Šta je novo?

Lovačka kamera Suntek HC-810G i problem sa slanjem mejlova preko SMTP

Z1k4

Cenjen
Učlanjen(a)
21.04.2012
Poruke
52
Poena
160
Imam vikendicu koji želim da obezbedim a pošto na placu nemam struje, odlučio sam se za lovačku kameru koja šalje slike putem SMTP-a.

Imam trenutno HC-300M koja koristi 2G mrežu i onda radi okej ali ima određene propuste. Stoga sam rešio da uzmem napredniji model, HC-810G koji koristi 3G. Na vikendici imam 4G, i kamera uspešno vidi mrežu ali ne šalje ništa preko SMTP-a.

Koristim jedan email za dve kamere, i verifikujem se preko app passworda. Svaka kamera ima svoj app password. Koristim TLS i 587 port za Gmail. Probao i SSL ali bez uspeha sa drugim portom. Kamera ima software koji se koristi za konfigurisanje parametara i istoristo sam stari config fajl sa istim podacima da napravim novi za novu kameru. Probao sam da napravim i novi config fajl od nule ali bez uspeha.

Kamera vidi moju konfiguraciju, vidi se email adresa u podešavanjima, ali ne šalje nikako, tako da je problem u konfiguraciji Gmail-a verovatno. U Gmail podešavanjima piše da taj app password nikada nije iskorišćen, tako da kamera verovatno nije ni probala da se ikada konektuje na server i pošalje nešto. Ne verujem da je neispravna, ali pošto je model sa AliExpress-a od reklamacije nema ništa.

Koristim MTS data karticu i imam oko 300MB dok ne istekne promocija na njoj tako da to nije problem. APN i ostali parametri bi trebali da su ispravni jer su prekopirani sa stare kamere. Već imam jednu kameru i podešena je na identičan način i radi savršeno, tako da nemam pojma šta je ovde problem.
 
Mnogo IF-ova.
Da li si dobio neko uputstvo i pokušao da ispratiš podešavanja iz njega?
 
Imam uputstvo. Ovo oko podešavanja je na stranici 11. Imam taj software na CD-u koji sam dobio. Sve ove korake sam ispratio za HC300M model, i radi perfektno, ali sa ovim modelom neki problem.

Kamera pravi log fajl, ali nije da umem da tumačim to, mogu da postavim i deo log fajla, pa ako neko razume možda odgonetne da li šalje neku grešku pri povezivanju na Gmail.
 
Jel si probao da povežeš neki mail ali od drugog provajdera? Da otkloniš sumnju da je li možda do Gmail-a
 
Nisam, to mi je sledeće na listi. Imam stariji, entry level model koji radi sa Gmail nalogom bez problema. U aplikaciji za konfigurisanje stoji Gmail tako da sam unese podatke SMTP server i port, tako da trebalo bi da radi sa gmailom odmah iz kutije.
 
Testirao app password i SSL i STARTTLS iz email klijenta na PCju. Uspešno sam se logovao i poslao preko SMTP-a. Portovi 465 i 587. Login podaci i portovi su ispravni izgleda, čim radi na PC-ju. Na kameri je podešen trenutno STARTTLS i 587 port.
 
Evo log fajla

Pass je:
logfilez1ka!
Da dešifrujete ove komande imate:

https://docs.rs-online.com/5931/0900766b80bec52c.pdf
https://sixfab.com/wp-content/uploads/2018/09/quectel_bg96_tcpip_at_commands_manual_v1-1.pdf

Probao sam standardna podešavanja za APN gprswap, mts, 064. Probao sam i APN podešavanja za prepaid mobilni (iako ova kartica radi na telefonu sa ovim podešavanjima) pa opet ništa.
Proban SSL, STARTTSL.

Kako mi se čini, povezuje se na mrežu bez problema, ne mogu da vidim doduše status sa Gmail servera nigde.
 
Poslednja izmena:
Poslednji update za danas. Probao sam novi email, ovog puta Outlook. Podesio app password, STARTTSL, port dobar, probao na email klijentu, radi okej. Probao na kameri, ništa.

Stavio svoju SIM karticu iz fona, opet ništa. Doduše SIM kartica reaguje na SMS, daje status kamere i sl., ali i dalje ne šalje išta, čak ni kada putem SMS poruke aktiviram slikanje + slanje.

Verovatno je nešto do mejla, ali šta i kako, nemam predstavu više.
 
Dan drugi, neuspešno. Probao različite portove, 25, 2525, 467, 587, isključio SSL. Ništa.

Doduše našao sam da ljudi imaju slične probleme:
https://support.google.com/mail/thread/37622396/wildlife-camera-will-not-work-with-gmail?hl=en

https://support.google.com/accounts...sending-email-using-gmail-smtp-settings?hl=en

P.S - Using a supplier smtp it all works well but it is not a bit far and i cannot go back before 4 weeks.
Nešto sam i načuo da Google (i mnogi drugi web mejlovi) blokira uređaje koji nisu PC, ili telefon da koriste njihov SMTP. Ne znam zašto bi nova kamera pravila problem a stara ne.

Probaću da promenim SMTP, da nađem neki custom pa probam njega. Ako imate neke koji ne traže biznis imejl, preporučite.
 
probaj ovo
Probao. Zapravo app passwords mora da se podesi jer kamera ne podržava 2FA.
Probao i Outlook sa app passwordom, opet isto.

Čudno je što na drugoj entry level kameri sve radi sa koracima koje sam opisao u uvodnom komentaru.
 
Dan treći.

Probao custom SMTP server. Napravio nalog na ElasticMail, iskoristio njihov SMTP server, port 465, SSL. Testirano u email klijentu, radi lepo. Piše da je korišćen custom SMTP server, tako da to radi.

Testirano na kameri. Ništa.

Probao i yandex mail, stavio app password u njemu, probao ga u email clientu, radi. Probao na kameri, ništa.

Analiziram trenutno log fajl, ima nekih novih stvari koje nisu bile tu juče, kačim isečak na pastebin sa objašnjenjem uskoro.
 
Evo novog log fajla, ovog puta bez šifre. Tj. zanimljivih delova.

Šta je zanimljivo ovde, prvi put u log fajlu se pominje moja email adresa i .jpg fajl koji treba da se pošalje. Toga nije bilo juče. Zašto se pojavljuje, nemam ideju, jer dešava se nasumično jer već dva popodneva sedim ispred kamere satima i satima me snima.

Analizirajući ove komande, došao sam do zaključka da je 3 puta attachment proban da se pošalje u nasumičnim intervalima, juče jednom i dva puta danas. Vidi se da se promenio subject poruke, body, kao i da je jpg slika uzeta iz RAMa. Poslata je poruka, ali nakon toga ide SMTP error 654.

Nažalost, to je generični error:

Network error, such as failed to activate GPRS/CSD context, failed to establish the
TCP connection with the SMTP server or failed to send an email to the SMTP
server, etc.

Tokom korišćenja Yandex maila se dobija i protocol error 535 koji znači da je autentifikacija neuspešna, što je verovatno greška u konfigurisanju do mene.

Nisam postavio ceo log fajl jer me je mrzelo da maskiram IMEI i ostale podatke vezano za karticu. Ali primetio sam da mi se i custom SMTP nije pojavljivao ovde u logovima. Nigde smtp.elasticemail.com nema, iako sam ga koristio. Možda mora Gmail da se dodatno konfiguriše da koristi custom SMTP, nemam pojma. Svakako je taj SMTP korišćen iz email klijenta i radi.
 
Probao i MTS mejl da koristim, možda Gmail i ostali ozbiljni webmailovi blokiraju glupe uređaje. Jok, isti problem. U logovima čak i ne pokušava da se konektuje na server, ama baš ništa.
 
Posle par sati zezanja za vikend, našao sam neki kineski suntek mejl koji oni preporučuju da se koristi ako ostali mejlovi ne rade na njihovom sajtu. Probam taj mejl i svaki pokazuje moju email adresu, fajl koji se kači i sve što treba u logovima. U poređenju sa time, gmail nikada skoro nije pokazao moj email niti probao da pošalje nešto.

Neke ideje šta bi moglo biti?

Inače, slanje fajlova nije uspelo zbog greške 654. Znači, pokuša da pošalje email (što se ne dešava sa Gmail ili Outlook nalogom) ali ne stigne. Objašnjenje ove greške je:

Network error, such as failed to activate GPRS/CSD context, failed to establish the
TCP connection with the SMTP server or failed to send an email to the SMTP
server, etc.

Znači, problem je sa jedne strane webmail koji ni ne pokušava da se konektuje, i radi samo ovaj kineski.
A sa druge ima ova SMTP greška koja je generična i koju nemam pojma kako da rešim.
 
Okej...još malo testiranja.

Uzeo kameru od prijatelja na testiranje, doduše nije ovaj model, ali isto 3G. Stavim Gmail parametre, ma radi sve kao iz topa. Bez problema. Probam moju.... isti parametri, sve pravilno podešeno, ma ništa.

Šta sam primetio, prijatelj ima 3G kameru i kada se poveže piše 3G YUMTS. Moja bi trebalo da je 3G, ali kada se povežem piše MTS 4G. Probao sam i softverom za 4G kameru da konfigurišem ovu moju, i opet isto.

Nisu parametri problem, nego nešto drugo. Ideja više nema.
 
Proveri da li postoji novi firmware za nju. Ako je kamera nova, šalji na reklamaciju.
 
Jedino mi firmware upgrade pada na pamet kao poslednja opcija, nisam hteo da potežem to jer bojim se da je ne zeznem da ne može da se butuje.

Od reklamacije ništa, kupljeno na AliExpressu.
 
Firmware ažuriran, i dalje pokazuje istu verziju kao i pre, tako da verovatno sam imao najnoviji. Problem je i dalje tu.

Pada mi na pamet da kamera možda nije zaključana i da radi samo na kineskoj nekoj mreži jer sa Gmail i bilo kojim drugim nalogom ne dešava se išta, dok sa kineskim mejlom i serverom ima nekog dešava u pozadini.
 
I konačno je rešeno drugari. Mora da se koristi Yandex. Neće Gmail, neće Outlook nikako. Zašto, nemam pojma.

smtp: smtp.yandex.com
port: 465
Enkripcija: SSL

Morate da napravite app password poseban za kameru i da uključite ovo u email clients:
  • From the imap.yandex.com server via IMAP
  • App passwords and OAuth tokens
 

Prilozi

  • email clients yandex.png
    email clients yandex.png
    23.9 KB · Pregleda: 74
  • app passwords yandex.png
    app passwords yandex.png
    26.1 KB · Pregleda: 74
Meni isto nije htelo sa gmail dok nisam napravio novi gmail nalog sa kojeg ce kamera da salje i stavio sam za primanje onaj mejl koji najvise koristim caka je bila sto mora da se na gmailu postavi sifra za aplikaciju tek kad je to odradjeno onda je poceo da salje sa gmail slike.
 
Imam još dve kamere, app passwords podešen na Gmail, samo copy/paste parametre ka kamere na kameru i radi. Gmail poešavanja sa ove kamere rade na drugim kamerama, app password uključen. Napravljen i Outlook nalog sa app password i opet ne radi. Nisam probao da pravim novi Gmail nalog, možda bi to pomoglo, ali opet ne vidim zašto stari nalog ne bi radio.

Sa Gmail i Outlook nikakva aktivnost u logovima, ama ništa, ni da se poveže na server. Sa Yandexom sve radi. Šta zašto i kako, evo nemam pojma.
 
Meni isto nije htelo sa gmail dok nisam napravio novi gmail nalog sa kojeg ce kamera da salje i stavio sam za primanje onaj mejl koji najvise koristim caka je bila sto mora da se na gmailu postavi sifra za aplikaciju tek kad je to odradjeno onda je poceo da salje sa gmail slike.
Bukvalno ovo resilo sve, pravilno postavljen GMAIL nalog sa 2 step verification (dodati broj telefona, recovery mail) i onda kreiranje univerzalne sifre za aplikaciju.

Dok mi je Yandex momentalno blokirao tek napravljen nalog jer saljem SPAM.
 
Meni sa Yandexom radi savršeno, dok Gmail zeza. I fora je što na jednom modelu Gmail radi, an drugom ne.
 
Исто ја имам проблем... Са истим подешавањима гмаил и формиране друге лозинке за други уређај неће ни да проба да се повеже. Сутра покушавам јандекс и нови гмаил па јављам.
Да ли се вама дешавало да ни смс са статусом не враћа? Мени ни смс не враћа са статусом...
 
Model HC-810G nikako nisam uspeo sa Gmailom da namestim, a probao sam i Outlook, pa čak i mts email i ništa. Jedino je Yandex uspeo iz nekog nepoznatog razloga. Status SMSom nije vezan za SMTP i email nalog. Nisam nikada koristio tu mogućnost jer kartica koju imam unutra ne podržava prijem i slanje SMSa već samo prenos podataka, tj. 3G/4G.

Takođe imam HC-300M koja je dosta slabija i lošija kamera, i radi odlično sa Gmail nalogom.
 
Ja sam ranije koristio gmail za slanje slika sa ovih kamera, imao sam 2x hc300 a sad 2x hc700. Nakon što je google najavio da neće podržavati aplikacije koje se autentikuju samo lozinkom, prešao sam na loopia-u i sad koristim taj mail nalog za slanje. Radi bez problema.

Inače i moje iskustvo je da hc300 rade mnogo bolje i pouzdanije nego li novije kamere :)
Status sms nekad prođe nekad ne, kao da nema pravila. Gledam da na kartici uvek imam kredita i aktiviran paket za internet.
 
Testirao na HC700 i HC300 Gmail i radi, probao kada sam otvarao ovu temu. Meni samo zeza na 810G, za[to nemam pojma. Nisam znao da loopia ima svoj webmejl, odlična fora da se to reši onda.

Meni se 810G pokazala mnogo bolje, brža je i pouzdanija, 300M ima problem sa firmverom pa daje prazne slike, mada to se verovatno može srediti ažuriranjem.
 
Probao sa novim gmail nalogom na hc300m i neće, tj dešavalo mi se da mi sa apn: internet, user: yettel, pass: gprs stigne sms posle 10 pokušaja i email ali posle toga više nije. Čak ni komande za slikanjem 505 ne funkcionišu, o slanju na mail da ne pričam...
Ovo mi je druga hc300m, upravo sam nju uzeo ponovo jer mi hc-801m ne radi po mraku...
 
Testirao na HC700 i HC300 Gmail i radi, probao kada sam otvarao ovu temu. Meni samo zeza na 810G, za[to nemam pojma. Nisam znao da loopia ima svoj webmejl, odlična fora da se to reši onda.

Meni se 810G pokazala mnogo bolje, brža je i pouzdanija, 300M ima problem sa firmverom pa daje prazne slike, mada to se verovatno može srediti ažuriranjem.
Kako mogu ažurirati softver?
 
Nazad
Vrh Dno