Šta je novo?

Kako izbeci neprijatnosti pri reklamaciji hardvera

opusten

Čuven
Učlanjen(a)
15.08.2004
Poruke
254
Poena
620
Sigurno ste bar jednom ili culi, ili sami bili u situaciji da ne mozete da zamenite parce
hardvera, zbog nepriznavanja garancije. Hocu da dodjem(o) do jednog univerzalnog resenja
kako to izbeci.
Iznecu svoje misljenje i zasto tako mislim. Voleo bih da cujem vase komentare i argumente.


Pravila:

Pravilo 1: Kada kupite hardver, proverite na licu mesta ima li vidnih fizickih ostecenja. To se odnosi i
na konfiguraciju, i na komponente, i na upakovanu robu ( ! pa cak i ako je nosite na poklon ! ).

Pravilo 2: Ispravnost robe proverite sto pre (sto pre to bolje) ! Neki prodavci hardvera dozvoljavaju da im robu
vratite odmah, ako im prijavite kvar u roku od 7 dana od dana kupovine - cak i ako to ne pise
u garantnom listu firme gde ste robu kupili, pa cak i ako vam to ne kazu pri kupovini robe! Probajte!

Pravilo 3: Ukoliko se neki kvar pojavi, reklamirajte robu, naravno. Imajte u vidu da NIKO ne daje
garanciju na vidno fizicki ostecenu robu (bez obzira kako i u kom trenutku je nastalo ostecenje, niti koja
je vrsta ostecenja).

- Mozda ce vam se desiti da se roba fizicki osteti bez vase krivice. (Primer: kupili ste
TFT monitor i otpadne "Power" dugme pri prvom ukljucenju). Koliko god neverovatno zvucalo,
najverovatnije vam nece uvaziti garanciju jer po njima, to spada pod "fizicko ostecenje" i
na to nema garancije. Jedino sto mozete da uradite je sledece: reklamirajte robu i vidite
koliko je prodavac spreman da vam izadje u susret. Osnovno pravilo trgovine glasi: "Uvek je
jeftinije zadrzati starog kupca, nego privuci novog." Ako to znate, onda vam je jasno da je
u interesu trgovca da vam pomogne.
Ako se ponudi da popravi ili bar nekako iskaze zelju da pomogne, ostanite mu veran kupac,
jer ipak, to sto je ucinio za vas je najvise sto je mogao. Ukolkiko se trudi da vas izbegne i
"kulturno" sutne kroz vrata:
1) ispljujte tog prodavca i proizvodjaca robe kod svakog koga znate, jer losa reputacija steti poslu itekako;
2) vise nikad ne kupujte robu kod tog prodavca, niti robu tog proizvodjaca.
Ovo vam ne pomaze mnogo jer ne mozete da povratite izgubljeni novac ali to je jedino sto mozete da ucinite.

Pravilo 4: Ukoliko prodavac nece da uvazi robu ciji kvar ocigledno spada pod garanciju (a da nije vidno fizicko ostecenje)
prvo pripretite inspeckijom, a ako pretnja ne upali, slobodno pozovite inspekciju. Oni postoje upravo
zbog ovakvih slucajeva.


Objasnjenje pravila:

Objasnjenje 1: Moze da se desi da kupite robu koja se vidno fizicki ostetila prilikom transporta. Ukoliko je
ne proverite pri kupovini i tako ostecenu odnesete kuci, pa posle vratite, tvrdeci da je takva bila kad ste je otpakovali,
gotovo sigurno vam nece priznati garanciju, jer je roba fizicki ostecena. To se moze izbeci jedino proverom
na licu mesta.

Objasnjenje 2: Kupio sam TFT Monitor Phillips 170 P. Navodno, u pitanju je Profesional model kod kog ne mogu da se pojave
mrtvi pikseli (procitao sam na samom sajtu Phillips-a). U firmi u kojoj sam ga kupio, ubedjivali su me
da ne mogu da mi se pojave mrtvi pikseli (iako u garantnom listu nista o tome nije pisalo). Pitam ja:
A sta ako se, ne daj boze, pojave? A oni mi samo kazu: "Nece!"
Uzgred, monitor sam povezao preko kvalitetnog UPS-a (nije Mustek).
Posle 2 nedelje primetio sam 1 mrtav piksel na sredini ekrana. Okrenuo sam firmu i pitao sta sad.
Nakon uobicajenog cudjenja i tvrdnje da prvi put cuju da Pro model ima mrtav piksel, posavetovali su me da
malo masiram piksel, ne bi li se mozda mrtav piksel aktivirao, ili se mozda pojave jos 2 mrtva piksela oko njega
pa steknem pravo na reklamaciju. Uradim ja tako, ali promene nema. Okrenem ih ponovo a lik mi kaze: "Steta sto
se niste javili u prvih 7 dana od kupovine, mogli smo da vam zamenimo monitor!?" E, pa to mi nisu rekli kad sam
kupovao monitor, niti to pise u garanciji. Mozda mi se mrtav piksel pojavio ranije a ja sam ga primetio tek posle
2 nedelje.
Poslao sam e-majl tehnickoj podrsci Phillips-a, i pitao da li imam pravo na reklamaciju, ali niko mi se nije javio.
Toliko o ozbiljnoj kompaniji.

Objasnjenje 3: Imao sam jedan HDD kome su se posle par meseci pojavili "bad sector"-i. Nisu hteli da mi prihvate reklamaciju
zato sto je jedno parcence plastike kod napajanja bilo naprslo. Iako u ovom slucaju, plastika nema veze sa kvarom na Hdd-u, reklamacija
mi nije priznata jer je roba fizicki ostecena.

To se nikome on nas ne svidja, ali prodavac ne uvazava reklamaciju jer ni
proizvodjac ne bi. Ako uvoznik/distributer posalje fizicki ostecenu robu na reklamaciju u singapur (ili gde vec), ovi bi je vratili uz obrazlozenje
"pa rekli smo vam da fizicki ostecena roba ne podleze garanciji" i jos bi nasem uvozniku/distributeru naplatili troskove prevoza, koji za takve relacije
uopste nisu mali.

Objasnjenje 4: Ako kupite MP3 plejer bez vidnog fizickog ostecenja koji uopste ne radi, a iz nekog razloga prodavac nece
da vam uvazi ociglednu reklamaciju, tad mora da se zove inspekcija.


Takodje, imajte u vidu i sledece: kada placate nekog majstora da vam ugradi neku komponentu, u cenu ugradnje
nije uracunata samo cena ubacivanja dela u kuciste, vec i time se osiguravate da ukoliko majstor nesto
pokvari (pa cak i bez njegove krivice) on preuzima svu finansijsku odgovornost za stetu. Na primer: majstor
vam ugradjuje memoriju u kuciste i tom prilikom otpadnu pinovi sa memorije. Iako je to ocigledno falican primerak
memorije, trosak snosi majstor jer je u njegovoj ruci dosli do fizickog ostecenja.

Tako stvari stoje. Ajde da cujem malo vas.
 
Znam foru kako da zamenis napajanje koje je unisteno zbog udara groma, a garancija to ne pokriva.Samo dodjes ponasas se kao potpuni duduk za racunare i kazes "eee ja sam igrao kompjuter i on se iskljucio, da li mozete da pogledate sta nije uredu" i oni zamene napajanje :D

Kupujem u firmi gde bi prihvatili bilo koji kvar i nema nikakvih fora kao za 7 dana ako ne prijavis... Gledam da mi je firma sto bliza kuci radi lakse reklamacije, naravno imam srecu da su mi firme blizu kuce jedne od najjevtinijh u gradu
 
Na osnovu ličnog iskustva trvdim da je najbolje da se prilikom reklamacija ima opušten i kulturan odnos sa trgovcem ili serviserom. Ako obe strane pokažu dobru volju -konstruktivan pristup problemu - lako se dolazi do rešenja problema ali ako se pristupi u stilu ''kupac vs. trgovac'' onda će sve to drugačije da izgleda.

Evo baš danas sam bio u servisu da reklamiram matičnu ploču. Komponente sam kupio na nekoliko mesta i sam složio mašinu. Sve je radilo OK ali prilikom POST-a nije bilo bip zvuka i još neke sitnije stvari su se ponašale nelogično... Juče sam bio u radnji i u razgovoru sa serviserom iznesem problem te se dogovorimo da danas donesem komp pa da pogleda u čemu je stvar. Donesem danas mašinu u servis, hteo serviser odmah da je startuje ali ja ga zamolim da prvo prekontoliše da li sam sve dobro sklopio i nakon što je konstatovao da sve izgleda OK startuje mašinu i nema bip zvuka.... Nakon četrdesetak minuta čačkanja po BIOS-u i dva puta prepakovane mašine na dve matične ploče nije bilo rešenja za problem. Na kraju meni otkači te mu predložim da proba sa njegovim napajanjem jer jedino tu opciju nije testirao, i jeste, tu je caka. Napajanje ima stabilne napone i nije mi jasno u čemu je problem. U šali kažem serviseru kako mogu da živim bez bipa pri bootovanju i pitam da li trebam da nosim napajanje na reklamaciju da mi ne spali mašinu.... Na kraju mi je dao nekoliko saveta, spakovao mašinu i krajnje ljubazno otvrio vrata i pomogao da iznesem mašinu iz servisa. A da sam uleteo u servis sa sve dranje i mahanje rukama ne verujem da bi se ovako završilo.

Konstruktivan pristup vodi ka rešavanju problema!
 
Sem toga serviseri znaju karate!
 
Invader je napisao(la):
Nije tesko biti fin :d
Ne uopste nije tesko,cak ucinite to po svaku cenu.
Imao sam slucaj da sam uredjaj 2 puta nosio na garanciju i svaki put dobio odgovor kako
kvar ne postoji uz neke sitne provokacije. 3 put kada sam dosao doticni profesionalci su
poceli otvoreno da me vredjaju, normalno ja sam
:mad: ali nisam odreagovao na provokacije.Kasnije sam sastavio prijavu trzisnoj inspekciji
i normalno dobio povracaj novca za kupljenu robu.
Da sam i ja poceo na njih da bucem ili jos gore da ih mlatim ne bih mogao nista da ocekujem.
Mada da je normalna drzava za vredjanje musterija bi dobili zabranu rada ,ali zna se gde zivimo.
 
sve zavisi od prodavca, vidim da ih na ovom sajtu ima dosta pa ne bi da se neko naljuti ali ovo je vise prica o tome da ima svakakvih ljudi...

ja sam recimo imao par situacija sa serviserima ili "gazdama lokala":

1. kada sam kupio telefon (7250i) u radnji "Phono" u Bulevaru Umetnosti 27 na Novom Beogradu tek posle nekog kratkog vremena sam izvali da telefon ponekad kad promenite sliku na pozadini (wallpaper) se restartuje tj. ugasi se pa se upali sto definitivno nije normalno i odem ja na rklamaciju i pitam kako i zasto, nema veze oni ekstra ljubazni, pogledacemo, sve ok... zovu me sutra, ja dodjem, oni kao sve smo sredili sad je sve ok, pitam ja sta mu je bilo tj. kako su resili kvar, oni nema veze sad radi... dobro, ako radi... ma nisam izasao iz radnje izvalim da je ceo software flashovan sa svim slikama i brojevima unutra sto sam ih zamolio ako je moguce da izbegnu, nema veze, nije moglo drugacije, visa sila... slikam ja par slika, da stavim pozdinu i opet reset... vratim se ja tamo a lik krene nemam ja pojma ma to si se ti nesto istripovao, zovi gazdu, okrenemo mi gazdu, dobar dan, dobar dan, to i to i sad ide biser od objasnjenja kad vise nije znao sta da mi kaze "TO MORA TAKO I TO JE NORMALNO"... e tu sam popizdeo, pa da me pravi majmunom nece... tu sam vec otpoceo pricu o inspekciji i da vrati pare na sta me on pitao jel telefon placen u keshu ili preko racuna, reko sam najverovatnije u keshu a mozda i preko racuna, nisam ga ja placao, i na to on ode da proveri i vrati se sa pricom "PA DA PREKO RACUNA, CCC... NEMOGU DA VERUJEM..." ko da ima veze kako je placen... i da naravno nemoze da vrati novac, e tu sam popizdeo i pozvao inspekciju koja je lagano resila stvar, dosuse kroz mese dana ali je resila...

a sto se tice hardvera zadnji incident sam imao u NOVA computersu, zaboravih adresu, kada sam kupio NF7-S, nije bilo adaptera da prikacim PATA disk na SATA granu (sto je meni trebalo i jedan je od razloga sto sam kupio SATA plocu) koji je valjda trebalo da dodje sa plocom, bar tako pise u na samoj kutiji i na netu, naravno to sam tek kuci ukapirao, i pogledam ja garanciju gde lepo pise "pogledajte dobro da nesto u paketu ne fali", i naravno nisam otisao... a da ne pominjem da pakovanje nije bilo obmotanom onom providnom kao kesicom kao celofanom, znate na sta mislim... sto se kod nekih generalnih distributera srece... naravno ovakvu stavku mogu da imaju samo male firme koje i teze uzimanju tih adaptera koje posle mogu da zavaljaju za 5-7E, ozbiljni igraci bi naravno nadoknadili to... ovi su ipak jajare, sitni lopovi... sljam... pa sto oni po prijemu robe ne provere da li je sve tu, aj dobro ispravnost to je vec posao ali da li je sve na broju to nije neki posao... ko da oni imaju promet od 1000 komponenti dnevno... ako prodaju 5 ploca dnevno, dobro je...

moj savet je da se ide opusteno, koliko ima losih ljudi i jajara ima i postenih bar duplo vise... ja jedino gubim narav na glupim pricama tipa "to mora tako", u suprotnom budite maksimalno istrajni i ne stidite se da pozovete inspekciju sto neko rece oni su tu za to, svaki drugi nacin izrazaja vaseg nezadovoljstva ide njemu u korist (verbalne pretnje, mlacenje, lomljenje inventara etc)...

birajte gde idete da kupujete stvari takodje... na mojoj crnoj listi su Monitor computers (koje su tek ovi ljudi radili prevare cudi me da ih nisu zatvorili), List computers (oni se takodje mnogo prave blesavi sa stavkama u garanciji gde lepo pise 6 meseci a normalno je da svako ocekuje za taj tip komponente godinu dana i posle ko te **** sto ne citas), NOVA computers i svi prodavci mobilnih telefona u Beogradu izuzimajuci ComTrade i Alpha Copy...

eto, toliko...
 
Samo da i ja kazem da mi nije namera da generalizujem stvari tj. da organizovano ocrnjujem sve prodavce
ipak je bilo i onih koji su ispali korektni,pa zbog njih tako nesto ne bi bilo u redu...

Dozvolicete mi da primetim da sam kod NOVA kupio graficku i da sam kasnije reklamirao jedan defekt za koji nisam znao da li je do primerka ili cele serije. I zamislite dobijem drugi primerak ali kad sam dosao gajbi vidim kutija otvarana a kartica koriscena (prasina na GPU kuleru) i fali DVI-DSUB adapter i po koji prateci CD. Pomislim sta da se radi mozda se ljudima smucila moja besmislena reklamacija pa hteli da se malo osvete.Ali prodje mesec dana i taman istekne garancija a ono rikne GPU kuler. :-devil-: Znaci kod ovih likova obavezno proveravajte celo pakovanje na licu mesta.
Inace ja se na njih uopste ne ljutim jer su oni mala deca u poredjenju sa tim kakvih legendi ima.
Cak bih mozda nesto kod njih i ponovo uzeo nesto , uz vise paznje naravno.

Ako zelite da vidite sta su legende dozvolite sebi da pazarite kod PC impulsa. Oni su carevi
neprevazidjeni i glavni akteri mog gornjeg slucaja.

Ima firmi kod kojih znam da me nikad nece zavuci ,ali se nekad prosto desava da nemaju ono
sto mi treba i onda krecete u avanturu
:banana:

Ako sam mozda s necim preterao neka moderatori obrisu samo ovaj post,a ne ceo tread ili
da ga zaklucavaju.
 
meni su jedno 3 nf7s ploce prosle kroz ruke u zadnjih godinu dana i nijedna nije imala pata->sata adapter... a siguran sam da nisu ovi od kojih sam ja uzeo maznuli, dakle ili se to vise ne dobija ili neko u distribuciji mazne...

drugi primer: kingston hardcore pc4000 memorija... SVUDA na netu i po svetu i u hrvatskoj u bugu itd memorija dolazi sa hladnjacima! zeleni lepi itd... naravno meni je stigla bez hladnjaka u kutijicama sa nalepnicom i sve po redu... e sad ili je kingston izbacio seriju bez hladnjaka ili je opet neko jako strucan maznuo jer se apsoluutno ne vidi da je ikad ista bilo na memoriji... twiligth zone...
sto se telefona tice: 99% telefona koji se kupe kod nas su maznuti u ovom ili onom obliku i onda im je uglavljen neki zbudzen fw da bi radili kod nas i toga svako ko kupuje telefon treba da bude svestan i kraj price... a cak i da nije do fw-a i originalni telefoni imaju obicaj da brljave...
 
opusten je napisao(la):
Pravilo 2: Ispravnost robe proverite sto pre (sto pre to bolje) ! Neki prodavci hardvera dozvoljavaju da im robu
vratite odmah, ako im prijavite kvar u roku od 7 dana od dana kupovine - cak i ako to ne pise

u garantnom listu firme gde ste robu kupili, pa cak i ako vam to ne kazu pri kupovini robe! Probajte!



Pravilo 4: Ukoliko prodavac nece da uvazi robu ciji kvar ocigledno spada pod garanciju (a da nije vidno fizicko ostecenje)
prvo pripretite inspeckijom, a ako pretnja ne upali, slobodno pozovite inspekciju. Oni postoje upravo
zbog ovakvih slucajeva.
.
2.Za ovo ni ja nisam znao ali trzisni inspektor mi rece da cak 6 meseci od dana kupovine imate
pravo na zamenu za drugi primerak i povracaj novca ukoliko onaj prvi ne radi

4.Slazem se i verujte da ima onih kojima je natezanje sa inspekcijom i musterijama kao
nekom reci dobar dan,cak su sa inspektorima stari drugovi tj. odavno i vrlo cesto se vidjaju
 
Postoji NF-7 S i NF-7SL. Ploce su fizicki identicne, jedina razlika je u pakovanju, odnosno tom adapteru. NF-7SL ga nema.
 
kgdarko je napisao(la):
Postoji NF-7 S i NF-7SL. Ploce su fizicki identicne, jedina razlika je u pakovanju, odnosno tom adapteru. NF-7SL ga nema.

na kutiji lepo pise NF-7 S i unutra postoji brosura za taj adapter cini mi se da se zove valjda Serillel0... a i da je NF-7SL onda su to duzni da napisu u cenovniku ne da ga prodaju ovako... svakako bi na netu potrazio sta znaci to "L"...
 
samo jedno pitanjce
koji je broj inspekcije?
pa da ga stavim na listu vaznih telefona...
 
e sto se tice reklamiranja...imao sam velike srece...samo sam jednom bio primoran da reklamiram hardver...u list computersu...i pohvaljujem ih tom prilikom...znaci 20 dana pre isteka garancije mi se pokvario HD...i odneo sam ga...zvali su me i posle jedno nedelju i po dali nov novcijat HD...znam da je user ali ono...meni je bilo fino:)
 
Nazad
Vrh Dno