- Učlanjen(a)
- 03.11.2008
- Poruke
- 12,896
- Poena
- 1,205
Razlika je toliko velika da je poređenje smešno.Da vas pitam... zvucnici tzv monitori ili monitorski, koliko je to sustinski drugacije od para zvucnika npr edifier1855 ?
I u cemu?
Hvala.
Razlika je toliko velika da je poređenje smešno.
Kvalitet izrade je daleko veći čak i kod najjeftinijih monitora. Većina današnjih monitora je bi-amped što znači da imaju odvojeno pojačalo za svaki drajver. Trosistemske kutije su tri-amped. Postoje high end monitori kao što su Adam A7X ili HEDD Type 20 koji umesto klasičnih dome visokotonaca imaju ribbon visokotonce koji imaju daleko veći raspon, preciznost i čistoću. Pojačala u monitorima su mnogo brža i kvalitetnija a drajveri su mnogo osetljiviji i precizniji. Snaga integrisanog pojačala je mnogo veća. Na primer, moji KRK VXT 8 na 50% snage izbijaju prozore iz zida. Ali čak i pri toj snazi ne dolazi do degradacije kvaliteta zvuka kao što je to slučaj na nekim jeftinijim hifi kutijama gde se javlja distorzija i prezasićenje. Ista je stvar i ako se sluša tiho. Bass je tu i nema potrebe za većom glasnoćom da bi se bass "pojavio". Kod studijskih monitora nema farbanja zvuka. Nema prenaglašenog bass-a, visokih, srednjih ili bilo kakvog drugog farbanja. Zvuk je transparentan i to što čuješ je to što dobijaš. Naravno, negativna strana svega toga je da se loše isproducirana muzika ili muzika u lossy formatima, mnogo lošije čuje, jer svi nedostaci produkcije i lossy kodeka dolaze do izražaja. Recimo mp3 muzika je katastrofalna na studijskim monitorima ako se uporedi sa istom tom muzikom u lossless formatu. Većina monitora ima balansirane XLR ili TRS ulaze koji sprečavaju pojavu šuma u kablovima i na samom ulazu. Studijski monitori su aktivni i ne idu u paru. Svaki je priča za sebe i rade nezavisno jedan od drugog i zbog toga se prodaju na komad. Većina studijskih monitora zahteva i dobru zvučnu karticu sa adekvatnim izlazima. Potrebni su i kvalitetni balanced kablovi i kad se sve sabere cena je poprilično paprena.
Pre nego što neko pomisli. "Odlično. Kupim studijske monitore i imam vrhunski sistem za slušanje i ne moram da razamišljam o usklađivanju pojačala sa kutijama...itd". STOP. Studijski monitori su namenjeni za studio. Iako većina njih itekako daje vrhunski zvuk kad je muzika vrhunski isproducirana, generalno, nisu za kućnu upotrebu zbog potrošnje, zagrevanja i pre svega cene i studijskog zvuka koji nije po svačijem ukusu. Studijski monitori kao i high end hifi sistemi zahtevaju dobru podlogu (stalke), dobru prostoriju i pozicioniranje, dobre kablove, dobru zvučnu karticu i kvalitetan materijal za slušanje. Ako se ne bavite muzičkom produkcijom i nemate utrenirano uho, zaobiđite studijske monitore. Ko se ipak odluči da ide ovom putanjom, neka uzme neke entry level studijske kutije kao na primer Fluid Audio C5 ili Focal Alpha EVO 50.
Da.Covece pa ti kao da mi citas misli, tako odgovaras
Veliko hvala.
Podpitanje je:
1.) da li su audio interfejsi (minifuse, focusrite i slicni do 200e) ok podloga za izlaz zvuka na upravo tako neke jeftinije monitore...
Ista priča kao i kod monitora.2.) po cemu se studijske slusalice razlikuju od slusalica u opstoj upotrebi (ili se i one "opste" sulusalice mogu koristiti za monitoring sa audio interfejsa)
Ne.3.) da li solidne stuidijske slusalice mogu zameniti monitore u slucaju nedostatka uslova (mala prostorija, los raspored elemenata, nemogucnost postavljanja stalaka).
Da.
Ista priča kao i kod monitora.
Ne.
Novi hard disk, ili još bolje SSD i isklonirati ga dok nije u potpunosti otkazao. To je jedino rešenje ako hoće da nastavi da koristi legacy software.Pozdrav svim audio entuzijastima. Imam par pitanja oko harvera i softvera za muziku zbog dragog prijatelja koji je upao u muku malo. Ako neko ima minut da uleti i pomogne cenio bih mnogo. Inace imam 5% znanja o audio inzinjeringu tako da oprostite na kasapljenju termina.
Situacija je sledeca:
◽ Otac dobrog drugara je old school roker, svira gitaru, bubnjeve sve vec preko 40 godina. Ljubav prema muzici 100%, ne radi nista profesionalno. Voli nekad da snimi neki cover a ima bogami i 30+ autorskih pesama koje nikad nije izbacivao a dosta njih su stvarno dobre.
◽Ste je problem, tehnicki nije nesto obdaren, ima neki hackintosh iz 2009 za Snow Leopardom koji mu je sastavio klinac iz kraja tada. Na njemu i Cubase 7.5 (original je naravno, ima i USB licencu u tom hackintoshu), gomila pluginova, VST-ja itd.
Komp nikad, ali nikad nije prikopcan na internet, oni su aktivirali taj Cubase tada preko telefona, instalirali sve sa diskova i nikad nista nije pipnuto na njemu od 2009, covek zna samo taj Cubase i to je to.
◽Elem, krene da mu crkava HDD na tom hackintoshu, ja pogledam setup i sastavi me potpuno neznanje o temi. Prvo o Mac sistemu znam vrlo malo, zena mi koristi Mac ja ne mogu da ga smislim, znam minimum minimuma da joj povezem stampac kad ne radi i to je to. Imamo neki njen stari iMac iz 2015 za koji sam mislio da mu dam i instaliram taj Cubase 7.5 na njega, prosto zar ne?
◽ Prvi problem: Cubase 7.5 ne radi ni na cemu novijem od OS X 10.10, ovaj 16.2 iMac moze downgrade na 10.11 samo. Drugi problem: on ima samo njegov kljuc i taj USB licencer, koliko sam citao po internetu Cubase vise ne podrzava tako star software. i ne moze aktivirati vise. Koliko sam razumeo dali bi mu Cubase 14 ili tako nesto na taj kljuc, koji uz to mora do 20. Maja da se prenese na novi sistem licenciranja ili gubi taj kljuc zauvek (not good, platio ga je preko $550 2009.)
◽ Covek ne zeli noviji Cubase, ovaj njegov mu zavrsava posao perfektno, razumite nije tech entuzijasta muzika mu je ljubav samo. Od kompa sve sto zna su osnovne funkcije tog Snow Leoparda.
Zna li neko resenje za ovaj rebus? Sta raditi, update na noviji Cubase, sta da mu radim sa tom licencom, koji Mac OS X da instaliram itd...
Da li bi taj hard disk kloniran bio od ikakve koristi na drugoj mašini koja nije hackintosh? Tačnije ako napravim klon tog hard diska kako bi mogao da ga upotrebom na ovom 2015 iMacu ili bi morao tražiti sličan original Mac iz tog doba da se tu ugradi.Novi hard disk, ili još bolje SSD i isklonirati ga dok nije u potpunosti otkazao. To je jedino rešenje ako hoće da nastavi da koristi legacy software.
Hackintoši zahtevaju specifičan hardware. Specifična ploča, grafička...itd. Ako taj klonirani disk prebaciš na drugu mašinu, ta mašina mora da ima komponente koje su podržane od strane MacOS-a iz 2009 godine. Tako da, ako ste planirali upgrade na jaču mašinu sa kloniranim diskom, tu ideju možete odmah da zaboravite. On ima 3 opcije. Da klonira postojeći disk, i da ga vrati u staru mašinu i da nastavi da koristi to što ima, da batali to sve i pređe na novu verziju Cubase-a, novu mašinu, nove VST instrumente...itd, ili da u potpunosti batali produkciju.Da li bi taj hard disk kloniran bio od ikakve koristi na drugoj mašini koja nije hackintosh? Tačnije ako napravim klon tog hard diska kako bi mogao da ga upotrebom na ovom 2015 iMacu ili bi morao tražiti sličan original Mac iz tog doba da se tu ugradi.
Najbolje je da kontaktirate Steinberg tehničku podršku. To je nešto što samo oni znaju. Svo to cimanje sa licencama i kloniranjem se ne isplati. Samo odlažete neizbežno. Kad tad će doći momenat kada će morati da prestane da se bavi muzikom ili da napokon odradi tranizciju. Cubase, a i VST instrumenti, su se dosta pormenili od 2009 godine. Ja razumem šta su potrebe i navike i da je sve to teško menjati i prelaziti na novo, pogotovo kada je legalan software u pitanju koji ni malo nije jeftin, ali nemate mnogo izbora. Da nebi ovu temu davili dalje sa hakintoš glupostima, možda bi pitanje u kloniranju i tranziciji na novu verziju trebalo postaviti ovde jer je ova tema striknto vezana za muzičku produkciju.A za Cubase ovaj gledam, Cubase 8 radi normalno na 10.11 (koji moj iMac može da tera native), ako pozovemo Steinberg uz taj njegov ključ i USB ima li tu šanse, i koja je situacija sa migracijom instrumenata plugina i projekata sa 7.5 na 8?
Preporuka za njega je Presonus Studio One koji ima daleko manju cenu, a mogućnostima prevazilazi matori Cubase.@alex303 Slazem se nije tema za PC ili Mac troubleshooting generalni.
Sto se tice DAW resenja, sta bi mu preporucio da daje slicne funkcije Cubase 7.5 i slican interfejs? Pa ako mora da uci nanovo da mu nije potpuno strano.
I kolika je razlika u najnovijem Cubase i ovom starom po interfejsu itd? (Da li je realno da neko ko koristi 7.5 20 godina uskoci u njega i snadje se?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari