Šta je novo?

nvidia i dx9.1

yogi

Čuven
Učlanjen(a)
23.12.2002
Poruke
55
Poena
609
"From a major news source, Microsoft is, with the assistance of nVidia, about to release a new version of the great and essencial DirectX 9. And it will be Direct X 9.1. What's so amazing about this? Well, this new DX will favour nVidia's CPU's, especially regarding the pixels shaders 2.0. When accompanied by a regular update, the expected performances would be with the height of the unconditionnal hopes of the californian company. The perfomances in DX9 (for example HL2) would then be similar to those of the competition in terms of quality and especially in terms of speed. And all in precision mode of 32 bit in the PS 2.0.

Maybe a better management of the instructions of the PS 2.0 (improvement management of the streaming instructions ). To quantify, that could go to 60% of profit. A percentage that seems confusing and amazing but that we can't verify before it is released. All that we can say is if that is going to occur exactly as annouced, it will be an enormous relief for all the purchasers of GeForce FX"
 
Konacno ce se videti da li ce noviji NV cipovi raditi "punom snagom" kada se koristi 32 bit FP preciznost.
Ili ce puci od blama ili ce FX postati ono sto je NV od pocetka najavljivala...

Mozda mi sledeca karta bude neki FX:)
 
:mrgreen: :mrgreen: Dok to izadje i dok dodju igre za to vozicemo R10700Pro i FX8900 Ultra :mrgreen: :mrgreen:
 
Taj dx 9.1 ce najverovatnije biti samo "patch" za NV 3x cipove, tj konacno ce doneti tu 32 bit FP preciznost koju je NV po logici stvari(16-32bit) implemetirala(kad je pocela sa razvojem NV30 cipa, nije postojao dx9, pa su odlucili sami da smisle svoj jezik tj. CG). Al' ne lezi vraze ne znam koliko vremena posle, MS pocinje da razvija dx9 "bliskom" saradnjom sa ATI-em i nekako se odlucuje da DX9 podrzava max 24 bit-nu preciznost koja se eto nalazi u r300 i njegovim direktnim potomcima.

Otud lose dx9 performanse FX cipova.

Naravno, ovo je NVidiina prica, koja ce se moci proveriti tek kad se pojavi famozni DX9.1, a do tada...
 
jupiiiiiiiiiiiii!!!!!!!! :))))))))))) happy ovner of fx5200
 
c3 je napisao(la):
jupiiiiiiiiiiiii!!!!!!!! :))))))))))) happy ovner of fx5200

Momce, prvo skoci pa reci hop!!! :mrgreen: :mrgreen:
 
c3 je napisao(la):
jupiiiiiiiiiiiii!!!!!!!! :))))))))))) happy ovner of fx5200

Iskreno da kazem, i ja jedva chekam da se odradi ta DX9 optimatizacija za FX graficke, pa da nam preneses kako shljaka tvoja fx5200 sa 64-bitnom memorijom sa novim DX9 igrama. :mrgreen:
 
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=637

da, bas sam hteo da okacim vest... Upravo o ovome sam pisao u mom "novom" testu jos pre par dana... Videcete vec, kao da sam "predosetio"... A nekada i potpuno promasim procene :(
 
alokiN je napisao(la):
Taj dx 9.1 ce najverovatnije biti samo "patch" za NV 3x cipove, tj konacno ce doneti tu 32 bit FP preciznost koju je NV po logici stvari(16-32bit) implemetirala(kad je pocela sa razvojem NV30 cipa, nije postojao dx9, pa su odlucili sami da smisle svoj jezik tj. CG). Al' ne lezi vraze ne znam koliko vremena posle, MS pocinje da razvija dx9 "bliskom" saradnjom sa ATI-em i nekako se odlucuje da DX9 podrzava max 24 bit-nu preciznost koja se eto nalazi u r300 i njegovim direktnim potomcima.

Otud lose dx9 performanse FX cipova.

Naravno, ovo je NVidiina prica, koja ce se moci proveriti tek kad se pojavi famozni DX9.1, a do tada...

Ma to je samo dokaz da se ne moze mimo M$-a nishta, tj da ako krenesh kao 3DFX da izmishljash toplu vodu pored, bolje recci mimo chika Bilija, bolje da zatvorish firmu odmah.

Dobro je da se nVidia trgnula na vreme inache bi postala voodoo,
da ne kazhem zombi :D
 
U jednu ruku to je dobro zbog uspostavljanja nekog standarda. Zamisli da svaki proizvodjac graf. cipova razvija i neki svoj jezik, putem kog ce igre pristupati funkcijama doticnog. Kvalitet grafike u igrama bi se najverovatnije jos sporije razvijao, jer bi odredjene igre radile samo na odredjenim kartama, za svaku kartu ponaosob bi se radila optimizacija...

Sve bi to sa M$-om i DX-om bilo lepo da i sam M$ nije direktno, putem X-BOX-a, upetljan u gaming trziste. Mozda ce zvucati kao neka teorija zavere, ali M$ kad se popi*ka sa Nvidijom oko cena cipova za doticnu konzolu, on se potpuno okrene ATI-u i bez nekog Veceg ucesca NVidie, krene u razvoj DX9 koji favorizuje ATI-jeve cipove(tome u prilog govori i 24 bitna Floating Point preciznost, cija podrska se nalazi samo u ATI-jevim akceleratorima).

To je jedno od jakih "oruzja" kojim M$ moze da kontrolise/ucenjuje proizvodjace, nadajmo se samo da ce naci "zajednicki jezik" jer se na kraju sve "lomi na ledjima" kupaca tj. nas konzumenata ovog vida elektronske zabave.

Samo da se ne ispuni ona Bilijeva "kletva" da se kompletno PC gaming trziste sa racunara prebaci na X-BOX.

Poz
 
Mada neki veruju da je ovo samo “patka”, ja verujem da je istina. Nebih se složio da je to samo peč koji će da doda 32bpp preciznost. 32bpp nije neka nV izmišljotina, nV je 32bpp preciznost uradila u skladu sa IEEE standardom i kao takva ona će se naći u OGL 1.5 tj 2.0. Samo MS verovatno zna zašto je u DX9 implementirana 24bpp preciznost.
No da se vratim na početak. Zašto verujem da je vest o DX9.1 istinita. Verujem da je MS radeći na DX9 u jednom momentu, neke stvari vezane za PS2.0 izmenio a da o tome nije obavestio nVidiu. Kao posledica toga javilo se da nV GPUovi imaju slaba rezultate u radu sa PS2.0 pod DX9. Da je to verovatno govori i činjenica da je zbog jednog takvog *****a bilo dosta polemike oko toga da li će u HL2 uopšte biti AntiAliasinga . Problem sa AntiAliasingom je bio da je Valve isprogramirao po DX9 specifikaciji ali se zbog MSovog *****avanja on nije radio. Tad smo naravno slušali i o tome da će na neki način ATi jev hardver to moći emulirati za raaliku od nVdiinog, pa su kasnije ipak našli načina da to isprave.
Ali jedino što nama ostaje je da sednemo i čekamo, jer tako i tako HL2 neće izaći do Aprila iduće godine. Pitam li de zašto.
:rolleyes:
 
To sto bi "navodni" DX 9.1 trebalo da "navodno"podrzava 32bit, preciznost nema nikakvog znacaja i nebi donelo nikakvo ubrzanje za 'vidiju! OGL iskljucivo podrzava 32bit preciznost pa je NV3x tu ocajno spor (proverio i izjavio JC)!
Moje misljenje je da DX 9.1 nece izaci i da ne postoji nigde u MS-ovim planovima. Ono sto moze da izadje je 9.0c koji ce stvarno imati svojevrsan patch, ili najpreciznije receno optimizovani HLSL kompajler, koji je razvila nVidia i dala ga MS-u, nakon sto je odustala od Cg-a!
 
Odustala od Cg-a, jer zna da ne bi uspeo, zato sto su svi vec prihvatili HLSL... U tome je kvaka. Inace, to je samo kompajler... slican HLSL-u, kao sto je Glide-ov bio slican OpenGL-ovom
 
Nazad
Vrh Dno