Šta je novo?

EPS račun preko neta

To je račun Elektrodistribucije (EDB), koja je odvojeno pravno lice. Uplate prima Elektroprivreda (EPS), koja ima nekoliko računa u Poštanskoj štedionici, ali nijedan nije namenjen potrošačima sa područja Beograda, kao što sam već rekao juče, a i pre mesec dana isto na ovoj temi. Tačno je pet aktuelnih računa namenjenih uplatama za potrošnju: 845-404849-87 (Beograd), 200-75402-20 (Kragujevac), 200-75403-17 (Niš), 200-75406-08 (Novi Sad), 200-75407-05 (Kraljevo). Svako područje, dakle, zvanično ima tačno jedan račun namenjen namirivanju korisničkih troškova. Šta bi se tačno desilo sa uplaćenim novcem ako bi završio na računu pogrešnog područja (ili na nekom petom EPS-ov računu u PŠ, pošto ih ima još mnogo, poput 200-75401-23 ili 200-75404-14 ili 200-75405-11 i tako dalje), ne bih znao, ali teško mi je da poverujem da bi prošlo bez problema.
 
Poslednja izmena:
Prosla bi uplata bez problema ali bi morao uplatiti na adekvatan broj racuna da bi ti u skladu sa uplatom umanjili dug za potrosenu struju.
 
Na to sam i mislio, pardon ako je bilo neprecizno. Prolazak bez problema se odnosio na celokupnu situaciju (uspešno knjiženje takve uplate, tj. umanjenje duga), ne samu realizaciju uplate. Imalo bi, doduše, smisla i da naknadno vrate tu uplatu, jer valjda nije okej da im stigne nasumični priliv. Nisam baš u toj priči, ali, koliko sam upućen, svaka prihvaćena uplata mora nekako da se proknjiži, a opet za knjiženje mora da postoji neki osnov. Ili bi možda takvu "pogrešnu" uplatu prihvatili kao donaciju. 😂
 
Da li to onda znači da na blagajnama uprave za trezor (ima filijala u 27. marta što mi je jako blizu) mogu račun da platim bez provizije budući da je uplatni račun pri njima?
Znam da to mogu za porez na imovinu gde je isto 8... uplatni račun.

Znam da tamo primaju DINA kartice PŠ što mi je opet jednostavnije nego da sredstva prebacujem na račun u drugoj banci samo radi izmirenja računa.
 
Nemam iskustva sa njihovim šalterima, ali mislim da se oslobađanje od provizije odnosi samo na određene uplate vezane za državu, poput poreza i plaćanja doprinosa. Osim toga, više puta je u medijima vođena priča o tome kako platiti struju bez provizije, pri čemu je uvek samo uplata na šalterima EPS navođena kao opcija, nikad Uprava za trezor. Svakako ti je najjednostavnije da platiš preko portala. Postoji li poseban razlog što to izbegavaš?
 
Da li na portalu prolaze uplate DINA karticom?
Drugi problem koji imam je što mi je izguljena i bačena samolepljiva folija preko dina kartice tako da ustvari neznam tačan broj svoje kartice jer je bio odštampan na istoj. (Inače kartica je sa čipom i svuda prolaze plaćanja istom preko pina iako već par godina nemam površinsku samolepljivu foliju)
 
Jel' to nas pitaš da ti damo broj tvoje kartice?
Pogledaj u papirima od kartice, online bankarstvo ako imaš, idi u banku,...
Pozdrav
 
Prihvata se Dina, ali slaba vajda ako ne znaš podatke. Budući da je reč o Poštanskoj štedionici, oni se mogu naći isključivo na samoj kartici, nema ih ni u papirima ni na elektronskom ili mobilnom bankarstvu. To će se možda promeniti kroz mesec dana, kada banka pređe na novi sistem digitalnih servisa, ali dotad je tako kako je.

Ipak, da pokušam da pomognem. Koliko shvatam, tebi je spala folija sa prednje strane, gde su broj kartice i datum isteka. Oni se nalaze i na čipu, tako da mogu da se saznaju uz pomoć čitača kartica. Za plaćanje preko interneta još ti treba i sigurnosni kod (CVV/CVC), koji se nalazi na zadnjoj strani. Ako ti je i ta folija spala, onda ne znam ima li rešenja sem zamene kartice, koja po tarifniku (strana 15) košta 200 din. Svakako u tom slučaju ima smisla da se raspitaš u banci, nevezano za problematiku plaćanja računa.

Da se vratim na struju, EPS-ov portal pored platnih kartica prihvata i plaćanje skeniranjem QR koda. To ti je opcija ako koristiš mobilno bankarstvo (MobiBankPŠ) pored elektronskog (Homeb@nking). Čisto da napomenem, reč je o opciji IPS skeniraj na prodajnom mestu. Generiše se jednokratan kod koji traje tri minuta, a na tebi je da ga skeniraš i odobriš plaćanje. Iako se plaća maltene na isti način kao skeniranje QR kodova sa računa, u pozadini se drugačije realizuje, pa nema bankarske provizije na tvoj teret.
 
Dobio sam nekoliko mailova gde "neko" uporno pokušava da resetuje lozinku.
Ima li još neko ovakva obaveštenja?
 

Prilozi

  • Screenshot_2025-01-21-17-23-40-96_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg
    Screenshot_2025-01-21-17-23-40-96_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg
    68.8 KB · Pregleda: 130
To se dešava masovno. Nema veze sa EPS-om. Moja supruga ima ime.prezime gmail adresu. Druge žene imaju još neki broj ili slovo posle prezimena, ali često kucaju samo ime i prezime. Svašta joj stiže. EPS još nije, ali stižu rezervacije sa Bookinga, rajder liste za koncert neke grupe u areni, oglasi za izdavanje stana u londonu, izveštaji nekih laboratorijskih analiza, izvodi iz banke... :)
 
To se dešava masovno. Nema veze sa EPS-om. Moja supruga ima ime.prezime gmail adresu. Druge žene imaju još neki broj ili slovo posle prezimena, ali često kucaju samo ime i prezime. Svašta joj stiže. EPS još nije, ali stižu rezervacije sa Bookinga, rajder liste za koncert neke grupe u areni, oglasi za izdavanje stana u londonu, izveštaji nekih laboratorijskih analiza, izvodi iz banke... :)
Istina! Ljudi nemaju pojma koja im je email adresa ili cak i ne znaju sta je email uopste, i zato dolazai do takvih slucajeva.
 
To se dešava masovno. Nema veze sa EPS-om. Moja supruga ima ime.prezime gmail adresu. Druge žene imaju još neki broj ili slovo posle prezimena, ali često kucaju samo ime i prezime. Svašta joj stiže. EPS još nije, ali stižu rezervacije sa Bookinga, rajder liste za koncert neke grupe u areni, oglasi za izdavanje stana u londonu, izveštaji nekih laboratorijskih analiza, izvodi iz banke... :)
Da, i moj e-mail je samo ime i prezime...
Hvala
 
"Prijava stanja moguca je od 1. do 10. u mesecu"

Pa dok se obradi, opet ce racuni stizati oko 20-og (u mesecu).

I nisu rekli najvaznije... ako prijavim stanje i ocita ga student (ili ga upisu odokativno), kome ce verovati?
 
Ne mogu nikako da dodam sliku brojila. Koja je caka?
Edit:
Uspeo nekako sa dve fotke. Jednu sa širim kadrom, drugu kropovao.
 
Poslednja izmena:
Ne mogu nikako da dodam sliku brojila. Koja je caka?
Edit:
Uspeo nekako sa dve fotke. Jednu sa širim kadrom, drugu kropovao.
Iz nekog razloga kad se izabere dvotarifno brojilo pojave se dva polja za upload slike i oba su obavezna. Kad se izabere jednotarifno brojilo, onda se pojavi samo jedno polje. Ne znam da li to znači da treba odvojeno da se slikaju viša i niža tarifa ili je samo greška, pošto je valjda lakše na jednoj slici da se vide VT i NT zajedno.
 
Ne znam kakva brojila vi imate, ali kod mene se odvojeno prikazuju viša i niža tarifa. Ne bi bilo moguće prikazati obe na jednoj fotografiji.
 
Iz nekog razloga kad se izabere dvotarifno brojilo pojave se dva polja za upload slike i oba su obavezna. Kad se izabere jednotarifno brojilo, onda se pojavi samo jedno polje. Ne znam da li to znači da treba odvojeno da se slikaju viša i niža tarifa ili je samo greška, pošto je valjda lakše na jednoj slici da se vide VT i NT zajedno.
Odvojeno se fotografiše svaka tarifa.
 
Kod starih brojila bila su dva brojčanika koja su prikazivala višu i nižu tarifu. Kod novih brojila postoji jedan displej koji neizmenično prikazuje višu tarifu, nižu tarifu, vreme, datum i tako dalje.
 
Znači treba da fotografišem u krupnom kadru višu i nižu?
 

Prilozi

  • brojilo.jpg
    brojilo.jpg
    166.6 KB · Pregleda: 68
Ili dva puta poslati istu fotografiju celog tog starog brojila, po jednu za svaku tarifu.
Nije htelo da mi prođe tako. Pa sam radio resize fotografija, pa crop, misleći u prvom slučaju da je zbog veličine u MB, a u drugom da njihov sistem ne 'vidi dobro' same cifre..
Posle 4-5 pokušaja je prihvatio. A možda zato što sam sa telefona popunjavao, a tamo nije zgodno rešeno da se vide jasno razdvojena dva polja za fotografije kao na websajtu.
 

@tomic

A slao si dve iste fotografije ili si kropovao samo po jedan brojčanik za jednu tarifu?​

 

@tomic

A slao si dve iste fotografije ili si kropovao samo po jedan brojčanik za jednu tarifu?​

Jednu kropovanu kao u prilogu iznad (misleći da treba da se vidi i broj brojila), a drugu malko izdalje, sa par centimetara uhvaćenog prostora oko brojila.
 
misleći da treba da se vidi i broj brojila
Jeste da ovo nigde ne piše, ali i ja bih pretpostavio da je to podrazumevani zahtev.

a tamo nije zgodno rešeno da se vide jasno razdvojena dva polja za fotografije kao na websajtu
Zar nije obrnuto? Na aplikaciji je jasno izdvojeno šta je šta, dok sajt ima dve iste sličice, koje se preklapaju na vertikalnom prikazu (sajt nije responzivan).
 

Prilozi

  • aplikacija.jpg
    aplikacija.jpg
    66 KB · Pregleda: 48
  • sajt_horizontalno.jpg
    sajt_horizontalno.jpg
    59.2 KB · Pregleda: 40
  • sajt_vertikalno.jpg
    sajt_vertikalno.jpg
    54.3 KB · Pregleda: 40
  • Like
Reagovanja: mnt
Ja sam poslao dve iste fotografije na kojima se vide obe tarife, prihvatilo je.
 
Jeste da ovo nigde ne piše, ali i ja bih pretpostavio da je to podrazumevani zahtev.


Zar nije obrnuto? Na aplikaciji je jasno izdvojeno šta je šta, dok sajt ima dve iste sličice, koje se preklapaju na vertikalnom prikazu (sajt nije responzivan).
E ovako kako je na trećoj sličici sam i ja video na telefonu u vertikalnom položaju.
A koja je to aplikacija gde se vidi kao na prvom ss koji si ostavio?
edit: našao sam aplikaciju
 
Nazad
Vrh Dno