Šta je novo?

Excel problematika

(po)cetnik

Slavan
Učlanjen(a)
06.06.2007
Poruke
40
Poena
309
Pozdrav!
Imam sledeci problem. Naime, imam zadatak da u jednu tabelu, u kojoj postoje podaci o stanju zaliha materijala, upisem podatke o kolicini utrosenog materijala u proizvodnji ali po FIFO metodi. Ono sto meni treba je da u kolonu D upisem utrošene zalihe iz radnog lista utroseni materijal po Firs Input First Output metodi, tj. po ovoj metodi zalihe se troše onim redosledom kojim su nabavljane. Tabela kakva meni treba je u Sheet 3 i ako je moguce dodati i neko upozorenje kada nema materijala na stanju. Da li je ovo moguce izvesti u excelu?
Hvala unapred na pomoci.
 

Prilozi

  • 1.xls
    20 KB · Pregleda: 40
Koliko sam razumeo ovaj sheet "utroseni materijal" ne služi ničemu?

U sheet-u "zalihe" samo dodaješ redove i unosiš koji je broj materijala i u koloni D količinu tog izdatog materijala.

Čemu služi kolona C? Jel i tu treba nešto da se računa, automatski ili kako već?

I na kraju u sheet-u "Sheet3" treba da se pojave svi proizdovi, odnosno materijali koji su na nuli?

Pozdrav,
 
Iz radnog lista "utroseni materijal" ja gledam koliko je kog materijala utroseno i treba da u radnom listu zalihe upisem podatke o tome u kolonu D po fifo metodologiji. Konkretno iz radnog lista utroseni materijal ja vidim da je utroseno 19 komada materijala P001 i u radnom listu zalihe u polje D16 unosim 19 (jer tu prvi put (first input) da za materijal P001 imam neku kolicinu na stanju tj. imam 20 komada na stanju - vise nego sto mi treba). Dalje vidim, iz radnog lista utroseni materijal, da je utroseno 70 komada materijala P002 i u radnom listu zalihe u prvo polje gde imam neko stanje (za taj materijal), a to je D22, upisujem onoliko koliko imam tj. 6 komada, u sledece polje za P002 upisujem 56 jer toliko imam na stanju, u sledece polje za P002 upisujem ostatak do 70 a to je 8 (6+56+8). Dalje, utroseno je 200 komada materijala P003 i to redom upisujem u D33 - 60, u D35 - 5, u D36 - 42, u D37 - 2 (to nemam dovoljno na zalihama jer je 60+5+42+2=109 i ostatak do 200 treba da upisem u recimo G12. Materijala P004 uopšte nemam na zalihama pa to treba upisati u G13. Celokupna ova prica je uproscena a trenutno se na ovaj posao trosi po nekoliko sati dnevno, pa se pitam kojom funcijom je ovo moguce prevazici?
 
OK, sada sam malo bolje razumeo.

Ovo znači da u kolonu C unosiš svaki novi ulaz na stanje? Da li u kolonu C unosiš novo stanje ili novu količinu koja je ušla na stanje?

A onda u kolonu D unosiš izlaze, ali tako da "eliminišeš" polja gde si taj artikal unosio na stanje.

Ako je ovo klasično unošenje artikala na stanje i skidanje sa istog, mogu da ti dam i neki bolji predlog, i naravno da uvek vidiš koji artikal ti nedostaje, "pada" ka nuli itd.

A ako baš mora da bude ovako, mislim da je malo teže izvodljivo, pogotovo da ti Excel sam podeli izlaznu količinu na x delova kako bi dopunio polja gde imaš nešto na stanju itd.
 
U kolonu C unosim novu količinu koja je ušla na stanje. Trenutno tako mora da se unosi ali svaki savet je dobrodosao.
 
Nazad
Vrh Dno