Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Zna li neko gde imaju da se kupe "štipaljke" za kablove i sami kvalitetniji kablovi, da ih napravim sam?

Hoću da uzmem kablove, naletim na neke deblje, a ovo samo izolacija okolo deb

Zna li neko gde imaju da se kupe "štipaljke" za kablove i sami kvalitetniji kablovi, da ih napravim sam?

Hoću da uzmem kablove, naletim na neke deblje, a ovo samo izolacija okolo debela.
Davno sam resio takav problem. Sam sam napravio kablove, pre 20ak g. i jos traju. Kupis kablove za aparat za varenje, dovoljno je recimo 25mm2, to je otprilike za 200A, duzina proizvoljna, ali moja preporuka je ne ispod 3m. Cena metra je oko 6,7e. Predloga za klesta si vec dobio. Ako si iz BGDa ovo sve mozes da kupis na buvljaku, ako si gadljiv na buvljak ima nekoliko desetina radnji gde ovo mozes da kupis.
 
Tih kablova na metar za aparat za varenje ima najpovoljnije na KP.
Eno časkom našao da je 25mm2 oko 650 din.
 
Odlično rešenje.
Tri metra minimum.
Da može sa bilo koje strane da bufe akumulator na koji se kačiš.
Bude...
 
25mm je sasvim dovoljno, sem ako baš nemate neki John Deer ili Deutz.
Krokodilke, uzmite što kvalitetnije...
 
Debele i sa jakim federom.
 
Rešen problem sa alternatorom. 😊😊😊😊
Stalno je davao 12,7V, a prilikom kočenja motorom napon je dolazio do 14,6V.
Odem kod jednog rođaka moje koleginice što ima ozbiljan servis i on izmerio 12,7V ali nema električara i uputi me na nekog Nešu koji ima servis na putu za Vlasotince.
Pronađem tog majstora a on stariji ćovek. Opravlja neki auto - ruke mu crne do lakata.
Pomislio sam da če sad matori da mi filozofira nešto da mi uzme pare. Otvorismo haubu on meri 12,7V. Reče mi da uključim ventolator u kabini na najjače. Uključih i napon dođe na 13,7V. Onda mi reče da ti "pametni" alternatori menjaju napon u zavisnosti od opterećenja i da je on na nekom autu svašta menjao dok nisu skapirali zašto se tako ponaša.
Tako prođoh bez opravljanja i trošenja para.😊😊😊😊😊
 
Otvorismo haubu on meri 12,7V. Reče mi da uključim ventolator u kabini na najjače. Uključih i napon dođe na 13,7V. Onda mi reče da ti "pametni" alternatori menjaju napon u zavisnosti od opterećenja i da je on na nekom autu svašta menjao dok nisu skapirali zašto se tako ponaša.
Tako prođoh bez opravljanja i trošenja para.😊😊😊😊😊
Pa to ti i rekosmo... :p

Proveri sam unimerom, izmeri voltažu dok je auto upaljen i u leru, a onda popali farove i još neke potrošače pa izmeri kao i kad ga malo zaturiraš.
Mora da pokazuje od 14-14.6v, kad je auto ugašen , tj ako alternator ne puni, onda pokazuje 12.7, dakle napon samo akumulatora.
Ova priča je važila u vreme klasičnih "glupih" reglera koji su bili deo sam za sebe, koji znali su samo da drže U=const.
Od kada je pobuda alternatora u nadležnosti ECU (praktično, "regler" radi ono što mu kaže ECU), bez fabričkog softvera se ne može znati koji napon će alternator da daje na instalaciju. Tako je već najmanje 10-15 godina na većini vozila. Kod nekih još ranije.

I ja sam pun iskustava sa Stojadina/Lade/Yuga/Deutza/Belorusa/Tipa, pravio se pametan pa imao jednu nepotrebnu posetu majstoru koji mi reče "bež' bre odavde, sve ti je ok sa kolima..." Sa Fordom 2008. godište. :p

Iole moderniji auto će u slučaju neispravnog alternatora, isisati akumulator za 15-20min, a daleko pre toga upaliti lampicu akumulatora na tabli.
 
Da sam lepo poslušao savet ne bih se nervirao tri dana.
Ali sa druge strane, ne bi mi OVOLIKI kamen pao sa srca! 😂😂😂😂
 
Rešen problem sa alternatorom. 😊😊😊😊
Stalno je davao 12,7V, a prilikom kočenja motorom napon je dolazio do 14,6V.
Odem kod jednog rođaka moje koleginice što ima ozbiljan servis i on izmerio 12,7V ali nema električara i uputi me na nekog Nešu koji ima servis na putu za Vlasotince.
Pronađem tog majstora a on stariji ćovek. Opravlja neki auto - ruke mu crne do lakata.
Pomislio sam da če sad matori da mi filozofira nešto da mi uzme pare. Otvorismo haubu on meri 12,7V. Reče mi da uključim ventolator u kabini na najjače. Uključih i napon dođe na 13,7V. Onda mi reče da ti "pametni" alternatori menjaju napon u zavisnosti od opterećenja i da je on na nekom autu svašta menjao dok nisu skapirali zašto se tako ponaša.
Tako prođoh bez opravljanja i trošenja para.😊😊😊😊😊
To sam zaboravio da napomenem, uključe se veći potrošači i tad mora alternator da puni bez obzira na elektroniku i premeri se voltaža
 
Ne znam kuda ide ovaj svet.
Ranije se lepo znalo kad kola rade radi i alternator. Drži jedan napon makar akumulator crko. A sad? Šta je ovo?? Radi kako mu se prohte.
Kršimo prirodne zakone a posle se čudimo otkud superćelijske oluje!!!!😂😂😂😂😂😂😂😂😂
 
Evo jednog zajebanta. Ceo dan sam se smejao. Garant će neko ovo da proba.🤣🤣🤣🤣🤣
 
Šta je smešno? Ostala mu struja u minusu!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣
 
Šta bre ljudima treba da snimaju i postavljaju ovakve priloge?!? o_O
 
Kako na akumulator utiče kada se isprazni, pa se auto upali na kablove?
Imam relativno nov akumulator, nešto jače od godinu dana star, ali me nakon dužeg nevoženja dočeka prazan
. Dvaput mi se desilo, ima li od njega nešto, ili da gledam ponude?
 
Nije baš poželjno da se tako prazne jer se oštećuje ali možeš da probaš punjenje punjačem pa možda i nije za bacanje.
Inače paljenje na kablove ne smeta akumulatoru koji je već iz nekog razloga oslabljen.
 
^^ Nesto ti vuce struju, a moguce da je i do samog akumulatora. Koliko dugo je to nevozenje?
 
Šta bre ljudima treba da snimaju i postavljaju ovakve priloge?!? o_O
Čovek se očikledno zeza.🤣🤣🤣🤣🤣
Sigurno je imao pomagača koji je priključio kablove nazad dok nas je ovaj zamajavao pričom. Šta je hteo da postigne? Pojma nemam.
Ja ću da napravim takav snimak ali sa mokrom letvom čija je jedna strana ofarbana u crveno.🤣🤣🤣🤣🤣😄
 
Naročito ovi što imaju dva akumulatora 😂😂😂

Jašaaaaa

Ti što imaju dva akumulatora, pa još i ne znaju šta imaju... Prisustvovao sam svojevremeno kuknjavi lika što je kupio R klasu. Nisam ni ja znao, a ni on da taj auto ima dva akumulatora, ali ne služe oba za istu svrhu. Njemu crkao taj mali koji je negde ispod suvozačkog sedišta kako shvatih... Cena akumulatora sa zamenom bila cca 400 eur...
Lepo mu rekoh, nije to auto za tebe...
 
Drugar na Pajeru, ima dva akumulatora levo i desno, otkači jednu klemu plus, pipne sa njom vakumski aluminijumski ventil za turbinu (koji je na masi, jel te), ostala rupa na njemu.. 😂
 
Zna li neko kako da izracunam koliko ce da mi traji akumulator u sistemu grejanja ako ga trosi pumpa od 50w? Klasican akumulator od 55mAh. Nesto poceo da mi stuca taj akumulator koji mi je u sistemu grejanja, pa razmisljam da iz auta prebacim za grejanje a da kupim nov za kola.
 
Akumulatori za kola (starterski) nisu predviđeni da daju struju u dužem vremenskom periodu. Za to služe akumulatori za cikličnu upotrebu. Oni su skuplji. Ako već imaš starterski akumulator koji ćeš zameniti novim stavi ga ali se ne nadaj previše. Moraš stalno da ga držiš pod naponom da se ne bi samopraznio i sulfatizirao.
Ja sam razmišljao da uradim nešto tako kad sam prešao na pelet ali kad sam izračunao pošto je akumulator i pretvarač i da taj akumulator ima rok trajanja ispostavilo se da mi je jeftiniji bio agregat. Tako sam i uradio. Kupio najjeftiniji agregat i metalni kanister od 20l napunio benzinom. Prošle zime sam ga palio samo jednom kad je bila neka havarija u tafo stanici. Eto koliko mi je trebao.:)
Ali nema veze. Stvar traje. Upalim ga jednom u dva - tri meseca koliko da se mašina naulji i toliko.
 
Akumulator je stalno ukljucen na pretvarac, nego je ovaj star i zimus nestade struja svastika cuvala malecku i bese dzumbus, ispraznio se jer je radio manje do 2h
Meni treba samo da vrti vodu ako nesane struja a pun kamin bude
 
^^ Nesto ti vuce struju, a moguce da je i do samog akumulatora. Koliko dugo je to nevozenje?
Pa više se ne vozi, nego što se vozi. Moraću to da promenim. Sramota me da kažem koliko km od prošlog tehničkog.
 
Ako možeš onda je bolje da skineš akumulator a u međuvremenu napuniš i držiš u garaži, podrumu....
 
Kako na akumulator utiče kada se isprazni, pa se auto upali na kablove?
Imam relativno nov akumulator, nešto jače od godinu dana star, ali me nakon dužeg nevoženja dočeka prazan
. Dvaput mi se desilo, ima li od njega nešto, ili da gledam ponude?

Svako prekomerno praznjenje ostecuje akumulator koji odmah pocne da sulfatizuje. Na to imas i da sto se duze drzi ispraznjen ispod ~80%, to vise degradira. Ne znaci da ce crci prvim praznjenjem, ali "nacet" je. Proveriti da li nesto vuce struju u automobilu i to korigovati, ili ako postoji stalan potrosac (tipa GPS modul za pracenje) obezbediti trickle charge kada se auto ne koristi. U najgorem slucaju (nepostojanje uticnice u blizini), skidanje kleme kad se ne vozi, ali time alarm prestaje da radi ako ga ima...
 
Nazad
Vrh Dno