Šta je novo?

Fallout MMO (Project V13)

Jovyland

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
27.12.2006
Poruke
6,390
Poena
595
Moja oprema  
CPU & Cooler
Ryzen 5 5600
Matična ploča
MS B350M Mortar Arctic
RAM
16GB DDR4 HyperX 3200Mhz
GPU
XFX Qick RX 6700XT
Storage
1 TB SSDa + 3TB HDDa
PSU
Seasonic MII EVO 520W
Monitor
DELL G2724D
Laptop
HP Pavilion Aero 13
Steam
jovyland
Pristup internetu
  1. Optički internet
  2. Mobilni internet
Suska se...:)

screenshot043fv4.jpg


According to Next-Gen.biz, Interplay confirmed plans for a post apocalyptic Fallout MMO. The company sold the intellectual property to Bethesda in April 2007 and is currently trying to come up with enough funds to continue the licensed MMO.

The increased net revenue stemmed from Bethesda paying $5.75 million for Interplay's Fallout franchise. Interplay is not only intent on reinventing Fallout for the MMO space, but the company is also attempting to secure "at least" $30 million to revive old IPs such as Earthworm Jim, Dark Alliance, Descent, and MDK.

To continue to fund the Fallout license Interplay is prepared to borrow from the bank, and sell various properties. The company is set on rejuvenating the Interplay name as the company has begun hiring game developers. Recently Interplay hired original Fallout artist Jason Anderson to be the company's new creative director and has recently teased a website redesign.

However if these ambitious endeavors fail, Interplay might have to sell other IPs, file for bankrupcy, or sell the company itself. In addition Interplay admitted to investors that the Fallout MMO might never see the light of day.

Published by: Interplay
Developed by: Interplay
Genre: Persistent Online RPG
Release Date: TBA 2010

Rumor: Interplay Creating Fallout MMO
Interplay Confirms Fallout MMO
Reviving the company.
 
ono sto je najjinteresantnije je da su uspeli da vrate Crysa Tailora i Jason Andersona koji su radili na fo1 (a drugi ovaj kasnije osnovao Troika Games)


takodje je interesantno u nekim ranim intervjuima su navodili da ce probati da uvedu nesto novo u ovaj mmo naslov, nesto sto do sada nije vidjeno... sta ko gde kako, nema nista konkretno za sada


iskren da budem vise mi se igra i ovo nego onaj crap od bethesde
 
mozda ce da uvedu 3d grafiku i pogled iz prvog lica g? :)
 
ne znam zasto, ali imam osecaj u stomaku da nece biti fp.... 3d obavezno :)
 
Kako god, BRING IT ON!!! Ovo moze da bude ok, samo da ne ostanu bez para na sred projekta ili tako nesto pa da ga prodaju Bethesdi :D! Samo to NE!!!!! :smash:
 
Poslednja izmena:
Ostaće bez para pa će prodati Blizzardu i onda eto World of Fallouta, sakupi 10 prstiju mutanata da dobiješ 3 antirad paketa, jea jea!
 
******, fallout multiplayer, užas...
 
Ja ne bih gajio prevelike nade da sam na vašem mestu, iz prostog razloga što se radi o još jednom komercijalnom MMORPG-u (ili nekomercijalnom ali sa filozofijom komercijalnog, sve jedno). To znači osnovu mora činiti pavergejming (powergaming), odnosno grind, jel nema šta drugo tj. sve drugo je isuviše ograničeno i brzo se završava. Ma koliko sadržaja dodavali i igru usložnjavali, igra u svojoj osnovi ostaje jednodimenziona. Grind je pošast onlajn igranja 21. veka (vidim da se polako preliva i u ostale žanrove u multiplejeru). Osnovu doduše može činiti i PvP, ali i u tom slučaju slaba vajda iako je daleko smislenije od gore pomenutog grinda. Prosto, to nije više RPG već Unreal Tournament ili Counter-Strike ili Team Fortress ili šta već.

Jedino rešenje da onlajn RPG vredi nečemu jeste da se uvedu aktivni moderatori igre (neka vrsta tamničara tj. dungeon master) kao druga vrsta igrača u igri. Sistem onlajn RPGa koji počiva na moderatorima igre stoji direktno naspram filozofije komercijalnih MMORPGova i predstavlja suštinsuku razliku u pristupu igri, u okviru istog žanra sa istim pravilima.

Ovo je zaista tako i pritom funkcioniše, ispunjavajući svako slovo u MMO skraćenici. Video sam sopstvenim očima u periodu od 2003 do 2005. Znači ne fantaziram ;) To što sam video, s tim konceptom jednostavno nijedan klasični MMORPG ne može da se meri. Takva igra ne može da na vas ostaviti osećaj praznine kakav malo, malo pa neko prijavljuje posle dugoročnog igranja (tj. grindovanja) nekog klasičnog MMORPGa. Odnosno ostavlja osećaj ispunjenosti, potpuno u duhu prave kompjuterske igre. Zlatni zakon vrhunske zabave je da ona mora biti uzajamno kreirana među igračima.

Kako je međutim nemoguće podvesti moderatora igre pod striktna pravila tako je po mom mišljnju nemoguće ovaj koncept primeniti na komercijalni MMORPG. Treba se okrenuti razradi novog slobodnog RPG sveta (postapokaliptični, fantazijski, futuristički, kako god) i sistema pravila, neopterećenog ograničavajućim kopirajtom, na osnovu koga bi se mogle praviti igre otvorenog koda, a da ne moraju da razmišljaju da će im armija advokata zakucati na vrata ako se probiju. Pritom je naglasak na *slobodnom*, jer na autorskim pravima ophrvane svetove sve do jednog ne vredi računati, pošto će se pre ili kasnije polakomiti za novcem i početi da "udovoljavaju" širokim naradnim masama, banalizujući ceo svet. Pa ako ste ulagali vreme u takav svet, dok je valjalo, džaba ste krečili. Kada masa ljudi koja voli da radi to što radi, formira inerciju koja onda počne sve da gradi, to jednostavno ne može da ne valja onako objektivno gledano :)

Posle WoW-a ja više ne mogu da pogledam Warcraft serijal, tako da ono verovatno ne bih obratio neku posebnu pažnju na recimo Warcraft 4 da sad izađe, osim ako se ne odreknu blata zvanog WoW-a i nastave tamo gde je trojka stala. Mislim da sličan osećaj očekuje sve fanove Fallout-a pogotovu one tvrđe ukoliko bi izašao MMORPG baziran na Fallout svetu.

Kada bi se neka grupa programera i dizajnera odvažila, kao što to svakodnevno rade sa programima, da spoji koncept o kome sam govorio, sa filozofijom rada poput rada na ovoj igri http://www.wesnoth.org/. Ubeđen sam 1000%, eto revolucije u multiplaji (bar kad su RPGovi u pitanju).
 
mislim rpg u multiju

NEMOGUCE za sada

mislim da je bolje da porade na ideji masivnijeg coop pleja ili tako nesto

grind grind grind je prevazidjena koncepcija... prevazidjena u smislu ko ga je jendom probao vishe mu se i ne igra... fora je sto njega i dan danas mnogi nisu probali...a novi igraci se svaki dan radjaju... i bice izuzetno teshko u buducnosti se odreci te ideje... jer pravilo je praviti igre koje su isplative a ne revolucionarne... ono sto danas interplayu treba je najisplativiji moguci mmo oblik igre... tako da ne gajim nade uopste u tom pravcu

gajim nadu da cu tamo se susresti sa hc fallout playama i da cemo pwnovati sve noobove ove planete sa hladnim osmehom na licu ala klint istvud i cinizmom na tastaturi popunjene besom mad maxa, i da cu istresti na taj nachin svu kompleksnost frustracije koju jedan hc fo fan moze imati
 
mislim rpg u multiju

NEMOGUCE za sada

Pa ne bas. Bio je onaj Face of Mankind ali igra je nazalost propala (problem finansijske prirode jer su je bukvalno odrzavala cetiri coveka). U toj igri svako je imao svoju ulogu i nisu svi bili heroji koji ce eliminacijom Lich Kinga po 1000th put da steknu svetsku slavu :p

Ja ne ocekujem puno od ovog oskrnavljenog Interplaya (sa Andersonom i Taylorom ili bez njih nije to vishe to). Vishe ocekujem od Tim Cain i njegovog vidjenja MMO-a. Steta sto stara ekipa vishe nije na okupu (Cain, Anderson, Taylor, Boyarsky...).

Ovo je sa Wikija:
In a securities filing with the U.S. government made on November 30, 2006, an attached presentation proposed a massively multiplayer online game based on the Fallout computer game franchise, which the company previously published. The presentation projected that the company would need investment of seventy-five million U.S. dollars to complete the project, with production intended to begin January 2007 and a launch date of 2010.
 
Poslednja izmena:
mislim rpg u multiju

NEMOGUCE za sada

Apsolutno je moguće i pritom te potpuno razumem zašto misliš da nije. Ustvari i meni bi bilo teško da poverujem, da nisam video to što sam video :)

Potrebno je promeniti filozofski pogled na igru u svesti igrača i to potkrepiti adekvatnom mehanikom. Dok god igrači svoje likove doživljavaju kao lopate i pijuke za grind, piši propalo. Doduše, tako jedno i mogu da doživljavaju svoje likove, zbog jednodimzione osnove same igre, ukoliko ne igraju dotični MMORPG poput nekog singlplejer RPG, gde kada završe sve kvestove, završavaju i sa igrom. Onog trenutka, kada se ubaci moderator igre, stvari se menjaju za 180 stepeni u ISTOJ igri, tako da sama igra više nije jednodimenziona. Uslov, da obe vrste igrača ostvare zabavu za sebe, postaje neometani protok međusobne interakcije. Pritom, skriptovani kvestovi (koji su primarni sadržaj u klasičnim MMORPG-ovima) bivaju gurnuti u drugi plan, kao sekundarni pomoćni sadržaj kojim PC igrači mogu da se zanimaju u međuvremenu, dok nema igrača moderatora. Pomenuta interakcija između igrača moderatora i PC igrača zaista može biti vrhunskog kvaliteta i dostići kvalitet naracije singlplejer iskustva, potpuno u duhu igre i sveta u kome se ta igra odvija. Pa čak i da prebaci taj kvalitet, ali to je ipak retko.

Fallout je prepoznatljiv univerzum, sa velikom količinom obožavaoca, i ne samo onih koji su obožavaoci igre, već uopšte te... kako bih rekao... potkulture sa postapokaliptičnim motivima. Samim tim postoji neko unapred zagarantovano bogatstvo ideja, stila i uopšte šmeka, da tako kažem. Zato mi se čini da bi se ova koncepcija, o kojoj govorim, baš mogla primiti i čak se usuđujem da kažem da bi obožavaoci Fallout-a (pogotovu tvrđi) odlepili od sreće, kada bi se tako nešto pojavilo i kada bi ušetali u takavu jednu multiplajer RPG igru ;) No jedan od uslova za to je odricanje od stereotipa. Ja sam gotovo ubeđen, da čim sam pomenuo reči "dungeon master", dobar deo vas je odmah pomislio na D&D i nekakvu štrebersku atmosferu oko nekog stola. Ovo o čemu ja pričam i klasičan D&D "na tabli" nemaju veze jedno s drugim i to ne kažem ja koji nikada nisam igrao klasičan D&D već oni koji su probali obe stvari. Ovo je univerzalni koncept, primenljiv... pa čak i van RPG žanra :)

Najzad ako te brine sistem "odabira i posledica", od ovakve igre zapravo nema kompleksnije po tom pitanju. Budući da gotovo svaki odabir povlači posledicu, koju će moderator igre sa zadovoljstvom da zabiberi, jer je to prosto jedan od izvor moderatorove zabave. Nekada se posledica oseća odmah, a nekada tek mnogo kasnije. Naravno, koliko će to sve dobro da bude urađeno ili ne zavisi od veštine moderatora, što ne čudi jer kao i u svemu ostalome i tom pogledu postoje veštiji i manje veštiji igrači. Neretko i sami moderatori izgube kontrolu nad događajima ili posledicama. Mogu reći iz ličnog iskustva, mnogo toga što sam ja uradio u takvoj jednoj igri je na mene ostavljalo često osećaj "a šta bi bilo, da sam umesto toga, uradio to..."
 
kada sam rekao nemoguce, nisam mislio teoretski, na sta se maltene tvoje vidjenje stvari svodi... da bi igrali igru koja bi bila vizuelno atraktivna i odradjena sa tvojim idejama morali bi otputujemo 20 godina u buducnost :)... otuda i onaj dodatak "za sada"...

ali postojanje igraca moderatora zahteva zapravu citavu matricu dotichnih cije bi akcije morale biti nekako uskladjene... pored toga sto je tu ukljuchen i ljudski faktor koji se pokusava iskljuciti sto vise moguce zbog razlicitih razloga (mogucnost greshke je ogroman, odrzavanje preskupo :)) ono sto bi bilo kul je kada bi implenetirali toliko broj skriptovanih dogadjaja koji su medjusobno povezani da bi to praktichno postalo nemoguce utvrditi sta je sta i ko i gde :) i plus sve to nekako povezati kroz kakvu takvu pricu koja bi doprinosila atmosferi

i lepo je imati igru koja ima integrisan sistem izbora i posledica ali ako ces da imas opet ukljucen ljudski faktor u sve to (sto je mislim totalno nepotrebno, dovoljno je imati pravilno konfigurisan random generator posledica, samo je bitna ideja i realizacija, u drugom slucaju ces zavisiti od toga kako je tvoj igrac moderator ili sta vec raspolozen, da li je ustao na levu nogu, da li mu je zena/mama/devojka nesto drzala predavanje o nemanju zivota i sl)... a naravno ceo sistem morao bi da podrzava milione igraca a na par hiljada... jer bez te perspektive nema daljeg ulaganja i perspektive... nazalost...

nazalost za sada je sve to utopistichko naglabanje nas par gejmera koji realno nemaju pojma o razvoju igara generalno ili o razvoju mmo naslova :)

ali okej lepo je razmeniti mishljenja i ideje
 
Hm, ti ko da si pročitao prebrzo oba moja posta. Kakvi milioni, kakva ulaganja, kakve perspektive ili ne daj bože do te mere skriptovani sadržaj koji pominješ (totalno nepotreban posao pored živih ljudi i paklen za održavanje). Pritom takva igra ostaje jednodimenziona, ma koliko da se sadržaj usložni.

Za onoga koga interesuje, na linku u nastavku, okačio sam jedan tekst koji sam pisao pre oko 2 godine na temu dotičnog perioda između 2003 i 2005. Dosta je zastareo u odnosu na današnje stanje stvari, ali dosta detaljnije objašnjava koncept o kome sam govorio:

http://rapidshare.com/files/148905839/NWN-MMO-21fb.pdf.html

Ono što jeste moje teoretisanje je to da bi ceo ovaj koncept koji sam opisao u tekstu, verovatno mnogo bolje funkcionisao (i rastao umesto što stagnira, trenutno) kada bi se celom projektu, od samog početka pristupilo sa filozofijom otvorenog koda. Za sada je to samo polovično ostvareno. Ono što kompletna zajednica pravi jeste u fazonu otvorenog koda, međutim ono na čemu prave je standardna korporacijaska stvar sve dok ne izdaju "source code" (slično kao što je Karmak uradio sa Quake 3 endžinom), a to sumnjam da će uraditi dok od toga još bude bilo vajde za nekoga.

Pomenuti "The Battle for Wesnoth", na koga sam okačio link u prethodnom postu, je dobar primer kako se pravi igra na otvorenom kodu i ako se ne radi o RPG igri već o simpatičnoj strateškoj igri (sa minornim RPG elementima) ala Panzer Generals.
 
ne znam zasto mislish da ne bi igra bila jednodimenziona i sa ljudima koji bi radili to sto spominjesh... jedino ako nisu extra talentovani, mastoviti, i sposobni, a da to jesu sigurno se ne bi bavili time sto ti planiras, neki alternativni vid mmorpga i pri tom da ne dobijaju gotovo nikakav novac....

lepo je to sto ti spominjesh ali je previshe utopistichki...

ps procitacu kasnije sadrzaj sa linka sad sam preumoran

razvoj ozbiljne igre nije moguc bez miliona... ako ce da bude zasnovana na open source modelu, njen razvoj bi trajao godinama i pitanje sta bi od njega bilo, jer samim tim ako je neprofitabilna igra (jer ne moze drugacija da bude ako nije masovna)i zasniva se na entuzijazmu nekolicine, to u 99% slucajeva zavrsava neuspehom usled zasicenja materijala (ljudskog)
 
Nazad
Vrh Dno