Šta je novo?

Hisense Energy Pro X Black 12K - QH35XV3B

Lazar.

Zapažen
Učlanjen(a)
05.01.2024
Poruke
70
Poena
20
Vidim da je Energy pro X vec stigao kod nas. Interesuje me da li ga je neko već kupio i kakva su iskustva?
 
Evo druze pravo da ti kazem ja sam je narucio cekam jos da stigne pa istrazujem energy pro plus posto vidim niko jos nema utiske o pro X a kontam da su isti rac (spoljasnja) a unutrasnja jedinica ima promena nekih (kao 3D usisavanje vazduha, i neke dodatne pizdarije)...

Ako se setim javljam je l' klima. Mada najvise me zanima kako ce da klima zimi.
 
Evo prvi utisci (nema edit pa moram postavljam novi comment)... Instalirana je u nedelju, Testirano koliko ladno duva i ladi ko zmaj. Instaler kaze nije skoro osetio ovako nesto ledeno (a lik instalira po 4-5 klima na dan barem jedva sam ga uhvatio da dodje ubrzo) Instalirao sam je u sobi od 12m2, malo je mozda i prejaka ali mi se ne daje isto koliko sam dao i ovu za neku 9icu.
Juce je bilo solidno vruce napolju i za 14 sati je potrosilo 3.49kWh prema aplikaciji, pustio sam je da radi na 25c.
Htedoh da testiram koliko ce na 24 sata da potrosi (i dok spavam) ali stigo ovaj armagedon pa mi usra plan.

Svidja mi se ova aplikacija uredno izgleda i funkcionise korektno (meni za sad, vidim da ljudi prijavljuju da ih diskonektuje i tako te prirode) jedino sad ne znam koliko je verovati "energy monitor". Nemam merac potrosnje el. struje ali ako je 3.49kWh za 14 sati potrosio usled 35 stepeni napolju I svaki sat izbacivavsi vise od 1.2kW hladnog vazduha, meni barem je to impresivno.

Sad jos moram da se igram sa njom da vidim kako funkcionisu razne stvari, mozda ce da trosi cak i manje ako smanjim na 24c kad bude toplo vreme da se manje potpuno gasi spoljasnja jedinica i vise da modulise (samo meni nekako malo bude hladnjikavo tad, mozda trenerku da obucem xD).

Sto se tice izgleda unutrasnja jedinica izgleda prelepo (uzeo sam black jer me kostala skoro isto ko bela sa ovim popustom sto je).
 
Kako mislis da ti klima manje trosi kada smanjis temp na hladjenju i ona mora jace da radi?
 
Kako mislis da ti klima manje trosi kada smanjis temp na hladjenju i ona mora jace da radi?
Jer je soba mala (12m2) i brzo postigne zeljenu temperaturu kada stavim na 25c da je. I onda je vise on/off nego sto je inverter modulacija.

A ako bih smanjio na 24c vise bi radila ili ti "jace" i zatim doslo bi vise do modulacije i mogla vise da provodi vreme u modulisanju da stedi. Jer sam primetio da kad se upali ona nabudzi obrtaje motora i onda polako usporava motor modulacijom na najtise (jer je klima spoljasnja do prozora odmah i mogu da cujem kako usporava motor, naravno kad otvorim prozor :D) ali dok se to desi ona je vec otprilike postigla 25c koliko sam trazio i ne odrzava rad motora na najnizem stepenu vec ugasi jer je prejako i na minimumu modulisanje koliko je sposobna za 25c za ovako malu sobu.

A u kratkom vremenu kad sam stavio na 24c, opala je dodatno potrosnja u poredjenju na prethodni sat i primetio sam da je vise modulisala na najnizem obrtaju.

Naravno, ovo je sad sve i dalje prekratko vremena da tvrdim i jedno i drugo vec vise " mislim ", jer eto, zajebo me armagedon, danas sam bas hteo da testiram 24h kako radi na 24c koliko bi trosila pa bih posle probao i sa 25c. da usporedim promene (naravno zavisi i spolja kolko je vruce ali bih to uporedjivao kad su spoljasnje temperature tu negde stepen gore dole).
 
Modulacija nema nikakve veze sa potrosnjom struje. Moduliranje sluzi komforu, a ne stednji.
Ako klima mora vise da ohladi prostor, logicno da mora vise da radi i samim tim, vise trosi.
 
Modulacija nema nikakve veze sa potrosnjom struje. Moduliranje sluzi komforu, a ne stednji.
Ako klima mora vise da ohladi prostor, logicno da mora vise da radi i samim tim, vise trosi.
Ako sam razumeo modulacija je koliko motor moze da se prilagodi da uspori i da manje trosi zar ne...? Ako sam to dobro razumeo zar to nema direktne veze sa potrosnjom struje gde umesto da se okrece na lupam 500Wh on ce da se okrece na 200Wh i tako trositi manje struje...

A ako se pali i ulazi u rezim modulacije gde smanjuje rad motora i klima postigne zeljenu temperaturu koja je ispod minimalne modulacije onda klima ce da se ugasi i posle nekog vremena ce se onda opet upaliti poceti sa 600-800Wh potrosnje i ulaziti u rezim modulacije gde smanjuje rad motora...

Prema logici ako sam razumeo da je to modulacija (usporavanje motora na sto nize obrtaje moguce dok uspesno odrzava zeljenu temperaturu) onda ce da potrosi vise ako ovako radi nego sto ce raditi "vise" uz minimalne modulacije (najnizi obratiji).
Da li je tiha unutrašnja jedinica?
Jeste. Tiha sa low/midlow/med (kad kazem tiha ne mislim neces je cuti uopste ali strujanje vazduha je dovoljno tiho da ces cuti frizider pre), i lopatice kad se pomeraju totalno su necujne. Nisam se igrao (jos) sa A.I. funkcijama i pracenjem to cu kad malo prostudiram njene osnovne funkcije. :D

A ako oces da bude totalno tiha imas "tihi" rezim i zaista se skoro uopste ne cuje (90% ljudi je ne bi culi, ja je i dalje minimalno mogu cuti jer imam ostar sluh ali znam da je vecina ne bi cula jer i ja vec sam na granici da je ne cujem) kao i za spavanje rezim koji je takodje uspori skroz da mozes da spavas i da te ne zasipa strujanje vazduha...

Za sad sam zadovoljan samo sto eto sj*ba me armagedon pa sad ne mogu da se igram sa njom dalje kako stedi itd... :D
 
Ako sam to dobro razumeo zar to nema direktne veze sa potrosnjom struje gde umesto da se okrece na lupam 500Wh on ce da se okrece na 200Wh i tako trositi manje struje...
Trosice manje struje ali ce isto tako uklanjati manje toplote iz prostorije. Proporcionalno trosi isto KW struje po KW hladjenja/grejanja nebitno da li radila na 30% ili 70%.
 
Trosice manje struje ali ce isto tako uklanjati manje toplote iz prostorije. Proporcionalno trosi isto KW struje po KW hladjenja/grejanja nebitno da li radila na 30% ili 70%.
to se slazem ali ako ne uspe da se odrzava na minimumu koliko zahteva prostorija i mora da se ugasida ne bi otisla ispod zeljene temperature (postati hladnije u prostoriji nego sto je odabrano) i onda mora opet da se upali posle nekog vremena... To ce prouzrokovati vecu potrosnju ako kad se pali ona ide do 70% - 80% pa se onda opet usporava do minimuma (barem sam tako primetio kada se ugasi pa upali opet, ne pocne od minimum rotacije motora spoljasnje (ne mislim na ventilator nego motor) nego krene da radi jako pumpanjem pa onda usporava do svog minimuma).


Ne znam da li me kapirate da l' sam bas dobro napisao sta mislim da se desava ali sta ocu da kazem na ono sto trenutno mislim da se desava je na 25 kad stavim da cilja temperaturu onda se ponasa vise kao on/off klima nego kao inverter klima gde odrzava motor na minimumu koliko zahteva temperatura sobe a kad stavim na 24c (ovo je na kratkorocnom zapazanju, kao sto sam rekao nisam stigao od armagedona da se igram i testiram ovu misao) spoljasnja jedinica radi duze i cujem je da radi na potpunom minimumu (do te mere da se samo cuje ventilator).

Cekam da prodje ovo nevreme pa da vidim tu hipotezu koju imam... Jer kao sto sam rekao 12ica pogotovo ovog kalibra (gde mi je spoljasnja jedinica veca od 18ice koju imam, doduse ta 18ica je stara jos iz 2008 kopernikus :D) je mislim malo prejaka za 12m2 prostoriju i da mora da radi "vise" da bi uspela da odrzava motor upaljen na minimumu... Ako me razumes. :D
 
Ako ti dnevno ukupno 5 sati radi na 500W, to je 2.5kW za 24h.
Ako ti konstantno radi na 150W 24h, to je 3.6kW za 24h.

Efikasnost klime zavisi od mnogo drugih faktora, ali modulacija nema veze sa tim.

Ne moze jace da ti hladi, a da trosi manje, ne znam kako si to zamislio i ne mogu da verujem da pricamo o ovome.
 
Ako ti dnevno ukupno 5 sati radi na 500W, to je 2.5kW za 24h.
Ako ti konstantno radi na 150W 24h, to je 3.6kW za 24h.

Efikasnost klime zavisi od mnogo drugih faktora, ali modulacija nema veze sa tim.

Ne moze jace da ti hladi, a da trosi manje, ne znam kako si to zamislio i ne mogu da verujem da pricamo o ovome.

A sta ako zbog paljenja gasenja trosi 500w i radi 7 sati? Onda ce modulacijom konstantnim radom na 150w raditi "vise" ustedeti manje. Ako me kopcas. :)

Ako mora da se konstantno pali gasi jer nije sposobna da odrzi modulaciju posto je prejaka za zatrazenu temperaturu i za minimum obrataja motora za zeljenu temperaturu onda ce, logicno trositi vise nego raditi na minimum obrtaja konstantno.

Primera radi prostoriji treba lupam, 1.5kW hladne energije da bi se odrzavala na 25c. Klima da bi radila konstantnu modulaciju na minimumu obrtaja treba da isporucuje 1.6kW hladne energije, ergo posto prostoriji treba manje hladne energije nego sto je klima sposobna da izbacuje sa najmanjim obrtajima onda ce krenuti da se gasi da ne bi hladila prostoriju vise nego sto je zahtevano. I tako ce umesto da radi na minimumu obrtaja poceti ucestalo da se pali i gasi gde pri svakom paljenju ona restartuje motor i to uzrokuje skok potrosnje na 600-800w pre nego sto motor uspori na minimum a posto na minimumu kada uspori isporucuje i dalje vise hladne energije nego sto je potrebno ona ce opet da se ugasi jer nema drugu opciju.

Ako na 24c prostorija zahteva lupam 1.7kW hladne energije a klima da bi konstantno radila na minimumu potrebno je da izbacuje 1.6 kW hladne energije onda ce ona konstantno da radi na minimumu i nece imati 600-800w skokove svakih 5-10 minuta i usporavati do minimuma jedno 3-4 minute, kad se sracuna trosice manje konstantnim radom na minimumu isporucivavsi vise hladne nergije nego sto ce da trosi isporucivavsi manje hladne energije pri tom gde ce se paliti gasiti jako cesto.

Ali nebitno mislim da se ne kapiramo sta hocu da kazem i pricam ne mogu bolje da napisem sta mislim od mog zadnjeg posta sve u svemu saznacu kada dodju topli dani opet da li ce vise ustedeti na 25c ili na 24c jer nisam stigao sada zbog armagedona.

Ali to nije ni bilo moje glavno pitanje, moje glavno pitanje je bilo to koliko je precizna aplikacija u prijavljivanju potrosnje? Da li je tacno onoliko koliko kaze aplikacija da je klima potrosila? ili prijavljuje manju/vecu potrosnju od one koja zapravo jeste?
 
Otvori prozor, klima se nece gasiti i stedeces struju, problem resen.
Ili samo stavi ma 16c i na najmanji fan, tada ce se najmanje gasiti i stedeti struju.
 
Ono sto sam primetio, posebno kod ovih Hisense Energy Pro (plus, x, nordic) modela jeste da su dosta manje efikasne kada su predimenzionisane za prostoriju.
Ove klime jednostavno nisu namenjene za malu kvadraturu i ponasace se priblizno on-off nacinu rada.

Jednostavno je prevelika (prejaka) za prostoriju i nece postici zeljeni efekat moduliranja, odnosno efikasno hladjenje / grejanje.
Pri tome ako se brzina ventilatora smanji na najnize efikasnost isto opada, jer je manji transfer i razmena toplog/hladnog vazduha.

Za 12kv bi cak i 9ka bila velika, ali bi radila efikasnije nego ova 12ka koja se ponasa skoro kao 18ka po dimenzijama vanjske jedinice.
Videces ako budes grejao 12kv sa ovom klimom, tu ce tek da se ponasa kao on-off. :)

1719993129095.jpeg
 
Nije manje efikasna, ne brkajte efikasnost sa modulacijom.
Ne postoji klima koja ce u 12m2 raditi stalno na hladjenju, osim ako je recimo prozor otvoren ili su ekstremno losi uslovi prostora.

Evo kako meni u 20m2 radi Mitsubishi 9ka LN25vg2b od 180k dinara(i ako izuzetno jaka na grejanju, jaca od 90% 12ica, na hladjenju je i dalje samo 9k btu) i savrseno odrzava temperaturu u stepen.
Ova klima ima 10.5 seer, ne znam da li ima neka klima koja je efikasnija na hladjenju od toga, radi u 20m2 sa 2 spoljasnja zida, 6 prozora, bez izolacije i 12-17h sunca na zapadnom zidu.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240630-130520_Tapo.jpg
    Screenshot_20240630-130520_Tapo.jpg
    98.1 KB · Pregleda: 67
  • Screenshot_20240630-130528_Tapo.jpg
    Screenshot_20240630-130528_Tapo.jpg
    105 KB · Pregleda: 65
  • Screenshot_20240630-130533_Tapo.jpg
    Screenshot_20240630-130533_Tapo.jpg
    94.6 KB · Pregleda: 62
Nije manje efikasna, ne brkajte efikasnost sa modulacijom.
Nisam ni rekao da su te stvari eksplicitno iste. Vezano je za kontekst potrosnje el. energije o cemu se uporno pise prethodnih par postova.
Dakle, nisu isti ali su obrnuto proporcionalni. Sto je modulacija kapaciteta niza, to bi inverter trebao da ima vecu efikasnost u radu (potrosnja el. energije).

Najveca razlika inverter i klasicne klime lezi u efikasnosti rada jedinice koji utice na potrosnje el. energije. Inverter ne radi uvek punim kapacitetom, nego varijabilnom brzinom kompresora kontrolise kapacitet protoka rashladnog fluida i time postize dobru efikasnost pri malom opterecenju. Kada kompresor inverter klime radi punom brzinom tada je po efikanosti potrosnje el. energije jednak klasicnoj klimi.

Svaka inverter jedinica ima definisanu minimalnu i maksimalnu brzinu rada kompresora. S obzirom da se ovde prica o hladjenju 12 kvadrata, moze se zakljuciti da ce konkretna klima, ciji je naslov ove teme, biti manje efikasna jer ce cesto gasiti kompresor zato sto bi i na minimalnoj rotaciji verovatno prebacila zadatu temperaturu. Ponavljam, ovo se konkretno odnosi na Hisense Energy Pro modele koji imaju izuzetno jake jedinice koje ne moduliraju previse nisko.

Ja sam konkretno pisao o Hisense Energy Pro modelima u temi gde se vrti prica o ucestalom gasenju, skokovima potrosnje nakon ponovog paljenja kompresora i generalno prici i efikasnosti klime sa aspekta potrosnje.

Usput, nije uopste tema o Mitsubishi modelu. Suludo je porediti Hisense i 3 puta skuplji Mitsubishi...
 
Nisam ni rekao da su te stvari eksplicitno iste. Vezano je za kontekst potrosnje el. energije o cemu se uporno pise prethodnih par postova.
Dakle, nisu isti ali su obrnuto proporcionalni. Sto je modulacija kapaciteta niza, to bi inverter trebao da ima vecu efikasnost u radu (potrosnja el. energije).

Najveca razlika inverter i klasicne klime lezi u efikasnosti rada jedinice koji utice na potrosnje el. energije. Inverter ne radi uvek punim kapacitetom, nego varijabilnom brzinom kompresora kontrolise kapacitet protoka rashladnog fluida i time postize dobru efikasnost pri malom opterecenju. Kada kompresor inverter klime radi punom brzinom tada je po efikanosti potrosnje el. energije jednak klasicnoj klimi.

Svaka inverter jedinica ima definisanu minimalnu i maksimalnu brzinu rada kompresora. S obzirom da se ovde prica o hladjenju 12 kvadrata, moze se zakljuciti da ce konkretna klima, ciji je naslov ove teme, biti manje efikasna jer ce cesto gasiti kompresor zato sto bi i na minimalnoj rotaciji verovatno prebacila zadatu temperaturu. Ponavljam, ovo se konkretno odnosi na Hisense Energy Pro modele koji imaju izuzetno jake jedinice koje ne moduliraju previse nisko.

Ja sam konkretno pisao o Hisense Energy Pro modelima u temi gde se vrti prica o ucestalom gasenju, skokovima potrosnje nakon ponovog paljenja kompresora i generalno prici i efikasnosti klime sa aspekta potrosnje.

Usput, nije uopste tema o Mitsubishi modelu. Suludo je porediti Hisense i 3 puta skuplji Mitsubishi...
Ma ja sam odustao kada covek i dalje kad sam u objasnio 3 puta o cemu govorim da na 25 se vise ponasa kao on/off nego inverter i da nije efikasna zbog toga... ali i dalje vodi svoju pricu... Ne kapira(mo) se i to je to. Samo eto jos udario sad i da me sprda toliko o tome. :)


Samo mene ono sto i dalje zanima a ne znam da li je neko ovde i testirao... aplikaciju da li je tacna po merenju potrosnje koliko napise...

Sad ce vrucina opet pa cu da se igram i da vidim prema aplikaciji sta kaze kada je na 25 i na 24. Mada i ovo na 25 sto je potrosila oko 250Wh po satu za 14 sati rada prezadovoljan sam.

Ako moze jos nize to je jos bolje.


Mada najvise cekam zimu da vidim kako ce da se ponasa i koliko ce da jede struje.
 
Nisam ni rekao da su te stvari eksplicitno iste. Vezano je za kontekst potrosnje el. energije o cemu se uporno pise prethodnih par postova.
Dakle, nisu isti ali su obrnuto proporcionalni. Sto je modulacija kapaciteta niza, to bi inverter trebao da ima vecu efikasnost u radu (potrosnja el. energije).

Najveca razlika inverter i klasicne klime lezi u efikasnosti rada jedinice koji utice na potrosnje el. energije. Inverter ne radi uvek punim kapacitetom, nego varijabilnom brzinom kompresora kontrolise kapacitet protoka rashladnog fluida i time postize dobru efikasnost pri malom opterecenju. Kada kompresor inverter klime radi punom brzinom tada je po efikanosti potrosnje el. energije jednak klasicnoj klimi.

Svaka inverter jedinica ima definisanu minimalnu i maksimalnu brzinu rada kompresora. S obzirom da se ovde prica o hladjenju 12 kvadrata, moze se zakljuciti da ce konkretna klima, ciji je naslov ove teme, biti manje efikasna jer ce cesto gasiti kompresor zato sto bi i na minimalnoj rotaciji verovatno prebacila zadatu temperaturu. Ponavljam, ovo se konkretno odnosi na Hisense Energy Pro modele koji imaju izuzetno jake jedinice koje ne moduliraju previse nisko.

Ja sam konkretno pisao o Hisense Energy Pro modelima u temi gde se vrti prica o ucestalom gasenju, skokovima potrosnje nakon ponovog paljenja kompresora i generalno prici i efikasnosti klime sa aspekta potrosnje.

Usput, nije uopste tema o Mitsubishi modelu. Suludo je porediti Hisense i 3 puta skuplji Mitsubishi...
Inverter kompresor je efikasniji zato sto moze da hladi vazduh na manju temperaturu ili ti, daleko manje proporcionalno energije treba da se vazduh ohladi za 2C od ambijentalne, nego 10-15C, sto on/off radi.
Sto je ta razlika u temperaturi veca, razlika u potrosnji u odnosu na dobijenu/oduzetu toplotu je veca.
Posle neke cifre je ta razlika minorna.
Inverter gubi znacajnu efikasnost tek na nekih poslednjih 30% snage, ovo ispod je sve minorno, a pogotovo sve ispod 50%.
Da li je paljenje i gasenje gubitak energije? Da, jeste, ali jako mali na ovako malim sistemima, ta prica se vise odnosu na ozbiljne centralne sisteme klimatizacije.
U idealnim uslovima, prosecan inverter stedi 30% struje, u realnim verovatno oko 20%, a svega pola toga je do samog kompresora.
Zasto mislis da jeftini inverteri i ako mogu da spustaju do oko 100W na hladjenju, imaju losiji SEER?
Kako SEER skace sa cenom uredjaja, mislis li da je zato sto im se ne gase kompresori ili ima mnogo komponenti koje uticu na efikasnost uredjaja?
Scop takodje, moja klima na grejanju ne spusta ispod 200W i cesto se gasi, a 12ica ide do 100W.
Moja ima 5.2 SCOP, 12ica isti model ima 5.1.
Vecina Fujitsu koje idu do 100W na grejanju imaju ispod 5 SCOP, a opet napominjem da Gree Amber Premium 12 koji ne ide ispod 400-500W na grejanju i ima grejac tacne na koji odlazi struja, ima 5.1 SCOP, jednako Mitsubishi LN35 koji ide do 100W i nema grejac tacne.

Efikasnost klime takodje odredjuju mnoge druge stvari, inace bi svaka Fujitsu klima koja spusta potrosnju na 70W na hladjenju i 100W na grejanju bila najefikasniji uredjaj na trzistu, a to prosto nije ni blizu toga.
Imam 30 godina star Toshiba inverter, pa je jako neefikasna, slobodno mogu reci skoro na nivou danasnje on/off klime, a spusta se do ispod 200W.

Moju klimu sam ti naveo kao primer najefikasnije klime koju mozes imati(10.5 SEER i 5.2 SCOP) i da se i dalje cesto ponasa kao on/off u 60% vecoj prostoriji i solidno losim uslovima, a slabija je na hladjenju od te Hisense 12ice.
Fujitsu KMCE recimo koji ide do 70W na hladjenju i 100W na grejanju ima 7.3 SEER i 4.4 SCOP.


Covek je mrtav 'ladan rekao da treba da spusti temperaturu na klimi da bi klima manje trosila.

Sve ovo smo prezvakali xxx puta u poslednjih 8 godina, barem otkad sam ja aktivan na temu klima.
 
Da li je tiha unutrašnja jedinica?
Ako podignes krilo na krajnji gornji polozaj i bacis je u tihi rezim prilicno je tiha. Ukoliko obalis krilo cuje se hucanje vazduha.

Ako je poredim sa Mitsu Kieria Plus (35ZSX), koja mi je na spratu, Mitsu je besumna spram nje. Naravno, Mica je kostala koliko i 3 Energy Pro X. Za hladjenje potvrdjujem da ekspresno nabija mraz u prostoriji od 25 kv, cigla zid, bez izolacije, 4 god doba stakla, suncana strana. Stao sam ispod nje slucajno odmah po montazi, koliko da pokupim papirice i ostale kutije i za par sekundi mi je sledila glavu do glavobolje, bila je probno pustena na 17c na max. Dalje, ona funkcja kada masi ljude koji su u prostoriji super radi, lepo rasporedi vazduh po sobi, ali Mica to radi finije. Motorici krilaca levo desno na En Pro X se ne cuju, dok na Micu to vec nije slucaj. App nisam ni probao. Kondenza proizvodi drasticno vise za razliku od Mice (ne znam kako, ali znam sta vidim u kofi).
 
Inverter kompresor je efikasniji zato sto moze da hladi vazduh na manju temperaturu ili ti, daleko manje proporcionalno energije treba da se vazduh ohladi za 2C od ambijentalne, nego 10-15C, sto on/off radi.
Sto je ta razlika u temperaturi veca, razlika u potrosnji u odnosu na dobijenu/oduzetu toplotu je veca.
Posle neke cifre je ta razlika minorna.
Inverter gubi znacajnu efikasnost tek na nekih poslednjih 30% snage, ovo ispod je sve minorno, a pogotovo sve ispod 50%.
Da li je paljenje i gasenje gubitak energije? Da, jeste, ali jako mali na ovako malim sistemima, ta prica se vise odnosu na ozbiljne centralne sisteme klimatizacije.
U idealnim uslovima, prosecan inverter stedi 30% struje, u realnim verovatno oko 20%, a svega pola toga je do samog kompresora.
Zasto mislis da jeftini inverteri i ako mogu da spustaju do oko 100W na hladjenju, imaju losiji SEER?
Kako SEER skace sa cenom uredjaja, mislis li da je zato sto im se ne gase kompresori ili ima mnogo komponenti koje uticu na efikasnost uredjaja?
Scop takodje, moja klima na grejanju ne spusta ispod 200W i cesto se gasi, a 12ica ide do 100W.
Moja ima 5.2 SCOP, 12ica isti model ima 5.1.
Vecina Fujitsu koje idu do 100W na grejanju imaju ispod 5 SCOP, a opet napominjem da Gree Amber Premium 12 koji ne ide ispod 400-500W na grejanju i ima grejac tacne na koji odlazi struja, ima 5.1 SCOP, jednako Mitsubishi LN35 koji ide do 100W i nema grejac tacne.

Efikasnost klime takodje odredjuju mnoge druge stvari, inace bi svaka Fujitsu klima koja spusta potrosnju na 70W na hladjenju i 100W na grejanju bila najefikasniji uredjaj na trzistu, a to prosto nije ni blizu toga.
Imam 30 godina star Toshiba inverter, pa je jako neefikasna, slobodno mogu reci skoro na nivou danasnje on/off klime, a spusta se do ispod 200W.

Moju klimu sam ti naveo kao primer najefikasnije klime koju mozes imati(10.5 SEER i 5.2 SCOP) i da se i dalje cesto ponasa kao on/off u 60% vecoj prostoriji i solidno losim uslovima, a slabija je na hladjenju od te Hisense 12ice.
Fujitsu KMCE recimo koji ide do 70W na hladjenju i 100W na grejanju ima 7.3 SEER i 4.4 SCOP.


Covek je mrtav 'ladan rekao da treba da spusti temperaturu na klimi da bi klima manje trosila.

Sve ovo smo prezvakali xxx puta u poslednjih 8 godina, barem otkad sam ja aktivan na temu klima.

Uporno grešiš i pokušavaš da upoređuješ Fujitsu ili Japanske proizvođače klima sa Kineskim Gree proizvođačem.Jednostavno to je teško uporediti.Fujitsu modeli klima dolaze na tržište posle svih mogućih provera i testova sa kompletnom dokumentacijom.Kupac dobija proveren uređaj koji radi u skladu sa specifikacijama uređaja.Japanski proizvođači određene modele proizvode i po 10 godina ali kada kupiš klimu znaš šta si kupio i da će raditi kako treba.Gree na primer ima hiperprodukciju modela klima a testiranje rade sami kupci znači kupiš klimu i ako imaš sreće radiće dobro.Za to ima bezbroj primera.
 
Prica je bila o efikasnosti uredjaja i gasenja i paljenja kompresora, ima i Fujitsu 5.1 Scop kao Amber, ali sam naveo osnovni model jer je poenta da paljenje kompresora ne trosi ne znam ni ja koju struju.
Dakle, ti mislis da startovanje kompresora trosi mnogo struje? To je tvoje ekspertsko misljenje?
Koliko je struje potrebno da se kompresor startuje?

O kvalitetu bolje da ne pricamo i o tome sto znas sta dobijas...

Da li si toliki kompleksas, da na svako pominjanje Fujitsua u bilo kojoj temi moras da uskaces i lupetas o Fujitsu vs Kinezi i slicno...
Pa da li je moguce da si i dalje toliko opterecen, kako te ne mrzi?
Taman smo se malo odmorili od tvog "Fujitsu je mama, jer sam ja kupio 2 Fujitsu klime pre 10 godina", ali nisi izdrzao dugo pa si se vratio da botujes.

Ne znam sta ti znaci to hiperprodukcija modela, posto i Daikin i Mitsubishi,, Toshiba, kao i Panasonic, koji su za Fujitsu tata i mama u HVAC svetu, izbacuju nove modele na nekoliko godina.
Gree Amber Premium postoji vec blizu 10 godina.

Nemas bezbroj primera, imas jedan jedini primer Muse modela, a tako imas i vise primera Fujitsu modela koji su se pokazali kao krs.
Za pocetak Luca, kojoj puca poklopac, skripi EEV cim se malo napne klima, smrdi leti na hladjenju usled loseg dizajna, zimi cas gadja temperaturu, cas pregreva do 4c prostoriju, a svim Fujitsu klimama su nosaci turbine jako osetljivi, servisna podrska maltene nepostojeca i ubedljivo najgori distributer od svih brendova, kineskih ili japanskih. Isto neka lcaa ili kako se zvase, gde je na svakoj klimi crkavala elektronika i da se nadas da ce da rikne pod garancijom inace eto par stotina eura troska ni od kuda.

Mozes li mi objasniti koje to sve moguce provere i testove radi Fujitsu, a drugi ne rade?
Ocigledno imas neke insajderske informacije koje mi drugi nemamo, pa bi bilo lepo da ih podelis.
 
Gree još uvek proizvodi inverter klime koje nemaju EEV ventil a bez toga nema ni dobre modulacije.Pogledaj tehničku dokumentaciju koja dolazi uz Gree modele i onu koja ide uz Fujitsu klime pa sam uporedi ali budi iskren. Nemoj da dezavuišeš članove foruma i objašnjavaš im kako nije toliko bitno da li klima može lepo i nisko da modulira.Ti si izgleda malo zalutao u ovu materiju oko klimatizacije i slično.Fujitsu i uopšte Japanski proizvođači proizvode bolje klime nego Kinezi.Jeste Japanske su skuplje ali ima razloga za to ti sa svakom klimom iz Japana kupuješ i softver koji upravlja tom klimom.Kineski proizvođači koriste najčešće generički softver koji nije rađen za određeni model nego ga koriste u više modela zato im i klime tako rade.Obiman je posao verovatno napraviti softver za svaki model klime i to još različite snage pa to još testirati e tu Kinezi ne mogu nikad da stignu Japance a među njima i Fujitsu.Klima koja može niže da modulira na grejanju i hlađenju će uvek potrošiti manje struje nego klima koja se često gasi pa zaleti itd.
 
Svasta nesto napisano, a dokaz nikakav, logika na nivou: tako je zato sto je tako.

Dakle, moja Mitsubishi LN 25 je neekonomicna klima, a Gree Amber(kod nas nosi i naziv Amber Comfort) 12 je ekonomicna, posto LN ne ide ispod 200W na grejanju, a Amber ide na 160W i ako je LN-u SCOP 5.2, a Amberu 4,4 SCOP.
Amber Premium sa dvostepenim, dvocilindricnim kompresorom i troslojnim izmenjivacem koja odrzava jako dobar COP i ispod -10C(po 3rd party testu vise klima) je neekonomicna, zato sto je Gree i zato sto ne modulira nisko?
Dakle, po modulaciji gledamo da li je neka klima stedljiva, a SCOP i slicna merenja koja sam proizvodjac, pa i Fujitsu okaci ne vrede nicemu?
Dakle, ako Fujitsu okaci da im KMTB ima 4.1 SCOP i da je A+ na grejanju, mi ne treba da im verujemo, jer je zapravo preko 5 SCOP, posto nisko modulira, na oko 100W?
Ako Mitsubishi okaci za LN 25 da je 5.2 SCOP i A+++, mi treba da im ne verujemo, jer je zapravo 4, posto modulira duplo vise od Fujitsua?
Gree Amber Premium takodje, nema 5.1 SCOP, jer ne modulira nisko?

Nema niceg goreg nego kada neko nesto ne razume u osnovi, a jako je samouveren i prica kao da je master tematike.
Toliko si godina proveo ovde na temama o klimama i nista naucio nisi.
Oslobodi se te opsesivno-kompulsivne potrebe da botujes o Fujitsu-u i pljujes sve kinesko i vremenom ces prosiriti znanje koje je do sada trebalo biti na dosta zavidnijem nivou, a ne da neki clanovi koji se ni godinu dana ne interesuju oko klima, znaju vise od tebe.
Ponavljam, jedini koji ovde prica o kinezi vs japanci si ti, niko drugi o tome pricao nije.

Sve sto pricas je neka fantazija koju si ti u svojoj glavi generisao, ko sta ume, moze i kako ko radi u firmama sa 20.000-100.000 zaposlenih...ti ih sve provalio, tacno znas vise od samih CEO, koji verovatno nemaju tako opsirno znanje o celokupnom procesu razvijanja uredjaja.

Koji to Gree ima model koji nema EE ventil?
EEV ne sluzi za regulisanje modulacije, vec preciznijeg regulisanja protoka rashladnog fluida.
EEV je inace skracenica za elektronski ekspanzioni ventil, electronic expansion valve, da znas za ubuduce barem o cemu pricas, da ne zoves EEV ventil.
Imam 30 godina staru Toshiba inverter klimu, spusta na ispod 200W potrosnju, nema EEV.
 
Dobro Xepoj87 pročitaj ovaj deo koji si napisao i opet razmisli da li EEV ima veze sa dobrom modulacijom.
"EEV ne sluzi za regulisanje modulacije, vec preciznijeg regulisanja protoka rashladnog fluida"
Mogu Kinezi da kopiraju hardver ali softver nikako.EEV isto ne vredi ako iza njega ne stoji dobar softver čuo si na Luca modelu ponekad na spoljnoj jedinici kada lagano modulira ono lagano šuštanje to je EEV.Ne treba da te pogađa to što Japanci prave bolje klime nego Kinezi to je činjenica i ne treba bežati od toga.Jeste da koštaju više ali modulacija i kultura rada dosta bolja nego kod Kineza.
 
Poslednja izmena:
Nema nikakvog sustanja, samo na Fujitsu skripi kada krene jako da radi, Luca sa EEV ne spusta ispod 250W.
Nemam sta da razmislim, EEV ne utice na modulaciju.

 
EEV zapravo utice indirektno na modulaciju, odnosno efikasnost sistema.

Za razliku od kapilare i TEV, EEV omogucava preciznu i brzu kontrolu protoka rashladnog fluida.
Da bi EEV prilagodio protok, potrebno je merenje i regulacija. Ugrubo, na osnovu merenih vrednosti temperature i pritiska kalkulise se i optimalan protok. Za sve to je potreban jedan kontroler, kao i firmware koji ce na osnovu izmerenih vrednosti da regulise EEV - dakle jedan mali sistem automatskog upravljanja (SAU). U zavisnosti od toga koliko je dobro napravljeno kolo kao i programiranje kontrolera (firmware), utoliko brzo ce EEV da reaguje i da radi regulaciju protoka rashladnog fluida (impulsnu ili konst.)

Sa druge strane inverter kompresor prilagodjava svoju brzinu rada kako bi odgovorio potrebama (opterecenja) za grejanje ili hladjenje. Sa promenom brzine rada kompresora menja se i potreban protok rashladnog fluida, te EEV moze dovoljno brzo da odgovori na takve promene. Upravo ta sinergija izmedju EEV i kompresora daje rezultat bolje efikasnosti sistema - ili ono sto se ovde naziva modulacija, odnosno "meni trosi 200W". Sprega EEV i inverter kompresora omogucava sistemu da radi izuzetno efikasno i pri niskom opterecenju.
Bez EEV ni kompresor ne bi radio optimalno, sto implicira i losiju modulaciju.

Dakle, EEV ne diktira brzinu kompresora ali ce brzo odgovoriti regulacijom protoka fluida da bi zadovoljio potrebe sistema shodno brzini rada kompresora. Sve zajedno u celini cini bolju efikanost, kao i bolji COP, a ujedno i manju potrosnju el. energije.

Vec se previse otislo u off u temi koja je za Energy Pro X klimu...
 
Brzina regulacije freona i preciznija kolicina istog ne uticu na modulaciju, eev utice na efikasnost i samo na efikasnost i eev ne diktira brzinu rotacije cilindara unutar kompresora.
Cop jeste veci kod svih sistema sa eev, zato sve moderne klime i jesu u proseku stedljivije od starijih modela. Opet, daleko od toga da je to glavna stvar koja utice na potrosnju, vec je to deo vise poboljsanja koji zajedno donesu bolju efikasnost.
Mislim da eev danas imaju sve klime iznad 500e.
Nije ni svaki eev isti, kao ni kontroleri istog.

Modulacija i efikasnost/potrosnja nisu nikako povezani.
To sto neka klima moze da spusti trenutnu snagu na 100W, ne znaci da automatski daje vise energije po vatu. Dakle, neka klima sa 100W mozw da daje 400W energije, neka moze sa 200W davati 1000W. Prva ima cop 4, druga cop 5. Primer toga je moj LN koji je medju najekonomicnijim klimama sa 5.2 SCOP i 10.5 SEER, a na grejanju ne modulira nisko kao neke manje ekonomicne klime.
U ovom gore slucaju, druga ce biti efikasnija, dok prva ima mogucnost bolje regulacije temperature, sto opet ne znaci da ce je sjajno odrzavati, jer i na to utice xx stvari.

Cisto da se razumemo, ovde ne pricamo o ponasanju klime, da li ce imati skokove ili sta vec, nego o tome koliko najnize neka klima moze da spusti snagu i radi duze vreme na toj snazi.
 
Poslednja izmena:
Pa neke od najekonomicnijih klima nemaju specijalno nisku modulaciju, ukljucujuci i ovog Hisense o kome je tema, koji ne spusta ispod 400W sa 5.1 scop.
 
Nazad
Vrh Dno