Šta je novo?

Elektro i samovozeci automobili

Samo navalite na elektro vozila, hibride i slicne trimer carolije modernih prodavaca magle!
Prosle nedelje sam pravio farbu (to mi je posao) za BMW 2020. godiste.
Lik izasao iz auta u svom dvoristu (ne secam se dal je i zatvorio vrata), auto se sam upalio i krenuo i zakucao u zatvorena vrata garaze.
Ta vozila ko i sve sto je novo rade fino prvih 50-100000 km a posle toga... Dobro dosli u pakao...
Imate na You tubu, finca koji je dinamitom digao u vazduh svoju Teslu, a problem kod svih su kvarovi, zatim preskupi delovi koji prevazilaze i najcrnje slutnje, a zatim i najveci problem je neznanje servisera koje u kombinaciji sa skupim delovima, nesavrsenim modelima, vas stavlja pred izbor,
konopce ili most.
 
U Srbiji je teško naći dobrog majstora za TNG uređaje, a kamoli za hibridna i elektro vozila. U Srbiji se proda dizel goriva 4 puta više nego benzina i TNG-a zajedno. Kad sam počeo da vozim TNG 2019. godine litar je bio 75 dinara, oko Nove godine je bio 102 dinara, sad je pao na 93, što je suludo.
TNG I CNG su bliska razumna i logična budućnost ali to nekima ne odgovara
 
Samo navalite na elektro vozila, hibride i slicne trimer carolije modernih prodavaca magle!
Prosle nedelje sam pravio farbu (to mi je posao) za BMW 2020. godiste.
Lik izasao iz auta u svom dvoristu (ne secam se dal je i zatvorio vrata), auto se sam upalio i krenuo i zakucao u zatvorena vrata garaze.
Ta vozila ko i sve sto je novo rade fino prvih 50-100000 km a posle toga... Dobro dosli u pakao...
Imate na You tubu, finca koji je dinamitom digao u vazduh svoju Teslu, a problem kod svih su kvarovi, zatim preskupi delovi koji prevazilaze i najcrnje slutnje, a zatim i najveci problem je neznanje servisera koje u kombinaciji sa skupim delovima, nesavrsenim modelima, vas stavlja pred izbor,
konopce ili most.
Jel ta boja skuplja za BMW na struju od BMW-a na bezin/dizel?
I jel znaš ti pošto je servis za peticu?
 
Samo navalite na elektro vozila, hibride i slicne trimer carolije modernih prodavaca magle!
Prosle nedelje sam pravio farbu (to mi je posao) za BMW 2020. godiste.
Lik izasao iz auta u svom dvoristu (ne secam se dal je i zatvorio vrata), auto se sam upalio i krenuo i zakucao u zatvorena vrata garaze.
Ta vozila ko i sve sto je novo rade fino prvih 50-100000 km a posle toga... Dobro dosli u pakao...
Imate na You tubu, finca koji je dinamitom digao u vazduh svoju Teslu, a problem kod svih su kvarovi, zatim preskupi delovi koji prevazilaze i najcrnje slutnje, a zatim i najveci problem je neznanje servisera koje u kombinaciji sa skupim delovima, nesavrsenim modelima, vas stavlja pred izbor,
konopce ili most.
Zato su ljudi izmislili osiguranje. I kako tačno taj jedan slučaj ima bilo kakve veze sa ovom temom?
 
Ah da se izvinim posto sam verovatno upao na temu ljudi koji vole ova cudesa savremene tehnike pa da ne kvarim.
Al ne mogu da odolim da dam jos jedan savet za srecu.
Kupite EV na kredit.
Pozz
 
Lik izasao iz auta u svom dvoristu (ne secam se dal je i zatvorio vrata), auto se sam upalio i krenuo i zakucao u zatvorena vrata garaze.

Kačio sam na forumu snimak. Letos sam ostavio auto u rikverc, on krenuo nizbrdo i smotao mi aluminijumsku kapiju. Na kolima ama baš nikakav trag, novi ram za kapiju (nema popravke) skoro 1000eur.

A nije električni auto. Prosto tako radi KIA automatski menjač. Kada je isključen motor, sve pozicije menjača, sem P, se ponašaju kao ler. Nema elektronsku ručnu. Prešao 50.000, nisam provalio.

Zato su ljudi izmislili osiguranje.
Jel ima kod nas osiguranje ka trećim licima? Nisam našao.
Nema ni za kapije 🤐
 
Možda je mislio i na rezultate ovog istraživanja (pogledati ''dno'' liste).
Ako je mislio na tu listu, onda tek nema smisla. Prvi i pretposlednji su uglavnom sa SUS motorima, tako da mislim da nije pogon to što pravi razliku :d

Naravno da je potrebno vreme da nove tehnologije postanu pouzdane koliko i stare. Ali ima nešto i do proizvođača kada su kvalitet i pouzdanost u pitanju ;)
 
Prosto tako radi KIA automatski menjač.
PJ, autom. menjaci bez pritiska ulja/struje van P pozicije ne mogu da blokiraju menjac. Resava se (makar na mazdi) sa elektro rucnom.
Bilo je testiranja kod nas u firmi sa daljinskim komandama na radnim masinama jer vec imamo wifi infrastrukturu, ispostavilo se da neke najosnovnije stvari (i to bese tesko odraditi) eventualno mogu da se odrade na daljinu ali bilo sta iole ozbiljnije - mrka kapa... Jednostavno bez licnog prisustva coveka na masini je izuzetno tesko i sporo raditi, interesantno da nikome nije bio problem da se snadje i privikne na joystick komande.
Vec sam spominjao, takodje full elektro heavy viljuskari su testirani, rade oni, sve super ali za heavy duty radove ipak nisu. Firma, koju privlace olaksice i premije za elektro ipak nije uzela ni jednu masinu jer trenutno, kada se sve sabere i oduzme tipa olaksica/premija vs koriscenje/odrzavanje elektro je daleko od dizelasa.

IMG_20210715_080847.jpg
 
Kačio sam na forumu snimak. Letos sam ostavio auto u rikverc, on krenuo nizbrdo i smotao mi aluminijumsku kapiju. Na kolima ama baš nikakav trag, novi ram za kapiju (nema popravke) skoro 1000eur.

A nije električni auto. Prosto tako radi KIA automatski menjač. Kada je isključen motor, sve pozicije menjača, sem P, se ponašaju kao ler. Nema elektronsku ručnu. Prešao 50.000, nisam provalio.
Znaci ne kupovati elektricni BMW i kiu sa automatskim menjacem!(y)

mislim...ako vam je do kapije😂😂😂
 
Pa sad... Nije Kia kriva sto vlasnik nije procitao uputstvo :)
Ova najnovija M 3 hibrid odmah povlaci rucnu automatski cim oseti da sam ustao iz sedista.
Inace nikako mi nije legao auto... Te 4 cilindra, te 2, te elektro, te regenerativno kocenje koje zna da bude neprijatno, sve sam hoce pa i da upravlja volanom... Imao sam osecaj da nisam ja vozac vec auto...
Preteruju vec sa assistance

IMG20220124163445.jpg
 
Pa sad... Nije Kia kriva sto vlasnik nije procitao uputstvo :)
Ova najnovija M 3 hibrid odmah povlaci rucnu automatski cim oseti da sam ustao iz sedista.
Inace nikako mi nije legao auto... Te 4 cilindra, te 2, te elektro, te regenerativno kocenje koje zna da bude neprijatno, sve sam hoce pa i da upravlja volanom... Imao sam osecaj da nisam ja vozac vec auto...
Preteruju vec sa assistance

Pogledajte prilog 333370
Pretpostavljam da postoji mogućnosti isključivanja pojedinih sistema?
 
Naravno, sve osim hibrid funkcije mozes iskljuciti. Ali onda imas dilemu zasto si platio toliko auto koji ovo nudi kao standardnu safety opremu...
 
Ne bi ta Mazda bila ništa jeftinija ni je da nude bez tih kerefeka.

Ali treba se navići na te sisteme.
I mene je npr. start-stop neviđeno smarao dok se nisam naterao da ga malo "osetim" kako radi, i da se "srodim" s njime.
Sada mi radi odlično.

Probao sam i taj line assistance, emergency brake i active cruse control na rentiranom autu, i mislim da bih se lako navikao.

A opet, kolega na poslu (imamo start-stop i na službenom autu) dobije napad spominjanja familije i rodbine celog design tima proizvođača automobila, i ušeprtlja se do zla boga, ako mu start-stop ugasi auto jer je eto zaboravio da klikne ono "start-stop deactivated". A već drugu godinu imamo taj auto.

:p :D
 
Imam start/stop godinama, ne vidim problem u njemu.
Problem je ako ides nemackim autoputem, naletis na baustelle koja prestrojava trake gde obavezno imas pored standardnih belih koje su tu ne vazece, dodatne zute isprekidane linije koje su vazece - lane assistance pokazuje mane.
Zuta pored bele pola metra a ja bez zmigavca ne mogu da se pomerim tih pola metra, borim se sa autom.
Ako dam zmigavac da se ne bih borio sa autom, ometam bespotrebno vozace oko mene jer ja ne zelim da menjam traku vec samo pravilno da se prestrojim.
Zna da bude vrlo iritirajuce, cak i opasno jer komplikuje izuzetno jednostavne manevre.
 
Eh da, u pravu si, ovo je baš loše...
J'g, AI će morati još mnogo da uči.
 
Tehnicki ne mora, problem su promenljive za koje ni najgluplji vozac ne koristi 2 sive celije da ih obradi dok za assistance...
Da se dovede pravilo na svetskom nivou da zuta mora biti svugde puna, resio bi problem, donekle...
Zute trake se sada lepe, ne farbaju se kao nekada je uklanjanje istih ostecuje asfalt. Da ne bi lepili kilometre trake, ide se na isprekidanu.
A cim se lepe, mogu da se i odlepe sto se cesto desava i gubis "kontinuitet" trase.
Za vozaca jedan pogled i mikrosekunda obrade situacije da zna kuda treba voziti.
Assistant pojma nema gde je.
E sada, Audi, BMW i verovatno i ostali imaju tzv 3d "svesnost" pozicije, gde senzorima i kamerama prati poziciju auta. I taj sistem radi sasvim solidno. Problem je kao i uvek - cena.
Frendov boss i vlasnik povece import firme ima takav. Slao mi snimak gde je auto sam skontao na velikom i gustom parkingu free mesto, sam procenio da moze da stane i sam se uparkirao. Ne pricamo o klasicnom uparkiranju vec kompletan manevar gde je auto sve sam odradio, bukvalno sve. Jeste da je malo potrajalo ali je odradio.
Cena samo 160.000€, moze i na rate :)
 
Imas prekidace, doduse nisu bas pri ruci ali ih imas. No onda se javljaju neki drugi problemi i ode diskusija u teski off...
 
Kako off, pa stoji "samovozeći" u nazivu teme :) A svi ovi pomoćni sistemi su uvod u to.

Vozač mora da ima mogućnost da sam, bez alata, u potpunosti isključi sve što ne utiče direktno na bezbednost putnika. A ne svaki put kad sedne u auto da gleda šta je aktivno
 
Pa nije off, sve je to povezano i žalosno je koliko auto industrija ide u pogrešnom smeru.
Nemam ništa protiv racionalnih ''zelenih'' rešenja ali je krajnje licemerno da se navodno promoviše ta priča a zapravo se hajpuju crossover i SUV klasa i sve skuplja vozila. Bukvalno se legendarni modeli nasilno prevode u crossover/SUV konstrukciju/klasu a svi znamo koliko su ta vozila manje aerodinamična, teža, skuplja za održavanje i koliko više troše. Na sve to, imaju i brdo nepotrebne elektronike, gedžeta i asistencija, koje ne samo da ubijaju osećaj vožnje nego mogu da baguju i budu opasne. Apeluje se na vozače da ne koriste smartfone u toku vožnje a ispred vozača displeji i tableti u 3 veličine, najčešće sa lošom ergonomijom i zakomplikovanim korišćenjem opcija ''na dodir''.

Nemam ništa protiv SUV modela ali ta vozila su imala smisla dok su stvarno bila SUV i dok su ih kupovali kupci koji imaju potrebu za njima. Posle toga kreće pozersko hajpovane istih (uz ukidanje porodičnih MPV-a), zakidanje na ionako skromnim off-road mogućnostima i pravljenje vozila koja više nisu ni tako praktična, ni štedljiva, niti su nešto sposobna van asfalta, a ni na njemu. Ovakav koncept i ''zelena'' priča su u ozbiljnom sukobu.

Inace nikako mi nije legao auto... Te 4 cilindra, te 2, te elektro, te regenerativno kocenje koje zna da bude neprijatno, sve sam hoce pa i da upravlja volanom... Imao sam osecaj da nisam ja vozac vec auto...
Preteruju vec sa assistance

Ovo je stvarno baš loše, jezivo na neki način.

Nekada su ljudi odlazili u Nemačku da bi provozali svoje moćne mašine na poznatim delovima ''autobanova''. A usled dolazećih ''zelenih'' i Ai ograničenja, ne bi me čudilo da Balkan postane ''raj'' za sve one koji hoće da provozaju svoje old school (turbo) mašine :D
 
Pod off sam mislio sam kada ih iskljucijes/ukljucujes pa zaboravis da ne radi i uzrokujes sudar i ode diakusija u pogresnom smeru... Sto mi se btw za malo desilo jer je auto bio namesten da samo u tempomat modu koci na prepreke gde ja nigde nisam imao obavestenje o tome...

@hsv.stoned srecom, za sada uspesno odbijaju ogranicavanje brzine :)
 
Nazad
Vrh Dno