Šta je novo?

Nvidia GeForce RTX 5000 - Blackwell

Nisam uzeo 5080 da igram na DLSS performance :ROFLMAO:
Po negde ces i morati, a ne znam zasto i ne bi kada radi perfektno uz to slika ti je ostrija i bolja kada se ukljuci DLSS u igrama koje ga podrzavaju. Ne slusaj gluposti ovde po forumu od AMD fanova, ovo su ti cinjenice. FG vec mozes da zabodjies ako bi nesto zaobilazio mada ne znam FGx2 isto tako radi savrseno, mozda u MP generise dodatni laga pa eto tu ne moras. Ne mislin na performance nego na max kvalitet DLSS i srednju vrednost.

@Mare
Nije to bas tako al nema veze, de ne razglabamo u nedogled. Imace koristi sa DLSS ali ne znacajne da mora da menja platformu makar ne dok se ne pojavi nova generacije a intelu se makar zuri da je predstavi tako da bice ubrzo.
 
Poslednja izmena:
Kako misliš nije, DLSS je upscaling tehnologija, izrenderuješ frejm u nekoj baznoj reozoluciji i uradiš upscale. Nema tu mnogo pameti, https://www.pcgamesn.com/nvidia/dlss-graphics, eno ultra performance u 4k = 720p upscale... (zamisli onda u 1080p je 360p bazna rez.)

To da li to izlgeda OK je druga priča, ako igraš na TV odaljen 3 metra, sasvim sigurno izgleda korektno... pa to rade sve konzole već nekoliko generacija...
 
Po negde ces i morati, a ne znam zasto i ne bi kada radi perfektno uz to slika ti je ostrija i bolja kada se ukljuci DLSS u igrama koje ga podrzavaju. Ne slusaj gluposti ovde po forumu od AMD fanova, ovo su ti cinjenice. FG vec mozes da zabodjies ako bi nesto zaobilazio mada ne znam FGx2 isto tako radi savrseno, mozda u MP generise dodatni laga pa eto tu ne moras. Ne mislin na performance nego na max kvalitet DLSS i srednju vrednost.
Sta to tacno?
Da je u par UE5 igara u kojima su ljudi iskljucivati TAA jer je pre-gadan i kada su pocele one krzave ivice da im bodu oci da je DLSS "cudo" to resilo i to uglavnom kada MSAA nije bio na raspolaganju?
Samo slusaj nv promotere sa yt, ako oni kazu da je 8gb vrama bilo dovoljno sa 3080 kartom koja je tada kostala oko 800 evra, onda to mora da je istina.
Jensen the GOD has spoken..

1761060979907.png
 
Iz mog skromnog iskustva, DLAA (ne DLSS) daje oštriju sliku od TAA tamo gdje se može uključiti bez da se uključuje DLSS.
 
Sve daje ostriju sliku od TAA koji ukorenjen u UE5, to je i poenta mog posta a i postojanja bilo kakve vrste DLSS antialiasinga, medju kojima je i DLAA.
MSAA je i dalje tata. Znahtevan jeste ali samo ako se odvrne na vrednosti 8 i jace, sto je totalno bespotrebno za rezolucije 1440p i jace, jer je slika vec poprilicno ostra u tim slucajevima.
Vrednost 4x za 1440p, i 2x za 4K su adekvatne i ne arce gpu skoro uopste, a rade na svim grafama od pocetka veka.

No kad nemas sta da izmislis , izmisli novi nacin AA. Ziveo moderan gayming...
 
Poslednja izmena:
Kako misliš nije, DLSS je upscaling tehnologija, izrenderuješ frejm u nekoj baznoj reozoluciji i uradiš upscale. Nema tu mnogo pameti, https://www.pcgamesn.com/nvidia/dlss-graphics, eno ultra performance u 4k = 720p upscale... (zamisli onda u 1080p je 360p bazna rez.)

To da li to izlgeda OK je druga priča, ako igraš na TV odaljen 3 metra, sasvim sigurno izgleda korektno... pa to rade sve konzole već nekoliko generacija...
Nije da je 9800x3D presudan i nije da ce progledati sa tim procesorom u odnosu na 12700KF u 4k uz koriscenje DLSS. Imao bi nesto bolje performase narocito ako koristi opustenija DLSS podesavanja, i to ne u svim igrama. Ako iz nekog suludog razloga ne zeli da koristi DLSS onda nema razloga da menja CPU, a ako ga vec menja onda bolje da saceka jos malo da Intel i AMD izbace narednu generaciju.

@Markomaniax
Imas par nezavisnih testova gde se jasno vidi da se ne radi samo o krzavim ivicama nego su i teksture daleko ostrije i sa vise detalja uz koriscenje DLSS, samo ga treba malo agresivnije podesiti. Hteli mi to ili ne DLSS, FG, RT i ostala napredna softverska resenje to je buducnost. Sve dok radi kako treba nije me briga o kakvom se resenju radi.
 
Ispeglala je nvidia to poprilicno tokom godina, sve to stoji, ali dzabe kad game devovi u*eru stvar, pa mora da se koristi neki alternativni nacin AA.

Imamo redak primer arc raidersa gde su dlss i global ilumination RT ukljuceni po defaultu (barem meni) i igra izgleda i radi odlicno, da ne poveruje covek da se radi o UE5 igri.
Ovo je retkost nazalost, ne samo za igru sa tim engineom, nego i sa igrama u globalu, da devovi urade takav posao da ja bukvalno nisam morao jedan slider da podesim.
 
Izvrtite benchmark RDR2 native 4K pa 4K sa DLSS 4 na quality, izvrtite više puta pa sami sudite šta bolje izgleda. DLSS 4 više nije samo upscaler, AI čuda sada radi, tu su frame reconstruction, temporal data, bukvalno se pegla nativni render.
 
Izvrtite benchmark RDR2 native 4K pa 4K sa DLSS 4 na quality, izvrtite više puta pa sami sudite šta bolje izgleda. DLSS 4 više nije samo upscaler, AI čuda sada radi, tu su frame reconstruction, temporal data, bukvalno se pegla nativni render.
Pa da nego se ovde DLSS hejtuje ka prvog dana kada se pojavio, kada je to bilo sa razlogom, a od tada je evoluirao u sve to sto si pomenuo. Sa ukljucenim RT/PT treba da je ukljucen i DLSS da bi se dobi full prikaz.
Cesto ovde moze da se procita kako neku kupuje 5080/5090 da bi igrao native nesto, taj native vise ne postoji jer prikaz je lepso sa DLSS i tek ce biti u igrama koje dolaze. DLSS bez FG je novi native, mada ja ne vidim problem sa FGx2 ama bas nikakakv. Treba taj narativ vezan za DLSS da se promeni vec jednom.
 
Vrh Dno