Šta je novo?

Excel formule i novi dugmici

TwistedMind

Čuven
Učlanjen(a)
30.05.2009
Poruke
7,825
Poena
715
Moja oprema  
CPU & Cooler
Intel i5-13600KF & Noctua NH-D15S chromax.black
Matična ploča
Gigabyte Z790M AORUS ELITE AX
RAM
Corsair VENGEANCE 32GB (2 x 16GB) DDR5 6000MHz C36
GPU
ASRock RX 6700 XT Challenger Pro 12GB OC
Storage
1TB Samsung 990 PRO NVMe M.2 SSD
Zvuk
FiiO K7 + HiFiMan Sundara, Soundpeats H1 TWS
PSU
Seasonic Prime PX 850W Platinum
Kućište
Cooler Master Storm Trooper
Monitor
2x ASUS MG279Q
Miš & tastatura
Logitech G502 LIGHTSPEED & Asus ROG Falchion MX Brown
Ostale periferije
Playstation 5
Mobilni telefon
Xiaomi 14
Pametni uređaji
Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra GPS
Pristup internetu
  1. Optički internet
Treba mi pomoc da napravim neke skripte u excelu.
Potrebne su mi nalepnice za klasifikaciju.

Ono sto zelim je da na laksi nacin kopiram celije u tabelu za stampanje. Ono sto sada radim je klasican copy/paste. Pronadjem stavku i kopiram sadrzaj u word tabelu, ali bih voleo da to skratim.

Dakle, zeleo bih da napravim dugme koje bi odredjenu celiju ili celije kopiralo u prvu slobodnu celiju tabele. Idealno bi bilo kada bi tekst iz dve kolone mogao da se kopira jedan ispod drugog u istu celiju tabele.


Hvala
 
Vidim da iz Excel-a u Word prebacuješ copy - paste varijantom, a ne znam jesi li probao Mailings u Word-u. To bi ti olakšalo to kopiranje, odnosno sve bi sredio u Excel-u a word bi samo povukao to što si napravio u excel tabeli.

Ako hoćeš da ostaneš pri tome da se u ćeliju kopiraju sadržaji 2 kolone, jedan ispod drugog onda uradi ovako:

Ako su podaci u A1 i B1 ćelijama, onda kopiranje u novu ćeliju radi ovako =A1&CHAR(10)&B1 . Preduslov da char(10) radi je da ti u toj koloni gde se smešta rezultat bude aktiviran word wrap.

Daj konkretniji primer pa da uradimo neko elegantno rešenje.

Pozdrav,
 
Ako sam dobro shvatio treba ti da povežeš Excel tabelu sa Word formom za štampanje.

Za to se koristi opcija MailMerge u Wordu kojom praviš šablon povezan sa Excel tabelom u kojoj su podaci.

Kucam sa telefona pa ne mogu detalinije, ali uz par proba trebalo bi da se snađeš.
 
Generalno, nije bitno da se prebaci u word pre stampe. Bitno je samo da se odstampa tabela sa odgovarajucim tekstom i velicinama celija. Radio sam u wordu jer sam imao sablone za velicine, ali sve moze i iz excela. Cak bi mi mozda i olaksalo da razlicite sablone imam u razlicitim sheet-ovima zbog preglednosti na jednom mestu.

konkretan primer:
tabela sa razlicitim vrstama srafova (ili filmova za koje treba napraviti omote)
kolona A: vrsta srafa (iverica, masinski, lim...)
Kolona B: dimenizje
kolona C-xyz: dodatni opisi (krst/ravan, upustena/ravna glava...)

nalepnice za klasere bi npr u prvom redu obicnim tekstom imale vrstu srafa, a u drugom, vecim tekstom i boldovano, dimenziju.
Nekada bi bilo potrebno uraditi, lupam, 200 stavki iste vrste gde je dovoljno selektovati redove od-do, a nekada treba traziti stavku po stavku. U zavistnosti od potrebe, nekada treba vise kolona, a nekada samo jedna, ali to su sitni detalji koje cu, nadam se, kasnije moci sam da razradim.

Ono sto mi je bitno je da napravim tabele tacnih dimenzija (gde bi svaka celija bila jedna nalepnica) i da ih zakljucam na tu velicinu pa da se tekst u odredjenom formatu kopira u te celije na jednostavan nacin.
 
pa evo kako izgleda jedan od gotovih fajlova koji se kasnije secka na nalepnice.
radjeno je u open office, mada mi formule trebaju za ms office. i opet kazem, nije bitno da li je word ili excel tabela, samo da mogu da stampam sa velicinama koje mi trebaju.
 

Prilozi

  • napojni nalepnice.zip
    9.5 KB · Pregleda: 808
bump
 
Nikako da se setin ovoga kad sam na poslu. Kući nemam Office.

Elem, juče sam nešto probao i ne izgleds trivijalno kao što je ličilo na prvi pogled.Jer ti trebs različit broj za svaku etiketu.
 
Mislim da bi svako prebacivanje u Word samo bespotrebno komplikovalo stvari. Cini mi se da je najlakse da napravis neki macro koji bi "vadio" ciljane kolone i pakovao ih u zaseban sheet koji bi na kraju odstampao. Zapravo ne mora biti ni macro, mozes hiperlinkovati sadrzaj tih kolona u zaseban sheet (cak i ako su u razlicitim fajlovima), pa ih na kraju samo odstampati. Taj sheet prethodno formatiras (ivice tabela, velicina fonta i sl.), a linkujes samo vrednosti.
 
Moram da probudim temu. Gnjavio sam se na razne nacine i opet je doslo vreme veceg posla pa moram da nadjem laksi nacin.

Da li postoji mogucnost da napravim formu (zaboravimo na dugmice i word i ostatak iz prvog posta), npr, u dva sheeta gde bi jedan sheet bio mesto za kopiranje i sredjivanje sadrzaja, a drugi gotov sablon za stampu koji je povezan na prvi? Znaci, ne mora da bude ni preterano pametno. Recimo, sheet1 A1 = sheet2 A1, sheet1 A2 = sheet2 B1, sheet1 A3 = sheet2 C3... Sve sto je u jednom sheetu u koloni, da se prekopira u tabelu sa leva na desno pa u novi red u drugom sheetu.

anyway, znam da sam uzasno ispisao, ali nadam se da razumete.
 
Ok, uradio sam glavni deo onoga sto sam planirao. Linkovao sam celije kako je maxi rekao i to radi kako treba. Jednom kada sam resio problem sa velicinama celija u centimetrima, linkovanje je bilo lako.
Sada imam jedan sheet sa kompletnom listom, drugi kao privremeni gde se kopiraju podaci za stampu i ostale sheetove sa formatiranim tabelama i celijama linkovanim na one u temp.

Jedini problem koji imam sada je delimicno formatiranje celija. Ne mogu da boldujem tekst iz jedne celije, a ne iz druge. Koliko vidim po netu, za to nema resenja osim da se pisu skripte, ali od toga nista konkretno nisam nasao.
 
Nazad
Vrh Dno