Kako bih uopste zapoceo ovo. Probacu da dam sto kracu pozadinsku pricu da ne davim puno. Dakle, kupim ja pre manje od 7 meseci (6 meseci nedelju, dve...) laptop uredjaj. Lenovo Ideapad Gaming 3 je u pitanju. Laptop ocuvan, pazio sam ga ko dete lol... Nebitno... Ja 18 novembra uocavim kvar, laptop nije emitovao zvuk, to je pravilo neki problem i u samom sistemu, zakuca mi ceo taskbar ne mogu ni wifi da promenim, nije cak ni hteo sa pokrene mp4 fajlove, e za ovo ubijte me ne bih znao tacan razlog, ali ok. Dignem mu ja samo novi originalni Windows 10 i skinem drivere sa zvanicnog Lenovo sajta, i posto problem nije bio tako resen, ja ga odmah odnesem na reklamaciju. Ja napomenem kako iskljucivo zelim zamenu uredjaja sa mojom zeljom cak da doplatim s obzirom na to da mi je laptop hitno potreban, da nije malo placen kako bi ga oni prckali (obarali mu cenu kad eventualno budem hteo sa ga prodam)... Na kraju krajeva i sam sam serviser i mogu sam resiti taj problem verovatno sa ne mnogo poteskoca, u roku sigurno kracem od 30 dana, koliko zakonski smeju, u uvek i drze uredjaje, ali jelte imam tu "garanciju" pa reko da ga posaljem da vide oni. Sve uredno zavedeno, prime oni reklamaciju, nista sporno, dobijem papire koje treba. Nakon 7, od zakonskih 8 dana za odgovor na reklamaciju, stize meni sledeci odgovor:
"Postovani,
Vasa reklamacija broj ********* je odbijena. Nije primecena nesaobraznost.
Detaljne informacije mozete naci na emailu.
Vas Gigatron"
I tu nastane spor. Dolazim ja u radnju da pokupim uredjaj. Planirao sam i da trazim vestacenje ili sta god, jer na laptopu ocigledno ne radi zvuk i sve napomenuto. Medjutim radnik mi tad kaze kako je to samo sistemska poruka, koja ne znaci nista, vec eto tu je da se Gigatron ogradi pred zakonom i kako su oni zapravo odbili zamenu, ali odobrili popravku i vec poslali uredjaj "dalje"... Naravno da za to nikad nisam dao saglasnost. E sad drugi spor je sto je navedeni odgovor neadekvatan i nepotpun, sto osim zakona, i sama poruka kaze govoreci da je ostatak na emailu. Meni email nikad nije bio trazen pri izjavi reklamacije, tacnije jeste, ali radnik je precrtao email i bio u fazonu, ma sibnucemo ti sve na sms. Trazim ja tu da mi uredjaj bude urucen (iako znam da nije tu), jer on mora biti tu onog trenutka kad kupca prodavac obavesti da mu je reklamacija odbijena. Na moj zahtev da se to, i dostavljanje adekvatnog odgovora o ishodu reklamacije sprovedu, bivam suocen sa drskoscu i svadjanjem radnika, govoreci mi kako oni prakticno mene nista ne moraju da pitaju, i da jedino "moraju" da rese reklamaciju u roku od 30 dana, kako oni hoce i kako njima odgovara. Naravno da tako nece moci, s toga istog trenutka sam kontaktirao call centar, gde isti odgovor i nivo nesaradnje dobijam... A da takodje su odbili da mi kazu gde tacno je moj uredjaj. Takodje sa obe strane dobijam odgovor "Jel mislis da nesto ne valja, tuzi", tim recima i drskim tonom. Logicno da je tuzba trzisnoj inspekciji ulozena malte ne osmah. U medjuvremenu prolazi zakonski rok od 8 dana, nit laptopa, nit adekvatnog odgovora. Danas je btw 12 dana od prijema reklamacije i prica je... pa nista bolja, ali evo nastavka. Kontaktiram ja Lenovo direktno, jave mi se, poguraju Gigatron i saznamo da moj uredjaj nikad nije prosao do Lenovo ovlascenog servisa, tj da ga nisu ni poslali. Lenovo je tu postupio krajnje korektno, cak izjavio da bi pristali na zamenu uredjaja ukoliko zaista nesaobraznost nije prouzrokona neadekvatnim ophodjenjem, sto nije, pritegao Gigatron i ovi mi posalju opet bez moje saglasnosti laptop u ovlasceni servis, bez da me ista pitaju. Inspekcija je u medjuvremenu primila tuzbu, verovatno i danas reagovala, imavsi u vidu da su me danas pozvali iz Gigatrona i "dali mi dve opcije": da nastavim reklamacioni proces ovakav kakav jeste, ili da ga prekinem skroz. Logicno, da sam uvideo da ovde pokusavaju da se uhvate za rupu u zakonu i navedu me da dam saglasnost o produzavanju procesa iako je rok prekoracen, izjavim da ne zelim da se izjasnim s obzirom da su prekrsili vise clanova Zakona o zastiti potrosaca, Republike Srbije, a da ja to nisam i necu uraditi. I izjavim da u ovom trenutku zelim i jurim raskid ugovora i povrat novca. Samo su mi rekli da ce zabeleziti moj odgovor, dobro znajuci da me prevariti nece, kao sto neke prevare.
Meni laptopa jos uvek nema, on u ovlascenom servisu je tek od juce, kad je trebao da bude nije bio. Ja ne znam gde je on bio do sad (vrv u nekom Gigatronovom nezvanicnom autsajderskom servisu gde ga je ko zna dirao, otvarao, mozda i ostetio), ali ja nemam nista sa njihovim neformalnostima i krsenjima zakona. Rok je probijen evo vec debelo i ni u jednom pogledu nisam ispostovan, mislim, cak jos uvek nemam onaj potpuni odgovor o odluci povodom reklamacije... Mislim, dajte ljudi, cist bezobrazluk, objavljujem ovaj post cisto da podelim ovo ludacko iskustvo, ciji ishod jos uvek ne znam, mozda da dobijem neki savet, misljenje... ali najbitnije je da se neko drugi ne zezne. Ne kupujte tamo, nerealno je ovoliko da prave problem zbog 125 hiljada, kad ocigledno nisu bili u pravu, a sad su jos manje.
"Postovani,
Vasa reklamacija broj ********* je odbijena. Nije primecena nesaobraznost.
Detaljne informacije mozete naci na emailu.
Vas Gigatron"
I tu nastane spor. Dolazim ja u radnju da pokupim uredjaj. Planirao sam i da trazim vestacenje ili sta god, jer na laptopu ocigledno ne radi zvuk i sve napomenuto. Medjutim radnik mi tad kaze kako je to samo sistemska poruka, koja ne znaci nista, vec eto tu je da se Gigatron ogradi pred zakonom i kako su oni zapravo odbili zamenu, ali odobrili popravku i vec poslali uredjaj "dalje"... Naravno da za to nikad nisam dao saglasnost. E sad drugi spor je sto je navedeni odgovor neadekvatan i nepotpun, sto osim zakona, i sama poruka kaze govoreci da je ostatak na emailu. Meni email nikad nije bio trazen pri izjavi reklamacije, tacnije jeste, ali radnik je precrtao email i bio u fazonu, ma sibnucemo ti sve na sms. Trazim ja tu da mi uredjaj bude urucen (iako znam da nije tu), jer on mora biti tu onog trenutka kad kupca prodavac obavesti da mu je reklamacija odbijena. Na moj zahtev da se to, i dostavljanje adekvatnog odgovora o ishodu reklamacije sprovedu, bivam suocen sa drskoscu i svadjanjem radnika, govoreci mi kako oni prakticno mene nista ne moraju da pitaju, i da jedino "moraju" da rese reklamaciju u roku od 30 dana, kako oni hoce i kako njima odgovara. Naravno da tako nece moci, s toga istog trenutka sam kontaktirao call centar, gde isti odgovor i nivo nesaradnje dobijam... A da takodje su odbili da mi kazu gde tacno je moj uredjaj. Takodje sa obe strane dobijam odgovor "Jel mislis da nesto ne valja, tuzi", tim recima i drskim tonom. Logicno da je tuzba trzisnoj inspekciji ulozena malte ne osmah. U medjuvremenu prolazi zakonski rok od 8 dana, nit laptopa, nit adekvatnog odgovora. Danas je btw 12 dana od prijema reklamacije i prica je... pa nista bolja, ali evo nastavka. Kontaktiram ja Lenovo direktno, jave mi se, poguraju Gigatron i saznamo da moj uredjaj nikad nije prosao do Lenovo ovlascenog servisa, tj da ga nisu ni poslali. Lenovo je tu postupio krajnje korektno, cak izjavio da bi pristali na zamenu uredjaja ukoliko zaista nesaobraznost nije prouzrokona neadekvatnim ophodjenjem, sto nije, pritegao Gigatron i ovi mi posalju opet bez moje saglasnosti laptop u ovlasceni servis, bez da me ista pitaju. Inspekcija je u medjuvremenu primila tuzbu, verovatno i danas reagovala, imavsi u vidu da su me danas pozvali iz Gigatrona i "dali mi dve opcije": da nastavim reklamacioni proces ovakav kakav jeste, ili da ga prekinem skroz. Logicno, da sam uvideo da ovde pokusavaju da se uhvate za rupu u zakonu i navedu me da dam saglasnost o produzavanju procesa iako je rok prekoracen, izjavim da ne zelim da se izjasnim s obzirom da su prekrsili vise clanova Zakona o zastiti potrosaca, Republike Srbije, a da ja to nisam i necu uraditi. I izjavim da u ovom trenutku zelim i jurim raskid ugovora i povrat novca. Samo su mi rekli da ce zabeleziti moj odgovor, dobro znajuci da me prevariti nece, kao sto neke prevare.
Meni laptopa jos uvek nema, on u ovlascenom servisu je tek od juce, kad je trebao da bude nije bio. Ja ne znam gde je on bio do sad (vrv u nekom Gigatronovom nezvanicnom autsajderskom servisu gde ga je ko zna dirao, otvarao, mozda i ostetio), ali ja nemam nista sa njihovim neformalnostima i krsenjima zakona. Rok je probijen evo vec debelo i ni u jednom pogledu nisam ispostovan, mislim, cak jos uvek nemam onaj potpuni odgovor o odluci povodom reklamacije... Mislim, dajte ljudi, cist bezobrazluk, objavljujem ovaj post cisto da podelim ovo ludacko iskustvo, ciji ishod jos uvek ne znam, mozda da dobijem neki savet, misljenje... ali najbitnije je da se neko drugi ne zezne. Ne kupujte tamo, nerealno je ovoliko da prave problem zbog 125 hiljada, kad ocigledno nisu bili u pravu, a sad su jos manje.