Šta je novo?

Nikad vishe Telenor (makar u Srbiji, makar na jugu)

kobaya

Čuven
Učlanjen(a)
21.01.2005
Poruke
610
Poena
619
Elem, pre par dana odem ja u jednu poslovnicu kod ovlastenog telenor dilera da pitam da li mogu da sklopim ugovor na 24 meseca, uzmem HT Desire uz paket prenesi plus 500MB, na 6 rata. Devojka uradi proveru u kreditnom birou, kaze nema problema mozete koji god hocete paket da uzmete, ali nemamo trenutno HTC Desire. Odem ja danas da pitam, ona kaze da su joj iz prodaje rekli da ce je obavestiti u toku dana da li ce u njihovu prodavnicu da dodje Desire. Ja je obavestim da u TC Kalca imaju 4 komada, i ona mi kaze da onda mogu bez problema da odem i tamo da ga uzmem, da ne cekam ovde. Situacija je sledeca: imam skoro 9 godina radnog staza, nemam nijedan kredit na svoje ime, nisam nikome zirant, samim tim moj maticni broj prolazi proveru u kreditnom birou glatko. Prijavljena plata mi jeste mala, nesto preko 17000,00 dinara, ali svako ko radi privatno shvatice i zasto. U svakom slucaju, rata je 4300,00 dinara mesecno 6 meseci, sto je manje od 25% mog licnog dohotka, itd, itd... Da napomenem da je devojka u prvoj prodavnici bila izuzetno ljubazna, sve mi objasnila, da dobijem master kreditnu karticu EFG banke, da posto sam cist u kreditnom birou nema problema, da ne placam nikakvo odrzavanje kreditne kartice prvih 6 meseci, na njoj je kreditni limit 26000,00 dinara, i da mogu posle 6 meseci da je zatvorim uz nadoknadu banci od 500,00 dinara. Otvaranje racuna se ne placa, kartica stize na kucnu adresu, nema veze sa mojim licnim dohotkom vec uplacujem ratu za kredit na karticu sa koje mi se sredstva i skidaju.
I tako ja nazovem ponovo call centre i rzervisem jedan Desire da ga pokupim u toku dana...
I odem ja oko 16.30 do TC Kalca. U prvom mahu zaboravim da kazem sluzbenici tamo da hocu telefon na kredit, ona pocne da mi popunjava na kes, ja kazem cek malo pogresio sam hocu na 6 meseci + ucesce. I tu nastanu problemi. Ona se iznervira, kaze primetno ljutito kao trebali ste odmah da mi kazete, to je potpuno druga procedura itd. Ja kazem ok zabunio sam se jer sam ocekivao da Telenor to ima u bazi, ali sam zaboravio da sam ja uputio usmeni a ne pismeni zahtev drugoj prodavnici tako da nema problema, popunicemo zahtev lagano.
I tu pocinje pakao: radnica ne ume da kuca velika i mala slova na tasturi!!! Place sve vreme kako ne moze da se uloguje na portal, dolazi druga radnica i pira joj "veliko H veliko H", ali to ne pomaze. Onda druga radnica uzme i uloguje se na njen racunar posto ova ne ume da kuca. Zatim mi trazi LK koju joj dajem, a ona mi trazi jos jedan dokument sa slikom!!! Ma ajde!!! Pa moja firma radi web kredite i znam kako izgleda portal i znam celu proceduru, ide LK i nista drugo. Cak ni pasos ne pomaze, mora validna LK i bog. Ja zaboravim da vozacka ima sliku i kazem da nemam i kakva je sad to ujudurma sa 2 dokumenta? Ona onda kaze moze i zdravstvena knjizica, koju ja izvadim i napomenem joj da to nije dokument, odnosno da nema cak ni tu trazenu sliku na sebi. Ali ona kaze da je i to ok... E onda dolazimo do dela gde popunjavamo tekuci racun (koji nije obavezan za web kredit, jer formular ide i bez toga, kao sto su kasnije i same videle). Ja joj objasnjavam da nemam tekuci racun, da platu podizem nalogom za isplatu iz banke u kesu i da sam samim tim i registrovan u kreditnom birou, sto smo u drugoj prodavnici pre 2 dana i proverili, u istom tom Telenoru. Ona na to kaze: znate sta, TC Kalca je centar za ovaj deo, znate mi smo isle na obuku za ovo i mozda one radnice po manjim prodavnicama nisu dovoljno obucene. Doslo mi da je pitam kako je onda ne naucise da kuca velika i mala slova, al aj ocutah. U tom trenutku dolazi i druga radica, sa istom tom tvrdnjom, i sa tvrdnjom da ukoliko ja nemam tekuci racun, ne postojim u kreditniom birou. Objasnjavam ima da imam dinarski i devixni ziro racun, ali da nemam tekuci, da sasvim legalno primam platu tako sto je podignem iz banke i da sam po tom osnovu registrovan u kreditnom birou. I onda se setim da imam tekuci racun u Postanskoj Stedionici :). Izvadim karticu, dam im je i kaze: "Ok, evo sada i kartice sa jednim tekucim racunom, ukucajte ga, nema problema". Kad, one vidno uvredjene, kazu: "A ne ne, sada nema potrebe, popunicemo bez tekuceg racuna." Ja kazem: "Ali malopre ste mi rekle da ce zbog toga imati problema i da ce me banka odbiti zato sto nemam tekuci racun, hajde sad molim vas lepo popunite ovaj broj tekuceg racuna ako je tako." Medjutim, one su to odbile da urade, popunile bez tekuceg racuna (sto je doduse isto ok, ali eto do tog trenutka nisu to znale, a "isle su na obuku"). I tu ja vidim da su ocigledno resile da mi posto-poto dokazu da je bash onako kako one kazu, sa sve onim malim i velikim slovima koja ova ne ume da otkuca na tastaturi. Sada moram da napomenem jos jednu stvar: posto i sam povremeno pustim poneki web kredit, znam za zackoljicu da na kraju procedure postoji par slova koja mogu da se cekiraju. Uputstvo banaka je: ukoliko vam se neko ucini sumnjivim, cekirajte slovo za sumnjive i mi mu i pored toga sto je validan necemo odobriti kredit. Ako mislite da to nije tako ok, ja svakako znam da jeste, naravno uz uputstvo banaka da to nikako ne sme da procuri do kupaca. Kada je doslio do kraja procedure ova koja ne ume da kuca, pita onu koja kao zna, sta da radi za komentar, a ova kaze: "Ovde nista ne pises, ovde cekiras slovo __ (ne secam se koje bese za one koji treba da ne prodju, valjda L) i to je to". Napominjem, u slucaju da ne zelite da se mesate u bancinu odluku, u komentaru ne cekirate nista. Takodje sam upoznat sa time, iz direktnog razgovora sa jednim od komercijalista jedne nase velike banke, koga sam pitao kako to da u nasoj firmi (koja je mala) neki kredit ne prodje, a istom tom coveku kroz iglene usi provuku kod njihove banke web kredit neke druge velike firme. Objasnio mi je da to zavisi od boniteta firme, tacnije ukoliko je firma velika i ima veliki broj kredita (kao Telenor npr, prim autora), risk manageri hoce da zazmure na sitne nepravilnosti tipa ovaj je tu zirant, onaj je malo prekoracio limit za ovaj kredit, itd... Ponavljam, ukoliko mi jedan deo ljudi koji ovo citaju ne veruje, njihov problem, raspitajte se malo okolo kod nekoga ko to radi.
I sve u svemu na kraju krajeva posle jedno pola sata izadjoh ja, a ona radnica rece da ce me pozvati. I pozva me posle pola sata da me pita za maticni broj, ja joj izdiktirah, sav u cudu sta ce joj kad ga je valjda upisala u aplikaciju za kredit. Ocito da nije (samo se pitam kako joj je prosla aplikacija bez toga) vec je nanovo u mom template to dodala i pustila ponovo ceo zahtev, ko zna sta ovaj put...
I tako setkam se ja sa kolegom po Pobedinoj ulici, ispijamo kafe i koka-kole, vreme prolazi... Na kraju krajeva odlazim u Telenor da pitam u cemu je problem, a ona mi posle preko sat vremena kaze da jos uvek nije odgovoreno na zahtev. Nemam komentara.
Setkamo se ponovo, srecemo jednog druga, pijemo kafu sa njim, srecemo drugog druga sa devojkom, sedamo sa njima, ja im se pozalim, a onda devojka (koja inace vec 2 godine studira u BG) ne moze da veruje. Kaze: pa u BG ti prodavnice zovu jedna drugu kada neko trazi telefon, ne zoves ti sam call centre. Kaze da je njena drugarica sklopila ugovor u jednoj a uzela telefon u sasvim drugoj radnji, pa zaboga to je sve Telenor. Dok u Nishu, npr, kada pitas u TC Merkatoru da li mozda toga i toga ima u TC Kalca, oni kazu da ne znaju, i da mora korisnik sam da zove call centre (doziveli pre 10-ak dana kada je kolega uzeo svoj HD2, sam je morao iz TC Merkator da zove call centre da bi miu rekli da li u TC Kalca ima HD2 ili ne).
Sve u svemu, posle jedno nesto preko 2 sata, radnica me zove i ponosno mi kaze da mi je zahtev odbijen, naravno ne zna zasto (inace znam da moze da se sazna pozivanjem dezurne sluzbe kreditnog odeljenja doticne banke, tako mi radimo, i oni nam kazu sta je problem, jer je ponekada greska u dokumentaciji koja moze i da se ispravi novim nalogom).
Ja joj se lepo zahvalim na informaciji i odlucim da svoju sada tacno 10 godina staru BK (sada Telenor) karticu bacim u djubrem jer sam vise hiljada maraka (ili posle 2002-e eura) dosada spiskao na nju na pripejd paket, tako da ne zelim da vise i jedan moj dinar ode takvom operateru.
Isto tako da se razumemo, kupicu ovih dana Desire za kes, ali sam smatrao da uz paket koji stvarno i hocu da koristim jer mi za taj telefon MTS korporacjiska kartica inzenjerske komore sa 10MB neta mesecno na sebi ne vrsi posao, uzmem i Desire na 6 mesecnih rata da ne bih uleteo bash sav taj kes, a posto nemam kreditno zaduzenje verovao sam da mogu bez problema da dobijem takav smesan kreditcic...
Ovako, kartica sada ide u djubre, sutra idem u Tehnomobile gde je moj drug sef poslovnice da uzmem Desire na Postpaid 325 paket koji mi mozda i vise odgovara od onog Telenor paketa zato sto ima vise minuta i SMS/MMS (Telenor samo SMS), a za samo 250,00 dinara mesecno vise.
Znaci savet (makar ako zivite u Nishu): dobro razmislite pre nego sto posetite neko od 2 Telenorova predstavnistva (TC Merkator ili TC Kalca), evo pre nekog vremena se nervirasmo kolega im jedva izvuce 1 HD2, nece da daju telefon pa to ti je, a covek zvao svaki dan call centre i rezervisali mu ga, on dodje oni tvrde nema, i da nije bio uporan ne bi mu ga ni dali. Sad kod mene ista prica, samo telefona ima, ali mi ga daju samo za kes (e sad zasto samo mogu da sanjam). U svakom slucaju, bye bye Telenor, moja noga vise nece da kroci kod vas.
 
wall of text crits you for 999999k dmg , you die :)

Drago mi je da si napisao u naslovu da ovo vazi za jug , i da si u textu vrlo detaljno objasnio kako zasto ...

Ja npr. mogu da kazem slican ako ne i gori primer gluposti kod VIP-a ... Telekom necu ni da spominjem ... A ni Telenor nije krasan ... Sve su to ista trula kapitalisticka .... :p
 
svega ne bi bila da covek nije prerano poceo da seta po "Pobedinoj" ulici :) .. iznervirao je Karmu i kreditne duhove ... :)
 
Cek ti imas 063 broj? Sto nisi uzeo na njega? Mislim da je onda olaksana procedura?
Ako sam dobro razumeo ti hoces da uzmes kod Vipa, a ovde su se svi zalili da ako uzimaju broj prvi put, obavezno moraju da plate punu cenu (depozit), pa im onda to odbijaju pomalo racunima...
 
Da imam 063 broj ali je pripejd (dodushe 10 godina star i registrovan na moje ime, ali nista to njima ne znaci). Bahs sam taj broj i hteo da prebacim na postapid, ali ovako cu ga prebaciti u kantu.
Inace istina je da VIP trazi neke pretplate unapred, ali samo u 2 slucaja: prvi je da nemate stalno zaposlenje (a onda mislim da nema ni uzimanja skupljih telefona na mrezu, ali ne znam pitacu sutra druga koji i resava takve zahteve). Drugi slucaj je da ste crveni u kreditnom birou, sto ja nisam, pa se nadam da necu imati nikakvih problema, samim tim sto ne trazim telefon za dinar kao pola gypsyland-a, vec hocu da odmah platim 32000,00 dinara koliko on i kosta uz pretplatu. Ali o5, pitacu sutra pa cu znati na cemu sam, mozda cu i kupiti jedan za do 350E nov preko oglasa da se ne smaram previse i uzeti pretplatu bez ugovorene obaveze od 2godine...
Ali jedno je sigurno: necu uzeti pretplatu u Telenoru :mad:

Edit: prodace mi covek Desire nov za 345E, sim free, 24 meseca garancije kod comtrade, pa cu onda uzeti paket Postpaid 325 kod Vip-a, mozda uz njega neki telefoncic za dinar da ga prodam i pochupam se, ofc prodacu i moj kao sto sam i planirao za jedno 150E jer mi vise nece trebati. Sve u svemu nije strasno sto se finansija tice, ali nije moralo da bude ovoliko komplikovano... Da ne zivimo u zemlji gde strane firme imaju domace sefove koji primaju domace neznalice na posao...
 
Poslednja izmena:
Prvo treba promeniti naslov teme u nesto tipa "problemi sa telenorom u Nisu..." ili nešto slično. A autoru posta savetujem da dobro razmisli pre nego sto u nastupu besa "preleti" u vip, jer sa njima, bar ja, imam jako negativno iskustvo. Mts je u haosu (koristio postpaid 6 god), ali vip je kvaran sto bi rekli. Samo se najbolje foliraju i smeskaju, ali tamo svako prica svoju pricu - od call centra do radnika u poslovnicama. Telenor je najmanje zlo po meni, bar 80% poslova moze da se obavi online, bez maltretiranja sa sluzbenicima...
 
Ma i ja sam se vodio tom politikom do sada, stvarno sam voleo Telenor (Mobtel nekada jos vise), samo 3 meseca vec koristim MTS korporativnu karticu jer smo ih dobili po stvarno dobrim uslovima. Inace sam sam svedok kada je jedna od onih prodavacica na terenu mom drugaru objasnjavala da nikako ne uzma HTC Tatoo jer njemu sat ne radi bez interneta??!! Gurala mu uporno nokiu N97 posto su uzeli za firmu gomilu telefona, a on je kao direktor uzeo skromno HTC Tatoo. Morao sam da se umesam da joj kazem da lupeta, a i da je pitam cemu sluzi 325MB interneta ako ni sat ne mozes da update pomocu toga :D. Naravno, poenta cele price je bila u tome da mu gurne onaj najskuplji paket i Nokiu N97 koju nemaju kome da uvaljaju posto je skart. Tako da znam da su kvarni, znam i za foru sa govornom postom (sve moje drugare na Vip-u opominjem da nemam kredit za bacanje i zamolim ih da je iskljuce). Ali posle ovoga ja jednostavno ne mogu da uzmem njihov paket, a nude mi losije uslove od Vip-a, samo zato sto su Telenor i sto su (bili) moja omiljena mreza :( .
 
sacuvaj broj, od nove godine bi trebao da krene MNP - prenos broja izmedju provajdera, tj. ti si vlasnik broja i mozes da biras da l' ces Telenor, Telekom ili VIP
to ce vise da ih nervira :D
 
eh da, sada se prisetih... i Telekom je izbacio Mix pakete sa MB...
 
To da su potrebna dva identifikaciona dokumenta i tekuci racun je u uvedeno jos sa pocetkom telenora kod nas. Dakle nista novo i bez potreba za nervozom.

Sto se tice sklapanja ugovora na jednom a preuzimanja telefona na drugom... To sam hteo i ja u BGu pa mi nisu dali. Sem neljubaznosti radnica ne vidim neki drugi problem jer to su neka njihova pravila koja vaze duze vreme.
 
To da su potrebna dva identifikaciona dokumenta i tekuci racun je u uvedeno jos sa pocetkom telenora kod nas. Dakle nista novo i bez potreba za nervozom.

Sto se tice sklapanja ugovora na jednom a preuzimanja telefona na drugom... To sam hteo i ja u BGu pa mi nisu dali. Sem neljubaznosti radnica ne vidim neki drugi problem jer to su neka njihova pravila koja vaze duze vreme.

Nije mi jasno sto sve kod nas mora da bude dvostruko, pa ne starije od 6 meseci, itd??? I to sve za neke nebulozne stvari tipa ovoga sto se decku desilo. Da je normalna drzava nazvao bih prvo Telenor i obavestio da radnica ne zna mala i velika slova i to je automatski otkaz. Drugo, pravila su im za kantu ali odmah. O ljubaznosti ne bih da trosim reci sto se tice Srbije :d
Tako jednostavno a tako komplikovano a?:wall: ccccc
 
I u vipu treba dva dokumenta. Licna karta plus pasos ili kreditna/debitna kartica banke... A koliko cujem i u mts-u je slicno
 
Meni samo nije jasno, kako može uopšte da traže dva dokumenta, samim tim što traže nešto pored lične karte, dovode do toga da sumnjaju u jedan dokument koji je izdala Republika Srbija i koji ima formu javne isprave, a kao takav je dovoljan dokaz za utvrdjivanje identiteta.
 
Мени није јасан онај део "Немам текући рачун!", па онда после пола сата "Гле, случајно сам нашао картицу мог текућег рачуна (у унутрашњем џепу гаћа)..." Мислим, wtf ?
 
To da su potrebna dva identifikaciona dokumenta i tekuci racun je u uvedeno jos sa pocetkom telenora kod nas. Dakle nista novo i bez potreba za nervozom.

To da traze jeste tacno ali ako imas novu licnu kartu sa cipom onda ne traze drugi dokument. To je moje iskustvo. Tip koji radi mi je trazio drugi dokument a kada je video da je LK sa cipom onda je rekao: "Ne treba". Istina ja sam uzimao samo broj a ne i telefon pa ne znam da li je razlicita procedura.
 
To da traze jeste tacno ali ako imas novu licnu kartu sa cipom onda ne traze drugi dokument. To je moje iskustvo. Tip koji radi mi je trazio drugi dokument a kada je video da je LK sa cipom onda je rekao: "Ne treba". Istina ja sam uzimao samo broj a ne i telefon pa ne znam da li je razlicita procedura.

Ovo je još nebuloznije, ako imaš LK sa čipom onda je ok a ova druga nije. Ovo samo
kod nas može da postoji :wall:
I otkud im pravo da ti traže još neki dokument pored važeće lične karte?
 
Da tako je, zaboravio sam da zadnji put kada sam uzimao telefon dao samo novu licnu kartu.
 
U vipu sam dao novu lk sa cipom, i trazili su mi i pasos. Posto ga nisam imao kod sebe (naravno, nisam posao na put), trazila mi je bilo kakvu karticu banke - uzimao samo broj bez telefona
 
Situacija je sledeca: imam skoro 9 godina radnog staza, nemam nijedan kredit na svoje ime, nisam nikome zirant, samim tim moj maticni broj prolazi proveru u kreditnom birou glatko. Prijavljena plata mi jeste mala, nesto preko 17000,00 dinara, ali svako ko radi privatno shvatice i zasto.
Mislim da je u ovome problem. Naime, nije tacno da na kreditnom birou stojis dobro, ako si ovakav slucaj, upravo je suprotno. Dakle, dobro bi bilo da imas sto vise kredita i da ti je naravno prijavljena plata velika, i naravno da ide preko tekuceg racuna (usput, koliko ja znam ne postoji vise razlika izmedju ziro i tekuceg racuna za fizicka lica).
Imao sam slican slucaj kada me je jedna banka odbila za American expres karticu pre nekoliko godina. Kredite prezirem, tako da iste nikada nisam uzimao, a prijavljena plata mi je nekoliko puta veca od srbijanskog proseka (radni staz 15 godina, uvek prijavljen na pun iznos plate). Preko nekih svojih veza sam proverio zasto sam odbijen i receno mi je da je to zbog toga sto nemam kredite, odnosno kreditnu istoriju. Sve to me nije pogodilo jer mrzim banke i slicne robovlasnike, pa me je cak i veoma zabavilo. Kasnije sam, zadovoljavajuci svoju radoznalost naspram fenomena banki, saznao sam da se to potpuno isto dogodilo i jednoj poznanici u Engleskoj, koja deli isti prezir prema kreditima.
 
@kobaya

Ne mogu da verujem, desilo se i meni isto to pre par nedelja kada sam uzimao telefon. Znaci 90% ista prica, imam prepaid broj registrovan vec 10ak godina, hteo sam da uzmem telefon na rate. Isto kao i ti primam platu i prijavljen sam vec skoro 2 godine, nemam nikakve kredite i nisam zirant nikome. Prvo kao nema telefona bice za par dana, nema ga cele nedelje, posle nedelju dana ja odem, opet nema telefona, tj. dve radnice tvrde da ga nema a iz neke prostorije se pojavljuje treca sa informacijom da ima dva komada i da je jedan slobodan. Pocinje proces popunjavanja formulara i izvlacenja 100000 ne bitnih informacija, samo sto me nisu pitali sta sam jeo taj dan. Isto potrebna 2 dokumenta silni brojevi telefona gde ce banka da zove i da pita da li ja stvarno radim ili sam prevarant. A na kraju sluzbenica koja popunjava formular pita iskusniju koleginicu za komentar, ono sto si i ti pomenuo, ni ja nisam uspeo da cujem sta su upisali. Posle sat vremena me zovu i obavestavaju da sam odbijen iz nepoznatog razloga i da oni ne mogu da znaju zasto je to tako. Iznerviram se i odem da kupim telefon za kes, uz paket isti kao tvoj, onda mi traze tekuci racun, znaci ne moze da se kupi telefon uz paket ako nemas tekuci racun! Na kraju odvedem oca da uzmem na njegovo ime jer on ma tekuci, i pazi sad, njega pitaju da li ima tekuci racun on kaze ima i to je to!!!! Nikakvu karticu ili dokument iz banke mu nisu trazili!!! Najveca razlika je sto su stvarno bili ljubazni i fini ali dzaba kad su me odyebali kao kockara. Verovatno su cuvali telefon za nekog poznanika ali posto se jedna od njih izlajala onda su morali da izmisle drugu pricu da me otkace. Znaci samo treba biti dosadan i ici 5 puta dnevno i smarati!!!!
 
Znaci samo treba biti dosadan i ici 5 puta dnevno i smarati!!!!

Nisam bas siguran koliko je ovo delotvorno. Ti sto rade u poslovnicama su sitna boranija. Za kapitaliste kao sto je npr. spomenuti Telenor ste i ti kao korisnik i oni robovi u poslovnicama ista bagra koju treba sto vise oguliti (njih po pitanju radnog vremena i plate a tebe kao potpisnika ugovora). Jedini kome ima smisla odbrusiti su sefovi ali naravno te nikada u zivotu neces videti.
Ustvari ovo je odlican sistem za onoga ko je na vrhu a tebi jedino ostaje da se istreses na sluzbenike koji imaju uticaja na politiku firme kao i stanovnik Bocvane na politiku SAD.
 
Nisam bas siguran koliko je ovo delotvorno. Ti sto rade u poslovnicama su sitna boranija. Za kapitaliste kao sto je npr. spomenuti Telenor ste i ti kao korisnik i oni robovi u poslovnicama ista bagra koju treba sto vise oguliti (njih po pitanju radnog vremena i plate a tebe kao potpisnika ugovora). Jedini kome ima smisla odbrusiti su sefovi ali naravno te nikada u zivotu neces videti.
Ustvari ovo je odlican sistem za onoga ko je na vrhu a tebi jedino ostaje da se istreses na sluzbenike koji imaju uticaja na politiku firme kao i stanovnik Bocvane na politiku SAD.

U pravu si 100% sto se tice Telenora, nisam se ja svadjao niti sam imao nameru jer sam i ja pomislio ***. takva su pravila i oni robovi rade kako im se kaze, ali sada posle kobayinog posta vec razmisljam malo drugacije. Ispalo je da su oni mene iz nekog razloga samo zamlacivali bezveze. Opet mislim da su cuvali telefon za nekoga a meni samo ispirali mozak.
 
Mislim da je u ovome problem. Naime, nije tacno da na kreditnom birou stojis dobro, ako si ovakav slucaj, upravo je suprotno. Dakle, dobro bi bilo da imas sto vise kredita i da ti je naravno prijavljena plata velika, i naravno da ide preko tekuceg racuna (usput, koliko ja znam ne postoji vise razlika izmedju ziro i tekuceg racuna za fizicka lica).
Imao sam slican slucaj kada me je jedna banka odbila za American expres karticu pre nekoliko godina. Kredite prezirem, tako da iste nikada nisam uzimao, a prijavljena plata mi je nekoliko puta veca od srbijanskog proseka (radni staz 15 godina, uvek prijavljen na pun iznos plate). Preko nekih svojih veza sam proverio zasto sam odbijen i receno mi je da je to zbog toga sto nemam kredite, odnosno kreditnu istoriju. Sve to me nije pogodilo jer mrzim banke i slicne robovlasnike, pa me je cak i veoma zabavilo. Kasnije sam, zadovoljavajuci svoju radoznalost naspram fenomena banki, saznao sam da se to potpuno isto dogodilo i jednoj poznanici u Engleskoj, koja deli isti prezir prema kreditima.

Ovo je tacno i za Kanadu. Najvaznije je da imas istoriju kredita i slazem se. Mada, ako je plata dovoljna ne vidim razlog odbijanja za jeb... telefon.
Kad ja uzimam telefon ovde pokazem vozacku dozvolu i hvala dovidjenja, pa zar je to toliko tesko napraviti????:S:
 
@kobaya

Ne mogu da verujem, desilo se i meni isto to pre par nedelja kada sam uzimao telefon. Znaci 90% ista prica, imam prepaid broj registrovan vec 10ak godina, hteo sam da uzmem telefon na rate. Isto kao i ti primam platu i prijavljen sam vec skoro 2 godine, nemam nikakve kredite i nisam zirant nikome. Prvo kao nema telefona bice za par dana, nema ga cele nedelje, posle nedelju dana ja odem, opet nema telefona, tj. dve radnice tvrde da ga nema a iz neke prostorije se pojavljuje treca sa informacijom da ima dva komada i da je jedan slobodan. Pocinje proces popunjavanja formulara i izvlacenja 100000 ne bitnih informacija, samo sto me nisu pitali sta sam jeo taj dan. Isto potrebna 2 dokumenta silni brojevi telefona gde ce banka da zove i da pita da li ja stvarno radim ili sam prevarant. A na kraju sluzbenica koja popunjava formular pita iskusniju koleginicu za komentar, ono sto si i ti pomenuo, ni ja nisam uspeo da cujem sta su upisali. Posle sat vremena me zovu i obavestavaju da sam odbijen iz nepoznatog razloga i da oni ne mogu da znaju zasto je to tako. Iznerviram se i odem da kupim telefon za kes, uz paket isti kao tvoj, onda mi traze tekuci racun, znaci ne moze da se kupi telefon uz paket ako nemas tekuci racun! Na kraju odvedem oca da uzmem na njegovo ime jer on ma tekuci, i pazi sad, njega pitaju da li ima tekuci racun on kaze ima i to je to!!!! Nikakvu karticu ili dokument iz banke mu nisu trazili!!! Najveca razlika je sto su stvarno bili ljubazni i fini ali dzaba kad su me odyebali kao kockara. Verovatno su cuvali telefon za nekog poznanika ali posto se jedna od njih izlajala onda su morali da izmisle drugu pricu da me otkace. Znaci samo treba biti dosadan i ici 5 puta dnevno i smarati!!!!

U cemu je fora sa tim tekucim racunom? Sta je on drugaciji od obicnog? Pitam jer sam otisao odavno pa ne znam koji je fazon.
 
Razlika izmedju ziro i tekuceg racuna je ta sto na ziro racunu ne mozes da imas veoma popularan dozvoljeni minus, a na tekucem mozes, pa kad kazes ljudima da nemas tekuci, a oni te gledaju kao da pao s Marsa jer im nije normalno da nemas dozvoljeni minus i pitaju se kako zivis bez njega. I onda nepismenoj radnici Telenora nije jasno kako sam ja to stalno zaposljen a nemam tekuci racun, jer svi kad se zaposle prvo jure to da urade da bi iskamcili minus od svoje banke. Sad but true...
Elem, otisao sam danas u VIP, covek uzeo moju licnu kartu, uradili su proveru za 5 minuta i dali mi HTC Tattoo na paket postpaid 325 za 1 dinar. Niti mi je trazio pasos, niti neki drugi dokument, niti sam ga video ikada u zivotu pa da mi veruje na rec posto me poznaje... Jednostavno mi je telefon koji kosta skoro 20k dinara kod njih u maloprodaji dao samo na osnovu provere mog stanja u kreditnom birou (naravno zvao je centralu za dozvolu, ipak on sam kao prodavac ne moze nekome da izda telefon na lepe oci). Platio sam 3800,00 dinara, to mora da plati svaki novi korisnik, to mi se odbija od sledecih 6 mesecnih uplata tako da placam po pola racuna, pa posto je promocija do nove godine onda ne mi naredna 3 racuna stizu 0,00 dinara, itd, itd... I jos sam ga pitao cime ovo mene eventualno kreditno opterecuje u birou, rekao je nicim, dovoljno je da si solventan i da das 3 mesecne pretplate unapred i mi ti damo telefon samo na osnovu potpisanog ugovora... E sad kada kod tog istog Vip-a eventualno sledeci put potpisujem ugovor, nece mi traziti nikakvu kintu unapred kao starom korisniku, niti ce mi vrsiti proveru u birou (naravno, ukoliko sam ispostovao prethodni ugovor). A znam sigurno da nema nikakvih problema jer imam neke drugove koji uzmu HTC Tattoo za 1 dinar u Vip-u samo na osnovu toga sto su vec imali jedan ugovor i sve placali na vreme, a znam da nemaju stalno zaposlenje... A ako me pitate zasto sam uzeo Tattoo, odogovor je jasan: otisao sam sa 350E da uzmem Desire, ali sam se izracunao da mogu prodajom Tattoo koji sam uzeo za dinar bolje da prodjem. Kupicu Desire preko oglasa i to je to (ako neko hoce da mi proda neki nov za pristojnu cenu neka se javi :D ).
E sada odgovor ljudima koji misle da je kod nas kao u USA/Canada: nije. Kod nas imas dodatna ogranicenja zato sto smo zemlja visokog rizika. Istina je da imase neki (jadan) bonitet kod banke ukoliko sivec isplatio 1,2,3 ili vise kredita na vreme, ali napominjem: jadan. Meni na web kreditima najlakse prodju ljudi kao sto sam ja koji nikada nisu nista uzimali a imaju 5 i vise godina radnog staza, i nisu nikome ni ziranti. Zato je meni ova situacija nenormalna. Pa za boga miloga, ne pricam o kupovini kuce sa bazenom na kredit, vec o kupovini mobilnog telefona, racunara, stereo uredjaja itd... Pa to su sve kratkorocni krediti sa malim ratama. Evo navescu vam primer mog druga koji drzi jednu firmicu za prodaju racunara/WIFI internet. Covek je do sada uzimao 2 kredita od EFG banke u iznosu od po 5000 eura, oba je vratio na vreme, bez da kasni sa ratama, itd, itd. E sada bi on trebao da ima bonitet i da dobije ponovo kredit od 5000E bez problema jel da? Napominjem da mu firma nije u blokadi i da posluje pozitivno. I njegov komercijalista u EFG banci mu je rekao nema problema, i odbili su ga juna ove godine bez objasnjenja... I, gde je tu sad bonitet a? S druge strane moja firma koja nikada nije imala nijedan kredit (sve do sitnog revolvinga od 200k dinara koji smo uzeli u prolece da kupimo neku opremu) moze u toj istoj EFG banci da dobije tih 5K eura a nismo sa njima nikada poslovali. Iz Unicredit-a nam je nudjen dozvoljeni minus od 480000,00 dinara (ako se dobor secam) i revolving posle par meseci ako iz Intese predjemo kod njih. Ima li to veze sa nasim bonitetom koji mi nemamo zato sto ne uzimamo kredite? Nema naravno, pravilo banaka ovde je da ti daju veci kredit od tvoje maticne banke samo da bi te privukli, a na rizik da se natezu za isplatu kasnije. Ako neko opet misli da to nije tako, nema problema, svako ima pravo da veruje u sta hoce.
Odosmo mnogo u off, mislim da nema potrebe da objasnjavam dalje u kakvoj izopacenoj zemlji zivimo, dovoljan vam je asmo podatak da moj rodjeni brat zivi i radi u UAE 3 godine, kupio je novu Mazdu 6 na kredit, sijaset nekih stvarcica, a naravno, kao i svi stranci nema drzavljanstvo, i ta drzava garantuje za njega da uzime auto na 3 godine. Kakav paradoks zar ne? E sad on sa svojom platom od 4,5k eura moze da podigne preko svega toga kes kredit trenutno od jedno 50-60k eura, i ponovo drzava garantuje za njega, ista drzava koja mu izdaje na godinu dana radnu vizu. A ja u svojoj drzavi ne mogu da uzmem jedan telefon ili televizor na kredit, radim preko 8 godina, nemam nijedno kreditno zaduzenje, nisam nikome zirant, moja firma nema nijedan jedni dan blokade za sve te godine niti ijednu prinudnu naplatu koja bi je stavila na listu sumnjivih. No comment.
 
Poslednja izmena:
Sa platom tipa "minimalac", teško da možeš bilo šta.
 
Msm, koja je to fora interne politike da obicni radnici proveravaju odokativnom metodom da li je neko sumnji ili ne?!? WTF?

Zamisljam taj dijalog(saputanje) nadrndanih prodavacica: "Sta da napisem u komentar"? "E, muskarci su svinje, opet me onaj moj ****** prevario - nijedan nece danas dobiti kredit".
 
Msm, koja je to fora interne politike da obicni radnici proveravaju odokativnom metodom da li je neko sumnji ili ne?!? WTF?

Zamisljam taj dijalog(saputanje) nadrndanih prodavacica: "Sta da napisem u komentar"? "E, muskarci su svinje, opet me onaj moj ****** prevario - nijedan nece danas dobiti kredit".

Mislim jel' i tu Mica salterusa ili sta je vec problem? Samo sam jednom zvao MTS ja mislim kad smo supruga i ja bili prosle godine u Srbiji. Uzeli 2 njihove kartice pripejd da koristimo dok smo tamo mesec dana. I jedno 10 poruka koje smo u startu poslali jedno drugom nisu stizale uopste a na druge mreze i za Kanadu jesu. I ja nazovem njihov customer support, kaze neka nadrkana preko telefona ni dobar dan ni nista kaze sta zelite?- Ja reko pa poruke koje sam poslao zeni i ona meni ne stizu uopste a skinuli ste kredit. Kaze pa sta da vam radim cekajte 48 sati pa ako ne dodju onda mozete da popunite formular za zalbu:d:d:d
Ja reko izvinjavam se ali da vas pitam, mislite li da ja imam vremena da se *****.... sa vasim formularima itd? Uzeo sam brojeve da bih koristio i poruke da bi se poslale i primile u trenutku, znaci ne treba mi za sutra ili prekosutra nego odmah zasta je i prvobitna svrha. Ona kaze: Sta da ti kazem tako je kako je i spusti slusalicu?!:mad: hahaahahah ja nisam mogao da verujem. To jest, jesam jer znam gde se nalazim,ali kao sto me to pogadjalo dok sam ziveo tu tako me i dalje takve stvari pogadjaju.
Stvarno ne znam kada ce vise kumovske veze,vezice prestati da rade, da zaposle neke mlade i obrazovane ljude. Mislim da je vreme da se krene...
 
Ne znam, ja sam sa Telenorom imao zaista dobrog iskustva. Proslog leta sam se prebacio sa pripejda na postpejd i cela ta procedura je trajala desetak minuta. Jako ljubazna radnica mi je do detalja objasnila kako funkcionisu bepslatni minuti, kako se obracunava, kako se prenosi i sve ostalo sto me je zanimalo. Tada nisam uzeo nikakav telefon.
Ovog leta sam odlucio da se prebacim na tarifni paket Prenesi Plus 500MB. Odem u poslovnicu u Staroj Pazovi (koja inace nije Telenor prodavnica, vec je neka vrsta zastupnika, nemam pojma) i radnica mi kaze da nazalost nema kod njih telefona (Samsung Wave) i da mi je najblize da odem do Indijie da tamo pogledam. Nista, sednem u kola, odem do Indjije (to mi je desetak kilometara), dodjem do poslovnice i lepo kazem da hocu da se prebacim na veci paket, da hocu da uzmem telefon na 6 rata. Radnica mi uzme podatke, kaze da nema problema, da sam stari korisnik i da su svi racuni na vreme izmireni. Spremi novi ugovor, odmah mi da i telefon i sve sredimo za desetak minuta. Nije mi trazila nista osim dva dokumenta sa slikom, a to sam imao, posto dozvolu i LK uvek nosim sa sobom (dok jednom ne izgubim, onda cu morati oba dokumenta da vadim u isto vreme :) ). Ja niti sam zaposlen, niti imam stalna primanja, student sam. Nije proveravala nikakve racune, nista. Jos mi je i bila simpaticna kada je pokusavala da mi objasni da se oba paketa, i stari i novi, linearno obracunavaju. Posto sam student matematike znam sta to znaci, a ona je bila bas simpaticna u pokusajima da to recima objasni, sve dok je nisam prekinuo i objasnio ja njoj sta to znaci :)
Sve u svemu sa Telenorom (za sada) samo pozitivnih iskustava :)
 
Poslednja izmena:
Pa u tome bash i jeste problem druze moj. I ja sam prvo bio u ovlastenoj prodavnici, a ne u zastupnistvu. To su privatne firme koje sklope ugovor da umesto Telenora drze prodaju i rade ekskluzivno sa njima. I ranica je bila ljubazna, sve mi objasnila, i isto kao i tebi rekla mi da sve moze i da nema problema. Znaci samo pozitivna iskustva sa njima. E sad, posto nisu mogli da mi kazu kada ce kod njih da stigne Desire, ja odem u Telenor predstavnistvo u Kalci i tu nadjem srecu. I sad ti razmisli sta tu ne valja: tebi daju telefon kao studentu bez problema, meni kao zaposljenom jok :) , I to je ono sto sve vreme pokusavam da objasnim ljudima: 99% sam siguran da mi je ona prodavacica tamo, zbog toga sto sam joj natrljao nos i objasnio da ne mora da se popunjava polje sa tekucim racunom, lupila losu karakteristiku i zato nisam dobio paket. Pa sam razmisli kome bi pre dao nesto na odlozeno placanje: studentu ili nekome ko je zaposlen u firmi koja je solventna i nema opterecenja na platu?
 
Nazad
Vrh Dno