Šta je novo?

"Kliktanje" novog 2.5" hard diska

vigi

Poštovan
Učlanjen(a)
22.07.2014
Poruke
5
Poena
52
Pozdrav svima,
Nabavio sam novi HDD i pri prvom prenosu podataka čuje se oštro "kliktanje" s vremena na vreme, osim uobičajenog zvuka diska.

Nisam imao iskustva do sada da mi disk "crkne" pa ne znam kako zvuči "klick of death", ali gde god da sam na web-u pogledao,
kliktanje hard diska se dovodi u vezu sa kratkim "vekom" diska ili neposredni kvarom.

Pošto je u pitanje Seagate barracuda 2TB 2.5, uradio sam test sa "SeaTools" i testovi kažu da je disk ok.

Kontaktirao sam prodavnicu, pa su mi preporučili da donesem disk i da ga pošalju na testiranje u servis.
Ne znam da li da tako uradim ili da tražim zamenu / povraćaj novca jer još uvek na to imam pravo.

Da li je neko imao slična iskustva?
 
Da sam na tvom mestu, tražio bih povracaj i uzeo neki drugi disk, recimo WD. Mozda mu se blizi kraj, a mozda je malo bucniji u tom kućistu. I ja imam Sigejta koji klikne kada se ukljuci i posle se cuje ko mala turbina, ali u radu nema kliktanja. U kakvom je stanju ne znam, ali bih ga definitivno vratio, kada već imas tu mogucnost.
 
To za kliktanje hard diskova s`vremena na vreme je važilo nekada davno, danas ne baš toliko. 2.5 HDD-ovi imaju tendenciju da glavu privremeno smeste u neutralan položaj kada disk ništa ne radi duže vreme. To je valjda security feature u slučaju da ti laptop padne na beton. 2.5 diskovi su namenjeni uglavnom laptopovima zato se ovakve tehnologije implementiraju u njih. Neki diskovi se gase posle određenog vremena i to u potpunosti ignorišući power management plan koji ti setuješ u OS-u.

Ja imam neku Toshibu od 1TB isto 2.5 koja posle 5 minuta klikne. I ako disku ne pristupam još 5 minuta nakon toga, disk se gasi. Sledeće pristupanje disku normalno startuje disk uz klasično inicijalizaciono krckanje. Ali ako se disk ne ugasi nakon što glava klikne, i pokušam da pristupim disku, opet se čuje klik, i inicijalizacija bez obzira što ploče i dalje vrte. I tek kada ceo taj proces koji nekada traje i do 2 sec prođe, onda mogu da pristupim podacima. Disk je isto nov, i svi dijagnostički alati prikazuju da je disk ispravan, i naravno sve mi radi bez greške.

Sa druge strane, ako se kod tebe kliktanje javlja dok upisuje i čita podatke, to onda zaista može biti indikator da disk otkazuje. Original dijagnostički alati su 95% pouzdani, jer sam imao situacije gde PowerMax prijavljuje disk kao potpuno ispravan, da bi sutradan mehanika totalno otkazala.
 
Ja imam neku Toshibu od 1TB isto 2.5 koja posle 5 minuta klikne. I ako disku ne pristupam još 5 minuta nakon toga, disk se gasi.
Našao sam na web-u da je to uobičajeno za neke novije diskove.
Uvek imam određeni otklon u odnosu na prethodno iskustvo jer neke novije serije hardvera mogu da se ponašaju drugačije od prethodnih, ali ovo kliktanje se razlikuje od običnog zvuka HD i traje sve vreme dok se fajlovi prebacuju na disk. Paralelno sa tim "klikovima" se čuje i običan zvuka diska.
Nisam baš puno diskova propustio kroz ruke (možda 30tak za ceo "staž") i ovakav zvuk nisam čuo do sada. Na internetu nigde ne pominju da je ovo "normalno" za ovaj tip diska.
Da ne pominjem da imam par godina staru Barracud-u od 1TB isto 2.5" koja radi bez problema i bez ijednog ovakvog klika.
 
I kada sam već otvorio temu, da podelim iskustvo: kliktanje se čuje i kada disk nije u kućištu i kada je u rack-u i na drugom računaru.
Kada radi Erase opciju Partition Wizzard-u i upisuje nule u sektore, ne čuje se kliktanje.
 
U tom slučaju, backup podataka i reklamacija, i pazari neki WD sa minimum 3 godine garancije.
 
Hmm... povraćaj novca "bez obrazloženja" je moguć u slučaju "kupovine na daljinu" tj. preko interneta i to u roku od 14 dana od dostave. Pošto sam disk uzeo u prodavnici ovo za dati slučaj ne važi. Nisam znao ove pojedinosti ali evo ukratko prava kupaca:

"Robu kupljenu „izvan poslovnice” (onlajn ili putem telefona) imate pravo da se predomislite u roku od 14 dana i vratite je prodavcu bez navođenja razloga. Rok počinje da teče od trenutka kada ste robu dobili, a ne kada ste je naručili."

"Kada je reč o kupovini u klasičnim prodavnicama, prava kupaca se značajno razlikuju."

"Prema domaćim propisima, samo u slučaju nesaobraznosti robe kupac ima mogućnost da je reklamira. Prvo što treba da uradite je da uložite reklamaciju prodavcu uz dostavu računa – objašnjavaju u ministarstvu. Kao drugo, navode da obavezno uzmete potvrdu o reklamaciji jer, po Zakonu o zaštiti potrošača, prodavac je dužan da vodi knjigu reklamacija i da vam izda potvrdu da ste reklamirali robu. Napominju da je prodavac dužan da se o vašem zahtevu izjasni u roku od osam dana, a ako nije tako, građani mogu da se obrate tržišnoj inspekciji. Prodavac je dužan da prihvaćenu reklamaciju reši u roku od 15 dana. U prvih šest meseci imate pravo da vam prodavac zameni ili popravi robu ili vrati novac u iznosu koji ste platili. Popravka robe je moguća samo uz vašu izričitu saglasnost."

Predao sam disk na reklamaciju pa ću uskoro dobiti odgovor.
 
Ako je ikako moguce HDD se ne salje kurirskim sluzbama...
Znaci pravilno si postupio pri kupovini ALI cesto prodavci robu dobijaju od veleprodaje putem kurira, pa se ne treba cuditi sto hoce da otkaze hdd.
Znam kako su mene "gledali" pre mnogo godina kad sam prijavio doa hdd od 8TB kojima je cena tada bila u mnogo stotina evra.
Dosli su iz prodavnice po njega, zagledali, odneli i sutri dan opet licno doneli drugi (koji je bio ispravan i evo ga jos uvek radi).
Pozdrav za A*** ! :)
 
Ovo je samo teorija. Ali negde sam citao da u eksterne kadice koje nemaju opciju za menjanje diskova, stavljaju hddove losijeg kvaliteta. E sad dali je to tacno ili ne znam.
 
Disk ne sme da klikce,imao sam taj disk na kratko ,nista ne klikce,ne primaj nazad disk koji klikce.....
 
Zašto za početak ne bi HD Sentinelom pregledao disk.
Ako on pomaže da je sve u redu, onda je možda takav model diska i nema razloga za paniku.
 
Nazad
Vrh Dno