Šta je novo?

Maler i treba mi pomoc

Romeo Crennel

Slavan
Učlanjen(a)
18.02.2009
Poruke
1,055
Poena
360
Pozdrav drugari,
U pre godinu dana su mi pocele da se desavaju stvari sa hardovima koji izgleda samo mogu meni da se dese,kupio sam externi maxtor od 750 gb koji se kasnije ispostavilo da je ustvari famozni seagate koji crkava i koji je naravno riknuo kad nije trebao,nakon toga kupim Laptop iz potpisa koji u sebi ima seagate momentus 320 gb 7200 rpm i koji je na HD tune izbacio neke greske(neki spin problem i jos nesto) i posto imam jos jedan dock za hard na laptopu odlucim pre 3 meseca da kupim WD koji cu da stavim u taj dock(320 gb,5400 rpm),juce u toku dana sam skidao nestko sa interneta(torent-film) i kad sam skinuo hteo sam da ga narezem i nisam mogao,pomislih da je do DVD medija pa sam probao sa jos 2 i nece,puca na pocetku i izbaci neku gresku,nakon toga ubacim usb da prebacim na njega i opet isto,zaglavi na pocetku i nece ni cancel ni nista vec restart na dugme jedino pomaze.
Pre par dana sam hteo drugaru da prebacim igricu na usb i isti problem je bio i tada nisam sumnjao na hard,djavo mi ne da mira i ja instaliram HD tune Pro i poteram error test i izbaci mi jednu kockicu crvene koja znaci da je ostecen,nakon toga sam skinuo defragler program i poterao analizu i on mi je izbacio par fajlova od kojih je su oba film i igrica i jos neki navodno nekoristljivi.
Malo sam se vise raspisao ali sam nadam se objasnio sta se desava,moje pitanje je sledece:Da li mogu da obrisem te fajlove i da li postoji program koji nece dozvoljavati hardu da upisuje podatke na to mesto i preskakati ga,ili imate mozda neki drugi predlog sta da radim?
Imam garanciju jos 3 godine i ne znam da li to podleze pod garanciju?
Na laptopu je instaliran WIN 7 Ultimate 64bit
Hvala na bilo kakvoj pomoci.
 
Pa najbolje ti je da backapujes podatke i da posaljes hard na reklamciju posta ta crvena kockica znaci da imas bad sectore.
 
Ako je u garanciji i ima bad sektore, definitivno je za reklamaciju
 
Kada nastaju problemi sa hard diskovima - prva stvar je utvrditi da li je za reklamaciju, odnosno koriscenje utilitija koje je za tu svrhu predvideo proizvodjac. Ako on pokaze da je hard disk ima greske onda to treba predociti onima od kojih se kupio disk. Iz tog razloga ja npr. prvo sto uradim je kada kupim hard disk - registrujem ga na sajtu proizvodjaca. Tamo onda dobijem i podatak dokle mu vazi garancijam, a cela stvar oko registracije mi sluzi (u slucaju da disk pokaze defekte) da bih sa odgovorom od proizvodjaca da disk jeste za reklamaciju - sa time otisao kod dobavljaca, da ne bi mnogo zatezali oko promene diska/vracanja_para (inace, nikada mi sve to nije bilo zatrebalo, jer mi svi moji hd-ovi i dan danas rade, ali oni manji od 40gb se ne koriste)

Doduse, tako nesto je bilo potrebno u nekim ranijim vremenima ali sada kada su zakonski propisi drugaciji - ovo je samo krajnja mogucnost .

E sad, iskustvo nas je naucilo da neretko cak i hard diskovi za koje proizvodjacev utiliti pokaze da je "gresan" - moze da se uspostavi da bez problema nastavi da radi godinama nakon sto se nad njim primeni "nuliranje" ili tzv "low level format", opet od strane utilitija koji je dao proizvodjac. Naravno, poznate su i "lazno negativni" slucajevi, kada utilitiji prijave da je sve ok, kod diska koji umre za manje od 24h, ali ovakve stvari treba uzimati kao vrlo manje verovatne.

Inace, ja licno sam na hd-ovima koji nisu mogli biti izmenjeni a njihovi korisnici su zeleli da nastave da ih koriste sa bad sectorima koji nisu mogli da se uklone - snimio neki npr. film, da bi on pokrio taj deo bad sectora, pa da se onda pri upisivanju ili brisanju drugih fajlova ne pristupa ovim koji bi izazivali problem.

Dakle, prvo preporuke proizvodjaca, ukljucujuci i softver koji su dali za analizu i pripremu hd-a, pa onda dalje.

Zasto tako - pa zato sto je "bad sector" diskutabilna kategorija, jer i na tarabi neko moze da napise "bad sector" a neko drugi da kaze nije to bad sector. Pa onda cisto da budemo spremni da niko (onaj koji treba da ispuni garanciju) ne moze da nam kaze - taj softver za proveru hd-a nije pouzdan.

Dobro, taj mozda nije - al` onda ti evo sta kaze proizvodjacev softver, odnosno tzv. kod greske, nakon koga obicno dobijemo upozorenje da je hd za reklamaciju proizvodjacu, i da bekapujemo sve vazne podatke, ako to vec nismo ucinili.

Ajd` sad - ljudi koji su vec odgovorili u ovom postu su ukratko rekli sustinu, a smisao mog komentara je da budemo spremni za eventualno retke slucajeve kada neko nece da uvazi nasu reklamaciju.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno