno preko aplikacije...
 
Ovako nešto ?
1664542492141.png
 
Da da. 60e je uredjaj, aplikacija je besplatna ali se moze samo sa njihovim uredjajem koristiti. 100e je uredjaj i Pro plan na godinu dana kojim se omogucuje Long Coding i ostale stvari.
Ja sam od njih direktno narucio, stigne za 7-10 dana.
iskreno, meni se isplatio nekoliko puta jer da sam ganjao servise ili tuner-e/autoelektricare, za sve ovo sto sam uradio na kolima, platio bih ne znam ni sam koliko...
 
Ja imam ovog kineza koji košta samo 15 eura.

1664542465693.png
Može samo da čita i briše greške iz ECU-a, i ima nešto malo live podataka koje može da očita na pojedinim automobilima. Nema baterije, nema bluetooth, ne treba telefon, napaja se direktno iz OBD konektora. Probao sam je na nekih 30tak različitih automobila i uvek je očitala i brisala greške bez problema. Ko nije automehaničar, ne treba mu ludačka dijagnostika koja može da menja sve žive parametre jer može vrlo lako da se desi da auto onesposobite softverski, a to može jako skupo da košta.

Ali ovakvu neku read only jeftinu spravu treba imati zbog "majstora" prevaranata koji bi da ti rade generalnu jer imaš missfire na trećem cilindru. A ima i dosta generičkih grešaka koje se na nekim automobilima javljaju zbog lošeg goriva kod nas. I onda imate situaciju da vam sija check engine non stop, a zapravo nema nikakvih problema. A neki servisi za kačenje dijagnostike i brisanje greške uzimaju po 15 ili više eura.
 
Ja mislim da imam problem sa nekim sensorom, dal je o2, temperatura ili protok benzina, možda i pumpa. Inače sve dobro radi.
 
I mene interesuje neki OBD za Opel, koji može da briše greške, kao što reče @alex303 oće ponekad od goriva da se upali check engine, pa nije zgoreg imati neki uređaj da pobriše greške.
 
Ja mislim da imam problem sa nekim sensorom, dal je o2, temperatura ili protok benzina, možda i pumpa. Inače sve dobro radi.
Najbolje je oterati auto kod majstora koji je ekspert za takve stvari. Ne treba čačkati ništa sam. Dijagnostiku (jeftinu) svakako treba imati iz razloga koje sam naveo gore. Ali davati 11k din za dijagnostiku je čisto bacanje pare ako nisi automehaničar. A opet, ako jesi mehaničar, davati 11k din za dijagnostiku je premalo para ako se uzme u obzir da današnji automobili pored ECU-a imaju i BCM, GCM, i milion drugih modula kojima se ne može pristupiti ovim jeftinim dijagnostikama što idu preko bluetooth-a. Za takve automobile je potrebna ozbiljna alatka kao što su Autel i ThinkCar.

Još jedna jako bitna stvar kod auto dijagnostika je da prijavljena greška ne mora uvek da znači da je problem baš to što je dijagnostika prijavila. Kod benzinaca recimo sipanje jako lošeg goriva može da trigeruje kod P0171 koji govori da je smeša suviše retka. Onaj ko ne zna da loše gorivo može biti uzrok tome, će otići u prodavnicu i za 15k din kupiti novi O2 senzor a problem neće rešiti.

Uzmi jeftinog kineza čisto da znaš od prilike šta se dešava sa autom, a auto teraj kod dobrog mehaničara da reši problem. Sve ostalo je igranje vatrom koje može skupo da košta.
I mene interesuje neki OBD za Opel, koji može da briše greške, kao što reče @alex303 oće ponekad od goriva da se upali check engine, pa nije zgoreg imati neki uređaj da pobriše greške.
Ovo moje jeftino smeće bez problema čita i briše greške na Opelu. Probano na Corsi i Vectra B benzincima, i insignia dizel. OBD/OBD2 nije samo konektor, već standard. Ako auto ima OBD/OBD2 konektor, što je skoro 90% automobila kod nas, ovakva jeftina dijagnostika završava posao.
 
Jel ima ti neki standard što se tiče samog konektora, kodova i tako to ?
Brat vozio jutros do obližnjeg mehaničara ali se njemu pokvario uređaj, po opsu to je neki samostalni aparat.
 
Delphi DS150E V3.0 - nije vazna kutija - moze da se bira - 8500 dinara na KP

150E.jpg
dac2.jpg
 
A nešto ovako ?
 
Ne vredi - takvu "igracku" na AE mozes uzeti za 2$

cm.jpg
 
Jel ima ti neki standard što se tiče samog konektora, kodova i tako to ?
Brat vozio jutros do obližnjeg mehaničara ali se njemu pokvario uređaj, po opsu to je neki samostalni aparat.
Konektor je standardizovan. Isto kao i ATX konektor na napajanju. Kodovi su takođe standardizovani. Na primer:

Kod:
P00xx - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls.
P01xx - Fuel and Air Metering.
P02xx - Fuel and Air Metering (Injector Circuit).
P03xx - Ignition System or Misfire.
P04xx - Auxiliary Emissions Controls.
P05xx - Vehicle Speed Controls and Idle Control System.
P06xx - Computer Output Circuit.
P07xx - Transmission.
P08xx - Transmission.

Dijagnostika koja može da pročita grešku iz Opel Vectra B iz 2000 godine, može bez problema da pročita grešku na Audiju A6 2016 godište. P07xx kod na Opelu znači isto što i na Audiju. Postoje neki kodovi koji su specifični za određene automobile, ali pored takvog koda stoji i opis. Na ovoj mojoj recimo lepo piše Error Code: P0171 - Bank 1 System Too Lean. Tako da od prilike već znaš gde je problem. Postoje custom kodovi koji su specijalni za određene automobile kao što su Uxxxx kodovi na Ford automobilima. Ali takvi kodovi ne dolaze iz ECU modula nego BCM modula. A BCM modulu sve ove jeftine dijagnostike svakako ne mogu da pristupe i najverovatnije bi prijavile da je sa autom sve ok, iako je auto u totalnoj blokadi.

Stvarno se ne isplati davati više od 20 eura i uzimati dijagnostike koje imaju pristup svemu živom. Taj pristup običnom čoveku apsolutno ništa ne znači osim da kažeš ej ova moja može da čita kodove iz ABS modula. Ok. Može. A jel možeš ti meni da popraviš ABS? I tu se vraćamo na priču od gore. Ko nije iskusan automehaničar, ne treba mu dijagnostika od 20 i više eura. Prosto.
 
Pa meni je tu neki entry level, ne nameravam ništa ozbiljno. Daj ti meni karburator, razvodnik sa platinama i bobinu pa da vidiš kako radi švvajcarski sat. Čak sam ukrotio i KJtronic pre neku godinu.
 
@CountMike
To su samo pretvarači signala a softver sve odradjuje i u zavisnosti od paketa softvera koji uzimaš definišeš sebi koja očitavanja možeš da radiš. Uglavnom prodaju kopije gde dobiješ softver na CD (obično je full pac) ili pak link odakle možeš da skineš kopiju softvera. Napisali su ti da juriš model koji podržava nissan uglavnom za osnovna očitavanja i brisanje osnovnih grešaka, za neko ozbiljnije čačkanje ti ne bih preporučio.
Prvo što moraš da gledaš je koji je konektor (koliko pinova) i koje modele po godini proizvodnje podržava softver, a to što piše univerzalni ne piše da je za sve modele recimo nisana. Nisan je valjda do 2000. imao 14 pinski konektor.
 
Pitaću prodavca da li pajsuje.
 
Pa meni je tu neki entry level, ne nameravam ništa ozbiljno. Daj ti meni karburator, razvodnik sa platinama i bobinu pa da vidiš kako radi švvajcarski sat. Čak sam ukrotio i KJtronic pre neku godinu.
Sa stroboskopom ili bez ? ;)

A vidiš, ja danas vraćam mrtve ECU i BCM module u život koje su genijalci sa jeftinim dijagnostikama poubijali. Kad mi dođe neko i kaže ja sam preko telefona radio dijagnostiku, to je u startu 100 eura veća cena na postojećih 300 ili 500 eura u zavisnosti od auta.
Pitaću prodavca da li pajsuje.
Nemoj da pitaš prodavca, nego progulgaj koji je konektor na tvom autu. I na osnovu konektora kupi uređaj koji ti treba. Istina je da nemaju svi automobili iste konektore. Stariji modeli Fiata nemaju OBD nego neki njihov custom konektor koji se nalazi ispod haube.

Edit: @CountMike videh u prvom postu da si napisao Nissan Almera 2002. Ona koristi klasičan OBD2 konektor. Tako da onaj kinez od 20 eura što sam ti preporučio gore, završava posao. Ili bilo koja druga OBD2 dijagnostika.
 
Poslednja izmena:
Oki, važi, samo sam radoznao pa evo prilike, neću ništa da petljam samo da pogledam. Jel ti to radiš profi ?
 
Jel ti to radiš profi ?
Pa imam razne programatore sa kojima mogu da reprogramiram razne vrste čipova. Mogu da vratim u život ubijene biose na matičnim pločama, ubijene routere, telefone, smart televizore, ECU i BCM module sa automobila, ili bilo koje druge uređaje koji imaju neki vid flash ili eprom memorije za koje mogu naći pinout i binarne fajlove ili vrednosti za korekciju putem HEX editora. Nisam automehaničar, niti dijagnostičar, ali tesno sarađujem sa iskusnim automehaničarima koji odlično znaju mehaniku, ali nemaju iskustva sa software-om i dijagnostikom.
 
ELM 327 pomenut iznad, imas ga za 500-600 din na KP, nista specijalno ali zavrsava posao, radi preko BT. Probao sam ga samo na Pezou 308 (prva generacija), radio je ok20220930_173805.jpg20220930_174113.jpg
 
@alex303

Gde KW808 ima za 20€ ?
Na KP je oko 4.000din. ,
a sa AE/EB je jos skuplji.
Uh. Ja sam pogrešio. Zaboravih da su cene svega otišle gore. Ja sam KW808 platio 2500 din na kp pre 3 godine. Sad vidim da su 4000. Izvinjavam se na pogrešnoj informaciji. Ako je 4000 din mnogo, onda ovo što je preporučio @Lanikor nije loša opcija za 600 din, mada mi je ta cena kriminalno niska. Ali ako radi na francuza, nema razloga da ne radi i na ostalim OBD2 kompatibilnim automobilima.

Mada mislim da KW808 i dalje vredi te pare jer je zaokružen i skroz nezavistan. Nije potrebno nikakvo instaliranje aplikacija, ne treba telefon ili laptop, nema CD-ova, nema software update-a, nema baterija i ostalih gluposti. Prost OBD2 uređaj koji jednostavno radi i koji je siguran za korišćenje.
 
Elm327 bluetooth verzija + Torque pro (android aplikacija, obicna je free i bezveze a pro se placa) ce ti zavrsiti to sto ti zelis, pa i vise od toga :)
 
Moj post se odnosio na ove ELM OBD uređajčiće, ako idemo sa nekom većom cenom, a vidim da se pominje 100-tinjak eura, to je onda sasvim druga priča.
 
ELM 327 postoji u više verzija V1.5, 2, 2.1, 2.2 i predvidjen je i za nissan ali pitanje je koje modele i koja godišta podržava, dok se ne proba ništa od posla zato ako imaš nekog u komšiluku ili od prijatelja da poseduje uredjaj, a pola Bgd ga ima. oteraš makinu na probu. Gledao sam gde na merivi (opel) deklarisano da radi pa ono ništa, problem znaju da naprave i prelazne godine proizvodnje automobila. Pre nekih desetak god. sretao sam se sa nekim kopijama ozbiljnijih dijagnostika i prorogramatorima koji su radili savršeno,recimo tada se beeprog kupovao u Kini za 50ak e a original je i tad i sad oko 1k e. Evo linka da pročitate šta kaže prodavac i o verzijama i podržanim softerima https://www.aliexpress.com/item/1182307178.html
 
Ljudi, manite se gluposti.

Čoveku treba obična dijagnostika da pročita i eventualno po potrebi obriše grešku, a ne da nadgleda temperaturu lambda sonde iza katalizatora, da radi chip tuning, vraća kilometraže i da kodira ključeve.

Predaleko ste otišli.
 
Nazad
Vrh Dno