Šta je novo?

Kvalitet capture fajla i jos par pitanja..

ziggy

Čuven
Učlanjen(a)
06.05.2002
Poruke
91
Poena
609
Krenuo sam da prebacujem neke stare VHS kasete na racunar, u pitanju su neki snimci maturskih veceri i neki porodicni snimci. Situacija je sledeca,odnosno ovako to izgleda vezano redom: video rekorder-10m koasijalnog antenskog kabla-racunar (pinnacle pctv,nforce2 ploca,ati radeon graficka,itd. SOFTVER- Virtual vcr 2.6.9, mjpeg codec, rezolucija 768x576 YUY2. Dalje sve to ide u divx ili vcd ali to je nebitno). Problem je u tome sto je sam capture fajl koji dobijem po kvalitetu znacajno losiji nego original sa VHS-a. Ranije to nisam primecivao jer sam uglavnom prebacivao krace sekvence slabije snimanih filmova i nije mi ni palo na pamet da uporedjujem i bio sam uglavnom zadovoljan kvalitetom. Medjutim, probao sam sada da paralelno pustam sirov materjal snimljen na hard disk u gore pomenutim podesavanjima kroz tv izlaz graficke (skart kabal koji ide iz racunara u tv) a na drugom kanalu pustao originalan snimak dakle, vhs kasetu. Snimak sa racunara je zapanjujuce bledji, zamuceniji, nekako bezivotan.Samo da napomenem, nema nikakvih smetnji, vetikalnih linija i slicno. Cacakanje po podesavanjima za contrast, hue i , brightness i saturation vrlo malo popravlja stvar. Cak i kad se enkodira u divx sa jacim bit rejtom razlike skoro da nema u odnosu na capture , ali to i dalje je daleko od kvaliteta snimka sa VHS kasete. Probao sam jos nesto: pustio kasetu sa videa na tv-u na jednom kanalu, a na drugom "propustio" taj isti signal kroz racunar (preko Dscaler-a u fullscren-u pustio snimak sa kasete sa videa koji dakle radi u drugoj sobi,ukljucio sve filtre, i prakticno "vratio" signal kroz tv out graficke na isti tv na drugom kanalu. Slika je bila ista tj. losa. Zakljucio sam ili da ja znacajno gubim kvalitet signala kroz kabal do racunara ili jednostavno to bolje od toga i ne moze ni da bude, jer je to verovatno stvar hardvera.Da li sam u pravu ne znam jer nisam imao koga da pitam da li je pravio slicna poredjenja. Ostaje mi ili da probam da grebujem preko Composite ili S-VHS ulaza na studio pctv karti ali ne znam da li je to zapravo resenje. Nadam se da ce mi neko od ljudi sa foruma pomoci, jer uopste ne znam sta ja zapravo treba da trazim od capture fajla, jer divx cak perfektno enkodiran od takvog fajla ne moze ni da pridje originalu sa kasete. Ako bi neko mogao da mi kaze u cemu gresim jako bi mi znacilo.
2) Druga stvar, jako kratka, da li je prilikom grebovanja u mjpeg codec-u pametnije ukljuciti ili iskljuciti opciju "interlace enable"? Koje je od to dvoje bolje za kvalitet capture fajla? Svakako da cu materijal koji je grebovan sa tv-a kasnije deinterlace-ovati u enkoderu.
3) Da li je bitan redosled filtera u Virtual dub-u? Recimo,obicno radim resize i deinterlace. Ima li razlike da li ce prvo raditi jedno ili drugo i da li Virtual dub uopste vodi racuna o redosledu filtera onako kako ih je poslazem u dialog box-u?

Znam da na forumu ima mnogo pametnijih od mene po ovom pitanjima ali ja priznajem da se jos uvek ucim. U svakom slucaju, svaka pomoc ili kritika dobrodosla je.
 
1.Zasto ides grabovanje preko antenskog kabla?!
znaci da opet prolazi kroz tjuner itd... imas lepo shvs ili cinc ulaz i sigurno imas i takav izlaz na videu (moze i skart+adapter)... i mani 10m kabla, pa valjda ti nije toliki problem da dovuces video kad radis tako nesto... a ako radi komercijalno, onda ti s emozda isplati i da pazaris jos jedan samo u te svrhe...
2. koji je to mjpeg? picvideo nema tu opciju, najslicnija je capture 2 fileds if more than... ja pretpostavljam da je ova opcija nesto slicno tome, onda treba da bude enabled (naravno pitanje rezolucije?)
3. deinterlace na pocetku, resize na kraju, definitivno, pogotovo za materijal koji ti je bitno kako ce izgledati... napomena, ovako ce biti dosta sporije!
za materijal koji mi nije bitan koristim nekad cak interne filtere u divx5, dosta dobro rade, daju osrednje rezultate, a jako su brzi...
 
danijel00 je napisao(la):
1.Zasto ides grabovanje preko antenskog kabla?!
znaci da opet prolazi kroz tjuner itd... imas lepo shvs ili cinc ulaz i sigurno imas i takav izlaz na videu (moze i skart+adapter)... i mani 10m kabla, pa valjda ti nije toliki problem da dovuces video kad radis tako nesto... a ako radi komercijalno, onda ti s emozda isplati i da pazaris jos jedan samo u te svrhe...
2. koji je to mjpeg? picvideo nema tu opciju, najslicnija je capture 2 fileds if more than... ja pretpostavljam da je ova opcija nesto slicno tome, onda treba da bude enabled (naravno pitanje rezolucije?)
3. deinterlace na pocetku, resize na kraju, definitivno, pogotovo za materijal koji ti je bitno kako ce izgledati... napomena, ovako ce biti dosta sporije!
za materijal koji mi nije bitan koristim nekad cak interne filtere u divx5, dosta dobro rade, daju osrednje rezultate, a jako su brzi...

1) Hoces da kazes da ako sve maksimalno kvalitetno povezem, capture fajl mora da izgleda kao original sa kasete? Ne mogu da verujem da je razlika izmedju antetskog i kompozitnog, to jest s-vhs kabla tolika. Moj 15 godina star Goldstar video rekorder nema nijedan izlaz sem antenskog i skarta inace bih to davno probao, a i mrzi me da ga samo zbog toga dovlacim u sobu jer je spojen brdom kablova, tu su analogni risiver, pa skarti za tv, skretnice, verujem da posle toga ne bih ni znao sta gde treba da ubodem. Daleko sam ja od komercijale, ali ako ima neki video rekorder koji ima svhs izlaz za 35-40 evra, uzeo bih ga odmah.
2)To je neki main concept video motion jpeg v 3.00a beta codec (autor neki S. R. Grigoriev) skinut sa Delimirovog sajta pre skoro godinu i po dana, radio je fantasticno i nikada nije pravio problem. "Interlace enable" nikada nisam ukljucivao ali mi je skoro drug rekao da svejedno sa kog izvora grebujem ako hvatam "interlaced" uhvaticu maksimum kvaliteta originalnog videa pa sam pokusao ali nisam ubedjen da je nesto znacajno bolje.
3) Hvala,odsada cu tako da radim mada uospste nisam imao predstavu da je to tako bitno. A sta je sa ostalim filtrima, recimo sharpen pa brightness pa chrom level. Gde to dolazi na red?
 
Samo da se ubacim... VRLO je bitno kojim redosledom idu filteri u VDub-u, posto ces dobiti veoma cudne rezultate ako radis prvo resize, pa deinterlace.
 
Deinterlace uvek prvi (mozes i da cropujes ako treba), resize uvek na kraju, a sve ostalo izmedju...
 
A koristi taj skart izlaz... imas za 200-300din adapter skart na svhs(ili kompozit)... jedino ce te 10m svhs kabla jako unazaditi... kompozitni je jeftiniji puno...
Probaj picvideo mjpeg... jede small children |>

Deinterlace uvek prvi (mozes i da cropujes ako treba), resize uvek na kraju, a sve ostalo izmedju...
 
Coax kabl (antenski) je velika degradacija slike. Deinterlace radis samo ako hoces da sacuvas u Divx i ako ces da gledas na kompjuteru. Najbolje, bar meni izgleda, narezati na DVD, pa kroz plejer na TV. I razocaravajuca je cinjenica da se slika stvarno dosta degradira prilikom samog semplovanja. Znaci svaki piksel se opisuje sa samo 1 bajtom i to samo osvetljaj. Tek sa svaka 4 piksela imamo informaciju o boji. I cak se ni svih 256 nivoa osvetljaja ne koriste, vec su par najcrnjih i najsvetlijih za nesto rezervisani. Da ne lupam, pricam po secanju, to sam citao po internetu o YUV color space, u koji sve kartice (bar bt878) konvertuju analogni ulazni signal. Dakle, vrlo je moguce da analogni signal ima veci raspon osvetljaja i vise nijansi nego digitalni oblik tog signala. Pise ponegde da sam VHS nema ni vecu rezoluciju od VCD-a, ni vecu dinamiku signala (odnos crno/belo) od YUV-a, ali ... oci se ne slazu sa teorijom.
 
Uf, uf, uf....
Ziggy bi trebalo prvo malo da pogleda neke osnovne stvari, pa ne bi pravio tako grube greshke.
Adapter Scart-S-VHS je potpuna besmislica. S-VHS video rekorderi su dosta razlichiti od obicnih, i dosta skuplji. Opet, ako snimanje nije radjeno sa S-VHS rekorderom kvalitet ce biti kao i kod repr. sa obicnim video rekorderom i kompozitnim kablom.

Za Gjagji-a:
Rezolucija boje je vec kod samog PAL standarda 4 puta manja, nego kod crno-belog signala. Tako da capture sa YUY2 ne smanjuje kvalitet zbog tih 4 piksela. I nije tacno da jednoj tachci odgovara samo 1 bajt.
Takodje je normalno da se ne koristi svih 256 nivoa - treba imati i neku rezervu.
Pogledaj bioskopski snimak Troje, gde su svetli delovi svi razliveni u potpuno belo - loshe podeshena kamera i sve preko 70% je full-white (iliti ima vrednost 255).

Bilo bi bolje da ako niste sigurni u nesto i ne pishete ovde...
 
Drunk Devil je napisao(la):
loshe podeshena kamera i sve preko 70% je full-white (iliti ima vrednost 255).
QUOTE]
Ja bi reko da ti ljudi ipak znaju da našteluju kameru. Pre će biti da je do kopije.
 
VHS koaksijalnim kablom vezan na pinnacle pctv, ta kombinacija je u startu osuđena na propast. Ono što možeš je da iskoristiš taj skart koji imaš i biće duplo bolje.
 
Hmmm... dosta je toga rečeno, ali prilično konfuzno i sa dosta nejasnoća pa ću po ko zna koji put pokušati da malo pojasnim ovu materiju (već sam dosadan :)).

Što se tiče navedenog problema, gotovo je sigurno da se radi o degradaciji signala usled loše interkonekcije ali i njenog izbora. Sam antenski (koaksialni) kabl i nije tako loš izbor, ali je nezgodno to što se signal prosleđuje demodulatoru koji ga tek onda šalje u video ulaz. Za tu svrhu je odavno izmišljen poseban video ulaz. :) Takođe je realno pretpostaviti da je kvalitet pomenutog (antenskog) kabla loš (pijaca™), kao i njegova terminacija. Sve to utiče na stepen degradacije signala.

Što se tiče S-VHS (konektora) interkonekcije, tako nešto ne postoji. Reč je o S-Video interkonekciji koja se prvi put u širokoj upotrebi pojavila sa prvim consumer S-VHS rekorderima, pa je otuda u narodu i prekrštena u S-VHS, što je naravno nepravilno. Bilo kako bilo, svakako da bi bilo bolje koristiti taj tip interkonekcije ukoliko je prisutan na video rekorderu. Ovde treba primetiti da SCART konektori na video rekorderima često poseduju S-Video izlaz, samo treba iskoristiti adekvatan adapter (SCARTout—S-Videoin).

A što se tiče digitalizacije i sub-semplinga video signala, oko toga ne vredi lupati glavu jer tu ne možete ništa uraditi. Sam proces digitalizacije unosi izvestan kvantizacioni šum, ali je u praktičnim primenama sve to sasvim prihvatljivo ukoliko oprema radi u okvirima svoje namene i ukoliko se sa njom pravilno rukuje.

Zaključak: Ziggy, nisi ti studio pa da radiš capture video signala preko kabla od 10m. Za tako nešto bi ti trebala mnogo bolja (skuplja) oprema. Budi zadovoljan da imaš makar i pristojan rezultat. Probaj sa S-video interkonekcijom na SCART-u video rekordera. Naruči negde da ti se uradi takav kabl potrebne dužine, a za sprovođenje Y i C signala uzmi neki kvalitetniji 75Ω kabl i dobro ga terminiši krimpovanjem. To bi trebalo da ti poboljša sliku jedno 250%. ;)
 
Poslednja izmena:
Kada se kazhe S-VHS obicno se ne misli samo na vrstu konekcije (dupli okloplj. kabl i konektor sa 4 pina) nego i na vrstu video-rekordera, koji radi malo drugachije od standardnog (VHS) video rekordera. Rezultat toga je ostrija slika za nekih 30%. Znachi nije samo u pitanju izbegavanje interferencije, vec i dosta bolji sistem samog snimanja na traku. Ukoliko se snimak radjen obicnim VHS rekorderom pusti na S-VHS rekorderu, dobitak kvaliteta je neznatan.

Kod snimanja preko antenskog kabla nije samo u pitanju demodulacija vec i modulacija u modulatoru samog video rekordera - znachi 2 potpuno suvishne operacije, koje samo mogu uneti shum i izoblichenja. Zapravo, kabl obicno nije problematichan u ovakvom sluchaju, posto modulator ima dosta velik nivo izlaznog signala, te nije problem ni ako je dugachak preko 30 m.
 
Vrh Dno