Šta je novo?

Ko odredjuje brend u SCG

rampl

Čuven
Učlanjen(a)
13.11.2004
Poruke
111
Poena
620
Dobio sam temu za seminarski: Brend u racunarskoj tehnologiji, kako se definise Brend na nasem trzistu, ko definise brend kod nas.

Nikako ne mogu da pronadjem odgovor na pitanje ko definise Brend u SCG, sve sto sam uspeo da izvucem od profesora: Brend odredjuje VOJSKA SCG (a ti se dalje snadji). Takav podatak nisam uspeo da nadjem nigde. Pa ako neko ima neku ideju ili podatak molim da ga podeli samnom
 
pa valjda je pojam brend-a vezan za trziste a ne za vojsku.
A ako ti profa to kaze sledi da mozesh da mu napishesh sta hocesh i da ce to progutati.
hehe... evo ti par hint-ova:

benchmark.co.yu
benchmark.co.yu/forum
pa onda slede i firmice tipa Imtel, Pakom, PCCentar itd...

A kako se stvaraju:
Dodje hrpa hardvera kod nas, praceno paralelnim prichama na bench-u JOOOJ sto je DOOOBRO!!! Nikad boolje... i sl...
 
dodje hrpa hardvera kod nas... i onda se da onih par ispravnih primeraka novinarima na testiranje i plati se po oglasa 1-2 strane u jacim novinama...
i eto...
 
Ne postoje institucije koje registruju brend ni kod nas ni u svetu. Postoje insitucije koje mogu da registruju zastitni znak i ime firme ali to jos uvek nije brend. Brend je vise stvar marketinga, PRa, kvaliteta, dugotrajnosti i prestiza firme a ne nesto sto se kupi za taksu od 1000 dinara.
Kakva vojska? Taj profesor se ili jako dobro zeza ili je vec davno izlapio...
 
Malo nisi imao srece ali mislim da je sajam Brendova ( da dobro sam napisao ) koji je po prvi put odrzan, prosao pre neki dan (trajao je samo 3 dana ). Mogao bi da se raspitas malo o tome. Inace profa se salio... :p
 
Brand stvaraju ljudi tj. trziste. Jak brand je ono po cemu se neki proizvod izdvaja i prepoznaje.

Ne postoji pravilnik, uputstvo ili nista tome slicno na temu "kako napraviti brand".



Pozdrav!
 
Sasa je napisao(la):
...
Ne postoji pravilnik, uputstvo ili nista tome slicno na temu "kako napraviti brand".
...

Pravilnik ne postoji, ali uputstava "kako napraviti brand" ima dosta (ja sam svojevremeno video par).
Problem je sto su ih pisali "strucnjaci za marketing", tako da ima mnogo sr... u njima (koje oni prodaju za velike pare) :S:
 
Da, u pravu si, lose sam se izrazio.

Mislio sam na neku striktnu proceduru, tako nesto postoji.

A konsultacije ce ti ponuditi svaki marketing strucnjak ili "strucnjak", za velike pare naravno, kao sto i ti kazes :)
 
Sasa je napisao(la):
Brand stvaraju ljudi tj. trziste. Jak brand je ono po cemu se neki proizvod izdvaja i prepoznaje.

Ne postoji pravilnik, uputstvo ili nista tome slicno na temu "kako napraviti brand".

Pozdrav!

Mislim da si pogresio kod ovoga. Svakako da ljudi doprinose unapredjenju brenda kupujuci proizvode isl. ali nikako ne stvaraju brend. Nebitno je da li se oslanjas na staru teoriju menadznemta sa 4 faze - ( planiranje, odlucivanje, sprovodjenje, kontrola ) ili na neku novijeg ( da ne kazem modernijeg i ne toliko ustogljenog ) pristupa sve su identicne po pitanju brenda - stvara ga inovator u datoj oblasti. On svakako mora biti podrzan investitorima i imati citavu ekipu ljudi ciji su poslovi vezani za upravljanje i marketing i svasta nesto da ne duzim ali inovator je kjucna osoba a inovacija kljucna rec u kreaciji brenda.

Inace interesantno je neko istrazivanje od pre par godina koje kaze da je investiranje u razvoj mikroprocesora najrizicnije moguce a to zbog cinjenice da iako se ulaze od 3-5 mlrd usd u razvoj nove generacije doticnih ( pc-s mobiles, pda-s etc. ) njihov zivotni ciklus je veoma kratak i brzo bivaju zamenjeni novima...
 
Poslednja izmena:
Ja mislim da nisam.
Trziste "prepoznaje" brand, menadzeri samo mogu to da probaju da "nameste" tako :)

Pozdrav!
 
Sasa je napisao(la):
Ja mislim da nisam.
Trziste "prepoznaje" brand, menadzeri samo mogu to da probaju da "nameste" tako :)

Pozdrav!

Uh. :) Jesi zato sto bez toga da menadzeri probaju nema ni brenda. Stoga je brend konsekvenca pokusaja inovatora da penetriraju trziste. Reakcija trzista promovise brend u jak ili slab ali sam termin po sebi nije nista spektakularno. I Zastava je domaci brend pa mi reci jel dobar?
 
Ok, ja prevashodno mislim na jak, prepoznatljiv brand, brand name.

Ako ti mislis na svaki, ok, ali onda je sve brand i svako ga moze imati.
Cak i vuna-menadzer :)
 
Pa principijelno brend je nesto prepoznatljivo i ljudi ga shvataju kao nesto mnooogo dobro sto i ne mora da bude ( primer kaze sve ... ;) ) . Kupci tj. trziste imaju svoj udeo u celoj prici i svakako da nesto postaje poznato tako sto ga kupci kupuju ali da se vratimo na inovaciju - vidi npr sta se desava u starim granama gde nema nekih jakih inovacija. Tipican primer ti je industrija piva gde je najjaca inovacija plasticna flasa i pre toga twist of zatvarac. Blah, jake mi inovacije, pivo je pivo i nema tu sta da se filozofira. U takvoj situaciji i nase i svetsko trziste su preplavljeni reklamom za doticno a cak 50 - 60% sredstava se ulaze u kampanje ( 7mil eur je namenjeno za reklamiranje MB piva, zvanican podatak ) koje promovisu brend. Koliko takvih ima kod nas? Nebrojeno.

Ajmo sada da okrenemo pricu - najveci udeo na domacem trzistu ima Apatinska pivara, sledi Mb. Vise mi je ovaj drugi podatak cist dokaz kako se stvara brend - MB pivara postoji tek nesto malo a jak je brend ovde. Dobro istina da je u drugim "mladjim" granama drugacije ali ne suprotno.

I pored cele price nemam ideju ko stvara IT brend ovde. Mozda Vesa Comtrade Jevrosimovic? :d
 
daddy je napisao(la):
Malo nisi imao srece ali mislim da je sajam Brendova ( da dobro sam napisao ) koji je po prvi put odrzan, prosao pre neki dan (trajao je samo 3 dana ). Mogao bi da se raspitas malo o tome. Inace profa se salio... :p


Nazalost nije se salio. Isto nam je napomenuo na predavanju, ali samo napomenuo. Sto je isto uradio pri mom pokusaju da izvucem neku dodatnu informaciju, posle neuspelog traganja za istim. Inace, sta mislite gde profesosor radi - pri vojsci SCG.
 
rampl je napisao(la):
Nazalost nije se salio. Isto nam je napomenuo na predavanju, ali samo napomenuo. Sto je isto uradio pri mom pokusaju da izvucem neku dodatnu informaciju, posle neuspelog traganja za istim. Inace, sta mislite gde profesosor radi - pri vojsci SCG.

Hej, iako mi je struka u pitanju ne bih znao da ti kazem sta je mislio. Vojska SCG ? Zvuci malo nebulozno jelda ? Inace mozda bi mogao malo konkretnije da mi saopstis kakav predmet je u pitanju ? Nisi probao da izvuces neku literaturu od njega ?

Kada sam ja radio seminarske imao sam potpunu saradnju sa profesorima u smislu konsultovanja, referenci isl. a sto je uostalom i ocekivano. Ovako mozes samo da vrtis glavom u neverici... smisao samog rada ti mora biti jasan da bi postojala mogucnost da ga uradis u skladu sa ocekivanjima...

Poz
 
Tacan naziv predmeta: Bezbednost (bezbednost informacionoh sistema i elektronskog poslovanja ).

Svu literaturu koju sam dobio je www.google.com - pa se ti snalazi kako znas i umes, za neverovati ali je tako. Na moje pokusaje da izvucem neku dodatnu informaciju dobijam isti odgovor i okretanje ledja, ili ti momentalni prekid diskusije po tom pitanju.

Inace sva literatura iz doticnog predmeta se sastoji od skripti tj. sazetog sadrzaja knjige koju je profa skoro objavio " Da li ste sigurni da ste bezbedni ".

Pozdrav
 
Prosto za neverovati. Ko da si na vojnoj akademiji ... :mad:

Izgleda da cim krene prica bezbednost isl. i profe se pogube. Inace mali off topic ali jel si primeti mozda kako svi ministri policije deluju blentavo, da ne kazem pravo pan*urski dok su na polozaju? Mora da je prelazno.. Eto sad i profesori ...

Voleo bih da ti pomognem ali ovo su moji zakljucci - Vojska SCG us duzno postovanje ne moze da nahrani vojnike na redovnom odsluzenju vojnog roka, danas daje predlog za skracivanje roka sa 9 na 8 meseci uz najavu slicne tendencije u buducnosti. Zale se na nedostatak sredstava i nemogucnost da odrze ionako nizak standard vojnika. O borbenoj gotovosti i slicnim temama nema ni smisla govoriti. Kakav brend oni mogu da definisu? Uz sve pokusaje nikako ne mogu da povezem vojsku sa celom pricom a i da u teoriji postoji ta mogucnost, ne verujem da je nasa vojska u praksi sposobna da nesto slicno sprovede. Inace nista vise ne mogu da doprinesem al sam se bar potrudio.

Btw - mislim da govorim u ime mnogih - puno srece sa seminarskim i molim te da cim nesto saznas blize ( a nadam se da hoces ) otkrijes i nama tajnu tvoje sem. teme ... Ok ?
 
Izvini, koji je predmet u pitanju?
Lepo su ti gore ljudi sve napisali, a ko DEFINISE brend... Pa ne postoji ustanova koja ce dati sertifikat u kome pise - OVO JE BREND. Pogotovo to nije Vojska (koja bi ovde kod nas VOLELA da daje, ili vise NE daje dozvole za sve i svasta). Ajde malo detaljnije napisi sta studiras i sta je tema seminarskog, ovako ces da zbrkas i sebe i nas.
A profa ti je ili nevidjeni cinik ili se preziva Chvorovic.
 
Univerzitet Singidunum, Fakultet za poslovnu informatiku - specijalisticke studije - Bezbednost informacionih sistema i elektronskog poslovanja.

Tema seminarskog je: Brend u racunarstvu, pojam, kako se definise i ko definise brend na nasem trzistu. - Kao sto sam i napisao u prvom postu.

Ne, ne preziva se Chvorovic.
 
Ajde onda ovako: shta je brend? Ako pod njim podrazumevash robnu marku za to je (registraciju), mislim, nadlezna neka od vladinih agencija. Ako podrazumevash brend u shirokom smislu rechi, u kome se najchece i upotrebljava (prepoznatljiv proizvod/usluga prepoznatljivog proizvodjacha, mrzi me da izvodim definiciju dalje) jedini sudija i "kreator" brenda je trzishte. U tome mu proizvodjach/davalac usluge, marketing menadzeri i ostala "ekipa" samo "pomazu".
Dalje - shta su brend racunari? Com Trade je, na primer, krenuo sa tim: prepoznatljivo kuchiste, etiketa, probrani parcici HW-a spakovani zajedno, provereni u radu i krsteni nekim nazivom. I tu je CT, kobajagi PROIZVODJAC a ne samo SKLAPAC racunara.
E kad je bezbednost u pitanju, pretpostavljam da je rech o SW - to je teren zastite autorskih prava, verovatno i nekih sertifikata; no to shto se od nadleznih institucija dobija (ne znam ko je nadlezan) jesu AUTORSKA PRAVA, nekakve HOMOLOGIZACIJE, ATESTI i slicno, ali to sigurno nije BREND.
I zakljucak: po mom skromnom uverenju, a to su i drugi naveli, samo je trziste ono sto moze valorizovati robu ili uslugu i dati ti za pravo da nesto nazoves brendom.
 
Poslednja izmena:
Prosto je neverovatno da ovakvi profesori još uvek predaju. Daju ti temu i snađi se, pri tome te očigledno zezaju ili brkaju pojam brenda. Pa smisao studiranja je da te neko uvede u tematiku da ti i pomogne a da ti samo to produbiš i proširiš i da u realnom svetu to možeš da primeniš, iskoristiš i naplatiš :) da od toga živiš.
To je kao kada bi te neko učio da plivaš pa napočetku umesto da te ohrabruje i pomaže i da ti gumu ili pojas za spasavanje on ti napuni džepove kamenjem ili olovom pa ti sad plivaj. Ne da nećeš naučiti nego nećeš ostati živ. Probaj da iskuliraš profu pa da na finjaka izvučeš koju korisnu informaciju za sebe. Da nam je drugačiji sistem ovakvi ljudi nikada ne bi predavali a mi bi svoje korisno vreme trošili na nesto pametnije umesto što pokušavamo da pomognemo nečem čemu pomoći nema.
 
profesor je ocigledno malo lud.
 
ja mislim da provesor pise neku novu knjigu pa mu treba vise informacija, ali nezna sta konkretno, pa je dao studentima da pisu nesto sto ce mozda biti korisno.
 
A da ne treba mozda da pisete o Brandy-ju ???? :banana: :bottle: :banana:
Posto mozda ima vise veze sa VJSCG nego Brand...

a da se i ja upustim malo u raspravu.... potrosaci, NIKAKO ne stvaraju brand... oni ga mogu prihvatiti ili neprihvatiti, a brand je nesto sto im marketing ili PR potura pod nos tj. grupa proizvoda koja se proizvodi pod istim nazivom, nekim istim znakom ili istim smernicama....

Da li to prolazi kod kupaca ili ne to je totalno druga stvar, brand jeste da se stvara na osnovu istrazivanja trzista ali ga ne stvara trziste.... Takodje mogu da se uvuku u stvaranje brenda i sire narodne mase, kao npr. javnim konkursima i sl. ali opet je ideja i izvodjac u stvari proizvodjac a masa samo alatka u izradi...

I ono sto je neko naveo Pakom, PCCentar i sl.... to su nazivi firmi, nikako Brand. Brand su njihovi proizvodi, kao sto su Centra racunari kod Pccentra, ili npr. Soni VAIO laptopovi, Sony je firma a VAIO je brand...

Ili primer 2. Matsushita Elektronics je sama FIRMA, njegovi brendovi su Panasonic, Technics itd...

pozdrav
Turbo
:wave:
 
Turbo je napisao(la):
A da ne treba mozda da pisete o Brandy-ju ???? :banana: :bottle: :banana:
Posto mozda ima vise veze sa VJSCG nego Brand...

a da se i ja upustim malo u raspravu.... potrosaci, NIKAKO ne stvaraju brand... oni ga mogu prihvatiti ili neprihvatiti, a brand je nesto sto im marketing ili PR potura pod nos tj. grupa proizvoda koja se proizvodi pod istim nazivom, nekim istim znakom ili istim smernicama....

Da li to prolazi kod kupaca ili ne to je totalno druga stvar, brand jeste da se stvara na osnovu istrazivanja trzista ali ga ne stvara trziste.... Takodje mogu da se uvuku u stvaranje brenda i sire narodne mase, kao npr. javnim konkursima i sl. ali opet je ideja i izvodjac u stvari proizvodjac a masa samo alatka u izradi...

I ono sto je neko naveo Pakom, PCCentar i sl.... to su nazivi firmi, nikako Brand. Brand su njihovi proizvodi, kao sto su Centra racunari kod Pccentra, ili npr. Soni VAIO laptopovi, Sony je firma a VAIO je brand...

Ili primer 2. Matsushita Elektronics je sama FIRMA, njegovi brendovi su Panasonic, Technics itd...

pozdrav
Turbo
:wave:
Recimo da, ako teramo mak na konac, potrosaci zaista ne stvaraju brend.
Ali sto se ovoga dalje tice - izvini, ali i Sony je brend. I to kakav! Kad ga pomenes i VAIO je mnogo lakse prodati.
Racunarske firme kod nas sam ja pomenuo, i to CT (Com Trade) a naznacio sam da ne znam kako im se bese brend racunari zovu. E koliko ja ne znam (i vecina ostalih; verujem) - toliko im i brend vredi. Ergo, toliko i o ucescu trzista u prihvatanju, pa samim tim i stvaranju brenda.
 
ko je lupio i ostao ziv kad je rekao da sony nije brend?! sony je brend a vaio je sub-brend...
ko ne zna neka ne komentarise
 
Broz je napisao(la):
ko je lupio i ostao ziv kad je rekao da sony nije brend?! sony je brend a vaio je sub-brend...
ko ne zna neka ne komentarise
Ne budi grub, ovde su svi pametnice i leptirici u odnosu na onog tovara od profesora iz glavne price!
 
nisam grub i izvinjavam se ako je neko to tako doziveo ali reci da sony nije brend :S:

ime kompanije je: Sony Corporation
brend je: Sony
 
Nazad
Vrh Dno