Šta je novo?

Mint Maya: koji UI odabrati -- MATE, Cinnamon, Nemo, KDE, pa čak i Xfce?

owim

Slavan
Učlanjen(a)
03.03.2011
Poena
395
Odmah da kažem: skoro pa potpuno sam Linix početnik. U poslednje dve godine pojavile su se značajne inovacije u Linux ekosistemu, predvođenih Ubuntovim Unity-em, željom da zaokruže desktop i tablet okruženje jednim rešenjem. Čitao sam dosta, ali nikad probao. Kritike razne. Sad je već prošlo vremena i stvari su se valjda upeglale.

Želim da stavim postlednji Mint (Maya, ver. 13), mislim da nema LTS. Koji UI da odaberem: MATE, Cinnamon, KDE, pa čak i Xfce? Koristio bih na notebook računaru, kao i na starom desktop računaru iz 2004-e, za nekoga da samo ide na Net (u oba slučaja, dual-boot, Win&Mint). Sem toga, spominje se i Nemo uz Cinnamom. Za MATE i Cinnamom ništa ne znam (sem da za oba piše "Traditional layout, advanced features, easy to use, powerful, flexible."), znam da je KDE Windows-like i najbolji za one koji koriste Win (taj sam!), dok za Xfce znam da je "lightweight desktop" za servere male potrošnje ili stare račlunare, što mislim da mi ne treba.

Ključno pitanje: mogu li da ih sve instaliram, probam i koristim onaj koji mi se najviše sviđa? Ovo pitam, jer u LinuxMint download sekciji nude zasebne verzije zavisno od UI-a sa kojim dolazi. Još jednom, ja sam početnik i meni je sve (bar na prvi pogled) komplikovano.

Za kraj, kada Maya (Mint 13) dobija naslednika? Ako je skoro, vredi li čekati ili odmah staviti Mayu? Znam da po pravilu izlazi mesec dana posle Ubunta, ali ne pratim datume izlaska. Hvala unapred svima! :)

[sub]p.s.
Usput, ko stavlja i koristi Mint Debian i koja je prednost i mana? Gledajući veoma razgranato stablo razvoja Linuxa i u kojim je sve smerovima išao, kapiram da Debian aplikacije nisu kompatiblne sa značajnim delom Linuxa, tj. da je potrebno prekompajliranje.[/sub]