Šta je novo?

garancije i kako funkcionisu u realnosti od operatera

viktorbgd

Cenjen
Učlanjen(a)
21.11.2009
Poruke
15
Poena
155
Imam ugovor skolpljen kod a1, bivsi VIP. huawei p40 koji sam uzeo kod njih preko ugovora, sa garancijom od 2 godine, nakon 6 meseci odjednom izgubi displej. Ostavim ga uredno kod njih, telefon cuvan mazen i pazen, ostavim kao kao novog, bez tackice na sebi, nikad padao, cuvan u najboljim futrolama i sa najskupljim staklima preko ekrana. Napisu vidljivi uobicajeni tragovi koriscenja, na tom prvom papiru gde je primljen. Prihvatim to da je to napisano onako normalno. pre toga sam ga slikao. Nakon 7 dana pogledam status telefona i napisu da je telefon izgreban, ivice izlizane, displej ima sitne i dublje ogrebotine. Ostanem zaprepascen, nazovem i trazim da mi se telefon uslika, da se to sve vidi i da mi ga vrate. Cekam odgovor, oni su poslali kao telefon huawei centru za popravke. Da li se to jos nekom desavalo? I cemu tye garancije uopste sluze, ako ovako ljudi prolaze? Mozda je greska, sacekacu, ali ovako detaljnoi da mi ispisu da mi je teoefon urnisan, to prosto nije normalno. A predat je kao iz radnje, bez tackice, apsolutno sve kao novo, star je 5 meseci. Napisali su da su ledja izlizana, sto je i nemoguce napraviti za 5 meseci.
 
^ Za druge ne znam, ali MTS ti da jednan primerak potvrde o prijemu uređaja na reklamaciju, gde su pored generalaija, sr. broja uređaja opisa problema u korišćenju tj. razloga zbog kojih reklamiraš uređaj, navedeni i vizuelno stanje, oštećenja na uređaju i sl.
Dakle, ako pri prijemu nije napisano da je displej tvog telefona izgreban, ivice i leđa izlizane i ako ti imaš papir kao potvrdu da to ne piše, mogu oni da kasnije dopisuju šta god hoće, to tebe ne zanima i ne sme da utiče na reklamaciju uređaja.
 
Potpuno tačno, lice koje preuzima mob pre nego ga prosledjuje u servis mora da napiše opšti opis stanja kada si ga doneo i ti taj revers u kome sve piše i dobijaš je potvrda kakav si mob predao. To je razlika od operatera sa garancijom od dve godine i ovih KP kokošara što daju fiktivnu garanciju godinu dana. Izvinjavam se na terminu "Kokošari" imam jedno ružno iskustvo sa KP kada sam reklamirao mob star 2 meseca a sa tom fiktivnom garancijom od godinu dana. Do tada sam telefone isključivo kupovao u prodavnici sa pismenom garancijom od dve godine. Naravno posle tog traumatičnog iskustva sa KP nastavljam da kupujem 100eu skuplje mobilne po prodavnicama. Znači ne može niko da te folira, budi dosledan i traži da se ispoštuju sva tvoja prava kupca, insistiraj na priči da si im doneo mob koji je bio kao nov!
 
Kupovina na KP i u našim radnjama ti dođe na slično. Kako ti se zabode. Ja generalno nisam imao problema sa reklamacijama ni na KP ni sa našim prodavnicama/operaterima.

Vip/A1 - prihvatili mi reklamaciju telefona zadnjeg dana garancije. Bila subota. Uredno rešena reklamacija, telefon popravljen. U pitanju bio Huawei P8 Lite i čuveni problem sa WiFi modulom.

MTS - Produžio online ugovor, poslali mi fon poštom. Imao ogrebotinu na ekranu (bez obzira na foliju). Vratio, dobio drugi.

Gigatron - kod njih sam reklamirao Sony Playstation 4. Par meseci pred istek garancije. Konzola otišla u ozlogašeni Nepo System. Tamo su me iscimali jer je u pitanju bio bundle sa dva joypada i igrom FIFA 18. Ja prodao igru a oni tražili da se preda. Ja našao na KP za 600 din i lik poslao u moje ime direktno njima na adresu. Garancija mi priznata odnosno nije bila mooguća popravka te sam dobio novac. Dobio sam 51ooo din. (koliko sam i platio PS4). Odmah kupio isti takav PS4 na KP za 280eu (pale cene za tih godinu i po, i uzeo bez igre), resto stavio u džep. Em sam dobio novu konzolu, em sam 150eu stavio u džep. Kasnije sam saznao da bih izviso za garanciju da nisam poslao igru. Tako ima najlakše bilo da odbiju garanciju. Ali ako prođeš te sitnice, odradiće ti sve kako treba. Bilo popravku bilo finansijsko razduženje. Imaš thread na forumu https://forum.benchmark.rs/threads/gigatron-smejurija-sa-garancijom-za-ps4.455386/#post-5907674

KP - Reklamirao 2014. Samsung Plasma 51 inča. Mesec dana pred istek garancije. Poslao kurirskom službom liku TV na reklamaciju. Oni razbili TV u transportu (u to vreme se potpisivalo da šaljemo na svoju odgovornost). Lik mi izmuvao garanciju tako što su u servisu prodavnice iz Mađarske, gde je uzet TV, oni napravili zapisnik da su servisu oštetili isti, a osiguranje pokriva 70% vrednosti kupljenog uređaja. Tako sam dobio 560 Eu (od 800) i za te pare, jer su cene pale imao da kupim novi samo Led. Ja dodao još 250 eu i kupio i Smart. Dodatno - što mi je lik vratio 8 komada Samsung aktivnih naočara i Samsung daljinac, koje sam utopio za 120 eu pa me novi TV izašao samo 130eu. Znači lik sa KP se iscimao za mušteriju samo tako. A mogao je posle izloljenog TV-a samo da kaže to više nije moj problem.

KP - par grafika, još jedan TV - sve uredno rešeno.

Ono što je bitno, da prilikom kupovine na KP uzimaš od prodavaca sa 500+ pozitivnih ocena, a da za svaku negativnu obratiš dobro pažnju.

Sad se mantam sa Supernovom. Uzeo Vox Android 43 TV preko njih. Preko preplate. Krš neviđeni. Da zlo bude veće - uzeo 3 komada. Dva su na Sonijima (držim igraonicu). Jedan stalno uključen, visi na zidu i ide TV program na njemu. Crkla ploča posle 3 meseca. Zamenjena uredno. Bez postavljanja pitanja. Samo su se nasmejali u servisu kad su vedeli kojim TV-ima sam zamenio stare Samsung 32ojke. Od tada razbija koliko zeza. Moraće opet na reklamaciju. Mada ću tražiti povraćaj novca. Videću kako će to proći.
 
Poslednja izmena:
U prvih šest meseci možeš odbiti popravku i zahtevati pare nazad.
ne samo to, nego i tokom 2 godine zakonske garancije mozes da zahtevas nov uredjaj a ne popravku. Nemas pravo da trazis pare ali imas pravo da trazis nov uredjaj a ne popravku. Kako znam to je zakonska obaveza. Tako sam od gigatrona dobio nov tv kad mi je stari crkao posle tipa 15tak meseci... Ja trazio zamenu, a oni popravili TV i samo me zvali da dodjem. Jos poslali poruku da je ugradjen originalan zamenski deo u TV.. ja odbio i insistirao da nisu smeli da popravljaju bez dozvole (ja sam razumeo da tako i jeste po zakonu) i posle male rasprave u 2-3 maila dobio sam nov TV.

@blue a ovo tipa sitnica kao sto je "igra" u bundlu..to nije sitnica i svakako je deo uredjaja..sve mora da bude u pakovanju, jedino ambalaza tj kutija i tipa uputsva i sl ne moraju da se cuvaju..ostalo sve moraju za garanciju :) te igre mogu da u trenutku prodaje konzole vrede i po 50e :)
Isto kao sto moras imati slusalice i sve ostale stvari koje su isle u paketu..bez toga se automatski odbija garancija
 
Ako je moguća zamena uređaja, to možda i nije loše rešenje.
Ja lično ne mogu reći da imam pozitivno iskustvo sa popravkom telefona - ne kažem da sam oštećena, ali nije sve proteklo sve baš tako dobro.
Kupila sam telefon koji verujem za koji je spomenuto da je bio izložbeni primerak u nekoj od poslovnica - to je neobavezno prokomentarisano nakon kupovine, tako da nisam imala nekih opcija, niti vremena za razmišljanje. Ne mogu tvrditi da je to na bilo koji način uticalo na kvar telefona.
Ipak, nakon par meseci korišćenja telefona nicaju duhovi na ekranu. U početku je bilo jedva primetno, da bi se na kraju proširilo preko pola ekrana. Prvo nisam znala šta je u pitanju (ni ja, niti bilo ko koga sam pitala). Neko od prijatelja mi je pomogao da resetujem telefon, promenim podešavanja, ali to nije uticalo na problem. Kontaktirala sam MTS, otišla u poslovnicu i nakon dužeg razgovora, cimanja, čuđenja telefon je poslat u ovlašćen servis. Ekran je zamenjen. Uz ekran još par komponenti.
Ceo proces, uz informisanje i raspitivanje trajao je oko 3 meseca. Promene su bile jedva uočljive u početku i onda su se za par dana jednostavno pogoršale.
Narednih godinu dana sam telefon koristila sa užasnom dozom obazrivosti i opreznosti - BUKVALNO minimalna osvetljenost ekrana (čak i na sucu), dark mode, izbegavanje statičnih slika. Svela sam korišćenje telefona na skorz minumum.
Godinu dana nakon popravke se budim i zatičem duhove na mestu tastera. Vidna, upadljiva diskoloracija, koja se u roku od par dana proširila, pa su se i neki oblici iz nasumičnih aplikacija zadržali na ekranu.
Kontaktirala servis da vidim ima li spasa i ima, ali po ceni od 20.000+ din. Telefon vredi skoro duplo manje.
Ne kažem da će svako proći ovako, ili slično, niti da se ovo dogodilo zbog nekoga drugog, ali mi je prosto žao zbog tolikog truda i opterećenja.
Moja topla preporuka jeste informisati se na vreme. Budite istrajni, verujem da postoji neko dobro rešenje.
 
Ne zavisi mnogo od operatera nego od firme sa kojom su oni sklopili dil o nabavci telefona koje prodaju. Treba videti odmah pre kupovine ko je davaoc garancije. Treba gledati da su to ozbiljne firme kalibra Roaming, ComTrade...
 
Savet Samsung A51 još 8 meseci pod garancijom, odjednom nedostupan, kad zovem razgovor traje 20 sekundi i prekid, kad mene zovu oni me ne čuju ni ja njih.Odneo Telenoru na servis danas dobijem poruku da je reklamacija odbijena i da mi šalju uredjaj nazad i da je sve ok, tražiiću novu karticu, ali šta ako se ponove prooblemi
 
Nazad
Vrh Dno