opusten
Čuven
- Učlanjen(a)
- 15.08.2004
- Poruke
- 254
- Poena
- 620
Sigurno ste bar jednom ili culi, ili sami bili u situaciji da ne mozete da zamenite parce
hardvera, zbog nepriznavanja garancije. Hocu da dodjem(o) do jednog univerzalnog resenja
kako to izbeci.
Iznecu svoje misljenje i zasto tako mislim. Voleo bih da cujem vase komentare i argumente.
Pravila:
Pravilo 1: Kada kupite hardver, proverite na licu mesta ima li vidnih fizickih ostecenja. To se odnosi i
na konfiguraciju, i na komponente, i na upakovanu robu ( ! pa cak i ako je nosite na poklon ! ).
Pravilo 2: Ispravnost robe proverite sto pre (sto pre to bolje) ! Neki prodavci hardvera dozvoljavaju da im robu
vratite odmah, ako im prijavite kvar u roku od 7 dana od dana kupovine - cak i ako to ne pise
u garantnom listu firme gde ste robu kupili, pa cak i ako vam to ne kazu pri kupovini robe! Probajte!
Pravilo 3: Ukoliko se neki kvar pojavi, reklamirajte robu, naravno. Imajte u vidu da NIKO ne daje
garanciju na vidno fizicki ostecenu robu (bez obzira kako i u kom trenutku je nastalo ostecenje, niti koja
je vrsta ostecenja).
- Mozda ce vam se desiti da se roba fizicki osteti bez vase krivice. (Primer: kupili ste
TFT monitor i otpadne "Power" dugme pri prvom ukljucenju). Koliko god neverovatno zvucalo,
najverovatnije vam nece uvaziti garanciju jer po njima, to spada pod "fizicko ostecenje" i
na to nema garancije. Jedino sto mozete da uradite je sledece: reklamirajte robu i vidite
koliko je prodavac spreman da vam izadje u susret. Osnovno pravilo trgovine glasi: "Uvek je
jeftinije zadrzati starog kupca, nego privuci novog." Ako to znate, onda vam je jasno da je
u interesu trgovca da vam pomogne.
Ako se ponudi da popravi ili bar nekako iskaze zelju da pomogne, ostanite mu veran kupac,
jer ipak, to sto je ucinio za vas je najvise sto je mogao. Ukolkiko se trudi da vas izbegne i
"kulturno" sutne kroz vrata:
1) ispljujte tog prodavca i proizvodjaca robe kod svakog koga znate, jer losa reputacija steti poslu itekako;
2) vise nikad ne kupujte robu kod tog prodavca, niti robu tog proizvodjaca.
Ovo vam ne pomaze mnogo jer ne mozete da povratite izgubljeni novac ali to je jedino sto mozete da ucinite.
Pravilo 4: Ukoliko prodavac nece da uvazi robu ciji kvar ocigledno spada pod garanciju (a da nije vidno fizicko ostecenje)
prvo pripretite inspeckijom, a ako pretnja ne upali, slobodno pozovite inspekciju. Oni postoje upravo
zbog ovakvih slucajeva.
Objasnjenje pravila:
Objasnjenje 1: Moze da se desi da kupite robu koja se vidno fizicki ostetila prilikom transporta. Ukoliko je
ne proverite pri kupovini i tako ostecenu odnesete kuci, pa posle vratite, tvrdeci da je takva bila kad ste je otpakovali,
gotovo sigurno vam nece priznati garanciju, jer je roba fizicki ostecena. To se moze izbeci jedino proverom
na licu mesta.
Objasnjenje 2: Kupio sam TFT Monitor Phillips 170 P. Navodno, u pitanju je Profesional model kod kog ne mogu da se pojave
mrtvi pikseli (procitao sam na samom sajtu Phillips-a). U firmi u kojoj sam ga kupio, ubedjivali su me
da ne mogu da mi se pojave mrtvi pikseli (iako u garantnom listu nista o tome nije pisalo). Pitam ja:
A sta ako se, ne daj boze, pojave? A oni mi samo kazu: "Nece!"
Uzgred, monitor sam povezao preko kvalitetnog UPS-a (nije Mustek).
Posle 2 nedelje primetio sam 1 mrtav piksel na sredini ekrana. Okrenuo sam firmu i pitao sta sad.
Nakon uobicajenog cudjenja i tvrdnje da prvi put cuju da Pro model ima mrtav piksel, posavetovali su me da
malo masiram piksel, ne bi li se mozda mrtav piksel aktivirao, ili se mozda pojave jos 2 mrtva piksela oko njega
pa steknem pravo na reklamaciju. Uradim ja tako, ali promene nema. Okrenem ih ponovo a lik mi kaze: "Steta sto
se niste javili u prvih 7 dana od kupovine, mogli smo da vam zamenimo monitor!?" E, pa to mi nisu rekli kad sam
kupovao monitor, niti to pise u garanciji. Mozda mi se mrtav piksel pojavio ranije a ja sam ga primetio tek posle
2 nedelje.
Poslao sam e-majl tehnickoj podrsci Phillips-a, i pitao da li imam pravo na reklamaciju, ali niko mi se nije javio.
Toliko o ozbiljnoj kompaniji.
Objasnjenje 3: Imao sam jedan HDD kome su se posle par meseci pojavili "bad sector"-i. Nisu hteli da mi prihvate reklamaciju
zato sto je jedno parcence plastike kod napajanja bilo naprslo. Iako u ovom slucaju, plastika nema veze sa kvarom na Hdd-u, reklamacija
mi nije priznata jer je roba fizicki ostecena.
To se nikome on nas ne svidja, ali prodavac ne uvazava reklamaciju jer ni
proizvodjac ne bi. Ako uvoznik/distributer posalje fizicki ostecenu robu na reklamaciju u singapur (ili gde vec), ovi bi je vratili uz obrazlozenje
"pa rekli smo vam da fizicki ostecena roba ne podleze garanciji" i jos bi nasem uvozniku/distributeru naplatili troskove prevoza, koji za takve relacije
uopste nisu mali.
Objasnjenje 4: Ako kupite MP3 plejer bez vidnog fizickog ostecenja koji uopste ne radi, a iz nekog razloga prodavac nece
da vam uvazi ociglednu reklamaciju, tad mora da se zove inspekcija.
Takodje, imajte u vidu i sledece: kada placate nekog majstora da vam ugradi neku komponentu, u cenu ugradnje
nije uracunata samo cena ubacivanja dela u kuciste, vec i time se osiguravate da ukoliko majstor nesto
pokvari (pa cak i bez njegove krivice) on preuzima svu finansijsku odgovornost za stetu. Na primer: majstor
vam ugradjuje memoriju u kuciste i tom prilikom otpadnu pinovi sa memorije. Iako je to ocigledno falican primerak
memorije, trosak snosi majstor jer je u njegovoj ruci dosli do fizickog ostecenja.
Tako stvari stoje. Ajde da cujem malo vas.
hardvera, zbog nepriznavanja garancije. Hocu da dodjem(o) do jednog univerzalnog resenja
kako to izbeci.
Iznecu svoje misljenje i zasto tako mislim. Voleo bih da cujem vase komentare i argumente.
Pravila:
Pravilo 1: Kada kupite hardver, proverite na licu mesta ima li vidnih fizickih ostecenja. To se odnosi i
na konfiguraciju, i na komponente, i na upakovanu robu ( ! pa cak i ako je nosite na poklon ! ).
Pravilo 2: Ispravnost robe proverite sto pre (sto pre to bolje) ! Neki prodavci hardvera dozvoljavaju da im robu
vratite odmah, ako im prijavite kvar u roku od 7 dana od dana kupovine - cak i ako to ne pise
u garantnom listu firme gde ste robu kupili, pa cak i ako vam to ne kazu pri kupovini robe! Probajte!
Pravilo 3: Ukoliko se neki kvar pojavi, reklamirajte robu, naravno. Imajte u vidu da NIKO ne daje
garanciju na vidno fizicki ostecenu robu (bez obzira kako i u kom trenutku je nastalo ostecenje, niti koja
je vrsta ostecenja).
- Mozda ce vam se desiti da se roba fizicki osteti bez vase krivice. (Primer: kupili ste
TFT monitor i otpadne "Power" dugme pri prvom ukljucenju). Koliko god neverovatno zvucalo,
najverovatnije vam nece uvaziti garanciju jer po njima, to spada pod "fizicko ostecenje" i
na to nema garancije. Jedino sto mozete da uradite je sledece: reklamirajte robu i vidite
koliko je prodavac spreman da vam izadje u susret. Osnovno pravilo trgovine glasi: "Uvek je
jeftinije zadrzati starog kupca, nego privuci novog." Ako to znate, onda vam je jasno da je
u interesu trgovca da vam pomogne.
Ako se ponudi da popravi ili bar nekako iskaze zelju da pomogne, ostanite mu veran kupac,
jer ipak, to sto je ucinio za vas je najvise sto je mogao. Ukolkiko se trudi da vas izbegne i
"kulturno" sutne kroz vrata:
1) ispljujte tog prodavca i proizvodjaca robe kod svakog koga znate, jer losa reputacija steti poslu itekako;
2) vise nikad ne kupujte robu kod tog prodavca, niti robu tog proizvodjaca.
Ovo vam ne pomaze mnogo jer ne mozete da povratite izgubljeni novac ali to je jedino sto mozete da ucinite.
Pravilo 4: Ukoliko prodavac nece da uvazi robu ciji kvar ocigledno spada pod garanciju (a da nije vidno fizicko ostecenje)
prvo pripretite inspeckijom, a ako pretnja ne upali, slobodno pozovite inspekciju. Oni postoje upravo
zbog ovakvih slucajeva.
Objasnjenje pravila:
Objasnjenje 1: Moze da se desi da kupite robu koja se vidno fizicki ostetila prilikom transporta. Ukoliko je
ne proverite pri kupovini i tako ostecenu odnesete kuci, pa posle vratite, tvrdeci da je takva bila kad ste je otpakovali,
gotovo sigurno vam nece priznati garanciju, jer je roba fizicki ostecena. To se moze izbeci jedino proverom
na licu mesta.
Objasnjenje 2: Kupio sam TFT Monitor Phillips 170 P. Navodno, u pitanju je Profesional model kod kog ne mogu da se pojave
mrtvi pikseli (procitao sam na samom sajtu Phillips-a). U firmi u kojoj sam ga kupio, ubedjivali su me
da ne mogu da mi se pojave mrtvi pikseli (iako u garantnom listu nista o tome nije pisalo). Pitam ja:
A sta ako se, ne daj boze, pojave? A oni mi samo kazu: "Nece!"
Uzgred, monitor sam povezao preko kvalitetnog UPS-a (nije Mustek).
Posle 2 nedelje primetio sam 1 mrtav piksel na sredini ekrana. Okrenuo sam firmu i pitao sta sad.
Nakon uobicajenog cudjenja i tvrdnje da prvi put cuju da Pro model ima mrtav piksel, posavetovali su me da
malo masiram piksel, ne bi li se mozda mrtav piksel aktivirao, ili se mozda pojave jos 2 mrtva piksela oko njega
pa steknem pravo na reklamaciju. Uradim ja tako, ali promene nema. Okrenem ih ponovo a lik mi kaze: "Steta sto
se niste javili u prvih 7 dana od kupovine, mogli smo da vam zamenimo monitor!?" E, pa to mi nisu rekli kad sam
kupovao monitor, niti to pise u garanciji. Mozda mi se mrtav piksel pojavio ranije a ja sam ga primetio tek posle
2 nedelje.
Poslao sam e-majl tehnickoj podrsci Phillips-a, i pitao da li imam pravo na reklamaciju, ali niko mi se nije javio.
Toliko o ozbiljnoj kompaniji.
Objasnjenje 3: Imao sam jedan HDD kome su se posle par meseci pojavili "bad sector"-i. Nisu hteli da mi prihvate reklamaciju
zato sto je jedno parcence plastike kod napajanja bilo naprslo. Iako u ovom slucaju, plastika nema veze sa kvarom na Hdd-u, reklamacija
mi nije priznata jer je roba fizicki ostecena.
To se nikome on nas ne svidja, ali prodavac ne uvazava reklamaciju jer ni
proizvodjac ne bi. Ako uvoznik/distributer posalje fizicki ostecenu robu na reklamaciju u singapur (ili gde vec), ovi bi je vratili uz obrazlozenje
"pa rekli smo vam da fizicki ostecena roba ne podleze garanciji" i jos bi nasem uvozniku/distributeru naplatili troskove prevoza, koji za takve relacije
uopste nisu mali.
Objasnjenje 4: Ako kupite MP3 plejer bez vidnog fizickog ostecenja koji uopste ne radi, a iz nekog razloga prodavac nece
da vam uvazi ociglednu reklamaciju, tad mora da se zove inspekcija.
Takodje, imajte u vidu i sledece: kada placate nekog majstora da vam ugradi neku komponentu, u cenu ugradnje
nije uracunata samo cena ubacivanja dela u kuciste, vec i time se osiguravate da ukoliko majstor nesto
pokvari (pa cak i bez njegove krivice) on preuzima svu finansijsku odgovornost za stetu. Na primer: majstor
vam ugradjuje memoriju u kuciste i tom prilikom otpadnu pinovi sa memorije. Iako je to ocigledno falican primerak
memorije, trosak snosi majstor jer je u njegovoj ruci dosli do fizickog ostecenja.
Tako stvari stoje. Ajde da cujem malo vas.