Šta je novo?

Muzicka produkcija

Demi Lovato (2022) vs Aretha Franklin (1963)

1700960253181.png
 
Da vas pitam... zvucnici tzv monitori ili monitorski, koliko je to sustinski drugacije od para zvucnika npr edifier1855 ?
I u cemu?

Hvala.
 
Da vas pitam... zvucnici tzv monitori ili monitorski, koliko je to sustinski drugacije od para zvucnika npr edifier1855 ?
I u cemu?

Hvala.
Razlika je toliko velika da je poređenje smešno.

Kvalitet izrade je daleko veći čak i kod najjeftinijih monitora. Većina današnjih monitora je bi-amped što znači da imaju odvojeno pojačalo za svaki drajver. Trosistemske kutije su tri-amped. Postoje high end monitori kao što su Adam A7X ili HEDD Type 20 koji umesto klasičnih dome visokotonaca imaju ribbon visokotonce koji imaju daleko veći raspon, preciznost i čistoću. Pojačala u monitorima su mnogo brža i kvalitetnija a drajveri su mnogo osetljiviji i precizniji. Snaga integrisanog pojačala je mnogo veća. Na primer, moji KRK VXT 8 na 50% snage izbijaju prozore iz zida. Ali čak i pri toj snazi ne dolazi do degradacije kvaliteta zvuka kao što je to slučaj na nekim jeftinijim hifi kutijama gde se javlja distorzija i prezasićenje. Ista je stvar i ako se sluša tiho. Bass je tu i nema potrebe za većom glasnoćom da bi se bass "pojavio". Kod studijskih monitora nema farbanja zvuka. Nema prenaglašenog bass-a, visokih, srednjih ili bilo kakvog drugog farbanja. Zvuk je transparentan i to što čuješ je to što dobijaš. Naravno, negativna strana svega toga je da se loše isproducirana muzika ili muzika u lossy formatima, mnogo lošije čuje, jer svi nedostaci produkcije i lossy kodeka dolaze do izražaja. Recimo mp3 muzika je katastrofalna na studijskim monitorima ako se uporedi sa istom tom muzikom u lossless formatu. Većina monitora ima balansirane XLR ili TRS ulaze koji sprečavaju pojavu šuma u kablovima i na samom ulazu. Studijski monitori su aktivni i ne idu u paru. Svaki je priča za sebe i rade nezavisno jedan od drugog i zbog toga se prodaju na komad. Većina studijskih monitora zahteva i dobru zvučnu karticu sa adekvatnim izlazima. Potrebni su i kvalitetni balanced kablovi i kad se sve sabere cena je poprilično paprena.

Pre nego što neko pomisli. "Odlično. Kupim studijske monitore i imam vrhunski sistem za slušanje i ne moram da razamišljam o usklađivanju pojačala sa kutijama...itd". STOP. Studijski monitori su namenjeni za studio. Iako većina njih itekako daje vrhunski zvuk kad je muzika vrhunski isproducirana, generalno, nisu za kućnu upotrebu zbog potrošnje, zagrevanja i pre svega cene i studijskog zvuka koji nije po svačijem ukusu. Studijski monitori kao i high end hifi sistemi zahtevaju dobru podlogu (stalke), dobru prostoriju i pozicioniranje, dobre kablove, dobru zvučnu karticu i kvalitetan materijal za slušanje. Ako se ne bavite muzičkom produkcijom i nemate utrenirano uho, zaobiđite studijske monitore. Ko se ipak odluči da ide ovom putanjom, neka uzme neke entry level studijske kutije kao na primer Fluid Audio C5 ili Focal Alpha EVO 50.
 
Razlika je toliko velika da je poređenje smešno.

Kvalitet izrade je daleko veći čak i kod najjeftinijih monitora. Većina današnjih monitora je bi-amped što znači da imaju odvojeno pojačalo za svaki drajver. Trosistemske kutije su tri-amped. Postoje high end monitori kao što su Adam A7X ili HEDD Type 20 koji umesto klasičnih dome visokotonaca imaju ribbon visokotonce koji imaju daleko veći raspon, preciznost i čistoću. Pojačala u monitorima su mnogo brža i kvalitetnija a drajveri su mnogo osetljiviji i precizniji. Snaga integrisanog pojačala je mnogo veća. Na primer, moji KRK VXT 8 na 50% snage izbijaju prozore iz zida. Ali čak i pri toj snazi ne dolazi do degradacije kvaliteta zvuka kao što je to slučaj na nekim jeftinijim hifi kutijama gde se javlja distorzija i prezasićenje. Ista je stvar i ako se sluša tiho. Bass je tu i nema potrebe za većom glasnoćom da bi se bass "pojavio". Kod studijskih monitora nema farbanja zvuka. Nema prenaglašenog bass-a, visokih, srednjih ili bilo kakvog drugog farbanja. Zvuk je transparentan i to što čuješ je to što dobijaš. Naravno, negativna strana svega toga je da se loše isproducirana muzika ili muzika u lossy formatima, mnogo lošije čuje, jer svi nedostaci produkcije i lossy kodeka dolaze do izražaja. Recimo mp3 muzika je katastrofalna na studijskim monitorima ako se uporedi sa istom tom muzikom u lossless formatu. Većina monitora ima balansirane XLR ili TRS ulaze koji sprečavaju pojavu šuma u kablovima i na samom ulazu. Studijski monitori su aktivni i ne idu u paru. Svaki je priča za sebe i rade nezavisno jedan od drugog i zbog toga se prodaju na komad. Većina studijskih monitora zahteva i dobru zvučnu karticu sa adekvatnim izlazima. Potrebni su i kvalitetni balanced kablovi i kad se sve sabere cena je poprilično paprena.

Pre nego što neko pomisli. "Odlično. Kupim studijske monitore i imam vrhunski sistem za slušanje i ne moram da razamišljam o usklađivanju pojačala sa kutijama...itd". STOP. Studijski monitori su namenjeni za studio. Iako većina njih itekako daje vrhunski zvuk kad je muzika vrhunski isproducirana, generalno, nisu za kućnu upotrebu zbog potrošnje, zagrevanja i pre svega cene i studijskog zvuka koji nije po svačijem ukusu. Studijski monitori kao i high end hifi sistemi zahtevaju dobru podlogu (stalke), dobru prostoriju i pozicioniranje, dobre kablove, dobru zvučnu karticu i kvalitetan materijal za slušanje. Ako se ne bavite muzičkom produkcijom i nemate utrenirano uho, zaobiđite studijske monitore. Ko se ipak odluči da ide ovom putanjom, neka uzme neke entry level studijske kutije kao na primer Fluid Audio C5 ili Focal Alpha EVO 50.

Covece pa ti kao da mi citas misli, tako odgovaras :)
Veliko hvala.

Podpitanje je:

1.) da li su audio interfejsi (minifuse, focusrite i slicni do 200e) ok podloga za izlaz zvuka na upravo tako neke jeftinije monitore ili je potrebno nesto drugo?
2.) po cemu se studijske slusalice razlikuju od slusalica u opstoj upotrebi (ili se i one "opste" sulusalice mogu koristiti za monitoring sa audio interfejsa)
3.) da li solidne stuidijske slusalice mogu zameniti monitore u slucaju nedostatka uslova (mala prostorija, los raspored elemenata, nemogucnost postavljanja stalaka).
 
Covece pa ti kao da mi citas misli, tako odgovaras :)
Veliko hvala.

Podpitanje je:

1.) da li su audio interfejsi (minifuse, focusrite i slicni do 200e) ok podloga za izlaz zvuka na upravo tako neke jeftinije monitore...
Da.
2.) po cemu se studijske slusalice razlikuju od slusalica u opstoj upotrebi (ili se i one "opste" sulusalice mogu koristiti za monitoring sa audio interfejsa)
Ista priča kao i kod monitora.
3.) da li solidne stuidijske slusalice mogu zameniti monitore u slucaju nedostatka uslova (mala prostorija, los raspored elemenata, nemogucnost postavljanja stalaka).
Ne.
 
Mogu slusalice da zamenu monitore samo kostaju kao manji monitor setup.
Npr Neumann NDH30 su fenomenalne studijske sluske sa "fenomenalnom" pocetnom cenom od 550e.
Za te pare imas odlican entry setup i to bas za manje prostorije i jos ti ostane para.
 
može i sennheiser hd650, čak i jeftinija massdrop varijanta. Isti je drajver. Izuzetno tačne slušalice, ali mana je što im treba malo jači amp jer su na 300oma. "mana" im je i to što će nekima zvučati tamno pošto nemaju ništa nahajpano. Ja na njima radim samo krajnju proveru miksa jer ne mogu da podnesem dug rad na slušalicama, ali znam ljude koji su bez problema smiksali gomilu stvari na njima (i to vrhunski smiksali). A od jeftinijih zvučnika za manji prostor moja preporuka je JBL LSR305. Lepo rade i za monitoring i za slušanje muzike 'vako. Ne moraš baš na stalke ako nemaš mogućnosti, al za rad je bitno da ih postaviš tako da tviteri gađaju uši i da ne stoje celim obimom na stolu. Znači neki pakovi ili bilo šta što će ih malo izdići.

Od zvučnih kartica moja preporuka je RME, a od jeftinijih neki audient.

Sve jeftinije od ovog po meni ne vredi, nažalost. Okej zvuk bez bar hiljadu evra ulaganja nema

I naravno ne očekuj ako planiraš da radiš nešto, da i ako kupiš sve to da si rešio sve probleme. Rad sa zvukom se uči i usavršava ceo život. Rekao bih ista priča kao i programiranje:)
 
Ja nešto ne bi puno da se mešam ali mi ovo izgleda kao trolovanje. Čoveku koji postavlja takvo pitanje kakvo je postavio objašnjavate ulaz u muzičku produkciju?
 
postavio je u temi za muzičku produkciju i odgovori su dati u skladu sa time
 
Da sada ne odem u trolovanje, samo bih se objasnio, nisam muzicki producent niti cu ikada biti, ali volim da slobodno vreme iskoristim na interesantan i pametan nacin. Muzika je sigurno jedan od boljih i pametnijih nacina :)
Tako sam od skoro poceo sa sinom da ucim malo oko klavijature i midija, DAW i slicnog.
Zanimamo se time i interesantno nam je, iskoristicemo zimu i lose vreme da malo sebe kuturno nadogradimo znanjem i mozda i novim hobijem.
U fazi smo reorganizacije radnog prostora (hardware crkao, bypass u toku) i slikao sam na brzinu prostor, ne moze se videti koliko je mali, ali realno jeste.
Druga slika je radni prostor cerke koja je gejmerka i srednjoskolka i u skladu sa zanimanjem i interesovanjem, a sada i potrebom jer uce o zvuku i multimediji, dodao bih tu par elemenata, audio interfejs, zvucnike, jedan nov mikrofon XLR i to je to... Domaci zadatak za sl nedelju joj je da napravi 30-60 sek snimak drum sekcije sa nekom muzikom.

Guglao sam i gledao reviewove, ali mi nekako preporuka ovako sa foruma deluje iskrenije i dobronamernije nego 100 YT reviewova.
A i budzet je prilicno tesan, jer sve to je za pre svega edukaciju. Nemam od toga niti su imati prihode i gledam da kupovina bude optimizovana.

Hvala jos jednom, necu biti dosadan, otprilike mi je jasno sta valja i na sta bih zacrtani budzet potrosio.
 

Prilozi

  • IMG_20231214_105419.jpg
    IMG_20231214_105419.jpg
    206.7 KB · Pregleda: 39
  • IMG_20231214_105601.jpg
    IMG_20231214_105601.jpg
    252.9 KB · Pregleda: 36
Ako je budzet tesan, uzmes kao ja sinu koji je isto u manjoj sobi i katastrofa za zvucni tretman i kao neki uvod u bolji zvuk:
  • IK Multimedia Micro zvucnici
  • M Audio Track Duo sa posebnim izlazima i kontrolama za zvucnike i sluske
  • mic po zelji, zavisi od potrebe

Ti mali monitori se odlicno ponasaju u manjim prostorima i sa iznenadjujucim basom, vrede svaki cent.
Eto nekog konkretnog predloga.
 
Treba mi savet od nekoga ko ima neki mini kućni studio. Klincu smo kupili Beyerdynamic DT 770 Pro 32ohm, namerno da mu ne bi trebalo i nešto između da "tera" slušalice dok ne vidimo hoće li se stvarno baviti produkcijom, kad evo ga problem. Kada ih nakači na 3.5mm jack laptopa, zvuk koji izlazi iz slušalica je prilično tih. Do sada je radio te stvari sa Sennheiser HD25 koje su 80ohm i one zvuče bolesno glasno, kaže da ih je retko slušao preko 60% na istom laptopu (ASUS Vivobook pro je u pitanju sa 12th H procesorom), dok Beyerdynamic na 100% volume zvuči kao Senn na daj bože 35%.
Je li to normalno? Znam da nije sve do omaže i da se studijske slušalice prave drugačije od hajmo reći DJ slušalica, ali mi je neverovatna razlika. Pitanje je - da li ove slušalice (napominjem - samo 32ohm!) inače zvuče ovako tiho, ili je čak i njima potreban audio interfejs između laptopa i slušalica da ih "potera"?! I da li bi bilo isto sa 80ohm uštekanim u laptop ili bi bile glasnije, što mi nema logike...
 
Pozdrav svim audio entuzijastima. Imam par pitanja oko harvera i softvera za muziku zbog dragog prijatelja koji je upao u muku malo. Ako neko ima minut da uleti i pomogne cenio bih mnogo. Inace imam 5% znanja o audio inzinjeringu tako da oprostite na kasapljenju termina.
Situacija je sledeca:
◽ Otac dobrog drugara je old school roker, svira gitaru, bubnjeve sve vec preko 40 godina. Ljubav prema muzici 100%, ne radi nista profesionalno. Voli nekad da snimi neki cover a ima bogami i 30+ autorskih pesama koje nikad nije izbacivao a dosta njih su stvarno dobre.
◽Ste je problem, tehnicki nije nesto obdaren, ima neki hackintosh iz 2009 za Snow Leopardom koji mu je sastavio klinac iz kraja tada. Na njemu i Cubase 7.5 (original je naravno, ima i USB licencu u tom hackintoshu), gomila pluginova, VST-ja itd.
Komp nikad, ali nikad nije prikopcan na internet, oni su aktivirali taj Cubase tada preko telefona, instalirali sve sa diskova i nikad nista nije pipnuto na njemu od 2009, covek zna samo taj Cubase i to je to.
◽Elem, krene da mu crkava HDD na tom hackintoshu, ja pogledam setup i sastavi me potpuno neznanje o temi. Prvo o Mac sistemu znam vrlo malo, zena mi koristi Mac ja ne mogu da ga smislim, znam minimum minimuma da joj povezem stampac kad ne radi i to je to. Imamo neki njen stari iMac iz 2015 za koji sam mislio da mu dam i instaliram taj Cubase 7.5 na njega, prosto zar ne?
◽ Prvi problem: Cubase 7.5 ne radi ni na cemu novijem od OS X 10.10, ovaj 16.2 iMac moze downgrade na 10.11 samo. Drugi problem: on ima samo njegov kljuc i taj USB licencer, koliko sam citao po internetu Cubase vise ne podrzava tako star software. i ne moze aktivirati vise. Koliko sam razumeo dali bi mu Cubase 14 ili tako nesto na taj kljuc, koji uz to mora do 20. Maja da se prenese na novi sistem licenciranja ili gubi taj kljuc zauvek (not good, platio ga je preko $550 2009.)
◽ Covek ne zeli noviji Cubase, ovaj njegov mu zavrsava posao perfektno, razumite nije tech entuzijasta muzika mu je ljubav samo. Od kompa sve sto zna su osnovne funkcije tog Snow Leoparda.

Zna li neko resenje za ovaj rebus? Sta raditi, update na noviji Cubase, sta da mu radim sa tom licencom, koji Mac OS X da instaliram itd...
 
Pozdrav svim audio entuzijastima. Imam par pitanja oko harvera i softvera za muziku zbog dragog prijatelja koji je upao u muku malo. Ako neko ima minut da uleti i pomogne cenio bih mnogo. Inace imam 5% znanja o audio inzinjeringu tako da oprostite na kasapljenju termina.
Situacija je sledeca:
◽ Otac dobrog drugara je old school roker, svira gitaru, bubnjeve sve vec preko 40 godina. Ljubav prema muzici 100%, ne radi nista profesionalno. Voli nekad da snimi neki cover a ima bogami i 30+ autorskih pesama koje nikad nije izbacivao a dosta njih su stvarno dobre.
◽Ste je problem, tehnicki nije nesto obdaren, ima neki hackintosh iz 2009 za Snow Leopardom koji mu je sastavio klinac iz kraja tada. Na njemu i Cubase 7.5 (original je naravno, ima i USB licencu u tom hackintoshu), gomila pluginova, VST-ja itd.
Komp nikad, ali nikad nije prikopcan na internet, oni su aktivirali taj Cubase tada preko telefona, instalirali sve sa diskova i nikad nista nije pipnuto na njemu od 2009, covek zna samo taj Cubase i to je to.
◽Elem, krene da mu crkava HDD na tom hackintoshu, ja pogledam setup i sastavi me potpuno neznanje o temi. Prvo o Mac sistemu znam vrlo malo, zena mi koristi Mac ja ne mogu da ga smislim, znam minimum minimuma da joj povezem stampac kad ne radi i to je to. Imamo neki njen stari iMac iz 2015 za koji sam mislio da mu dam i instaliram taj Cubase 7.5 na njega, prosto zar ne?
◽ Prvi problem: Cubase 7.5 ne radi ni na cemu novijem od OS X 10.10, ovaj 16.2 iMac moze downgrade na 10.11 samo. Drugi problem: on ima samo njegov kljuc i taj USB licencer, koliko sam citao po internetu Cubase vise ne podrzava tako star software. i ne moze aktivirati vise. Koliko sam razumeo dali bi mu Cubase 14 ili tako nesto na taj kljuc, koji uz to mora do 20. Maja da se prenese na novi sistem licenciranja ili gubi taj kljuc zauvek (not good, platio ga je preko $550 2009.)
◽ Covek ne zeli noviji Cubase, ovaj njegov mu zavrsava posao perfektno, razumite nije tech entuzijasta muzika mu je ljubav samo. Od kompa sve sto zna su osnovne funkcije tog Snow Leoparda.

Zna li neko resenje za ovaj rebus? Sta raditi, update na noviji Cubase, sta da mu radim sa tom licencom, koji Mac OS X da instaliram itd...
Novi hard disk, ili još bolje SSD i isklonirati ga dok nije u potpunosti otkazao. To je jedino rešenje ako hoće da nastavi da koristi legacy software.
 
Novi hard disk, ili još bolje SSD i isklonirati ga dok nije u potpunosti otkazao. To je jedino rešenje ako hoće da nastavi da koristi legacy software.
Da li bi taj hard disk kloniran bio od ikakve koristi na drugoj mašini koja nije hackintosh? Tačnije ako napravim klon tog hard diska kako bi mogao da ga upotrebom na ovom 2015 iMacu ili bi morao tražiti sličan original Mac iz tog doba da se tu ugradi.
A za Cubase ovaj gledam, Cubase 8 radi normalno na 10.11 (koji moj iMac može da tera native), ako pozovemo Steinberg uz taj njegov ključ i USB ima li tu šanse, i koja je situacija sa migracijom instrumenata plugina i projekata sa 7.5 na 8?
 
Da li bi taj hard disk kloniran bio od ikakve koristi na drugoj mašini koja nije hackintosh? Tačnije ako napravim klon tog hard diska kako bi mogao da ga upotrebom na ovom 2015 iMacu ili bi morao tražiti sličan original Mac iz tog doba da se tu ugradi.
Hackintoši zahtevaju specifičan hardware. Specifična ploča, grafička...itd. Ako taj klonirani disk prebaciš na drugu mašinu, ta mašina mora da ima komponente koje su podržane od strane MacOS-a iz 2009 godine. Tako da, ako ste planirali upgrade na jaču mašinu sa kloniranim diskom, tu ideju možete odmah da zaboravite. On ima 3 opcije. Da klonira postojeći disk, i da ga vrati u staru mašinu i da nastavi da koristi to što ima, da batali to sve i pređe na novu verziju Cubase-a, novu mašinu, nove VST instrumente...itd, ili da u potpunosti batali produkciju.
A za Cubase ovaj gledam, Cubase 8 radi normalno na 10.11 (koji moj iMac može da tera native), ako pozovemo Steinberg uz taj njegov ključ i USB ima li tu šanse, i koja je situacija sa migracijom instrumenata plugina i projekata sa 7.5 na 8?
Najbolje je da kontaktirate Steinberg tehničku podršku. To je nešto što samo oni znaju. Svo to cimanje sa licencama i kloniranjem se ne isplati. Samo odlažete neizbežno. Kad tad će doći momenat kada će morati da prestane da se bavi muzikom ili da napokon odradi tranizciju. Cubase, a i VST instrumenti, su se dosta pormenili od 2009 godine. Ja razumem šta su potrebe i navike i da je sve to teško menjati i prelaziti na novo, pogotovo kada je legalan software u pitanju koji ni malo nije jeftin, ali nemate mnogo izbora. Da nebi ovu temu davili dalje sa hakintoš glupostima, možda bi pitanje u kloniranju i tranziciji na novu verziju trebalo postaviti ovde jer je ova tema striknto vezana za muzičku produkciju.
 
@alex303 Slazem se nije tema za PC ili Mac troubleshooting generalni.
Sto se tice DAW resenja, sta bi mu preporucio da daje slicne funkcije Cubase 7.5 i slican interfejs? Pa ako mora da uci nanovo da mu nije potpuno strano.
I kolika je razlika u najnovijem Cubase i ovom starom po interfejsu itd? (Da li je realno da neko ko koristi 7.5 20 godina uskoci u njega i snadje se?)
 
@alex303 Slazem se nije tema za PC ili Mac troubleshooting generalni.
Sto se tice DAW resenja, sta bi mu preporucio da daje slicne funkcije Cubase 7.5 i slican interfejs? Pa ako mora da uci nanovo da mu nije potpuno strano.
I kolika je razlika u najnovijem Cubase i ovom starom po interfejsu itd? (Da li je realno da neko ko koristi 7.5 20 godina uskoci u njega i snadje se?)
Preporuka za njega je Presonus Studio One koji ima daleko manju cenu, a mogućnostima prevazilazi matori Cubase.
 
Da ovo izgleda bas fino. Pogledacu sa njim koji YT snimak da vidim sta misli. Hvala za preporuku!
 
Vrh Dno