Šta je novo?

Najbolji AI u igrama

Ovde baš i nema neke konkurencije: Black & White!

Svojevremeno odličan AI je imao prvi Gothic. Oblivion je trebao imati sjajan AI ali to nije baš ispalo kako su najavljivali.
 
Half-Life (za to vreme)
 
i prvi FEAR je imao odlican AI, mozda i najbolji koji sam video u nekom FPS shooter-u...
 
Pa dobro za šuter jeste dobar AI. Monolith ima tradiciju dobrog AI u svojim pucačinama. Ali to je ipak pucačina a svaka pucačina je miljama daleko od AI strateških igara na primer čiji AI možda jeste jako kompleksan ali meni nije impresivan (dobar strateški AI je kao majmun naučen da igra šah, zna on da igra šah ali je ostalim intelektualnim sferama je i dalje majmun a ne čovek).

Od strateških igara meni je u sećanju ostao legendarni Master of Orion 2, Civilizacija je standardno dobra (verujem da nije lako pisati AI skripte za jednu tako kompleksnu igru).

Sims su takođe primer kvalitetnog AI-ja, mada je Spore veliki korak napred u odnosu na Sims-e IMHO. Ali Black&White jednostavno nema konkurenciju, ni pod tačkom razno.

Kad se samo setim šta su ovi iz Bethesde pričali o Radiant AI-ju ili one bajke koje je pričao Piter Moline pred izlazak Fable-a. Bethesda je bar isporučila deo obećanog, Lionhead ni 5%. Zapravo AI najmanje napreduje od svih elemenata koji čine jednu igru.

Naravno tu je i Stalker kao primer dobrog AI-ja.
 
Stalker da da odlican AI

pa sta znam za Oblivion, mada volim tu igru, jeste bilo cupavao na hard ali meni je smetalo to okidanje skripte, bas je bilo primetno kad krene realizacija nekako je malo gubilo na fluidnosti, odjedno se razlete kao da su sprajtovi, ali zato realizacija je bila ok i borbe su bile izazovne..

sto se tice strategija meni se dopalo kako AI funkcionise u Sin of a solar empire, AI u COH mi se vise dopao nego AI u SC2 mada mi je SC2 milija...
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
Bolje bagovit AI koji teži visokom cilju nego Call of Duty skripte :)
 
galactic civilizations 2, kada se ukljuce CPU intenzivni AI algoritmi, hebe kevu..
 
Half LIfe 1 - ubedljivo najbolji AI za to i za svako drugo vreme. Posle njega Far Cry 1.
 
Half Life i Far Cry :D.
 
Half-Life, nijedan posle me nije oduševio.
 
Half-Life, nijedan posle me nije oduševio.

Ček malo, Half-Life i danas najbolji AI je jer tebe oduševio pre 10 godina?

Ovakve stvari se dešavaju kada napraviš javnu anketu o nečemu o čemu ljudi generalno jako malo znaju. Pritom većina igra FPS i samo se u taj žanr razume.

Jel vi kapirate da bilo koja sportska simulacija ima kompleksniji AI od svih pucačina izdatih na jednoj gomili.

AI nije samo combat AI tj. model negativca koji se roluje levo i desno, hvata zaklon i baca bombe na vas kada ste u zaklonu. U Oblivionu i Gothicu nije AI vidljiv samo pri borbama već onaj seljak što cepa drva jedan dan a drugi svrati malo do grada da vidi šta ima i koji beži kad ga napadne drugi NPC i leči se kada mu opadne health ima mnogo kompleksniji AI od svega u Half Life-u. Pa Xan iz originalnog UT na najvećem stepenu težine ima SUPERIORAN AI u odnosu na sve neprijatelje iz Half Life-a/sve botove iz CSa jer se prilagođava tvom načinu igranja.
 
Crysis, Half Life (u svoje vrijeme), Football Manager 2010, Red Dead Redemption
 
Meni onaj Saladin u Crusaderu je imao dobar AI ..jos u kombinaciji sa Kalifom piromanom... znali su da budu zaje...isto davno je bilo
 
Poslednja izmena:
Ček malo, Half-Life i danas najbolji AI je jer tebe oduševio pre 10 godina?

Ovakve stvari se dešavaju kada napraviš javnu anketu o nečemu o čemu ljudi generalno jako malo znaju. Pritom većina igra FPS i samo se u taj žanr razume.

Jel vi kapirate da bilo koja sportska simulacija ima kompleksniji AI od svih pucačina izdatih na jednoj gomili.

AI nije samo combat AI tj. model negativca koji se roluje levo i desno, hvata zaklon i baca bombe na vas kada ste u zaklonu. U Oblivionu i Gothicu nije AI vidljiv samo pri borbama već onaj seljak što cepa drva jedan dan a drugi svrati malo do grada da vidi šta ima i koji beži kad ga napadne drugi NPC i leči se kada mu opadne health ima mnogo kompleksniji AI od svega u Half Life-u. Pa Xan iz originalnog UT na najvećem stepenu težine ima SUPERIORAN AI u odnosu na sve neprijatelje iz Half Life-a/sve botove iz CSa jer se prilagođava tvom načinu igranja.

Ok, izvinjavam se na svom bolu i patnji koju sam prouzrokovao svojim neznanjem... Sad, ozbiljno, ne lupetaj. Za sportske simulacije ok. Ali seljak jedan dan ide ovamo, a drugi na drugo mesto i uzima health potione kad mu padne health? Impresivno... Kakva neverovatna tehnologija.
 
...gothic 1 odlican AI..za fps fear 1..
@gow..gde iskopa Black N White :D...kako je to bila dobro zeznuta igra za neprdovanje..covece..kakva ideja..kad se samo setim :)...
..da li se neko seca Sacrfice...to je meni bila extra igra sa super pricom i za tada jedinstvenim izvođenjem..šta znam i ne sećam se mnogo kakav je AI bio...secam se da sam irgao negde do poslednjeg nivoa koji nisam mogao da pređem..nikako mi nije bilo jasno posle toga zašto nije više spominjana...
 
Poslednja izmena:
Ok, izvinjavam se na svom bolu i patnji koju sam prouzrokovao svojim neznanjem... Sad, ozbiljno, ne lupetaj. Za sportske simulacije ok. Ali seljak jedan dan ide ovamo, a drugi na drugo mesto i uzima health potione kad mu padne health? Impresivno... Kakva neverovatna tehnologija.

..u pravu je G@W.. U Gothicu se sve to desava... Seljak kopa njivu... ode do grada ili mozda do nekog proplanka da se opusti malo:D... napadne ga usput neki creep posiba se tamo ili pocne da bezi kad je slab sa healthom, ako je blizu kapije pomogne mu cuvar koji je tamo ili ako primete ostali farmeri ulecu svi sa kukom i motikom na creepa:D.. ako mu padne health popije ili pojede nesto da bi se oporavio...To je AI ...i kad igra ima takav AI nije tesko da uvuce igraca u njen svet.
 
Poslednja izmena:
Ček malo, Half-Life i danas najbolji AI je jer tebe oduševio pre 10 godina?

Ovakve stvari se dešavaju kada napraviš javnu anketu o nečemu o čemu ljudi generalno jako malo znaju. Pritom većina igra FPS i samo se u taj žanr razume.

Jel vi kapirate da bilo koja sportska simulacija ima kompleksniji AI od svih pucačina izdatih na jednoj gomili.

AI nije samo combat AI tj. model negativca koji se roluje levo i desno, hvata zaklon i baca bombe na vas kada ste u zaklonu. U Oblivionu i Gothicu nije AI vidljiv samo pri borbama već onaj seljak što cepa drva jedan dan a drugi svrati malo do grada da vidi šta ima i koji beži kad ga napadne drugi NPC i leči se kada mu opadne health ima mnogo kompleksniji AI od svega u Half Life-u. Pa Xan iz originalnog UT na najvećem stepenu težine ima SUPERIORAN AI u odnosu na sve neprijatelje iz Half Life-a/sve botove iz CSa jer se prilagođava tvom načinu igranja.

Jeste kako da nije, kao i Xaero iz Quake-a ima superioran AI zato sto ne masi na nightmare modu.:D To je samo stvar scripte preciznosti, kad se misli na AI misli se na misli se na inteligenciju, da neko se krije, koristi poziciju u svoju prednost nece da puca ako si u blizini vec ceka da odes i tako to. Dakle, taj AI i nesto najpribliznije tome su vec pomenuti HL1 i FC1, ovi ostali megalomanski projekti tog tipa, Gothic, Oblivion pa i da kazem Stalker su imali milion propusta jer AI zbog svoje kompleksnosti je vise bagovao nego sto je radio i kao takav je ostavljao utisak loseg.
 
^ u G2 NotR nema bagova...bar se ja ne secam , a odigrao sam 4 puta:)
 
F.E.A.R. - sećam se da sam mnoge "bitke" odigrao po 2 i više puta jer sam uživao u tome što svaki put drugačije napadaju.
 
Jeste kako da nije, kao i Xaero iz Quake-a ima superioran AI zato sto ne masi na nightmare modu.:D To je samo stvar scripte preciznosti, kad se misli na AI misli se na misli se na inteligenciju, da neko se krije, koristi poziciju u svoju prednost nece da puca ako si u blizini vec ceka da odes i tako to. Dakle, taj AI i nesto najpribliznije tome su vec pomenuti HL1 i FC1, ovi ostali megalomanski projekti tog tipa, Gothic, Oblivion pa i da kazem Stalker su imali milion propusta jer AI zbog svoje kompleksnosti je vise bagovao nego sto je radio i kao takav je ostavljao utisak loseg.

Smem da se kladim da nikada nisi prešao UT bot kampanju (nije da se hvalim tim ali ipak imam iskustvo koje ti nemaš). Na ovom raspalom internetu se ne može pronaći nijedan članak na temu Xan-a iz UT 99 ali ja se dobro sećam priče o tom botu. On nije kao ostali botovi iz igre.

[YOUTUBE]Unpjw2ubv0U[/YOUTUBE]

random youtube fag 1 je napisao(la):
he is very easy to beat...

he is so predictable..

the first 2 kills he comes right at you with no care about health.

to learn him, stay low in the bottom of ship and use the bio rifle with full , holding it until he comes , then unload the entire thing on him .. he doesn't expect that.

then later you go above and do the same thing. he runs patterns. so you can learn them. but , the most important weapon is the bio-rifle on secondary..

then later you learn to use the other weapons..

wrong

random youtube fag 2 je napisao(la):
doesnt he get more difficult with each time you kill him? i remember putting him on novice, but then killing him ten times or so made him insanely good.

not quite

random youtube fag 3 je napisao(la):
Its because of the AI, it auto-adjusts. If you're ahead by so many kills, he'll get better, if you're far behind, he gets slightly worse. I've only been able to beat him on skilled, no higher ;) Everytime i got ahead by 2-3 kills and then he would catch up again

not quite

random youtube fag 4 je napisao(la):
noticed that myself a few times after completion; its almost as if he gets familar with your tactics ? so you have to change them about abit maybe we are wrong lol

bingo

Iako se to nigde na netu ne može pročitati, ja tvrdim da Xan na godlike težini real time analizira tvoju igru i priladođava je sebi. Za razliku od likova na youtube ja sam ga dobio na godlike i to više puta i više puta sam primetio da u sred partije potpuno promeni taktiku imitirajući ono što ja radim. Skoro kao da igraš protiv samog sebe.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno