- Učlanjen(a)
- 03.11.2008
- Poruke
- 12,140
- Poena
- 1,205
Rukice majstora, sertifikati, original baterija itd...Jako je veliko pitanje šta u onoj novoj bateriji košta 12k€?!?
Mene vise brinu megawatti potrebni za ev, trebace nam mnogo vise uglja...
Rukice majstora, sertifikati, original baterija itd...Jako je veliko pitanje šta u onoj novoj bateriji košta 12k€?!?
Rukice majstora, sertifikati, original baterija itd...
Mene vise brinu megawatti potrebni za ev, trebace nam mnogo vise uglja...
Druga stvar kod EV vozila što mene na neki način ljuti je što se tehnologija stara 100 godina predstavlja kao nešto epohalno novo, neki veliki skok. Pa zar je čovečanstvo skroz stalo sa razvojem, zar nema više da neko smisli nešto epohalno novo. Zar smo dotakli stvarno vrh sa inovacijama.
I mene plaši ovo... Ne znam odakleće se napraviti toliko struje kada većina automobila bude na EL pogon?
Ukoliko se ljudi budu vozili isto kao i do sada a ne vise moze doci samo do preusmerenja energije, kao sto je prethodnik pomenuo nafta ce sagorevati u nekoj TE koja ima vecu iskoristivost od dizel motora ali ce se ta veca iskoristivost verovatno izgubiti dok dodje do automobilskih baterija i svesti na isto. Ali gde je dobita? Dobitak je u tome sto diyelas nece svoju garez ispustati tik isprd nosa stanovnika veceg grada nego ce taj dizel negd sagorevati centralizovano i van grada gde ce manje trovati neposredno ljude.I mene plaši ovo... Ne znam odakleće se napraviti toliko struje kada većina automobila bude na EL pogon?
A najvažnija "mana" el. vozila (zapravo, to je "mana" svih ostalih alternativnih izvora energije) jeste to što su fosilna goriva i dalje najjeftiniji i najjednostavniji "izvor" energije. Jednostavno, cena i dostupnost fosilnih goriva su samo dogovorna odluka onih koji to najviše imaju i eksploatišu. Arapi/Rusi i slični, sednu i dogovore se, "ovoliko ćemo da izbacujemo na tržište, i cena će onda biti takva".
Nafta gas i ugalj su na mestu "proizvodnje" ubedljivo najjeftiniji i najjednostavniji W/€ za dobiti i eksploatisati. Zato i dominiraju već 200 godina. Zato se i ne daju još uvek.
Srbija gradi ili planira da gradi novu te na ugalj.Ima novih, naravno. Ali najveći deo na dalekom istoku, oni zbog rasta stvarno nemaju izbora.
Mislim da se odutalo od toga.Srbija gradi ili planira da gradi novu te na ugalj.
Nece. 30% vise u Americi, gde svi trose 2-3x vise l/100kmRukice majstora, sertifikati, original baterija itd...
Mene vise brinu megawatti potrebni za ev, trebace nam mnogo vise uglja...
1. Akcize (na bilo sta) zavise od potreba politicara (i poslusnosti naroda) a ne budzetaKad kalkulišete cenu kw/km ili šta već to ide, ne zavaravajte se da će to biti ova cena. Pa čak ni x2. Naša država (a verujem i ostale) kao jednu od bitnih stvari za budžet ima akcizu na gorivo. Biće lele nama kad se to prebaci na struju, pa nam se obični računi utrostruče.
Druga stvar kod EV vozila što mene na neki način ljuti je što se tehnologija stara 100 godina predstavlja kao nešto epohalno novo, neki veliki skok. Pa zar je čovečanstvo skroz stalo sa razvojem, zar nema više da neko smisli nešto epohalno novo. Zar smo dotakli stvarno vrh sa inovacijama.
Sa istim tipom batrija (u hemijskom smislu)?Baterija za Zoe je recimo duplirala kapacitet za samo 4 godine. U istom kontejneru stoji, dimenzije su identicne, težina neznatno veća
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari