Šta je novo?

Mass Effect 4 - Frostbite 2.x

Prvi deo je bio donekle nezavrsena igra. Pogotovo one sporedne misije koje su bas bile prazne i jadne.

Ali zato prica... Toliko detaljno konstruisan i objasnjen univerzum, tehnologije, rase , istorija i ratovi sa sve datumima i bezgresnim timeline-om dogadjaja - perfektno! Mene nije mrzelo da pregledam sve one tekstove u Library-ju (sto inace nikad ne radim) i imao sam osecaj kao da citam neki vrhunski sci-fi roman.
Za tako nesto je Star Trek-u bilo potrebno 20 godina i stotine epizoda, a ME je to uradio u jednoj igri.

Tako da poenta je sto su temelji postavljeni i mozes izabrati bilo koji dogadjaj ili rasu i imaces fenomenalnu igru. Ja tipujem da ce u cetvorci prvo obraditi first contact i Human-Turian war.
 
Poslednja izmena:
^ Ja ne bih mogao ovako da ga srocim ali se slazem od reci do reci!
 
ME serijal ima verovatno najbolji citav univerzum u istoriji igara , pocevsi od citave galaksije, razlicitih rasa (njihove istorije , kulture, odnosa medju njima....itd) Citadela , Normandije , "Mass releja, atmosfere, price (sama prica mozda i nije toliko originalna i vidi se da su neke elemente pozajmljivali iz nekih drugih serijala ali je zaista ispricana i prezentovana na odlican nacin)

Sto se tice gejmpleja rekao bi da je najbolji kec (verovatno zbog Makko-a , iskreno bas mi je nedostojao Makko 35 u dvojci i trojci)
Recimo ono po cemu kec dosta zaostaje za dvpojkom i trojkom su pre svega lokacije , izuzev par njih mozda nekako mi se planete cine malo prazno , ne previse mastovito i nekako ne toliko atmosfericno, ali dobro to su popravili kasnije.
Recimo sto se tice toga trojka je zakon , samo kad se setimo Tezie i onog hrama Asarija , Tucake , misije na Marsu i one baze, onda one baze Illusive man-a , Ranoka , gradova na Zemlji........zaista bas onako epski i blokbasterski.
Jedino sto me malo razocaralo u trojci je gejmplej , malo je repetativan , recimo bas bi lepo leglo neko vozilo u igri (recimo bilo bi epsi voziti Makko po onim pecinama na Tucaki ili po Londonu recimo ili mogli su da ubace i neku bitku brodovima, vazdusnu borbu nesto poput onoga u Halo-u ili recimo neke slagalice cak su i to izbacili) da malo razbije monotoniju. (Mada ko zna mozda bude neki DLC sa tim)

U svakom slucaju meni je Mass Effect jedan od dva omiljena serijala i sta god da izadje novo iz ovog serijala mogu da racunaju na mene ; )

Inace i ja se slazem da ce im u cetvorci najveci izazov biti prica.

Mozda naprave neki "prequel" da vidimo kako je sve pocelo , mislim da bi otkrivanje onih ostataka drevne tehnologije Proteanaca na Marsu bio bas epski dozivljaj kao i otkrice da nismo sami u svemiru.

Evo jedan jako zanimljiv film na tu temu ; )

http://www.youtube.com/watch?v=7yOAZux8ip8

Mass Effect : Red Sand sa Mark Merom.
 
Što se mene tiče ME1 je bio najbolji, možda je imao neke stvari nedefinisane ili bolje rečeno neizbrušene ali to i jesu ponekad ključni elementi koji naprave jedinstavenu aromu. Bilo je više takvih igara u prošlosti a evo recimo prve koje sam se setio je S.T.A.L.K.E.R. koji je u vreme pojavljivanja bio upravo takva jedna igra, dakle nebrušeni dijamant u pravom smislu reči! U ME2 su pokušali da neke stvari izbruse i aj da kažemo da su u tome denekle uspeli, igra je dobila na tenziji, izvedena je jasnija forma i svedeniji sistem manevrisanja a akcenat je sa trčkaranja i istraživanja koje je bilo KOTOROlikog karaktera prebačen na strogo linearnu akciju, ali je zato igra izgubila delimično na šarmu i širini. ME3 je što se mene tiče produkcijski najbolje odrađen deo, najzategnutiji je što se tehničkog dela tiče i najšarmantniji je i kada su recimo dijalozi u pitanju, ali je cela stvar više nego zasrana neadekvatnim i više nego tupavim završetkom koji naprosto vređa intelekt svakog iole pismenog pojedinca. Bolje da nisu završavali priču nego što su ovo uradili i to je neoprostivo! Primera radi, Star Wars ne bi bio to što jeste danas da je u trećem delu Lukas napravio neku nebulozu od završnice koja nema veze s mozgom! Dakle tu nema sentimenta i takve stvari se ne praštaju! To svakako opet ne znači da je ceo serijal loš, ali u jednoj pozamašnoj meri obesmišljava kompletnu trilogiju što je po meni najbitnija stvar i samim time baca senku na kompletan prozivod te praktično otpisjue ovu igru kao konkurenta za sutrašnji naziv "KULTNO!". Sad kad je to tako, što se mene tiče mogu da rade dalje šta god hoće! Ako su pametni vratiće se korenima, ako ne, onda ćemo dobiti kao finalni produkt upravo ono čega se svi ovde najviše pribojavaju!
 
Nebuloze u ME su pocele sa ME2 i to odmah na pocetku iste. Šepika umire, upada u atomsferu velikom brzinom, vidimo da gori a onda ga nadju i oprave :d

I sve to ne bi li ga eto opravdali zasto je sa Kerberom.
 
Poslednja izmena:
Nebuloze u ME su pocele sa ME2 i to odmah na pocetku iste. Šepika umire, upada u atomsferu velikom brzinom, vidimo da gori a onda ga nadju i oprave :d

I sve to ne bi li ga eto opravdali zasto je sa Kerberom.

Uvodna scena za ME2 je po mom misljenju jedna od najboljih uvodnih scena ikada napravljenih
 
I Ripli je izgorela Alien 3 pa su je sastavili :D
 
@stevanix

Odlicno odradjena to stoji ali to je moglo da se odradi i bez da ovaj pogine pa da ga vaskrsavaju :trust:

Npr. da pogine dobar deo posade od strane Kolektora a da Šeparada spasi neki stelt šutl Kerbera koji je pratio Normandiju.
 
Poslednja izmena:
Verovatno mu smeta to sto je pisac mozda udario u kreativnu blokadu pa da bi uveo novog karaktera morao je nesto da uradi sa "herojem" kao pripremu podloge. Meni realno najveca zamerka, u stvari ne samo ove igre vec i kompletne sci-fi zabave (cast retkim izuzecima) je ta sto sve rase, civilizacije, bica prikazana uvek ponasanjem apsolutno podsecaju na ljude, tj. ako ne podsecaju onda su neki low iq zivotinje koji ne znaju sta rade i kako ginu, a znaju da prave hajtek opremu neverovatne kompleksnosti. Retkost je videti kretivnost da nesto bude tako otudjeno od ljudskosti i nama nepoznato, a opet da ima sebi svojstven karakter i funkciju u tom drustvu/civilizaciji ili cemu vec.
 
Verovatno mu smeta to sto je pisac mozda udario u kreativnu blokadu pa da bi uveo novog karaktera morao je nesto da uradi sa "herojem" kao pripremu podloge. Meni realno najveca zamerka, u stvari ne samo ove igre vec i kompletne sci-fi zabave (cast retkim izuzecima) je ta sto sve rase, civilizacije, bica prikazana uvek ponasanjem apsolutno podsecaju na ljude, tj. ako ne podsecaju onda su neki low iq zivotinje koji ne znaju sta rade i kako ginu, a znaju da prave hajtek opremu neverovatne kompleksnosti. Retkost je videti kretivnost da nesto bude tako otudjeno od ljudskosti i nama nepoznato, a opet da ima sebi svojstven karakter i funkciju u tom drustvu/civilizaciji ili cemu vec.

Do takvog stava kod ljudi koji ne vole sf (ne kazem da spadas medju njih) je dovela navala pulpy romana 50ih i s pocetka 60ih godina proslog veka, i na zalost jos uvek traje. Realnost je da ima dosta primera koji govore suprotno toj tvrdnji i mnooogo kvalitetne literature u sf zanru. Ovako "from the top of my head", Solaris, Rama, Hainish Cycle od Urule K. Le Guin, pa novije... na primer Hyperion tetralogija. Ima mnogo kvaliteta u SF-u, a mainstream ce uvek biti mainstream.
 
Verovatno mu smeta to sto je pisac mozda udario u kreativnu blokadu pa da bi uveo novog karaktera morao je nesto da uradi sa "herojem" kao pripremu podloge. Meni realno najveca zamerka, u stvari ne samo ove igre vec i kompletne sci-fi zabave (cast retkim izuzecima) je ta sto sve rase, civilizacije, bica prikazana uvek ponasanjem apsolutno podsecaju na ljude, tj. ako ne podsecaju onda su neki low iq zivotinje koji ne znaju sta rade i kako ginu, a znaju da prave hajtek opremu neverovatne kompleksnosti. Retkost je videti kretivnost da nesto bude tako otudjeno od ljudskosti i nama nepoznato, a opet da ima sebi svojstven karakter i funkciju u tom drustvu/civilizaciji ili cemu vec.

I mene to sa cevekolikim vanzemaljcima jako smara ali to je jedini nacin da takve karaktere priblizis publici. Cak i ako je zivotinja u pitanju ona mora imati par ociju, simetricne proporcije itd. ...
 
Ne mislim ja na fizicki izgled vec na njihov mentalni sklop i funkciju koji im pisci zadaju. Kartelusm je gore ubo poentu o kojoj sam govorio, samo da se nadovezem da ja nisam ni neki hardcore scifi fan, vec volim da scifi bude podloga i odskocna daska za dalje filozofske aspekte dela.

Mass Effect je svojim izvodjenjem nista drugo do klasicna svemirska sapunica sa svojim spletkama medju likovima, ma kako god oni izgledali, ali srecom postojala je i dublja prica koja je na jednom nizem nivou bila premisa cele trilogije, pa mi je samim tim i prica bila ok, ma koliko se zalazilo u neke spletkarenja. Necu da gresim dusu, ali imalo je i ovde fenomenalnih odnosa izmedju likova koji se stvarno retko vidjaju u igrama.
 
ima dva objasnjenje iz startreka, zasto su sve rase humanoide :)
1. posto su manje vise svi potekli sa planeta M klase, onda je kao i logicno da bi imali slicnu evoluciju i razvoj, a i imali su neku zajednicu pra rasu
2. jeftinije i tehnoloski izvodljivo je bilo da prave serije tako :)
 
Ovo pod 2 je najbitnije i sa jos jednom veoma bitnom stavkom a to je da je razumljivije velikim masama i ne zahteva neverovatnu sposobnost i braindamage scenariste. :) Uporedi to sve, recimo sa Solarisom i Odisejom i njihovim entitetima vanzemaljaca i videces kako ce publika automatski da se polarizuje. Postoje ogranicenja i neprihvatanja pojmova koji su teski za razumevanje sirokim masama, a koji se tako eksplicitno bave zongliranjem psihloskih i filozofskih aspekata zivota.
 
Bre saint al ga ti pretera, otiso si skroz u krajnost, ne ide se tu na izmisljanje nove rase vec na malo kreativnije opisivanje nepoznatog, izbegavanje klisea, docaravanja malo misterijom, naucnim objasnjenjima, pa malo psihologijom odnosa da sve dobije neku smislenost i ne bude toliko vidjeno. :)
 
Pored svih hajtek zezalica u igri tebi smeta kloniranje i rekonstrukcija na osnovu DNA ostataka? ...

Kloniranje bi bilo još i najlogičnije ali lepo ti reče Džek Harper da te nisu klonirali već si ti onaj stari samo opravljen a i Lijara ti kaže da je eto ona pokušala da kupi Šepardovo telo ali nije uspela.

Zato i rekoh da je goreo u atmosferi a ako je telo ostalo čitavo i posle toga moralo je pasti na povrsinu planete velikom brzinom a svi znamo sta to znaci.

Taj pocetak je mogao biti daleko bolje odradjen pa cak da posada Normadnije misle da je Šepard poginuo ali bez projekta Lazar. Ako su mislili da je okej da ga vaskrsavaju samo zato da bi kretao od pocetka sa mocima i razvojem lika pa to je tek glupo.
 
Poslednja izmena:
Tesko je zamisliti motiv za upoznavanje svesnih bica i njihovog zitija a da ono ne podseca na ljudske bar po konceptu, mislim na sci fi kao vid umetnosti ne na nauku. Onda nema identifikacije a ako nema identifikacije nema ni umetnosti sto dovodi do nedostatka motiva za eksploataciju takve teme...ZAto je tesko da ne kazem i besmisleno imati temu u kojoj ne postoji veza sa nekim ljudskim, bilo kojim ljudskim, konceptom. Cak i da su male kapljice svesti koje plutaju prostorom i vremenom bice interesantne u prici samo ako imaju bar neki motiv koji mi ljudi mozemo da shvatimo...da ne zvuci otrcano to su "univerzalne vrednosti" poput koncepta: zivota, smrti, dobra, zla, ljubavi, stvaranja, radjanja, zajednistva...i sl tome...bez toga nema motiva a onda ni price... zbog toga i jeste vecina sci fi ja o ljudima jer donose i motive sa sobom a kada su vanzemaljci onda su oni deo ljudskog motiva u svemu tome ili bar imaju svoje motive koji su ljudima razumljivi pa stoga sve opet lici kao da se sve vrti oko ljudi...
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno