kobaya
Čuven
- Učlanjen(a)
- 21.01.2005
- Poruke
- 610
- Poena
- 619
Elem, pre par dana odem ja u jednu poslovnicu kod ovlastenog telenor dilera da pitam da li mogu da sklopim ugovor na 24 meseca, uzmem HT Desire uz paket prenesi plus 500MB, na 6 rata. Devojka uradi proveru u kreditnom birou, kaze nema problema mozete koji god hocete paket da uzmete, ali nemamo trenutno HTC Desire. Odem ja danas da pitam, ona kaze da su joj iz prodaje rekli da ce je obavestiti u toku dana da li ce u njihovu prodavnicu da dodje Desire. Ja je obavestim da u TC Kalca imaju 4 komada, i ona mi kaze da onda mogu bez problema da odem i tamo da ga uzmem, da ne cekam ovde. Situacija je sledeca: imam skoro 9 godina radnog staza, nemam nijedan kredit na svoje ime, nisam nikome zirant, samim tim moj maticni broj prolazi proveru u kreditnom birou glatko. Prijavljena plata mi jeste mala, nesto preko 17000,00 dinara, ali svako ko radi privatno shvatice i zasto. U svakom slucaju, rata je 4300,00 dinara mesecno 6 meseci, sto je manje od 25% mog licnog dohotka, itd, itd... Da napomenem da je devojka u prvoj prodavnici bila izuzetno ljubazna, sve mi objasnila, da dobijem master kreditnu karticu EFG banke, da posto sam cist u kreditnom birou nema problema, da ne placam nikakvo odrzavanje kreditne kartice prvih 6 meseci, na njoj je kreditni limit 26000,00 dinara, i da mogu posle 6 meseci da je zatvorim uz nadoknadu banci od 500,00 dinara. Otvaranje racuna se ne placa, kartica stize na kucnu adresu, nema veze sa mojim licnim dohotkom vec uplacujem ratu za kredit na karticu sa koje mi se sredstva i skidaju.
I tako ja nazovem ponovo call centre i rzervisem jedan Desire da ga pokupim u toku dana...
I odem ja oko 16.30 do TC Kalca. U prvom mahu zaboravim da kazem sluzbenici tamo da hocu telefon na kredit, ona pocne da mi popunjava na kes, ja kazem cek malo pogresio sam hocu na 6 meseci + ucesce. I tu nastanu problemi. Ona se iznervira, kaze primetno ljutito kao trebali ste odmah da mi kazete, to je potpuno druga procedura itd. Ja kazem ok zabunio sam se jer sam ocekivao da Telenor to ima u bazi, ali sam zaboravio da sam ja uputio usmeni a ne pismeni zahtev drugoj prodavnici tako da nema problema, popunicemo zahtev lagano.
I tu pocinje pakao: radnica ne ume da kuca velika i mala slova na tasturi!!! Place sve vreme kako ne moze da se uloguje na portal, dolazi druga radnica i pira joj "veliko H veliko H", ali to ne pomaze. Onda druga radnica uzme i uloguje se na njen racunar posto ova ne ume da kuca. Zatim mi trazi LK koju joj dajem, a ona mi trazi jos jedan dokument sa slikom!!! Ma ajde!!! Pa moja firma radi web kredite i znam kako izgleda portal i znam celu proceduru, ide LK i nista drugo. Cak ni pasos ne pomaze, mora validna LK i bog. Ja zaboravim da vozacka ima sliku i kazem da nemam i kakva je sad to ujudurma sa 2 dokumenta? Ona onda kaze moze i zdravstvena knjizica, koju ja izvadim i napomenem joj da to nije dokument, odnosno da nema cak ni tu trazenu sliku na sebi. Ali ona kaze da je i to ok... E onda dolazimo do dela gde popunjavamo tekuci racun (koji nije obavezan za web kredit, jer formular ide i bez toga, kao sto su kasnije i same videle). Ja joj objasnjavam da nemam tekuci racun, da platu podizem nalogom za isplatu iz banke u kesu i da sam samim tim i registrovan u kreditnom birou, sto smo u drugoj prodavnici pre 2 dana i proverili, u istom tom Telenoru. Ona na to kaze: znate sta, TC Kalca je centar za ovaj deo, znate mi smo isle na obuku za ovo i mozda one radnice po manjim prodavnicama nisu dovoljno obucene. Doslo mi da je pitam kako je onda ne naucise da kuca velika i mala slova, al aj ocutah. U tom trenutku dolazi i druga radica, sa istom tom tvrdnjom, i sa tvrdnjom da ukoliko ja nemam tekuci racun, ne postojim u kreditniom birou. Objasnjavam ima da imam dinarski i devixni ziro racun, ali da nemam tekuci, da sasvim legalno primam platu tako sto je podignem iz banke i da sam po tom osnovu registrovan u kreditnom birou. I onda se setim da imam tekuci racun u Postanskoj Stedionici
. Izvadim karticu, dam im je i kaze: "Ok, evo sada i kartice sa jednim tekucim racunom, ukucajte ga, nema problema". Kad, one vidno uvredjene, kazu: "A ne ne, sada nema potrebe, popunicemo bez tekuceg racuna." Ja kazem: "Ali malopre ste mi rekle da ce zbog toga imati problema i da ce me banka odbiti zato sto nemam tekuci racun, hajde sad molim vas lepo popunite ovaj broj tekuceg racuna ako je tako." Medjutim, one su to odbile da urade, popunile bez tekuceg racuna (sto je doduse isto ok, ali eto do tog trenutka nisu to znale, a "isle su na obuku"). I tu ja vidim da su ocigledno resile da mi posto-poto dokazu da je bash onako kako one kazu, sa sve onim malim i velikim slovima koja ova ne ume da otkuca na tastaturi. Sada moram da napomenem jos jednu stvar: posto i sam povremeno pustim poneki web kredit, znam za zackoljicu da na kraju procedure postoji par slova koja mogu da se cekiraju. Uputstvo banaka je: ukoliko vam se neko ucini sumnjivim, cekirajte slovo za sumnjive i mi mu i pored toga sto je validan necemo odobriti kredit. Ako mislite da to nije tako ok, ja svakako znam da jeste, naravno uz uputstvo banaka da to nikako ne sme da procuri do kupaca. Kada je doslio do kraja procedure ova koja ne ume da kuca, pita onu koja kao zna, sta da radi za komentar, a ova kaze: "Ovde nista ne pises, ovde cekiras slovo __ (ne secam se koje bese za one koji treba da ne prodju, valjda L) i to je to". Napominjem, u slucaju da ne zelite da se mesate u bancinu odluku, u komentaru ne cekirate nista. Takodje sam upoznat sa time, iz direktnog razgovora sa jednim od komercijalista jedne nase velike banke, koga sam pitao kako to da u nasoj firmi (koja je mala) neki kredit ne prodje, a istom tom coveku kroz iglene usi provuku kod njihove banke web kredit neke druge velike firme. Objasnio mi je da to zavisi od boniteta firme, tacnije ukoliko je firma velika i ima veliki broj kredita (kao Telenor npr, prim autora), risk manageri hoce da zazmure na sitne nepravilnosti tipa ovaj je tu zirant, onaj je malo prekoracio limit za ovaj kredit, itd... Ponavljam, ukoliko mi jedan deo ljudi koji ovo citaju ne veruje, njihov problem, raspitajte se malo okolo kod nekoga ko to radi.
I sve u svemu na kraju krajeva posle jedno pola sata izadjoh ja, a ona radnica rece da ce me pozvati. I pozva me posle pola sata da me pita za maticni broj, ja joj izdiktirah, sav u cudu sta ce joj kad ga je valjda upisala u aplikaciju za kredit. Ocito da nije (samo se pitam kako joj je prosla aplikacija bez toga) vec je nanovo u mom template to dodala i pustila ponovo ceo zahtev, ko zna sta ovaj put...
I tako setkam se ja sa kolegom po Pobedinoj ulici, ispijamo kafe i koka-kole, vreme prolazi... Na kraju krajeva odlazim u Telenor da pitam u cemu je problem, a ona mi posle preko sat vremena kaze da jos uvek nije odgovoreno na zahtev. Nemam komentara.
Setkamo se ponovo, srecemo jednog druga, pijemo kafu sa njim, srecemo drugog druga sa devojkom, sedamo sa njima, ja im se pozalim, a onda devojka (koja inace vec 2 godine studira u BG) ne moze da veruje. Kaze: pa u BG ti prodavnice zovu jedna drugu kada neko trazi telefon, ne zoves ti sam call centre. Kaze da je njena drugarica sklopila ugovor u jednoj a uzela telefon u sasvim drugoj radnji, pa zaboga to je sve Telenor. Dok u Nishu, npr, kada pitas u TC Merkatoru da li mozda toga i toga ima u TC Kalca, oni kazu da ne znaju, i da mora korisnik sam da zove call centre (doziveli pre 10-ak dana kada je kolega uzeo svoj HD2, sam je morao iz TC Merkator da zove call centre da bi miu rekli da li u TC Kalca ima HD2 ili ne).
Sve u svemu, posle jedno nesto preko 2 sata, radnica me zove i ponosno mi kaze da mi je zahtev odbijen, naravno ne zna zasto (inace znam da moze da se sazna pozivanjem dezurne sluzbe kreditnog odeljenja doticne banke, tako mi radimo, i oni nam kazu sta je problem, jer je ponekada greska u dokumentaciji koja moze i da se ispravi novim nalogom).
Ja joj se lepo zahvalim na informaciji i odlucim da svoju sada tacno 10 godina staru BK (sada Telenor) karticu bacim u djubrem jer sam vise hiljada maraka (ili posle 2002-e eura) dosada spiskao na nju na pripejd paket, tako da ne zelim da vise i jedan moj dinar ode takvom operateru.
Isto tako da se razumemo, kupicu ovih dana Desire za kes, ali sam smatrao da uz paket koji stvarno i hocu da koristim jer mi za taj telefon MTS korporacjiska kartica inzenjerske komore sa 10MB neta mesecno na sebi ne vrsi posao, uzmem i Desire na 6 mesecnih rata da ne bih uleteo bash sav taj kes, a posto nemam kreditno zaduzenje verovao sam da mogu bez problema da dobijem takav smesan kreditcic...
Ovako, kartica sada ide u djubre, sutra idem u Tehnomobile gde je moj drug sef poslovnice da uzmem Desire na Postpaid 325 paket koji mi mozda i vise odgovara od onog Telenor paketa zato sto ima vise minuta i SMS/MMS (Telenor samo SMS), a za samo 250,00 dinara mesecno vise.
Znaci savet (makar ako zivite u Nishu): dobro razmislite pre nego sto posetite neko od 2 Telenorova predstavnistva (TC Merkator ili TC Kalca), evo pre nekog vremena se nervirasmo kolega im jedva izvuce 1 HD2, nece da daju telefon pa to ti je, a covek zvao svaki dan call centre i rezervisali mu ga, on dodje oni tvrde nema, i da nije bio uporan ne bi mu ga ni dali. Sad kod mene ista prica, samo telefona ima, ali mi ga daju samo za kes (e sad zasto samo mogu da sanjam). U svakom slucaju, bye bye Telenor, moja noga vise nece da kroci kod vas.
I tako ja nazovem ponovo call centre i rzervisem jedan Desire da ga pokupim u toku dana...
I odem ja oko 16.30 do TC Kalca. U prvom mahu zaboravim da kazem sluzbenici tamo da hocu telefon na kredit, ona pocne da mi popunjava na kes, ja kazem cek malo pogresio sam hocu na 6 meseci + ucesce. I tu nastanu problemi. Ona se iznervira, kaze primetno ljutito kao trebali ste odmah da mi kazete, to je potpuno druga procedura itd. Ja kazem ok zabunio sam se jer sam ocekivao da Telenor to ima u bazi, ali sam zaboravio da sam ja uputio usmeni a ne pismeni zahtev drugoj prodavnici tako da nema problema, popunicemo zahtev lagano.
I tu pocinje pakao: radnica ne ume da kuca velika i mala slova na tasturi!!! Place sve vreme kako ne moze da se uloguje na portal, dolazi druga radnica i pira joj "veliko H veliko H", ali to ne pomaze. Onda druga radnica uzme i uloguje se na njen racunar posto ova ne ume da kuca. Zatim mi trazi LK koju joj dajem, a ona mi trazi jos jedan dokument sa slikom!!! Ma ajde!!! Pa moja firma radi web kredite i znam kako izgleda portal i znam celu proceduru, ide LK i nista drugo. Cak ni pasos ne pomaze, mora validna LK i bog. Ja zaboravim da vozacka ima sliku i kazem da nemam i kakva je sad to ujudurma sa 2 dokumenta? Ona onda kaze moze i zdravstvena knjizica, koju ja izvadim i napomenem joj da to nije dokument, odnosno da nema cak ni tu trazenu sliku na sebi. Ali ona kaze da je i to ok... E onda dolazimo do dela gde popunjavamo tekuci racun (koji nije obavezan za web kredit, jer formular ide i bez toga, kao sto su kasnije i same videle). Ja joj objasnjavam da nemam tekuci racun, da platu podizem nalogom za isplatu iz banke u kesu i da sam samim tim i registrovan u kreditnom birou, sto smo u drugoj prodavnici pre 2 dana i proverili, u istom tom Telenoru. Ona na to kaze: znate sta, TC Kalca je centar za ovaj deo, znate mi smo isle na obuku za ovo i mozda one radnice po manjim prodavnicama nisu dovoljno obucene. Doslo mi da je pitam kako je onda ne naucise da kuca velika i mala slova, al aj ocutah. U tom trenutku dolazi i druga radica, sa istom tom tvrdnjom, i sa tvrdnjom da ukoliko ja nemam tekuci racun, ne postojim u kreditniom birou. Objasnjavam ima da imam dinarski i devixni ziro racun, ali da nemam tekuci, da sasvim legalno primam platu tako sto je podignem iz banke i da sam po tom osnovu registrovan u kreditnom birou. I onda se setim da imam tekuci racun u Postanskoj Stedionici
I sve u svemu na kraju krajeva posle jedno pola sata izadjoh ja, a ona radnica rece da ce me pozvati. I pozva me posle pola sata da me pita za maticni broj, ja joj izdiktirah, sav u cudu sta ce joj kad ga je valjda upisala u aplikaciju za kredit. Ocito da nije (samo se pitam kako joj je prosla aplikacija bez toga) vec je nanovo u mom template to dodala i pustila ponovo ceo zahtev, ko zna sta ovaj put...
I tako setkam se ja sa kolegom po Pobedinoj ulici, ispijamo kafe i koka-kole, vreme prolazi... Na kraju krajeva odlazim u Telenor da pitam u cemu je problem, a ona mi posle preko sat vremena kaze da jos uvek nije odgovoreno na zahtev. Nemam komentara.
Setkamo se ponovo, srecemo jednog druga, pijemo kafu sa njim, srecemo drugog druga sa devojkom, sedamo sa njima, ja im se pozalim, a onda devojka (koja inace vec 2 godine studira u BG) ne moze da veruje. Kaze: pa u BG ti prodavnice zovu jedna drugu kada neko trazi telefon, ne zoves ti sam call centre. Kaze da je njena drugarica sklopila ugovor u jednoj a uzela telefon u sasvim drugoj radnji, pa zaboga to je sve Telenor. Dok u Nishu, npr, kada pitas u TC Merkatoru da li mozda toga i toga ima u TC Kalca, oni kazu da ne znaju, i da mora korisnik sam da zove call centre (doziveli pre 10-ak dana kada je kolega uzeo svoj HD2, sam je morao iz TC Merkator da zove call centre da bi miu rekli da li u TC Kalca ima HD2 ili ne).
Sve u svemu, posle jedno nesto preko 2 sata, radnica me zove i ponosno mi kaze da mi je zahtev odbijen, naravno ne zna zasto (inace znam da moze da se sazna pozivanjem dezurne sluzbe kreditnog odeljenja doticne banke, tako mi radimo, i oni nam kazu sta je problem, jer je ponekada greska u dokumentaciji koja moze i da se ispravi novim nalogom).
Ja joj se lepo zahvalim na informaciji i odlucim da svoju sada tacno 10 godina staru BK (sada Telenor) karticu bacim u djubrem jer sam vise hiljada maraka (ili posle 2002-e eura) dosada spiskao na nju na pripejd paket, tako da ne zelim da vise i jedan moj dinar ode takvom operateru.
Isto tako da se razumemo, kupicu ovih dana Desire za kes, ali sam smatrao da uz paket koji stvarno i hocu da koristim jer mi za taj telefon MTS korporacjiska kartica inzenjerske komore sa 10MB neta mesecno na sebi ne vrsi posao, uzmem i Desire na 6 mesecnih rata da ne bih uleteo bash sav taj kes, a posto nemam kreditno zaduzenje verovao sam da mogu bez problema da dobijem takav smesan kreditcic...
Ovako, kartica sada ide u djubre, sutra idem u Tehnomobile gde je moj drug sef poslovnice da uzmem Desire na Postpaid 325 paket koji mi mozda i vise odgovara od onog Telenor paketa zato sto ima vise minuta i SMS/MMS (Telenor samo SMS), a za samo 250,00 dinara mesecno vise.
Znaci savet (makar ako zivite u Nishu): dobro razmislite pre nego sto posetite neko od 2 Telenorova predstavnistva (TC Merkator ili TC Kalca), evo pre nekog vremena se nervirasmo kolega im jedva izvuce 1 HD2, nece da daju telefon pa to ti je, a covek zvao svaki dan call centre i rezervisali mu ga, on dodje oni tvrde nema, i da nije bio uporan ne bi mu ga ni dali. Sad kod mene ista prica, samo telefona ima, ali mi ga daju samo za kes (e sad zasto samo mogu da sanjam). U svakom slucaju, bye bye Telenor, moja noga vise nece da kroci kod vas.