dag
Slavan
- Učlanjen(a)
- 02.11.2006
- Poruke
- 1,153
- Poena
- 360
Možda zato što je vrlo verovatan scenario. Tipa: petak popodne, veliki grad, svi bi da otputuju negde za vikend?Čitam ovo i pokušavam da ukapiram, zašto ljudi potpuno naopako posmatraju problem punjenja EV? Svi na isti način zamišljaju neku armagedon sliku gde se sva vozila pune u isto vreme na maksimalnom kapacitetu.
Pun rezervoar natankuješ za 3 minuta. Pruža ti autonomiju 1000+ kilometara.Šta bi se desilo sa benzinskim pumpama kada bi sva vozila u isto vreme točila svaki dan pun rezervoar? Koliko često si zaredom u svom životu punio pun rezervoar? Ljudi ovde prelaze daj bože 50km svaki dan, što nije nikakav smak sveta za električnu mrežu.
Punu bateriju napuniš za 1-6 sati (zavisi od vozila, punjača, itd) Autonomija u najboljem slučaju 400km.
EV za gradsku vožnju je odlična opcija, ali za bilo koje duže putovanje...
Jesu li to hibridi?Prosečna potrošnja koju je uzeo je potrošnja automobila Model 3, koji je D segment (BMW 3, Audi A4, VW Passat) i to dual motor LR sa 487KS.
Da, to je trenutna cena na sporom kućnom punjaču. (preko noći puniš za autonomiju 50km) I to će ići gore, čim poskupi struja, uvede se dodatna akciza za EV, itd itd.Evo da dopunim, prosečna potrošnja 518 vlasnika Modela 3 koji unose potrošnju na ovaj sajt koji i sam koristim za beleženje svojih troškova je 18.65kWh/100km, što mu dođe manje od 1 dinara po km, crvene tarife, noću. Znači, neko ko kod kuće ima flotu Modela 3 će da plaća dinar kilometar, umesto 11din/km koliko plaćaš ako voziš neki dizel sa prosečnom potrošnjom od 5l/100km.
Na brzim komercijalnim punjačima (kad ideš van grada) cena je već dosta uporediva sa fosilnim gorivima. Jako mala je ušteda.
Čini mi se da če biti slična situacija kao onomad sa vozilima na TNG: navuku ljude da predju, pa onda krenu da ih klepaju sa atestima, akcizama itd.