Šta je novo?

Laptop i mobilni - Kako da povezem

mornardal

Slavan
Učlanjen(a)
07.11.2005
Poruke
54
Poena
309
Ponekad mi treba da udjem na internet kad sam negde na otvorenom. Kako da povezem mobilni telefon i laptop i da mi internet radi.Totalni sam laik.

p.s. Ako moze neko da objasni varijantu kad mob ima bluetooth i infra red i ako nema ni jedno ni drugo.
 
Obično je vrlo jednostavno. Varira od modela do modela, tj. treba ti blutut ili ir adapter, a ako nema ništa od toga, onda USB kabl. Telefon mora da podržava da bude GPRS modem, i na telefonima se obično u tom modu setuje samo access point (npr: gprsinternet za 064).

Dalje, telefon mora biti prepoznat od strane operativnog sistema računara, znači pre povezivanja moraš da imaš spreman drajver. Kod nekih telefona to ide jako jednostavno, dok kod drugih moraš da radiš razne egzibicije ne bi li bili prepoznati od strane blututa. Bilo bi idealno da uz mob dobiješ originalni disk sa drajverima i programima u te svrhe. U suprotnom, adekvatnu alternativu ćeš morati da nađeš na internetu - obično kompletne instalacije i drajveri postoje na sajtovima proizvođača.

Kada to setuješ, softver za gprs modem može sam da napravi internet konekciju, a nekad moraš sam da je setuješ. Od podešavanja obično treba da se stavi username i password (za 064 to su 'mts' i '064'), a za pozivni broj adekvatan kod koji aktivira GPRS na telefonu (recimo #99).

Dalje korišćenje je isto kao da si na netu preko bilo koje druge veze, sa tim da ti se naplaćuje po protoku. U browseru preporučujem da isključiš prikazivanje slika, ali neko preterano browsovanje ne preporučujem pošto su cifre GPRS-a kod nas preko svih realnih osnova. Chat i mail ne bi trebali da ti potroše previše kilobajta, sa tim da za mail prvo skineš samo header-e, kako ne bi downloadovao poruke sa attachmentima.