Misa®
Zapažen
- Učlanjen(a)
- 01.01.1970
- Poruke
- 268
- Poena
- 20
Nikakav off, naprotiv imam problem tehnicke prirode koji treba da rese internet provajderi. Ovim putem ih prozivam i pitam kolege sa bencha za pomoc.
Odakle da pocnem, glava me odavno boli...
Elem, imam LAN od 20-tak WinXP racunara koji koriste OutlookExpress kao mail klijenta. Nesrecnom igrom slucaja ISP je Sezampro, preko ADLS-a. Interenet radi korektno, nemam zamerki. Mail server je bila w2k3 masina sa mdaemon-om na izdvojenoj lokaciji koja je bila "napojena" ADSL-om EUnet-a. Razmena poste je bila po principu VPN tunela kroz koji je tekla posta i bivala isporucena sa mail servera (mdaemon-a) u lokalnu mrezu i obrnuto.
Znaci lokalne masine su koristile internet preko Sezam-a a postu preko VPN-a i udaljenog mail servera koji je postu skidao sa EUneta u cijem se mailbox-u skupljala i slala posta sa svih strana. Sve je to bilo OK i radilo do trenutka prekida ADSL-a zbog (ne)kvalitetnih Telekom-ovih vodova - i njih prozivam!
Prekid je trajao 7 dana, sto je nedopustivo da u ozbiljnoj firmi ne funkcionise posta toliko dugo. Kako bi definitivno resio problem i sto manje zavisio od "monopoliste", selim mail server (w2k3+mdaemon) fizicki na mesto gde se nalaze lokalne masine - korisnici mail usluga. Sve naknadno podesavam ne bi li naterao mdaemon da radi i skida EUnet-ovu postu preko Sezam-a. Posle dosta mucenja mi ne uspeva i odlucujuem da "podignem" server na nivo provajdera.
Kako bi ubrzao stvari, ne zeleci da selim domen firme sa jednog na drugog provajdera (sto bi opet trajalo), odlucujem da mi "domacin" bude EUnet. Zakupljujem pozamasan paket "Corporate Napredni" (i to dupli!!) jer mi trebaju dosta mailbox-ova, a taj paket ih sadrzi samo 30. Dalje, jer je vise bespotreban, gasim mdaemon, pravim brdo mailbox-ova na Control panel-u EUnet-ovog Corporate servisa, pravim grupe, postavljam sifre...itd.
Konacno dolazim do podesavanja OE za komunikaciju, tj. primanje i slanje poste sa Corporate EUnet mail servera do korisnika i obrnuto preko Sezam-ovog ADSL-a.
A to dragi moji prijatelji jednostavno ne radi.
Uredno podesen OE (incoming mail preko pop3.eunet.yu sa korisnickim imenom i sifrom sa domena firme + famozni SSL) i posta uredno silazi sa EUnet-a preko Sezam-a u moj inbox. Medjutim kada pozelim da nesto posaljem onda samo error. Probao sa svim mogucim kombinacijama setovanja OE koja postoje - trajalo satima.
Posle nekoliko sati provedenih sto na "hold"-u sto u razgovoru sa tehnickom podrskom, nisam uspeo da ga podesim da posalje mail, tj. nisam dobio objasnjenje od tehnicke podrske ni jednog provajdera.EUnet Corporate debelo naplacuje koriscenje poste sa spoljnih pristupnih linija - 4 din/MB!! Al' kazem njima, nema veze, placam, samo da radi. Pitam ih kako da podesim OE i naravno dobijem odgovor kako je "sa nase strane sve OK" i da pitam Sezam. Okrenem Sezam a oni ce: "Nas ne interesuje skidanje tudje poste, ni mi ne dajemo sa spoljne linije pristup nasim mail serverima".
Osecam se kao izmedju dve vatre. Ispadoh ja i lud i zbunjem, a debelo platio Sezam ADSL 792/198 Flat, kao i dupli EUnet Corporate.
Svalim ja, logicki, krivicu na EUnet (s kojim sam do sada imao manje-vise korektnu saradnju) i ponovo okrenem njih. Trude se momci, vidim, savetuju po principu probaj ovo, probaj ono da bi mi na kraju rekli da samo Sezampro od svih ISP-a zahteva identikaciju preko Sezam-ovog mail naloga. Dobro kazem, imam i to. Podesim i to al' nista. Drugi error, nije stari al' opet ne radi.
Pomislim da je cela akcija iako mi se cini jednostavna u stvari nemoguca.
Da bi bio siguran u to sto kaze EUnet "da je sa njihove strane sve OK" ne bude mi tesko pa se nakacim na Verat Net. Preko Verat-a bez po muke sve radi kao podmazano!! Samo smtp.verat.net + SSL na incoming i nista vise. I primanje i slanje kao da sam direktno na EUnetu.
Opet ja u zbunu, ko sad koga ...? Odgovor, svi mene !
Grand finale, okrecem Sezam i objasnim situaciju po ko zna koji put i ko zna vise kome i pomenem Verat, na sta ce oni: "To sto Corporate ne radi sa svih spoljnih linija pitajte EUnet, a ne nas. Mi nemamo nikakve zabrane."
????
Da jurim EUnet jer sam im platio Corporate a nije pisalo upozorenje da ne radi sa Sezam-om? Kako da ih jurim kada radi sa Verat-om i svim ostalima?
Da jurim Sezam? Sta njih briga i za Corporate i EUnet i Verat, oni daju internet i svoje mail servise.
Mislio sam da je Resenje da jednostavno zamenim Sezam-ov ADSL za EUnet-ov, sto sam hteo jos pre nedelju dana ali sam saznao da to traje 10-15 dana zbog njegovog visocanstva Telekom-a.
Nikoga ne osudjujem napamet, samo na osnovu dokaza. Ako ja kao korisnik koji debelo placa servise oba provajdera ne znam da nesto podesim ocekujem da mi se ukaze pomoc, koju i ovde trazim. Pri tom, ni posle visecasovne polemike na relaciji ja-EUnet-ja-Sezam-ja-EUnet... niko, ali NIKO od njih se nije setio da se konsultuje direktno sa drugim provajderom i da resi problem u jednoj recenici ili da mi kaze da je nemoguce (!?!) nego samo prebacuju loptu sa jedne na drugu stranu terena.
A pitam ja Vas drage kolege:
Dok internet servis provajderi vode rat, sta ja da radim?
Odakle da pocnem, glava me odavno boli...
Elem, imam LAN od 20-tak WinXP racunara koji koriste OutlookExpress kao mail klijenta. Nesrecnom igrom slucaja ISP je Sezampro, preko ADLS-a. Interenet radi korektno, nemam zamerki. Mail server je bila w2k3 masina sa mdaemon-om na izdvojenoj lokaciji koja je bila "napojena" ADSL-om EUnet-a. Razmena poste je bila po principu VPN tunela kroz koji je tekla posta i bivala isporucena sa mail servera (mdaemon-a) u lokalnu mrezu i obrnuto.
Znaci lokalne masine su koristile internet preko Sezam-a a postu preko VPN-a i udaljenog mail servera koji je postu skidao sa EUneta u cijem se mailbox-u skupljala i slala posta sa svih strana. Sve je to bilo OK i radilo do trenutka prekida ADSL-a zbog (ne)kvalitetnih Telekom-ovih vodova - i njih prozivam!
Prekid je trajao 7 dana, sto je nedopustivo da u ozbiljnoj firmi ne funkcionise posta toliko dugo. Kako bi definitivno resio problem i sto manje zavisio od "monopoliste", selim mail server (w2k3+mdaemon) fizicki na mesto gde se nalaze lokalne masine - korisnici mail usluga. Sve naknadno podesavam ne bi li naterao mdaemon da radi i skida EUnet-ovu postu preko Sezam-a. Posle dosta mucenja mi ne uspeva i odlucujuem da "podignem" server na nivo provajdera.
Kako bi ubrzao stvari, ne zeleci da selim domen firme sa jednog na drugog provajdera (sto bi opet trajalo), odlucujem da mi "domacin" bude EUnet. Zakupljujem pozamasan paket "Corporate Napredni" (i to dupli!!) jer mi trebaju dosta mailbox-ova, a taj paket ih sadrzi samo 30. Dalje, jer je vise bespotreban, gasim mdaemon, pravim brdo mailbox-ova na Control panel-u EUnet-ovog Corporate servisa, pravim grupe, postavljam sifre...itd.
Konacno dolazim do podesavanja OE za komunikaciju, tj. primanje i slanje poste sa Corporate EUnet mail servera do korisnika i obrnuto preko Sezam-ovog ADSL-a.
A to dragi moji prijatelji jednostavno ne radi.
Uredno podesen OE (incoming mail preko pop3.eunet.yu sa korisnickim imenom i sifrom sa domena firme + famozni SSL) i posta uredno silazi sa EUnet-a preko Sezam-a u moj inbox. Medjutim kada pozelim da nesto posaljem onda samo error. Probao sa svim mogucim kombinacijama setovanja OE koja postoje - trajalo satima.
Posle nekoliko sati provedenih sto na "hold"-u sto u razgovoru sa tehnickom podrskom, nisam uspeo da ga podesim da posalje mail, tj. nisam dobio objasnjenje od tehnicke podrske ni jednog provajdera.EUnet Corporate debelo naplacuje koriscenje poste sa spoljnih pristupnih linija - 4 din/MB!! Al' kazem njima, nema veze, placam, samo da radi. Pitam ih kako da podesim OE i naravno dobijem odgovor kako je "sa nase strane sve OK" i da pitam Sezam. Okrenem Sezam a oni ce: "Nas ne interesuje skidanje tudje poste, ni mi ne dajemo sa spoljne linije pristup nasim mail serverima".
Osecam se kao izmedju dve vatre. Ispadoh ja i lud i zbunjem, a debelo platio Sezam ADSL 792/198 Flat, kao i dupli EUnet Corporate.
Svalim ja, logicki, krivicu na EUnet (s kojim sam do sada imao manje-vise korektnu saradnju) i ponovo okrenem njih. Trude se momci, vidim, savetuju po principu probaj ovo, probaj ono da bi mi na kraju rekli da samo Sezampro od svih ISP-a zahteva identikaciju preko Sezam-ovog mail naloga. Dobro kazem, imam i to. Podesim i to al' nista. Drugi error, nije stari al' opet ne radi.
Pomislim da je cela akcija iako mi se cini jednostavna u stvari nemoguca.
Da bi bio siguran u to sto kaze EUnet "da je sa njihove strane sve OK" ne bude mi tesko pa se nakacim na Verat Net. Preko Verat-a bez po muke sve radi kao podmazano!! Samo smtp.verat.net + SSL na incoming i nista vise. I primanje i slanje kao da sam direktno na EUnetu.
Opet ja u zbunu, ko sad koga ...? Odgovor, svi mene !
Grand finale, okrecem Sezam i objasnim situaciju po ko zna koji put i ko zna vise kome i pomenem Verat, na sta ce oni: "To sto Corporate ne radi sa svih spoljnih linija pitajte EUnet, a ne nas. Mi nemamo nikakve zabrane."
????
Da jurim EUnet jer sam im platio Corporate a nije pisalo upozorenje da ne radi sa Sezam-om? Kako da ih jurim kada radi sa Verat-om i svim ostalima?
Da jurim Sezam? Sta njih briga i za Corporate i EUnet i Verat, oni daju internet i svoje mail servise.
Mislio sam da je Resenje da jednostavno zamenim Sezam-ov ADSL za EUnet-ov, sto sam hteo jos pre nedelju dana ali sam saznao da to traje 10-15 dana zbog njegovog visocanstva Telekom-a.
Nikoga ne osudjujem napamet, samo na osnovu dokaza. Ako ja kao korisnik koji debelo placa servise oba provajdera ne znam da nesto podesim ocekujem da mi se ukaze pomoc, koju i ovde trazim. Pri tom, ni posle visecasovne polemike na relaciji ja-EUnet-ja-Sezam-ja-EUnet... niko, ali NIKO od njih se nije setio da se konsultuje direktno sa drugim provajderom i da resi problem u jednoj recenici ili da mi kaze da je nemoguce (!?!) nego samo prebacuju loptu sa jedne na drugu stranu terena.
A pitam ja Vas drage kolege:
Dok internet servis provajderi vode rat, sta ja da radim?