Šta je novo?

Kako dokazati da GPRS nije vasa greska?

alfaunits

Znamenit
Učlanjen(a)
24.06.2006
Poruke
45,227
Poena
1,385
Generalno pitanje, posto se suvise cesto desava da se "prekoraci" GPRS i dobiju veliki racuni.

Dakle, kako pokazati da je greska do operatera? Iznosite samo konkretne predloge i iskustva, molim vas, koji bi pomogli drugima. Takodje se fokusirajmo iskljucivo na pakete koji mogu da se prekorace, predlozi tipa da se predje na "flat" 3G ne znace onome kome trenutno treba pomoc :)


Treba naci dakle neki nacin da se utvrdi cija je greska, a da to moze i korisnik da proveri, a ne samo "operater vidi u sistemu". Kako se ove stvari resavaju vani recimo?
 
Pa bez nekog uvida u njihov sistemski log, ne znam kako bi ti kao krajnji korisnik to mogao da vidiš...iskreno, ne znam da li bi pomogao tvoj log iz telefona, da li bi ga uvažili, jer android od ICS verzije ima taj merač u sebi
 
Te pretpostavke svi znamo, treba nam nesto konkretno :)
 
Konkretno je da kada ti posalju račun moras da platis i to ti je to, nemas izbora sem da ugasis karticu i oteras u pm.
 
Ja do sada nisam čuo za slučaj da sam korisnik svesno ili češće nesvesno nije napravio račun za koji ga terete.
 
... i onda te zove agencija za naplatu dugova...

Toliko sam slucajeva vec video da mi muka,zato sam i otvorio temu/info jer u ovakvim slucajevima mozes samo spreciti a ne leciti.

http://forum.benchmark.rs/showthread.php?302048-Telenor-Travel-Sure-sigurnost-za-novčanik-u-roamingu

Ovo nema direktne veze sa temom. Prvo to zahteva placanje da ne bi mogao dnevno da predjes velike cifre, a ne da dokazes da uopste nisi koristio net u romingu.
A ne pomaze u lokalu.

Prelazak na net sa flat netom ne pomaze kad treba leciti. Takodje, ne pomaze ako je nekoliko puta skuplji :)
 
Dokazati kome ?
Provajderu ?
 
Pa nekom trecem licu npr Ratelu, posto ako provajder tvrdi to, a ti tvrdis suprotno, moras pozvati nekog da sudi u ovom slucaju Ratel.
 
Samo sud moze da sudi, ratelu dzabe objasnjavati.
 
iskustvo .. Radio u sudu na izvršenju , radim kod privathin izvršitelja
Na oba posla sam sam video na hiljade prigovora dužnika i odgovore poverioca...
I za telekom i za telenor i za edb,infostan....
I znam da ratel tu ne moze apsolutno nista.
 
Pitanje je prilicno opsirno, i bolje je reci: "Kako legalno i bez posledica ne platiti racun koji nije vasa greska?", posto nemam stvarno ideju kome je realno dokazati :D Operaterima ocigledno ne bi vredelo "dokazivati".
 
Moj drug se sudi sa mtsom za racun od 22000 din samo na osnovu interneta. Terete ga da je za sat vremena skinuo ne znam koliko Gb podataka preko njihovog raspalog edgea i to 31decembra izmedju 5 i 6 ujutru kada je spavao(nebitan je datum i njegovo spavanje ne moze da dokaze da nije koristio ali...). E sad na sudu je vec bio par puta sa njima i iznosio im matematiku da je nemoguce da je za 1 sat koliko njihovi logovi tvrde skinuo te gigabajte(covek je inzenjer doneo im svu dokumentaciju i racune) i da to ne moze da uradi ni da imaju 20megabita vezu ali ipak ce izgleda na kraju morati da plati pa da se zali na presudu:).
Poenta: mozdani mozes da dokazes da nisi prekoracio, ali ces racun morati da platis.
 
Poslednja izmena:
Uvek je i bilo tako u Srbiji,prvo plati pa posle ti dokazuj sta hoces...

Npr EPS je klasican primer,drugar morao da plati 100k kaznu jer su mislili da krade struju a covek uredno prijavio neispravan sat.I dzaba papiri i sve,dok nije platio nije imao struje i sada se vec skoro 2 godine vija sa njima za pare... uzas....
 
@Miki - zar 1GB nije barem 50.000RSD?
Sta se u inostranstvu radi u ovakvim slucajevima? Jedini pouzdan slucaj kokji znam je Koreja, gde ne moze ni u romingu, bilo koje zemlje, da se predje odredjeni limit (koji nije mali, 200$, ali barem postoji).

Na kraju ce samo ostati da MTS ovo radi u dogovori sa Telenorom da bi Telenor izgledao dobrica a MTS samo krade :D
 
Problem je sto sudije blage veze nemaju sa tematikom ovog i slicnih tehnoloskih problema. U principu se za te slucajeve unajmljuje vestak.

p.s. Posmatrajuci ovakve lopovluke sve vise mi se dopada ova nova VIP prepaid kampanja "VipZaSve". Da nisam pod ugovorom odmah bi presao. Za 2000rsd mesecno se dobije 600min, 600mb i 6000 SMS i nema proboja racuna a uplacujes kad pozelis.
U Srbiji vazi ona: "Ne vredi se sa rogarim bosti!".
 
Poslednja izmena:
@Miki - zar 1GB nije barem 50.000RSD?
Sta se u inostranstvu radi u ovakvim slucajevima? Jedini pouzdan slucaj kokji znam je Koreja, gde ne moze ni u romingu, bilo koje zemlje, da se predje odredjeni limit (koji nije mali, 200$, ali barem postoji).

Na kraju ce samo ostati da MTS ovo radi u dogovori sa Telenorom da bi Telenor izgledao dobrica a MTS samo krade :D
On je imao par gigabajta free (to je onaj mobilni internet sto su nudili u akciji sa modemom) i ispalo mu je da je za jedan sat potrosio sav free koji je imao (tih par GB) + net u vrednosti od 22k :).
 
Pitanje je prilicno opsirno, i bolje je reci: "Kako legalno i bez posledica ne platiti racun koji nije vasa greska?", posto nemam stvarno ideju kome je realno dokazati :D Operaterima ocigledno ne bi vredelo "dokazivati".
Legalno nemoj da placas..
Kad te utuze napisi prigovor sa jednim od 5 zakonskih razloga... ( rizikuj ako ga odbiju da platis taksu na prigovor)
AKo imas srece da saradnik usvoji i posalje na parnicu.
Na parnici dokazi da nisi koristio. Imaj srece i to je to.

Male su sanse da ces uspeti , a skoro ne moguce sanse da ce se isplatiti (zbog izgubljenog vremena)
 
Ljudi.... sve ovo sto pricate, svi znamo i mogli smo da kazemo :) Ako nema konkretnih korisnih predloga, *** ne moramo svi da pisemo isto ;)
 
Svojevremeno sam krupni problem slicnog tipa resio dogovorom na visem nivou. Odem do sefa poslovnice, objasnim problem, zamolim da me poveze sa backoffice inzenjerom, vidim se sa istim u glavnoj zgradi, prodjemo kroz nejasne tacke i covek sam zakljuci da je greska, napise izvestaj, povuce se potrazivanje. Cak sam dobio novogodisnju potpisanu cestitku postom od MTS-a. Nije bilo suda, parnica, nisam imao vezu.
 
Ovde ima par suštinskih grešaka u postavljanju stvari. Prvo, onaj ko od tebe traži novac mora tebi, a i sudu ako treba, da dokaže da ima pravo na to. Što bi pravnici rekli, teret dokazivanja je na tužiocu. Log fajl, listing, evidencija itd. tužioca može biti prihvaćen kao dokaz samo ako to druga strana prihvata ili ne osporava.

Druga stvar, suprotno je svakoj logici dokazivati da nešto nije učinjeno ili da ne postoji. Kako ja mogu dokazati da pre 5 dana nisam pojeo sladoled? Da li je normalno da važi logika da sam ja pojeo sladoled samo zato što to neko tvrdi, a ja ne mogu dokazati da ga nisam pojeo? Da li Supermen zaista postoji samo zato što ja ne mogu dokazati suprotno?

Na žalost, naše državne firme su navikle da njihove greške plaća neko drugi. Ako Srbijagas nekom duguje milijardu evra, Bajatovića će možda smeniti a možda i neće, ali tih milijardu evra će platiti građani. Isto važi i za MTS/Telekom, zašto bi se oni trudili da poboljšaju svoj sistem kontrole potrošnje i obračuna data/internet saobraćaja kada to mogu fakturisati svom cenjenom klijentu i naplatiti od njega. Što važi za državni MTS, važi onda i za "privatne" operatere Telenor i VIP.

Kada ovakva stvar dođe na sud, tamo ne važi normalna goreopisana logika. Tamo važi logika manjeg otpora. Kako bi sud (jedan deo države) mogao da donese odluku da MTS (drugi deo države) nije u pravu kada taj drugi deo države tuži građanina i traži novac od njega; zašto da sud pravi problem i sebi i MTS-u? Pored toga, opšte je poznato da su građani (bar dobar deo njih) zli, podmukli, nepouzdani i skloni prevarama. Kakva druga logika bi mogla biti kada se zna da je do pre četvrt veka sve bilo državno i da su državu vodili nepogrešivi i avangardni komunisti.

E, tu sada na scenu stupa i tzv. sudska praksa. Ako sudovi već ne donose presude protiv MTS-a, ne mogu donositi ni presude protiv drugih operatera. Tako je u sudijskim glavama formirana pomerena logika da ovde ne treba nešto DOKAZATI, dovoljno je samo DOKAZIVATI.
 
Pa nije losa logika, u stvari samo za komunalije/telekomunikacije je to problem. Tipa ne moras da pokazes da nisi pojeo sladoled, jer treba pokazati da jesi.
Medjutim, kod operatera se njihov log smatra dokazom da jesi napravi nesto. E sad, sta uraditi kad taj log pokaze nesto sto se nije desilo? Kapiras, taj log je samo spisak nekih bitova i bajtova, mnogo manje od kamere u supermarketu gde se jasno vidi da si izvukao sladoled i pojeo misleci da te niko ne vidi :)

Treba nam neko ko se razume kako uopste radi logging kod operatera.
 
Prvo razlikuje se poslovna politika MTS , je manje fleksibliniji , jer je svestan da vise sudskih sporova dobija , dok kod Telenora i VIP-a idu metodom a p p , e sad jedan nacin je dazahtevas licni sastanak sa nekim iz tehnicke sluzbe , kao sto je iznad neko napisao , gde ce oni utvrditi da je greska u njihovom lopovskom sistemu , ako podjemo od pretpostavke da to zaduzenje nisi napravio , bice ti potrebna upornost i strpljnje , sve sto radis radi pismenim putem uz naravno taj pisani dokaz,i u njihovom zakonskom predvidjenom roku , drugi nacin je da se pored ovog gore navedenog obratis nekom od drustva za zastitu potrosaca , oni imaju advokatske timove koji radebas na ovim vrstama prevare , uz sve to gledaj da se pojavis u sto prometnijoj poslovnici , vici , kako su lopovi , skreni paznju , ucinice sve da te umire , ako nista od ovoga ne uspe , cekaj da te kontaktira neka od agencija za potrazivanje , e tu dobijas sansu na skroz drugom nivou , naime kada ta dugovanja vremenski budu starija od 4 meseca oni ih prosledjuju agencijama , govorim za VIP i Telenor , MTS ima sopstvenu naplatu , obicno oni ili nemaju tvoj kontakt ako nisi ostavio fiksni telefon , traze te kod komsija , lazno se predstavljaju , da su iz pravne sluzbe ili iz advokatske kancelarije , to je jedan od osnova da nakon takvog poziva odes u poslovnicu i zalis se na njihove saradnike koji krse zakon o zastiti podataka , i ne smeju da te kontaktiraju , nijednim drugim putem sem onoga sto si ti dostavio pri potpisivanju ugvora. Ili navuci ih da nekom od tvojih ukucana kazu znos zaduzenja , to je isto otkrivanje podataka trecem licu , prilozi prigovor , oni ce kontaktirati agenciju za naplatu , utvrditi da je u to vreme ostavljena poruka tipa kod majke ili supruge , zapreti im tuzbom i izaci ce ti u susret. Nadam se da odgovor nije konfuzan.
 
Da li na listinzima pise IP ili nesto od podataka odakle je skidano i sta, koji servis itd, ili samo kaze DATA - toliko Mb ili Gb. Docekala me danas sms poruka za racun od skoro 30k, i zovem i kaze presao sam 1 i nesto gb od pretplate, a od prvog marta do danas 80mb, a 90% sam na wifi i kuci i na poslu... Tako da ne znam kako da proverim to, ima li svrhe zaliti se, ili platim, i promenim mrezu?
 
Ovde ima par suštinskih grešaka u postavljanju stvari. Prvo, onaj ko od tebe traži novac mora tebi, a i sudu ako treba, da dokaže da ima pravo na to. Što bi pravnici rekli, teret dokazivanja je na tužiocu. Log fajl, listing, evidencija itd. tužioca može biti prihvaćen kao dokaz samo ako to druga strana prihvata ili ne osporava.
Nisu greske nego zakon.
Izvod iz poslovnih knjiga jednako verodostojna isprava jednako presuda jednako naplata
Nisu to filmovi pa da ima sudjenja za tako stvari ,nema tu tuzioca i dokazivanja .
 
Poslednja izmena:
Prvo razlikuje se poslovna politika MTS , je manje fleksibliniji , jer je svestan da vise sudskih sporova dobija , dok kod Telenora i VIP-a idu metodom a p p , e sad jedan nacin je dazahtevas licni sastanak sa nekim iz tehnicke sluzbe , kao sto je iznad neko napisao , gde ce oni utvrditi da je greska u njihovom lopovskom sistemu , ako podjemo od pretpostavke da to zaduzenje nisi napravio , bice ti potrebna upornost i strpljnje , sve sto radis radi pismenim putem uz naravno taj pisani dokaz,i u njihovom zakonskom predvidjenom roku , drugi nacin je da se pored ovog gore navedenog obratis nekom od drustva za zastitu potrosaca , oni imaju advokatske timove koji radebas na ovim vrstama prevare , uz sve to gledaj da se pojavis u sto prometnijoj poslovnici , vici , kako su lopovi , skreni paznju , ucinice sve da te umire , ako nista od ovoga ne uspe , cekaj da te kontaktira neka od agencija za potrazivanje , e tu dobijas sansu na skroz drugom nivou , naime kada ta dugovanja vremenski budu starija od 4 meseca oni ih prosledjuju agencijama , govorim za VIP i Telenor , MTS ima sopstvenu naplatu , obicno oni ili nemaju tvoj kontakt ako nisi ostavio fiksni telefon , traze te kod komsija , lazno se predstavljaju , da su iz pravne sluzbe ili iz advokatske kancelarije , to je jedan od osnova da nakon takvog poziva odes u poslovnicu i zalis se na njihove saradnike koji krse zakon o zastiti podataka , i ne smeju da te kontaktiraju , nijednim drugim putem sem onoga sto si ti dostavio pri potpisivanju ugvora. Ili navuci ih da nekom od tvojih ukucana kazu znos zaduzenja , to je isto otkrivanje podataka trecem licu , prilozi prigovor , oni ce kontaktirati agenciju za naplatu , utvrditi da je u to vreme ostavljena poruka tipa kod majke ili supruge , zapreti im tuzbom i izaci ce ti u susret. Nadam se da odgovor nije konfuzan.

Ne koriste oni nikakve agencije za potrazivanje vec privatne izvrsitelje koji imaju sva ovlascenja suda ,koji imaju sva prava da od svih drzavnih organa traze tvoje podakte i na sve nacine naplate dug.Nece tebi niko da dolazi na vrata da se rasptiuje i prica sa tvojim ukucanima. Nego ce da ti uzme pare od plate penzije racuna automobil,stvari, stan.
Prigovor mozes da pises . ali po novom zakonu ne odlaze nista ako je za komunalne usluge a mts to jeste, a parnica ce trajati godinama. Tako da ce oni lepo da od tebe naplate u rekordnom roku pa se ti sudi u parnici sa njima da to povratis.
 
To sa sudskim izvrsiteljima se desava nakon presude , izvrsitelji izlaze na teren samo u slucajevima popisa imovine, sve ostalo ide putem tvog poslodavca , dobije izvrsno resenje iz suda o sudskoj zabrani na platu ili penziju, i ona moze da iznosi najvise 2/3 tvog primanja. Sve sto sam gore napisao, napisao sam prevashodno za VIP i Telenor, nacine kako izbeci placanje astronomskih racuna . I te kako prosledjuju agencijama za naplatu ;)
 
NEMA PRESUDE. kako ne svatas ?
donosi se zakljucak o izvrsenju na osnovu verodostjne isprave. I nema suda za komunalne usluge ( sud je 1 juna 2012 izubio nadleznos za komunalne premdete ) .

Ne mislim na sudkse izvristelje vec na privatne . Nova delatnost od juna 2012. Oni su umesto suda ,i rade isto sto i sudije.
Izvrsitelj ti pleni platu a ne sud, jer je sud izgubio svu nadleznost za mobilne operatere. Tako da izvrsitelj sve radi.

I nema za vip i telenor vec je za sve komunalne (edb , infostan, telekom, vip, telenor , elektrane, gradksa cistoca, parking ) potpuno isto pravilo.
A praivlo je ne postoji vise sud za te stvari ,vec izvristelj.
NEMA PRESUDE.
Prigovor ne odlaze nista.
Tako da ne mozes da izbegnes naplatu NIKAKO.

To da vip i telenor predaju neke slucajeve agencijama za potrazivanja je tacno , ali te agencije ne mogu nista da naplate, mogu samo da te zovu telefonom i smaraju.
Za svaku naplatu moraju da se obrate privatnim izvristejima, i tu NEMA PRESUDE nikakve, a kamoli sudske.
 
Poslednja izmena:
Ima li tvoj post neku vedru stranu, ovo lici na "bend over and take it", nemas izbora :D
 
Nazad
Vrh Dno