Šta je novo?

Novi fiskalni uredjaji od 2022?

Hvala na informacija, a i preporukama. 🤗
Vidim da ta kasa IR dp 25 mx ima najmanje dve verzije, jedna ima slova na brojevima, druga nema, da li neko zna o čemu je reč?
Recimo ove dve su isto korišćene pola godine, i vidite razliku u izbledelosti, prosto mi je jako čudno da nešto tako brzo izbledi.
 

Prilozi

  • IMG-b701c1a6669f62fd52688bfa150a2334-V.jpg
    IMG-b701c1a6669f62fd52688bfa150a2334-V.jpg
    111 KB · Pregleda: 41
  • Screenshot_20221105_202620.jpg
    Screenshot_20221105_202620.jpg
    132 KB · Pregleda: 41
Kome plaćam to mesečno održavanje ako je kupim polovnu?
Verovatno nije neka velika cifra u pitanju.
Da li mogu na tu ^ kasu da povežem POS terminal za kartice?
Inače sam taj model najviše i gledala na oglasima.
Održavanje je vezano za serijski broj kase i moguće je da ugovoriš to direktno preko Rastera. Ako je kupiš polovnu, imaćeš pravo da je koristiš i sa svojim BE ukoliko je pretplata aktivna (nekom je to išlo na 6 meseci, mojoj kasi je npr. plaćeno za godinu dana). Predviđeno je i kucanje računa sa plaćanjem platnim karticama. Apropo tih dveju slika, serijska proizvodnja nosi svoje uzroke i posledice, te je tastatura druge serije prosto istrajnija. Kod mene je internet povezan preko LAN kabla jer 4G mi funkcioniše samo kod ažuriranja, ali neće da šalje račune poreskoj. Postoji i WiFi verzija, što je mnogo bolji izbor. Bezbednosni element se seče sa Mini (ili full) na Micro sim.
 
Poslednja izmena:
Hvala na informacija, a i preporukama. 🤗
Vidim da ta kasa IR dp 25 mx ima najmanje dve verzije, jedna ima slova na brojevima, druga nema, da li neko zna o čemu je reč?
Recimo ove dve su isto korišćene pola godine, i vidite razliku u izbledelosti, prosto mi je jako čudno da nešto tako brzo izbledi.
Mi u lokalu imamo čini mi se, ovu sa slovima i isto je počelo da bledi. Iako je kupljena u maju.
 
U Arandjelovcu je godisnje odrzavanje 9180din. Ima i jeftinijih paketa odrzavanja u kojima musterija ne dobija zamensku kasu u slucaju kvara.
 
Pozdrav svima,

Ne znam da li se još nekome dešavalo, ali Galebova kasa N910 u našem objektu je imala problem sa sinhronizacijom, i Galeb je "rešio" problem tako što je usred smene sinhronizovao uređaj i obrisao dva meseca podataka na kasi, uključujući i pola te smene.
Kad sam zvao korisnički centar i pitao mogu li da pristupim obrisanim podacima, odgovor je bio ne, to tako mora i nemaju nikakav bekap. Upućen sam na kontakt centar Poreske, koji su bili apsolutno nezainteresovani i dalje me uputili na aplikaciji ePorezi kojoj konkretno nemam pristup.
Pošto sam za svaki slučaj čuvao slipove nakon svakog dana, problem mi je samo taj jedan dan i želeo bih da pristupim računima od tog dana. Knjigovođa kaže da ona to ne može na ePorezima da uradi, ali žena nije baš na ti sa tehnologijom tako da sam skeptičan. Da li neko zna zasigurno da li je tako nešto izvodljivo?

TLDR: da li je na aplikaciji ePorezi moguće pristupiti svim izdatim računima na određeni datum?

Molim sa pomoć bratu i hvala
 
Naravno da je moguce, skoro sam nekom od knjigovodja pravio uputstvo, evo ga u prilogu, ako imas licnu kartu sa elektronskim potpisom to mozes i sam po ovom uputstvu a ako nemas onda ga prosledi knjigovodji.
Inace mi cela prica zvuci nebulozno, kakav je to cloud servis bez bekapa podataka?
 

Prilozi

  • Provera racuna ePorezi.pdf
    1,010.5 KB · Pregleda: 31
Knjigovodja i ne moze da pristupi bez ovlascenja, ali samim tim sto ti je knjigovodja znaci da mora da ima ovlascenje da pusta PPPD prijavu , porez., sto znaci da ili lupa ili ne zeli dodatnu obavezu.
Ta Galeb kasa kako radi sta koristi za Bebednosni element? Dovoljno je da se bezbednosni element ubaci u citac kartice ode na TaxCore i pristupa se racunima
 
Da ali to iziskuje da kupi citac u sim formatu ili pokusava da lepi karticu nazad u omot...
A za knjigovodju, ima ih i starijih koji se ne snalaze bas sa svim detaljima, nemaju vremena, svakako je zgodno da su ljudi sposobi sami sa provere ali nije uvek slucaj.
Meni je nejasan Galeb, softver za kase koji radimo sigurno ima bekap, a jedan od softvera za racunar cak ima i import podataka iz poreske, crkne racunar, odu fajlovi, korisnik nije napravio bekap, ucita se JSON fajl iz poreske u program i svi fiskalni se vrate u bazu.
 
Mi pravimo softver sa lokalnom MS SQL bazom , pravimo bck na dnevnom nivou baze tako da ako rikne uvek ima bekap. To sto kazes uvek moze da se ucitaju podaci iz fajla sa poreske.
 
Naravno da je moguce, skoro sam nekom od knjigovodja pravio uputstvo, evo ga u prilogu, ako imas licnu kartu sa elektronskim potpisom to mozes i sam po ovom uputstvu a ako nemas onda ga prosledi knjigovodji.
Inace mi cela prica zvuci nebulozno, kakav je to cloud servis bez bekapa podataka?
Hvala ti puno, malopre sam bio kod nje i pokazao joj uputsvo pa smo pristupili računima od tog dana. Izgleda da su Poreskoj prošli svi računi od tog dana do trenutka sinhronizacije, nakon čega je nekoliko računa potpuno isparilo i ne prikazuje se tamo. Od sledećeg dana ide sve normalno.

Ne znam, suvišno je reći da sam razočaran Galebom. Problem je primećen kada nisam uspeo da registrujem novog Korisnika na kasi. Tada je primećeno da se ID klijenta na mojoj kasi i kod njih sada razlikuje, i kao rešenje su mi predstavili sinhronizaciju. Umesto da sinhronizuju sebe, sinhronizovali su moju kasu i obrisali joj dva meseca podataka. Ni meni nije jasno kako nema bekapa, ekplicitno sam ih pitao, rekli su da je to ceh sinhronizacije lol
 
Podneo sam zahtev za bezbednosni element pre 7 dana, da li dobijam poruku u e-sanduče kad isti bude spreman za preuzimanje?
Svi navode dva-tri dana rok izrade a ja nikakvu informaciju nemam.
 
Mi smo prošle sedmice menjali BE, stigne prvo jedan mail, pa dan ili dva kasnije drugi mail.
Nisam ja radio, pa ne znam tačnu proceduru, ali od prijave, trebalo je recimo 48h da bude spreman za preuzimanje.
 
To mi svi kažu al maila nigde. Pola dana sam izgubio na telefonu sa poreskom u Pančevu i samo me šaltaju, udario sam u zid na kraju. Sačekaću još koji dan
 
Da li si proverio u SPAM?
Da li si siguran da ti je poslato na mail adresu na koju očekuješ?
Da li si siguran da imaju ispravnu mail adresu?
 
Proveri u poreskom sandučetu, zabiravi na mejl. Kada uđeš na eporeze u meniju sa leve strane imaš poresko sanduče i tu dobijaš sve poruke.
 
Ma jok ništa nema.
Kako god, bio sam u poreskoj i BE me je spremno čekao, biće da bih možda nekad dobio neko obaveštenje 🙂
 
Poslednja izmena:
Koliko mi je rečeno u poslednje vreme elementi idu sa ostalom poštom, ne direktno kuririma pa je 2 dana u većini filijala zapravo nerealno, često se čeka 3 i više. Reklo bi se brže će ići sada kada nema gužve, ali paradoksi našeg sistema.
 
Da li karticu za kasu smemo mi sami da stavimo u istu, ili moramo ici baš kod ovlašćenog servisera da on to uradi?
 
Zašto ne bi smeo, većina kasa ima lako dostupan slot, jedino je Int Raster izuzetak jer kasa mora da se otvara i kartica seče na nano sim format pa ako si kojim slučajem na njoj, bolje se obrati servisu.
 
Da li neko koristi Samtec M811 kao mrežni štampač?
Isključio sam USB, zakačio ga na mrežu, dodelio IP adresu, vidim ga na ruteru, kroz njegov test tool mogu da štampam, ali ga nijedan računar u mreži ne vidi kao mrežni štampač, niti mogu ručno da ga dodam.
 
Ja ga instalirao pre koji dan, sa 2 racunara stampa ok. Jedino je zezancija bila sto je po defaultu iskljucen DHCP i nalazi se na nekom levom opsegu, pa sam morao da menjam opseg na mreznoj, pristupim mu kroz web interfejs, promenim ip i gw, restatrujem i tek onda ga koristim. Nije bitno da li ga win automatika prepoznaje, instaliraj drajver na LPT port, posle samo dodaj rucno kao standrad IP i radice sigurno.
 
  • Like
Reagovanja: PJ
To za IP se odmah vidi, kada pokreneš onaj njegov tool.

Nije ga našao kao standard IP printer.
Probaću ponovo, samo da vidim ovo sa LPT.

Nisam instalirao LPT drajver. Zapravo se ne sećam da sam to radio poslednjih 20 godina za bilo koji uređaj :)

Da li je potrebno baš da instaliram neki drajver ili samo da proverim da li je enabled LPT port u windows10?
 
Drži taster FEED i uključi štampač dobićeš njegov test gde se vidi stvarna IP adresa od štampača. U štampač moraš uneti IP adresu od tvoje mreže.
 
Odeš u devices and printers, add printer, kada ga ne nađe odabereš da je štampač koji dodaješ stariji i da ćeš ručno da odabereš, selektuješ da je na LPT portu, instaliraš drajver ručno.
Kasnije odeš na printer properties, port tab, na add port i staviš generic network printer i unešeš ip adresu štampača(naravno u istom mrežnom opsegu).
Alternativno instaliraš ga preko setupa pivezanog na USB, i posle samo promeniš port na IP umesto USB.
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Danas na kraju dana sam ovo pokušao da sprovedem u delo, ali ću izgleda morati iz početka.
Namestio sam da je štampač generic, TCP/IP protokol.

U portovima štampača stoji IP adresa kao naziv porta.

Računar na kome je štampač radio preko USB, radi normalno i sada kada je štampač na mreži. U onom alatu za podešavanje štampača, mora da bude USB, inače aplikacije šalju print štampaču, ali on ne štampa, već gomila fajlove na onu spool listu. Kada vratim na USB, odštampa sve što se nakupilo.
Štampanje demo teksta iz aplikacije za podešavanje radi bez obzira da li je namešteno da je USB ili NET.

Problem je nastao kada sam instalirao štampač na računar na kome je korišćen do pre mesec dana (dakle isto je postojao drajver), može da štampa isključivo ako je u aplikaciji za podešavanja podešen kao USB, ali štampa razbacane karaktere. Aplikacija za podešavanje onaj demo tekst štampa samo ako je štampač na USB.

Slupao sam skoro ceo sat zezajući se sa tim. Pokušaću narednih dana, što pre, dok mi je sveže, da nađem rešenje.
 
Cini mi se da nesto nisi podesio kako treba.
Da li se stampac odaziva na ping komandu?
Da li mozes da mu pridjes kroz web interfejs?
Slikaj onaj status i adrese mreze na stampacu sa njegovog test page-a(iskljucis ga, drzis feed dugme, ukljucus pa tek onda pustis) i slikaj sta je u ports postavkama na kompu, network status gde se vide gateway i sub takođe.
 
Šta se tačno menja za preduzetnika koji nije u PDV od 1. januara vezano za e-fakture?
Naručujemo robu od nekih dobavljača - takođe privatnih firmi (isključivo poslujemo s privatnim firmama) koje će početi s e-fakturama.
Mi kao maloprodaja ne izdajemo sopstvene fakture.
 
Šta se tačno menja za preduzetnika koji nije u PDV od 1. januara vezano za e-fakture?
Naručujemo robu od nekih dobavljača - takođe privatnih firmi (isključivo poslujemo s privatnim firmama) koje će početi s e-fakturama.
Mi kao maloprodaja ne izdajemo sopstvene fakture.
Ništa, paušalci(svi van PDV sistema) ne ulaze u sistem e-faktura osim ako to sami hoće iz nekog razloga ili posluju sa javnim sektorom-u tom slučaju mora.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Cini mi se da nesto nisi podesio kako treba.
Da li se stampac odaziva na ping komandu?
Da li mozes da mu pridjes kroz web interfejs?
Slikaj onaj status i adrese mreze na stampacu sa njegovog test page-a(iskljucis ga, drzis feed dugme, ukljucus pa tek onda pustis) i slikaj sta je u ports postavkama na kompu, network status gde se vide gateway i sub takođe.
Zaboravih da se zahvalim za pomoć.
Otvorio sam u podešavanjima onaj meni za izbor drajvera I umesto generic, stavio njegov drajver.
Tako da na jednom računaru sada radi kao generic, a na drugom je M811 drajver. Važno je da radi. Hvala još jednom.

Jedino što je Pantheon opet imao nekoliko vezanih katastrofa u apdejtovima, pa mi na tom računaru od pre dva dana opet ne vredi termalni štampač, jer ne mogu da punim račune iz predračuna/sa webshop.
 
Efakture su obavezne za skoro sve - paušalce, preduzetnike, doo... jer svaka faktura za vodu, struju, grejanje ide preko efaktura.
Firme koje nemaju takve ulazne fakture ne moraju da ulaze u sistem efaktura.
 
Nazad
Vrh Dno