Šta je novo?

Garancija/reklamacija - mnogo me brinu ti termini

Oki

Slavan
Učlanjen(a)
01.10.2007
Poruke
3,289
Poena
410
Ok ajde da vas pitam bash shto se reklamacija tiche, kako cju da ubedim prodavca da nisam ja pokvario odredjenu robu vecj da mi je doshla "pokvarena" ili tokom vremena korishcjenja da se pozovem na tu istu garanciju? Ako sam koristio programe third party uzmimo u obzir na nelegalnom sistemu [90% ljudi koristi krekovane vindoze, da zaradjuem i ja bih ga kupio za 150e nije sporno] Imamo sledecju situaciju :

Garanciji ne podlezu kvarovi nastali zbog:

- Neadekvatne instalacije ili nestrucnog rukovanja ili neadekvatnog odrzavanja
- Mehanickog, hemijskog ili bilo kakvog drugog ostecenja u transportu, prilikom raspakivanja ili koriscenja uredjaja
- Varijacija u naponu elektricne mreze, udara groma, i pratecih pojava, VISE SILE [sta god to znacilol], i elementarnih nepogoda
- koriscenja software-a, medija za reporodukciju [bilo optickih ili magnetnih], uredjaja za povezivanje...koji NISU prozivod ili autorizovani od strane proizvodjacha [ aj taj klok]
-uticaja vlage,vode,toplote,vibracija,prasine...
i naravno ako utvrde da je na reklamiranoj opremi vrsena neovlascena servisna intervencija, nestrucnoi nesavesno koriscenje proizvoda...

i ima zanimljiv momenat " U slucaju neopravdane reklamacije,kupac snosi sve evenualne troskove po vazecem cenovniku servisa davaoca garancije"


Ovo gore je tipichan primer Garantnog lista..znachi ajde ko ima volje da prokomentarishe celu ovu prichu. Zanima me samo zato shto recimo ako uredjaj koristim godinu ipo dana i samo "neshto crkne" kako cju ja njih da ubedim da nisam ja majke mi, nego da eto - sam od sebe je crko [ recimo matichna plocha] i zhelim novu. Ubedjen sam 99% da cje izmisliti neshto od onoga gore i da u najgorem sluchaju cjesh platiti TI shto si ih "iscimao bez veze".

Nisam imao nikada prilike za sada da neshto reklamiram ali bilo bi ok da ko je to radio slobodno podeli na ovom topiku, ta iskustva su ipak ja mislim dobra da se prochitaju.

Pozdrav
 
Bilo je vec slicnih topic-a ali nema veze, sve bi trebalo da se svodi na dve stvari:

1) ako je prodavac iole normalan, neces imati problema

2) ako nisi baksuz, neces ni imati potrebe da se cimas sa garancijama


i uopste, vecina stvari je isuvise sitne vrednosti da bi se oko njih ratovalo na takav nacin.
 
Pa dobro nije u pitanju ratovanje nego prosto svi vole malo da mashu papirima..

Sorry ako je bilo topic-a u poslednje vreme ih nisam primetio..

btw a kako komentarishesh onda OC ? da li tu ima ikakve shanse da se neko "promuva" ako je eto malo hteo da klokne pa...meni karta/procesor ne radi ;]
 
Poslednja izmena:
Pa kako ce oni u servisu da utvrde da je neshto bilo klokovano? Konkretno ja sa ubio jedan Kingsotonov modul od 1Gb (malko sam eksperimentisao :D ) i odneo ga na reklamaciju rekao 'Ne radi' oni uzeli i posle dve nedelje sam dobio drugi ;)
 
Upravo o tome ti pricham ti si imao "srecje" ali koliko mogu da pretpostavim OC nije moje podruchje znanja koliko i interesovanja, ti si ipak dizao voltazhu i "zezao se sa strujom" a to ne podlezhe garanciji..Da me ne shvatite pogreshno tipa kao onaj topik o fiskalnom rachunu i teranju maka na konac ili slichno.

N1 activated1
 
Poslednja izmena:
U ovom sluchaj nije bila volataza, ali ko shto rekoh to nije sreca jer modul je fizichki bio u perfektnom stanju. Nije bilo sprzenih chipova ili pozutelog PCB-a. Tako da se razlog nije mogao utvrditi, modul je jednostavno prestao da radi i vracen je na reklmaciju...
 
- Neadekvatne instalacije ili nestrucnog rukovanja ili neadekvatnog odrzavanja
ovo je glavna stavka koja u ovoj zemlji ostavlja garanciju potpuno beskorisnom - kako se bre ovo dokazuje ? ovo je chista metafizika, i ni u jednoj jedinoj stranoj zemlji ne postoji ovako ispisan uslov ponishtavanja garancije.

evo radi primera - bilo koji kvar koji mi neko napishe, ja mogu da izmislim "nestruchno rukovanje" koje je dovelo do tog kvara.

mobilni telefon vuche struju, otishla baterija - niste koristili adekvatan punjach

pregorela kola na matichnoj plochi - vi ste stavili neshto pogrshno, shto je dovelo do veceg napona/kvara

poiskakali mrtvi pikseli - vi ste pipali monitor rukama

rezach ne reze - vi ste stavili neki no name disk u njega, i izazvali kvar

end so on.

- Varijacija u naponu elektricne mreze, udara groma, i pratecih pojava, VISE SILE [sta god to znacilol], i elementarnih nepogoda

a ovo je moj fejvorit - varijacija u naponu u zemlji gde je natprirodna pojava da jedan stan/kuca/prikljuchak to nema. super.

a visha sila je verovatno josh jedan u nizu izgovora za garanciju ...

Prodavac - "dragi gospodine, vasha garancija nece vaziti, jer je visha sila bila odgovorna da se ovaj kvar pojavi, poshto smo vam mi prodali sasvim korektnu i ispravnu stvar. obratite se milanu radonjicu, lepo vam je chovek rekao - ljudi, konzole su za igranje! ko igra kaunter strajk, zna se - ide u pakao ... "
 
Da neko ne bi ispunio garanciju valjda mora da dokaze da si ti nestrucno rukovao sa nekim uredjajem, a ne samo da kaze da jesi i sad treba ti da se pokrijes usima i odes.
 
Da neko ne bi ispunio garanciju valjda mora da dokaze da si ti nestrucno rukovao sa nekim uredjajem, a ne samo da kaze da jesi i sad treba ti da se pokrijes usima i odes.

a kako se dokazuje ? vremeplovom, ili seansom kod hipnotizera ?
 
Ne znam kako se dokazuje, ali ne moze niko da ti ospori garanciju na osnovu necega sto ne moze da dokaze. Barem bi tako trebalo da bude.
 
Znachi da u tom sluchaju im se "ne isplati" da se drndaju i da provaljuju a ha kako li se ovo pokvarilo, nego jednostavno to shibnu u "centralu" a tebi daju novo - mozhda u nekoj zemlji koja nije Srbija...Naime kolega je u isto vreme kada i ja uzeo isti model mobilnog telefona. Ja doshao kucji i prvo shto sam uradio jeste da ga update-ujem preko diska tj pc suite-a. Ok..ja sam uspeo njemu se mob potpuno zabo i "pokvario". Otishao je u Alpha copy i rekao shta se desilo, telefon je dobio posle rekordnih 32 dana ali mu nisu dali objashnjenje shta je to, shto je nateralo mob da posle samo obicnog update-a, potpuno odlepi i da postane beskorosno parche plastike placjeno 300e. Da se kojim sluchajem igrao sa sertifikatima ili instalirao bilo shta shto nije original Nokia, opushteno su mogli da mu kazhu - third party - vidimo se. Ovde je u pitanju mob, a shto se tiche komp. tehnike mozhe da se napishe xy primera, zar ne?

Btw sve shto je rekao Igoritza ima itekako debelog smisla.
 
Ne znam da li se razumemo, ja sam rekao da ako ne mogu da dokazu, onda ne mogu ni da ti ospore garanciju. Ako ti nadju third party na telefonu, a u upustvu ili garanciji pise da se ne sme koristiti third party, onda je to, slozices se, veoma lako dokazati ...

Valjda i proizvodjaci moraju biti zasticeni na neki nacin. Proizvod se mora koristiti onako kako je propisano ukoliko zelis da oni postuju garanciju. Ukoliko na bilo koji nacin prekrsis uslove garancije, sve i ako taj "prekrsaj" nije direktan, niti indirektan uzrok kvara, ne mozes ocekivati da neko postuje tebe kada ti nisi ispostovao njega :)
 
Pa onda da zatvorimo vrzino kolo i slozhicjesh se u tom sluchaju ipak su oni "jacha strana" da te odbiju prilikom trazhenja garancije. Proizvodjachi su svakako zashticjenija strana u ovom sluchaju. Sve ovo pishem jer 90% ljudi se ne drzhi svih tachaka koje pishu u garantnom listu, na direktan [sluchaj activated1] ili indirektan nachin [visha sila, crko laptop u sred kucanja na poslu zashto-pojma nemam ;] .
 
:)

Oki, prodavac ne moze da ti kaze da je visa sila, on mora da dokaze da je to bila visa sila, a ja iskreno ne znam kako se to moze dokazati. Koliko mene logika sluzi, sve te stvari koje ti bas i nisu jasne kako se dokazuju u garanciji idu na stranu kupcu, jer prodavac ne moze iste nikako da dokaze.

On moze da napise da je zabranjeno komponente izlagati visem naponu od propisanog, ali ako nema ostecenja na komponenti koje se moze utvrditi, onda on mora da da novu komponentu, a ne da ti kaze - pojma nemam, jer sve dok nema pojma zasto se nesto desilo, mora da ispuni garanciju.

Dakle ne mogu se sloziti sa tobom oko toga, ali mogu da prestanem da postujem na ovoj temi, da ne bi i dalje pleli vrzino kolo ...
 
@Oki:

ne kupuj u firmi koja ima takav "default" garantni list. Ja od takvih casu vode ne bi trazio, a kamoli nesto kupio. Sumanut je objasnio kako u sustini funkcionise. Ti vratis robu, opises kvar, objasnis sta si radio i to je to. Ako je nesto fizicki polomljeno, a nisi u takvom stanju to preuzeo/kupio, normalno je da si ti kriv.

Ona stavka oko vode, vlage i vise sile je bezobrazluk. Crkne ti graficka, prodavac kaze "jeste bas je bila visoka vlaznost vazduha ovih dana, na zalost, zbog toga je i crkla, a ne dajemo garanciju na to"

Najsmesniji su oni uvaljivaci mobilnih telefona (tako ja zovem radnje u 2x2m lokalima) sto imaju garnaciju tipa: garancija vazi samo ako je prodavac imao dobru fiskalnu godinu ili ako si kupio bar 3 telefona od njega. Naravno ne bukvalno tako nego, daje garanciju na sve osim ekrana, baterije, maske, tasture i mehanizma za otklapanje/zaklapanje telefona :wall: Znaci, imas garanciju na onu snalicu sto ti drzi sim karticu. Naravno, vec je 100 puta pisano od strane ljudi koji rade sa time, da je to totalno nelegalno i da prodavac tom garancijom moze sebi pedu da brise. Na zalost, ljudi su neinformisani pa takve garancije shvataju ozbiljno :S:
 
gx-x pa ne bih se bash slozhio sa poslednjim redom jer ja uz svoj n81 koji je uzet legalno na garanciji alpha copy-a upravo pishe sve shto si naveo.. bash zato sam i pokrenuo ovu pricu jer ako ti ne daje garanciju na sve to - na shta daje ?! onaj gore deo sam prepisao od comtrade-ove garancije ali ako ocjesh nije mi teshko da prepishem i za alpha copy ..

@ sumanut - ok ali nema shta da dokazuje u pitanju vishe sile jer ona upravo ne podlezhe garanciji - znam shta si mislio nego chisto eto da napishem jer nisi tako zvuchao :)
 
Glavna fora je u dokazivanju. Nevinost se ne dokazuje (sem ponegde prve bračne noći) pa tako prodavac utvrđuje i dokazuje da je nestručno rukovano/popravljano ili je viša sila ili šta već uzrokovalo kvar.
Trust me, pisao sam "preko nekoliko" garantnih listova.
To što nazivate "default" garantnim listovima mora da postoji.
Prvi razlog je što je teško napisati garanciju za svaku vrstu uređaja koja može da se nađe u prodaji a druga je što postoji neverovatan broj "inventivnih" korisnika koji koriste opravdanja tipa: "nisam ga koristio uopšte, svih 11 meseci i 29 dana koliko sam ga imao ali sad sam utvrdio da ne radi pa hoću pare nazad". Da ne govorim o "malom iz komšiluka" i sličnim pojavama.

Ja bih najpre verovao firmi koja prodaje, tek onda garantnom listu. Ovde sam video postove u kojima kažete "sačekao dve nedelje na reklamaciju i rešeno...". Zaista bih voleo da imam takve kupce :)
 
@Oki:

Ne kupujem u comtrade-u :D (niti cu) Sto se garancije tice, kao sto rekoh, ima vec bar dve opsirne teme ovde na forumu. Mogu oni da pisu sta oce ali garancija se daje na ceo sklop/uredjaj, a ne na posebne delove. Tako je propisano ZAKONOM, a oni mogu da pise sta oce, dokle god ti to ne potpises da se slazes sa uslovima. Mada, nisam siguran da je i tada to legalno kao dokomunet ili se smatra nekom vrstom nelegalnog/nevazeceg dokumenta...

dakle ti na tvoj n81 imas garanciju kao i na bilo koji drugi uredjaj. Ako nece da ti uvaze recimo garanciju jer je baterija crkla, pozoves inspekciju. Ako je baterija isla uz telefon, ona ima istu garanciju kao i sve ostalo na/u telefonu.
 
Nazad
Vrh Dno