Šta je novo?

Kodiranje dodatnih funkcija na automobilu

mlax37

Slavan
Učlanjen(a)
13.11.2013
Poruke
2,765
Poena
415
Pretražih forum i ne nađoh sličnu temu.
Naime, društvene mreže i drugi mediji su prepuni reklama raznih servisa koji nude otključavanje raznih funkcija koje postoje u automobilu ali nisu dostupne. Npr. aktiviranje lane assist, hill holder, senzora za svetla brisače, isključivanje start-stop sistema i slično.
Da li je neko imao iskustva sa takvim poduhvatima? Na šta obratiti pažnju? Kako odabrati servis? Kolike su cene? Da li se može nestručnim kodiranjem nešto pokvariti ili zeznuti?
Generalno svako ko ima neposredna ili posredna iskustva sa ovim ne bi bilo loše da ih ovde iznese.
Mene konkreno interesuje aktiviranje lane assist funkcije za koje navodno moj automobil ima mogućnost. Možda još par sitnica tipa deaktiviranje start-stop sistema i slično.
Takođe, možda ne bi bilo loše da ovde iznosimo iskustva koji modeli imaju mogućnost za određene funkcije, odnosno šta se na kojem automobilu može otključati. Možda i preporuke za određene servise ako je dozvoljeno
 
Ja sam nesto slicno radio kada sam imao vise vremena za to ali na automobilima 2005 do 2017 godista. Za te automobile uvek je trebao prvo hardware pa tek onda software.
Ugradjivao digitalnu klimu, trebao displej, instalacija motori, ugradjivao senzor za svetlo i kisu trebao senzor, instalacija, sofer sajbna i unutraslji retrovizor, skupljanje retvorizora trebali retrovizori i instalcija, tempomat trebala rucica itd....
Moje iskustvo prvo hardware pa tek onda softveri da se aktivira, doduse ne nekom starom kombiju 2004. tempomat samo povezao aktivirao se sam i proradilo sve :).
Ono sto sam mogao podesiti bez hardwera su bila dnevna svetla, tj. da obrena svetla ukljuci sam, dodati u meni tu opciju i tako sitnice.
Za tvoj auto ako ima hardware za to mozda danas imaju, lane assist je nekada imao senzor sada mislim da ide iz kamere napred verovatno moze da se aktivira.
 
Pa da. Novija auta navodno imaju dosta opcija za koje ne treba dodatni hardver. Konkretno sam se raspitao i za moj superb 2020 godište ima kameru na sredini šoferke koja podržava lane assist. Takođe za gašenje start-stop sistema ne treba dodatni hardver.
E sad, frka mi je da nešto ne zeznem. Ne znam nikoga lično ko je to radio, osim naravno čipovanja motora. Kako biti siguran da sam otišao kod nekoga ko zna šta radi, da mi ne pokvari nešto drugo. Osim toga, ne znam ni odprilike cene koje uzimaju za to, možda se i ne isplati
 
Kupi onaj box za otključavanje funkcija i sam otključaj šta ti odgovara.
 
Konkretno ford (focus, mondeo, kuga) sa sync 2 imaju navigaciju koja se moze otkljucati i instalirati sw ako fabrički nije otključana. Takodje 2.0 motori 120/150/180ks su potpuno isti, razlikuju se samo softverski, sto se moze jednostavno promeniti forscanom.
 
Radio na Renaultu putem DDT4ALL, otključavanje putnog računara i hill assist. Da se zezne ima, pristupas ECU-u direktno, možeš menjati tonu parametara i ukoliko se promeni nešto što ne treba može ostaviti trajbe posledice, zato mora da se vodi računa da se sve odradi po uputstvu.
Takođe kao što je npero napisao proveri da li imaš hardver, pusti priču treba da ima, proveri šoferku, ona koja ima samo foto senzore i onda koja ima kameru za line assist su drugačije. Takođe mnogi imaju radar/lidar negde ispod maske motornog prostora, u nekim slučajevima je tu pa je dovoljno otključati funkciju softverski, nekada ga fizički nema.
 
Pa da. Novija auta navodno imaju dosta opcija za koje ne treba dodatni hardver. Konkretno sam se raspitao i za moj superb 2020 godište ima kameru na sredini šoferke koja podržava lane assist. Takođe za gašenje start-stop sistema ne treba dodatni hardver.
E sad, frka mi je da nešto ne zeznem. Ne znam nikoga lično ko je to radio, osim naravno čipovanja motora. Kako biti siguran da sam otišao kod nekoga ko zna šta radi, da mi ne pokvari nešto drugo. Osim toga, ne znam ni odprilike cene koje uzimaju za to, možda se i ne isplati

Zaista misliš da je proizvođač ugradio kameru u šoferku, a nije aktivirao line assist funkciju?!?
I da je ugradio servo volana kojim može da komanduje ECU (da bi uopšte mogao automobil samostalno da pokreće volan), a da tu funkciju servo-a ne korisit?!?
Da ugrađuje kamere i ECU komadovane servo volane, redom u sve Superbe, a onda samo ko plati uključi mu line assist?!?

Neko spomenuo radar/lidar. Mislite da je proizvođač ugradio radar (koji hardverski posmatrao uopšte nije jeftin uređaj (a koji pogotovo nije LIDAR koji je tek izuzetno skup kao hw uređaj (i još uvek izuetno redak u vozilima))), i da ih je onda jednostavno isključio u meniju?!?

Ne brkajte sve to sa gašenjem start-stop, što je isključivanje funkcije koja postoji, a ne uključivanje funkcije za koju nema potrebnih senzora.
(Verujem da na vozilima što imaju line-assist (dakle kameru i ECU upravljani volan), to može da se isključi. Ali uključiti ono čega nema, khm)

Neke funkcije zahtevaju određeni hardver, i ne mogu se sw uključiti ako potrebnog hw nema.
Vrlo je malo funkcija koje mogu sw da se dodaju, ako nema odgovarajućeg hw.

Tesla ima svoju filozofiju gde vam ugradi 100 kamera, a onda self drive dodatno naplaćuje kao samo sw funkciju.
Ali Tesla je priča za sebe, i daleko od toga da je i to samo on/off u nekom skrivenom meniju.

Na mom Renault Megane, sw update-om u nezvaničnom servisu su mi uključili Android Auto, i dodali izbor još dva (inače ružna) skina na instrument tabli.
I to je to što je moglo. Za sve ostalo treba ili neki modul, il' neko dodatno ožičenje, ili zamena ECU.

Čipovanje motora (promena mape), da, to uglavnom može sw...

...ali, ja lično imao Ford Focus 1.8tdci (kupio polovan, tek 3 godine star), koji je povremeno išao u safe mod.
Napiše na tabli engine failure, i mož' ga voziti max 40km/h.
Ugasiš motor, upališ, i sve radi normalno sledećih par nedelja.
Nezgodno kada se desi na autoputu.

Jedan od boljih majstora za Forda čačkao malo duže kroz menu nekih dijagnostika, i kaže, khm, ne znam šta je, ali moglo bi biti da je čipovan.
Spustio je fabrički fw u ECU (dakle fw baš za taj i taj auto po VIN broju, sa Ford servera), i egine failure se sledećih 8 godina dok je auto bio kod mene, nije pojavio.

...što opet ne znači da gomila drugih nije uradilo chip tuning bez ikakvih problema.
 
Nije isto chip tuning i promena fabričke mape koja vec postoji upisana. Pričam konkretno o 2.0 duratorq motorima, imaš gomilu tema na netu, ako te zanima. Sa stage 1 tuningom idu preko 200ks, ali to je neka druga priča.

Recimo, kod nekih vozila imaš izvučenu instalaciju za zadnju kameru, koja posle može jednostavno da se doda i aktivira softverski. Pretpostavljam da je proizvodjacima jeftinije da razvuku par žica prilikom sklapanja, nego da naknadno ugrađuju na zahtev kupca.
 
@NShappy
Pa upravo zbog toga sam i pitao. Po auto forumima puno tema gde su ljudi uključivali dodatne funkcije, lane assist i slične. Moj auto ima radar u masci napred jer ima adaptivni tempomat, kažu da svi takvi imaju i kameru u šoferci koja podržava lane assist.
E sad, pošto nikog lično ne znam da je to radio pitam ovde. Ipak ovo nije auto forum, tamo ipak nisam siguran da li je reklama ili su stvarni ljudi.
Upravo zbog toga treba da postoji ova tema da bi ljudi znali šta može a šta ne može. Kao što si naveo da može da isključi start-stop, pretpostavljam da tako može i da se namesti još hiljadu sitnica kao da žmigavac kad se prestrojavaš blinka 5 umesto 3 puta, trajanje coming home funkcije, automatsko zatvaranje prozora pri zaključavanju, tema na multimediji itd., odnosno funkcije koje ne zahtevaju dodatni hardver.

Što se chip tuninga tiče to je potpuno druga priča. Tu znam mnogo ljudi koji su to radili i svi su zadovoljni. Moj najbolji drug je radio na svakom autu koji je imao i nikad ni najmanji problem. Ali to je potpuno druga priča i to ne rade isti servisi
 
@NShappy
Pa upravo zbog toga sam i pitao. Po auto forumima puno tema gde su ljudi uključivali dodatne funkcije, lane assist i slične. Moj auto ima radar u masci napred jer ima adaptivni tempomat, kažu da svi takvi imaju i kameru u šoferci koja podržava lane assist.

Pa dobro, da li imaš ili nemaš kameru u šoferci?!?
Ako je imaš, to se jasno vidi kada pogledaš šoferku spolja, tu kod retrovizora.
Ako je ne vidiš, onda je i nema.

Za line assist ti treba i servona volana kojim može da komanduje računar, a ne samo pokreti volana.
To nije isti servo kao u vozilima koji nemaju line-assist.
 
Imam kameru, imam čak i dugme na volanu za line assist ali ne reaguje kad ga pritisnem:
 

Prilozi

  • 20250510_174058.jpg
    20250510_174058.jpg
    160 KB · Pregleda: 49
Zaista misliš da je proizvođač ugradio kameru u šoferku, a nije aktivirao line assist funkciju?!?
U serijskoj proizvodnji nije isplativo da za svakog kupca prave auto sa posebnom opremom ili manju grupu vozila sa odredjenim dodatcima.
Zato mnogi proizvodjaci stavljaju "standard" elektroniku koja je cesto pracena sa propratnim hw koji jednostavno nije aktiviran.
Moj auto ima dosta dodataka koje moze samo direktan servis da aktivira za ne malo para.
U slucaju "cackanja" moguce je aktivirati neke stvari ali je velika verovatnoca da ce auto biti brick-ovan.
Baci pogled po yt za proizvodnju auta i bice ti jasno zasto se ugradjuje oprema koja eventualno nece biti koriscena.
 
Recimo, kod nekih vozila imaš izvučenu instalaciju za zadnju kameru, koja posle može jednostavno da se doda i aktivira softverski. Pretpostavljam da je proizvodjacima jeftinije da razvuku par žica prilikom sklapanja, nego da naknadno ugrađuju na zahtev kupca.

Meni su greškom zaposlenog u Mercedesu poručili auto bez kamere za vožnju unazad iako je bila na spisku tražene opreme. Nisu mogli ni na koji način da je naknadno dodaju. Iako su poručili kataloške delove, morao sam aftermarket da instaliram..
 
Ne postoji univerzalni odgovor. Za sve sto ti neko kaze ovde, postoji izuzetak kod nekog drugog. Ako bi moglo par najuopstenijih stvari da se napise:
  • Da, proizvodjaci cesto ugradjuju hardver u automobile koji je softverski onemogucen. Zasto? Jer je tako jeftinije od pravljenja eksponencijalno veceg broja mogucih kombinacija opreme i varijacija delova.
  • "Visak" hardvera ima tendenciju da bude češći na početku životnog ciklusa jedne generacije automobila. Što je generacija dalje u životnom ciklusu, veća je verovatnoća da su u međuvremenu napravili varijacije hardvera za različite opcije
  • Univerzalni skeneri i univerzalne stvari za "otključavanje" su najčešće manje sposobni od specijalizovanih alata za određeni brend/generaciju. I svi su mnogo manje sposobni od serviserskih, pa i fabričkih alata koji su nelegalno dostupni u "narodnim" verzijama.
  • Naravno da je moguće softverskom izmenom i pokvariti neke stvari
  • Što je vozilo novije, veća je verovatnoća da je softverske izmene teže izvesti. Sve češće firmware-i ECU-ova postaju potpisani, potpisuju se i konfiguracioni fajlovi itd. Ljudi onda pronalaze načine da zamene root sertifikat, pa da sami mogu da vrše izmene u softveru itd...u suštini, slično kao sa telefonima i root-ovanjem. "Samo" što su u automobilu posledice značajno veće ako nešto pođe po zlu.
Najviše iskustva imam sa BMW, pa pišite ovde ako vas nešto konkretno zanima.
 
Ništa nije pravilo, sem da proizvođači štede, gde može.

Skupi delovi HW se sigurno neće ugrađivati bez funkcije, osim ako ideja nije da kasnije naplate aktivaciju (BMW je tu specijalista).
Jeftiniji hw delovi i intalacija, može da se desi, ali nije pravilo.

Onaj poremećaj u snabdevanju komponentama pre 2-3-4 godine jeste doveo do toga da se ugrađuje šta se ima, samo da nekako kompletiraju vozila. Ali i to je sada prošlo.

Ne bih se začudio da šoferka ima rupu i ležite za kameru, ali same kamere u toj rupi nema.
Ili da kamere ima, ali instalacija do nje ne postoji.
Ili da ima sve, a da računar uopšte nije HW opcija koja može da radi line assist.
Ili da sve ima što treba, samo je sw onemogućen.
I da je sve to drugačije od jedne do druge serije na traci.
I imajmo u vidu da za line-assist treba i mogućnost da računar pokreće volan (što sigurno nije samo sw).

Cela priča me podsetila, pre 10-ak godina, kupila firma Fiat Doblo, 4 kom. Stigli (tako poručeni), bez radija. Ali prva tri što su stigli u isto vreme su imali zvučnike. Kupili smo aftermarket radio, uboli standardni ISO konektor i radio radio odmah bez daljih njakanja. Četvrti Doblo je stigao par nedelja kasnije. Imao je ISO konektor iza table i svu instalaciju, ali nije imao zvučnike. :(

U Megana karavan sam ugradio fabričku kameru za vožnju unazad. Majstor što je ugrađivao kaže, tek kada rastavimo poklopac pozadi i deo plafona, znaćemo da li postoji instalacija za kameru. Bio sam baksuz i tog dela instalacije nije bilo. Ugradnja je umesto 1h trajala 5h. SW aktivacija, 3-4 minuta.

Po pričama ovih što rade u Aptivu u Novom Sadu, rade se setovi instalacija čak bez npr. suvozačkog airbag-a, za tržišta gde on nije obavezan. :eek:
 
Lane assist kod vozila koja nemaju servo sa opcijom samoupravljanja radi preko ESP odnosno kocnica, a cak i kod nekih gde ima kod aktivnog sprecavanja napustanja trake umesto da se skrece volanom ide se sa kocnicama jer je prirodnije i bezbednije...

Druga stvar, precenjujes vrednost te opreme koja se narucuje u ogromnim kolicinama i ide za vecinu klasa ista i zaboravljas da se te kamere koriste i za druge funkcije ( npr AEB ) od kojih su neke obavezne da se ugradjuju po zakonu ( izmedju ostalog i LKA od 2024. ali se to najavljivalo mnogo pre) i da najcesce za neke osnovne funkcije mora da se uzme ceo tech paket ili kako ga vec proizvodjac zove koji pored te funkcije koja je zaista neophodna uvaljuje kupcima jos gomilu gluposti...

Da se vratimo konkretno na temu, mi smo u firmi radili za Superb 3V 2021 i evo sta je sve uradjeno ( realno nije trebalo to sve ali kad smo vec vozili zbog nekih stvari uradili su sve), kostalo je 150 eura po autu, bio je neki popust jer smo im 10 automobila vozili ( kopiram iz maila):

  • Punjenje kazaljki pri kontaktu za analognu instrument tablu
  • Lap Timer za DIS u boji / Digital Cockpit
  • Količina goriva potrošena u litrima od punog rezervoara
  • Izmena za Digital Cockpit u Sportline / VRS izgled
  • Izmena izgleda skale za Digital Cockpit
  • 10 boja za instrument tablu i navigacioni sistem
  • Video u vožnji (VIM) za Columbus sa DVD (do 06 / 2020)
  • Video u vožnji (VIM) za Amundsen sa USB - C
  • Video u vožnji (VIM) za Columbus sa USB - C
  • Off-Road ekran sa uglovima točkova, nadmorskom visinom i kompasom (do 06 / 2020)
  • Izmena slike na L & K ili VRS model pri startovanju Skoda sistema (do 06 / 2020)
  • Profil vožnje na DIS ukoliko ima promenu režima vožnje
  • Prikaz jačine ventiliranja klime u AUTO odabiru
FUNKCIONALNOST
  • Izmena reagovanja Hill Hold asistencije
  • Personalizacija podešavanja po vozaču
  • Akustična konfirmacija za otključavanje i zaključavanje za fabrički DWA Alarm
  • Otvaranje kompletne panorame putem ključa
  • Vizuelni prikaz parking senzora do 20 km/h
  • Hazzard lights pri naglom kočenju
  • Vizuelna konfirmacija putem žmigavaca da su prozori zatvoreni
  • Izmena rada žmigavca u komfornom blinkanju
  • Mogućnost zaključavanja vozila dok radi
  • Direktni odziv na pedali gasa za DSG menjače
  • Modifikacija trakcije na ESP Sport i ESP OFF u sistemu

SVETLOSNE FUNKCIJE
  • Dnevna svetla DRL u Discovery meniju
  • Zadnja svetla DRL za dnevna svetla
  • Cornering lights, skretanje maglenki

ASISTENCIJE
  • Active Lane Assist, održavanje vozila u traci
  • High Beam Assist, automatska duga svetla
  • Traffic Sign Assist, čitanje saobraćajnih znakova (do 06 / 2020)
  • Adaptive Lane Guidance, aktivno održavanje vozila u sredinu trake
  • Emergency Assist, kompletno zaustavljanje vozila putem asistencija
  • Memorija za High Beam Assist
  • Odabir jačine intenziteta Active Lane Assist sistema
SERVISNE FUNKCIJE
  • Aktivacija servisnog menija za Skoda Multimedia sistem
DEAKTIVACIJA
  • Deaktivacija upozorenja za pojas
  • Deaktivacija upozorenja kada su vrata otvorena

Ja sam na G05 BMW X5 radio isto kod njih i za 200 eura su odradili ovo

  • Alpina digitalna tabla u plavoj boji
  • M Sport digitalna tabla u crnoj boji
  • Video u vožnji (VIM) za Navigation Professional sa DVD + USB
  • Izmena slike na M animaciju pri startovanju Idrive sistema
  • Temperatura guma uz pritisak ukoliko postoji senzor
FUNKCIONALNOST
  • Memorija za klima uređaj pri startovanju vozila
  • Startovanje vozila u određenom režimu vožnje
  • Spuštanje desnog retrovizora za rikverc (za el. sklopive retrovizore)
  • Akustična konfirmacija za otključavanje i zaključavanje za fabrički DWA Alarm
  • Izmena rada žmigavca u komfornom blinkanju
  • Zatvaranje električnog gepeka putem ključa na kratki dodir dugmeta
  • Zatvaranje električnog gepeka unutar kabine na kratki dodir dugmeta
  • Izmena osetljivosti senzora za kišu
SVETLOSNE FUNKCIJE
  • Dnevna svetla DRL u Idrive meniju
DEAKTIVACIJA
  • Deaktivacija upozorenja za pojas
  • Memorija za Start - Stop sistem
  • Deaktivacija upozorenja na navigacionom ekranu
 
@mlax37 Mozda ti je najlakse da uzmes OBDeleven.
 
I imajmo u vidu da za line-assist treba i mogućnost da računar pokreće volan (što sigurno nije samo sw).
Ništa nije pravilo, sem da proizvođači štede, gde može.
Evo bas dokaza koliko sve zavisi od individualnog slucaja, konkretnog modela.

Lane Assist kod BMW-a F serije je uglavnom realizovan samo kao vibracija u volanu. Znaci, volan se zatrese kad se predje linija, ali se ne vraca aktivno u traku. Da, tacno da pored kamere treba dodatni hardver u vidu vibro-motorcica u volanu i kontrolera za njega, ali ne treba mogucnost da pokrece volan...

A u nekim verzijama, isto F serije BMW-a, druge opcije kao sto su Park Assist (PMA) i Traffic Jam Assist zapravo mogu da pomeraju volan samostalno i za to im NE treba dodatni hardver posto te platforme imaju elektro servo volana svakako. (electronic power steering umesto hidraulicnog). Pa cak i na tim vozilima je konkretno Lane Assist i dalje samo vibracija volana posebnim malim motoricem, a ne koriscenjem onoga od servo-a volana...

Skupi delovi HW se sigurno neće ugrađivati bez funkcije
Itekako hoce, tj ima slucajeva kada hoce. Jedan od skupljih delova u mom automobilu - centralni infotainment sistem - je dosao sa WiFi portom odpozadi iako automobil fabricki nema nijednu opciju koja bi zahtevala wifi (carplay, wifi hotspot, telematic...) iako postoji varijanta tog sistema bez WiFi porta. Taj potpuno beskoristan wifi modul u mojoj konfiguraciji ipak nije bio dovoljan da bi se softverski aktivirala Carplay opcija - potrebna je jos i wifi antenica koju nisam imao (2 dolara na aliexpress), a koja se ugradjuje u modele koji imaju opciju Carplay preparation (koju nemam zvanicno) i koja omogucava da se zvanicnim kanalima naknadno aktivira Carplay (po velikoj ceni, vise stotina evra). Ja sam ga softverski aktivirao nezvanicnim metodama i dodao antenicu.

Ne zakljucujte nista generalizacijom...
 
OBD uredjaj za vagen grupaciju i bmw. Zakacis ga i povezes sa aplikacijom na telefonu. Slikovit je interfejs za svaku kategoriju i imas on/off za svaku opciju.
Deluje mi jednostavno za opcije koje pominjes.
Iskreno ga nisam koristio ali sam jos davno hteo da ga uzmem. Taman me je ova tema podsetila da ga sada porucim.
Imas na kp ili preko madjara, mozda negde i kod nas. Osnovni model je oko 75€.

Kod mene je na audiu radjeno otkljucavanje korisnih stvari i gasenje raznih gluposti ali ga je tada vozio moj burazer pa nemam tacan spisak. Znam da je ugasen start/stop, podesavano nesto oko unutrasnjeg osvetljenja i mislim da je podeseno da kad se 3 puta klikne dugme za otkljucavanje na kljucu otvore svi prozori i panorama sto je dobra stvar ako nekad auto nije u garazi pa se vrlo brzo ceo izluftira.
Sto stariji auto to je lakse igranje.
 
Na mom Renault Scenic III (2016) su uklonjeni TPMS senzori iz guma od strane prethodnog vlasnika, pa se razmišljam da samo ugasim tu funkcionalnost umesto da platim 300e za set. Čuo sam da je to moguće sa DDT4ALL i nekim generičkim OBD2 modulom. Ima li neko iskustvo sa tim?
 
Kupi senzore na aliexpresu za 25$, ubaci kod vulkanizera, uz malo srece ce sami da se povezu, ako ne, svaki majstor bi trebalo da moze da ih ukodira. Barem su meni tako rekli. Btw, pre nego sto sam to saznao, platio sam oko 80e za jedan senzor. Izgluglaj za tvoj auto, na fordu postoji procedura za uparivanje, tako da mozes i to da probas
 
Nažalost, kod Renault se ne uparuju automatski, nego mora serviser. I ja sam razmišljao kao ti, jer na Aliju mogu da se kupe senzori za siću, ali ja nemam tačnu oznaku senzora koji ide u ovo vozilo (kupio sam ga tako). Plus nemam alat za uparivanje. U ovlašćenom servisu mi traže 45e po senzoru, plus uparivanje oko 35e, plus demontaža i montaža guma. Zato se i razmišljam da na kraju samo ugasim tu opciju i ne mislim više o tome.
 
... kad se 3 puta klikne dugme za otkljucavanje na kljucu otvore svi prozori i panorama sto je dobra stvar ako nekad auto nije u garazi pa se vrlo brzo ceo izluftira.
Na nekim automobilima ovo je standardni feature. Čak ne treba ni dvo/troklik - dovoljno je samo da se duže drži dugme za otključavanje/zaključavanje. Dugo držanje dugmeta za zaključavanje zatvara sve prozore, panoramu i navlači unutrašnju zavesu panorame. Dugo držanje dugmeta za otključavanje otvara sve prozore i panoramu, jedino gepek ne otvara.
Pozdrav
 
Nažalost, kod Renault se ne uparuju automatski, nego mora serviser. I ja sam razmišljao kao ti, jer na Aliju mogu da se kupe senzori za siću, ali ja nemam tačnu oznaku senzora koji ide u ovo vozilo (kupio sam ga tako). Plus nemam alat za uparivanje. U ovlašćenom servisu mi traže 45e po senzoru, plus uparivanje oko 35e, plus demontaža i montaža guma. Zato se i razmišljam da na kraju samo ugasim tu opciju i ne mislim više o tome.

Ako dolazis u Bg, mogu da ti dam kontakt servisa gde sam ja radio, cene su:
4200 po senzoru
1500 montaza po tocku
3000 kodiranje (pretpostavljam za sva 4, ja sam radio samo jedan)

izadje oko 210e sve, nije jeftino, ali opet manje od 300

Ili za 100e kupis rezervni tocak i dizalicu i iskljucis tmps :)
 
Eh da, i kod mene kreću da za'ebavaju TPMS snezori. Npr kada je hladno, gubi komunikaciju (što kažu da odoše baterije u peršun),
Ja b' to da sredim, da radi kako treba.

Može li još malo detalja oko nezvaničnih rešenja?
 
Meni je moj majstor rekao da uzmem senzore sa aliexpressa, odem do vulkanizera da montira, i da ce on da ih upari, nije pominjao cenu, ali posto odrzavam kola kod njega redovno, sumnjam da bi bilo skupo. Vulkanizer u selu je opet jeftiniji nego u bg, kapiram da bi celo zadovoljstvo kostalo manje nego jedan senzor u Bg.

To je sve sto znam o tome, ne znam sta vozis, za Forda sam nasao proceduru za relearning, mozda moze i da se izbegne majstor. Trazi po YT tutorijale za svoj auto.

Jedino sto sam shvatio da je mana senzora sa aliexpressa, baterija traje krace, 2-3god, dok bi kod boljih senzora trebalo da traje 5-10 god. :/
 
Ako dolazis u Bg, mogu da ti dam kontakt servisa gde sam ja radio, cene su:
4200 po senzoru
1500 montaza po tocku
3000 kodiranje (pretpostavljam za sva 4, ja sam radio samo jedan)

izadje oko 210e sve, nije jeftino, ali opet manje od 300

Ili za 100e kupis rezervni tocak i dizalicu i iskljucis tmps :)
Ne isplati mi se da dolazim do Bg za to. Ovo su okvirne cene u ovlašćenom servisu za Renault.

Rezervni točak i dizalicu već imam. Tako da mi ostaje samo da ugasim. :D Zato i pitah:

Čuo sam da je to moguće sa DDT4ALL i nekim generičkim OBD2 modulom. Ima li neko iskustvo sa tim?
 
@rafiki
Hvala ti i izvinjavam se na dezinformaciji. Verovatno je nesto drugo otkljucano na kljucu sto nije bilo fabricki.
 
Nazad
Vrh Dno