Dimenzije su male i za taksi a kamoli za kurirske službe, motor preslab. Mada svakako može da bude dobar auto za one koji svaki dan voze isključivo u gustom saobraćaju velikog grada, tu su prednosti višestruke.
Za taksi bi bili dobri e-Logan(MCV/Stepway) a za kurirske službe e-Dokker, sa duplo snažnijim elektromotorima od ovog iz Springa.
Nisam napisao kurirske službe, već kurirske servise. Donesi, Wolt, Glovo.
R&DMeni pricing evozila nije jasan.
Taj BMW i4 je 👌 😁Meni pricing evozila nije jasan. Konkretno, ovaj automobil je za proizvodnju neverovatno jednostavniji od starijeg brata, sandera, koji ima sus motor sa hiljadu delova, ručni menjač i kvačilo sa još 500 delova, što su najkompleksniji sklopovi na vozilu i što sve zahteva izuzetno preciznu izradu.
Na ev imaš elektromotor, bateriju i od kompleksnijih stvari, servo upravljanje i kočioni sistem. Osim baterije, sve ostalo je bukvalno ili iste cene ili daleko jeftinije. A i ova baterija na springu ne košta sigurno koliko na zoe ili sličnom autu.
Baš na kraju je bila najava za Mercedes ev, koji će imati ludilo od feature-a. I koštaće sigurno preko 100k. A većina toga prosečnom vozaču nije potrebna ni za 100 godina.
Ili BMW i4, motor od 500ks i ubrzanje 0-100 za 4.5s. Pa ce i on da košta 100k+.
Jasno je da veliku autonomiju mogu da imaju veća vozila, sa jačim motorom jer teška baterija (kod malog springa ima 200kg) mora nekako da se i spakuje u pod i da motor ima snage da to vuče ali osim tesla modela 3 niko nema ni blizu domet. A i trojka u standardom paketu, 450km domet košta u EU od 45000 a long range 560km košta 55000eur.
Kome treba performance porodični auto sa motorom. Od 250ks?
Napravite model 3 long range-low performance.
To je samo stvar tvoje perspektive, ja to vidim totalno drugacije...Nikako ne vidim svrhu ovog vozila u vecim gradovima u Nemackoj, naravno gledam sa svoje neke tacke.
Max 120 km/h znaci da se vozam iza kamiona na auto putu sa max 90 km/h i eventualno ga zaobidjem kada kilometar-dva iza mene niko ne prilazi inace rizikujem saobracajku.
Kada vozim normalno 160 Tesla S me ofleka kao nista.
Ovo je periferni auto, gde imas kucu sa dvoristem-garazom na periferiji gde ces lako puniti auto i trknes do grada na posao i sl.
Max 250 km znaci 150 u rl sa dosta start-stop tj meni (i debeloj vecini kolega) je to max 3x do posla i nazad.
Kao sto rekoh, ako u firmi nemam charging station nemam ga gde puniti u centru grada gde stanujem tj nije prakticno.
Dacia Sandero klot kosta 7600e, prevelika razlika a nemas nikakvog benefita osim ako ne nabiju ekstremne cene goriva.
Ja kod kuće imam garažu, a imam i dvorišne utičnice, na više mesta. Za puškiranje, za usisivač za kola, alat...
Na poslu mogu da izbacim kabal kroz neki prozor, ali bih bio nepropisno parkiran.
To sam i ja rekao.Ovo je periferni auto, gde imas kucu sa dvoristem-garazom na periferiji gde ces lako puniti auto i trknes do grada na posao i sl.
Ovu Daciu vidim kao npr, ko radi u NS a živi u Temerinu/Žablju/Kovilju/Karlovcima... Jedno punjenje strujom kod kuće noću, može bar 2x da odradi turu tamo nazad.
Žabalj-NS je 70km tamo nazad. 5x nedeljno je najmanje 15000-20000km godišnje. To je 1500-2000€ godišnje za benzin.
EV troši 15-ak kWh/100km. Na 20000km potroši 3000kWh što je, hm, 4500din ako punimo noću na nižoj tarifi.
(Da li sam dobro izračunao, zaista zvuči kao velika razlika...?!? Prover'te molim vas...)
Nego, jel' neko ispratio, da li Spring može da se puni po kućama sa 3f priključaka?!? Ovo za 14h na 1f šuko konektoru je jasno.
Običan kućni 3f priključak omogućava bar 11kW punjenje, te bi se Spring mogao 0-100% napuniti za 2-3h. Ili bar značajno dopuniti za 0.5-1-2h.
I javni punjači omogućavaju najčešće jedan brzi DC priključak, i jedan "spori" trofazni AC od 11kW. Ali tada koristimo AC/DC konvertor u kolima, pa od njega zavisi da li zaista možemo da koristimo svih 11kW.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari