Ode 10 min na edit.
Izgradili su svoja ekonomska carstva na jeftinim sirovinama i energentima, a sad, svojim "zelenim agendama" povlače ceo svet u bulu. Ako je neko zaslužan za sve ekološki negativne posledice ekonomskog rasta, to su oni(SAD i EU). SAD sa 5% stanovništva troši više od 25-30% svetskih resursa, a drugima govori, štedite.
Ovoj civilizaciji je potrebno smanjenje, ne populacije, nego potrošnje. Prekomerni potrošnje. Samo niko nema petlju da to zatraži, jer time uskraćuje sebi profit i porez, pa se tema skreće na farsu od "ekologije" kao novog vida poreza a ne rešenja.
Samo jedan primer licemerja je jahta Grete Tunberg.
Hence the Corona 😎Lakše je smanjiti populaciju, nego tu istu populaciju naterati da troši manje.
Pored ovoga ako usavršimo samo vozilo i smanjimo otpor vazduha, a moguće je, možemo smanjiti potrošnju i povećati efikasnost, trenutno je Holandski Lightyer one prototip sa potrošnjom 104 Wh/km (prema specifikaciji). Već dolazimo do 50km besplatne dopune auta na dan Zamislite onda da efikasnije solarne ćelije postanu jeftinije, pa da umesto 20% imamo 30% (današnji maksimum je mislim 38%, koristi se samo za svemirski program), to je onda 7.5 kWh na dan, 10% baterije, a uz bolju efikasnost 75 km. Zamislite još dodatne panele koji se rasklope kad je auto parkiran
To je vec odavno odradjeno...Kapiram da će Nemci dodatno podmazati poljske političare
Audi E-Tron ima zvuk kao električni viljuškar.Praktični i dovoljno ''zeleni'', a ne kvare utisak ljubiteljima automobila i vožnje kao ove e-nebuloze.
I doneta odluka u Nemackoj da se smanjuju i na kraju totalno ukinu subvencije za el. vozila.
Kakav kolaps?! Električna vozila se prodaju eksponencijalno sve više na svim tržištima na planeti i tu nema stajanja sve dok otprilike 95% vozila ne budu električna. A vi benzinoglavi možete samo da sanjate vlažne snove o nekim scenarijima da će biti kolaps električnih vozila, hahaha kakvo fantaziranje.Jesam ocekivao kolaps ali ne ovako brzo, jer se subvencije ukidaju do kraja 2023.
Ne znam u kom si tripu ali je jako los. Takodje nisi u zabavistu, ponasaj se (pisi) normalno.Kakav kolaps?! Električna vozila se prodaju eksponencijalno sve više na svim tržištima na planeti i tu nema stajanja sve dok otprilike 95% vozila ne budu električna. A vi benzinoglavi možete samo da sanjate vlažne snove o nekim scenarijima da će biti kolaps električnih vozila, hahaha kakvo fantaziranje
Ne možeš pričati o električnim automobilima a da ne pričaš o ekologiji.Zašto se svi hvataju samo za ekološki deo priče? Ovo je tema o električnim i samovozećim automobilima, a ne o ekologiji, koja je samo jedan deo teme.
Električni automobili samo to imaju. Kada je u pitanju top speed, kombinacija motora SUS + električni motor je i dalje neprevaziđena tehnologija.Meni su električni automobili zanimljivi zbog instant obrtnog momenta,
...koja kod većine modela predstavlja veliki problem zbog opasnosti u saobraćaju, pa se naknadno moraju ugrađivati sistemi koji proizvode veštačku buku kako bi ostali učesnici u saobraćaju koji nisu u automobilima bili svesni. A i ta tišina je diskutabilna. Tačno je da nema buke motora, nema vibracija, ali pošto su sva nova kola danas smeće, zbog striktnih euro normi, nemaju nikakvu izolaciju. Prisutna je buka od točkova i vetra. Pri 120km/h budi siguran da Tesla P100D proizvodi više buke unutra nego Rolls Royce Phantom sa V12 motorom. Verovatno ćeš pomisliti da nisam normalan jer poredim običnu consumer Teslu, sa ultra luksuznim Rolls Royce-om. Poenta poređenja je da vrsta pogona DANAS više ne definiše hoće li biti buke ili ne.tišine...
Ovo je daleko od realnosti. Ti se verovatno vodiš logikom "nema menjač, nema plivajući zamajac, nema turbo, nema pumpe za vodu, nema pumpe za ulje, nema egr ventila, nema katalizator...itd. Ima samo električni motor koji je jednostavan i nema šta da se pokvari." To je možda tako u tvojoj glavi u tvom savršeno zamišljenom svetu. Realnost će biti daleko brutalnija.lakog održavanja,
In your dreams. Punjenje baterije se naplaćuje. A kad svi budu krenuli da voze, i cena punjenja će se povećati kao što se to danas radi sa tečnim gorivom.jeftine vožnje,
Zameni korporacije koje se bave proizvodnjom tečnog goriva, korporacijama koje proizvode električnu energiju. Kada svi budu vozili električne automobile, skočiće i globalna potrošnja električne energije. Problem je daleko složeniji samo ti nisi sposoban da to uočiš.nezavisnosti od velikih korporacija za gorivo,
Ali je za proizvodnju baterije u tom automobilu unapred negde tamo zagađena ogromna sredina zbog toksične proizvodnje litijuma. Takođe imaj na umu da za neke električne automobile i dalje treba ulje koje se koristi za hlađenje električnih motora.a između ostalog i zbog toga što nema auspuh i ne ispušta otrovne gasove,
Eh.....ali nije mi stalo do toga zbog planete niti tvrdim da svi električni automobili idu na energiju iz Sunca, nego mi je stalo da ništa ne purnja zbog sebe i svoje dece, lokalno gde ja udišem to, npr. prilikom parkiranja u zatvorenoj garaži.
Za tako nešto kod nas nema uslova. Mi smo još uvek zemlja u kojoj većina ljudi ne može da priušti sebi nov automobil sa SUS motorom. Zagrizao si više nego što možeš da progutaš ovim zadnjim postom.A uopšte me ne zanima priča o ekologiji u nekoj tamo Nemačkoj, političkoj stranci zelenih, Putinovom gasu i ostalim političkim temama, niti mislim da je tome mesto u ovoj temi. Prosto me zanimaju električni automobili kao komadi nove i zanimljive tehnologije. A i trebalo bi više da pričamo o električnim automobilima kod nas, u Srbiji. Svestan sam trenutnih mana električnih automobila, ali isto tako je činjenica da postoje i objektivne prednosti u odnosu na konvencionalne automobile.
Možeš. Kao što ljubitelji SUS automobila pričaju o performansama ili tako nekoj temi, a ne pričaju o tome koliko je prljavo proizvoditi automobil, pa koliko je prljavo vaditi naftu, prerađivati je, prevoziti svuda po svetu do pumpi, pa zagađivati gradske sredine iz hiljada auspuha...Ne možeš pričati o električnim automobilima a da ne pričaš o ekologiji.
"Samo" ubrzanje imaju? Pa "samo" to je najvažnije kod performansi automobila, a ne da li mu ja maksimalna brzina 150 ili 300 km/h. Ja kupujem auto za vožnju u saobraćaju, a ne na trkačkoj stazi.Električni automobili samo to imaju. Kada je u pitanju top speed, kombinacija motora SUS + električni motor je i dalje neprevaziđena tehnologija.
Ista ta buka je prisutna kod svakog automobila, što može da zaključi svako uz malo logike, samo što je od buke SUS motora ne čuješ. Toliko o tome koliko se SUS motor ne čuje.Prisutna je buka od točkova i vetra.
Ovo nema nikakve logike, to što si ti poredio je kao kad bih ja rekao da je svejedno da li neko pucka prstima ili svira bubnjeve, jer ako ga staviš u gluvu sobu, spolja se neće ništa čuti. Činjenica je da SUS motori proizvode daleko više buke, naročito za slušaoce napolju, na ulici.Poenta poređenja je da vrsta pogona DANAS više ne definiše hoće li biti buke ili ne.
Vibracije su jedan od ključnih izazivača svih kvarova u autu, jer prosto mehanika najteže podnosi trešenje; da nema toga, bilo bi i daleko manje kvarova u SUS automobila. A da ne govorimo koliko vibracija utiče na komfor vozača.Tačno je da nema buke motora, nema vibracija
Realnost "će biti"? Time što pišeš u budućem vremenu dokazuješ koliko ne znaš šta se danas dešava, a i poslednjih deset godina. Električni automobili uglavnom nemaju nikakav servisni interval, već odeš samo ako se nešto pokvari, ili na dve godine zbog zamene filtera za vazduh u kabini. A svi primeri koje si dao, šta god da mogu da izmisle, npr. ažuriranje softvera, ništa od toga se ne naplaćuje.To je možda tako u tvojoj glavi u tvom savršeno zamišljenom svetu. Realnost će biti daleko brutalnija.
A zašto se ti u tvojim snovima fokusiraš samo na javne punjače? Evo ti statistika iz jednog izveštaja iz SAD o tome koliko se često i gde pune automobili:In your dreams. Punjenje baterije se naplaćuje. A kad svi budu krenuli da voze, i cena punjenja će se povećati kao što se to danas radi sa tečnim gorivom.
Prvo, rečenice kao "kada svi X, onda će Y" nemaju logike zato što se ništa ne dešava preko noći. Neće globalna potrošnja električne energije skočiti odjednom, nego postepeno, ali isto tako postepeno se povećava i proizvodnja svakodnevno, a pre svega iz obnovljivih izvora energije. Tako da će električni automobili vremenom biti samo sve zeleniji nakon što izađu iz fabrike, dok SUS automobili vremenom sve više zagađuju nakon što izađu iz fabrike...Zameni korporacije koje se bave proizvodnjom tečnog goriva, korporacijama koje proizvode električnu energiju. Kada svi budu vozili električne automobile, skočiće i globalna potrošnja električne energije. Problem je daleko složeniji samo ti nisi sposoban da to uočiš.
Misliš kao što se za proizvodnju benzina/dizela zagađuje ogromna životna sredina? Da ne govorimo o izlivima nafte u mora i sličnim dešavanjima. A tehnologija baterija se unapređuje i na kraju se neće koristiti uopšte litijum (a i danas baterije sadrže samo par % litijuma) već nešto čistije. A u međuvremenu se uspešno radi recikliranje oko 90% materijala iz baterije.Ali je za proizvodnju baterije u tom automobilu unapred negde tamo zagađena ogromna sredina zbog toksične proizvodnje litijuma.
Taj lubrikant se ne nalazi u motoru nego u menjaču i ne menja se tokom celog životnog veka automobila, u fabrici se ugradi i trajno zatvori.Takođe imaj na umu da za neke električne automobile i dalje treba ulje koje se koristi za hlađenje električnih motora.
Ti voliš da udišeš gas iz auspuha? Ili šta si hteo ovim da kažeš kad tako reaguješ na moju želju da isti ne udišem?Eh.....
Nikad mi neće biti jasno zašto ljudi stalno misle da mora da se kupi isključivo nov električni auto, polovan im nikako ne dolazi u obzir, a inače ovako stalno razmatraju polovnjake. Kao da nešto nije kliknulo da se shvati da postoji i tržište polovnih električnih automobila. Za 10-15.000€ može da se pazari sasvim solidan auto za nekoga ko uglavnom vozi po gradu ili između dva bliža grada u Srbiji. Ako nije dovoljan izbor od 40-ak polovnih EV ispod 20.000€ u srpskim oglasima, uvek je tu mobile.de gde može svašta zanimljivo da se pazari.Mi smo još uvek zemlja u kojoj većina ljudi ne može da priušti sebi nov automobil sa SUS motorom.
Potpuno isto mogu da kažem za ljubitelje SUS motora i napadače EV. Usko razmišljaju i čak i kad im se objasne neke stvari, neće da promene mišljenje. Možda prosto jer vole zvuk SUS motora ili tako nešto, što donekle mogu da razumem, ali besomučno napadanje EV je očigledno zbog straha od toga što će isti preovladati. Jer da se ne plašite EV, zašto biste ih napadali?Koliko puta sam bio u nekom drustvu gde je krenula prica o elektricnim vozilima i tada shvatim koliko neki ljudi usko razmisljaju. Mada to nije strasno. Strasno je kada se objasne stvari, a te osobe nece da promene misljenje. Iako su im receni cvrsti argumenti i cinjenice.
Upravo tako, nema nikakvog zagađenja u ulici u kojoj prolazi auto na struju. Recimo stojiš na semaforu kao pešak i neki stari raspali dizel ti prođe pod nos. Ta situacija je nemoguća sa starim električnim autom.Nije to samo "e ne sipam dizel ili benzin pa nema zagadjenja. Ja vozim na struju"!!
Odakle hoćeš. Električna energija može da se proizvede na 101 način, prljav ili čist, a benzin i dizel mogu da se proizvode samo na prljav način.A odakle se dobija ta struja?
Slažem se. Upravo zato ne treba gledati samo koliko CO2 i NOx ispuštaju SUS motori iz auspuha, nego i celokupan proces proizvodnje, vađenja nafte, prerade nafte, prevoza goriva... I svim ekološkim katastrofama koje se globalno dešavaju zbog svih tih komplikovanih procesa.A i zagadjenje treba posmatrati od trenutka proizvodjnje, pa zakljucno sa eksploatacijom!
A u tom pogledu iskop i prerada nafte je smrt za prirodu.A u tom pogledu iskop i prerada litijuma je smrt za prirodu.
Vožnja električnih automobila jeste jeftina.Voznja elektricnih automobila nije jeftina
U Norveškoj je poslednji podatak da u prodaji novih automobila 92% su plug-in, a 86% potpuno električnih. Ako je već danas takvo stanje, znači da će posle isteka životnog veka postojećih automobila na ulicama kod njih biti taj udeo električnih automobila u saobraćaju. Znači za 15-ak godina. U ostatku sveta možda za 30 godina će se dostići taj procenat. Živi bili pa videli.A to da ce 95% vozila biti elektricnih je san za 3023 godinu.
Može, posebno jer se većina EV pune noću kada je mala potrošnja struje. Ali nije ti potrebna nikakva država kad struju mogu da proizvode pojedinci...Nema te drzave, te mreze na ovoj planeti koja moze infrastrukturno da pokrije to.
Ne mogu to da zamislim jer se to ne dešava u EV, porediš babe i žabe, nije ista tehnologija. A ti zamisli da voziš na more i iznenada ti se isključi SUS auto, jer je prekuvao na suncu. E to već mogu da zamislim.Koliko put se na telefonu, tabletu, laptop desi da se iskljuci a ostalo 10% pa cak i 50%. Zamisli vozis i iznenada se iskljuci. Sto automobilu sa sus motrom ne moze da se desi.
Nije samo šlep ili agregat, postoji i kombi sa mobilnom baterijom koja napuni auto dovoljno da stigne do sledećeg punjača. Ali koliko često koristiš kanister za benzin? Ja nikad nisam koristio, zato što mi se nikad nije ispraznio rezervoar dok vozim. E pa isto toliko često će da se dešava sa EV.A i tu je flasa pa se vratis da dosped. A za elektricno samo slep,ili donosi agregat pa puni
Izvini, morao samMožda prosto jer vole zvukSUSmotora i kad škripe gume...
Ja nisam fanboy nijednog tabora, mene zvuk ne zanima vec kvslitet za ulozen novac i sto zdravije. Ja bih voleo da nema zagadjenja dizel motora ali daleko smo mi od toga. Ukoliko EV mogu da budu pouzdanija, jeftinija i sigurnija od SUS ,onda treba forsirati. Samo da budu i isti cenovni rang ili jeftinija i da nam plate budu dobre. Nema bas svako para da ih priusti.Potpuno isto mogu da kažem za ljubitelje SUS motora i napadače EV. Usko razmišljaju i čak i kad im se objasne neke stvari, neće da promene mišljenje. Možda prosto jer vole zvuk SUS motora ili tako nešto, što donekle mogu da razumem, ali besomučno napadanje EV je očigledno zbog straha od toga što će isti preovladati. Jer da se ne plašite EV, zašto biste ih napadali?
Bas mrzim taj smrad to zagadjenje. Volim prirodu i cist vazduh. Ali koja je poenta eliminisanjem tog zagadjenja ako cemo resenjem za njegovo eliminisanje prouzrokovati vecu stetu. Ili ako je steta manja ok treba reci da je to resenje sa manje zagadjenja, ali to onda nije ekolosko vozilo (po meni). Problem se samo prebacio na drugo mestoUpravo tako, nema nikakvog zagađenja u ulici u kojoj prolazi auto na struju. Recimo stojiš na semaforu kao pešak i neki stari raspali dizel ti prođe pod nos. Ta situacija je nemoguća sa starim električnim autom.
Dakle treba videti sta je cistije. Prvo struju ne koriste samo EV, vec masina za ves, sijalica itd. Pa koliko te ciste el energije moze da pokrije potraznju u svetu. Koliko je prljava struja losija ili bolja od proizvodnje benzina i dizela ?Odakle hoćeš. Električna energija može da se proizvede na 101 način, prljav ili čist, a benzin i dizel mogu da se proizvode samo na prljav način.
To treba posmatrati i za EV i za SUS vozila. Pa izabrati manje zlo od . Mada bih rekao da vas ne zanima koliko zagadjuje potrosnja i eksploatacija EV.Slažem se. Upravo zato ne treba gledati samo koliko CO2 i NOx ispuštaju SUS motori iz auspuha, nego i celokupan proces proizvodnje, vađenja nafte, prerade nafte, prevoza goriva... I svim ekološkim katastrofama koje se globalno dešavaju zbog svih tih komplikovanih procesa.
U voznju ne treba racunati samo "sipaj i vozi". Vec i cenu automobila, troskove delova servisa itd.. Eto ako bih mogao da dobijem vasu racunicu za dva automobila iste klase iz oba tabora pa da vidimo stanje. Ajde da kazemo vreme eksploatacije 15godina sa godisnjom kilometrazom od recimo 25.000kmVožnja električnih automobila jeste jeftina.
Kao sto rekoh. Treba uzeti dva od manje zla. Samo u vecini slucajeva ev ljubitelji ne prihvataju ds postoji zagadjenje pri proizvodnji i eksploataciji EVA u tom pogledu iskop i prerada nafte je smrt za prirodu.
Punjenje nocu jeste cool,ali da li ce tako biti stalno? Mozds se ukine? Mozda ne!! Dakle to nije zagarantovano. A za samostalnu proizvodnju treba dosta para sto poskupljuje investiciju EV. Ja bih zaista voleo kada binsvaki gradjanin ove zemlje mogao da iskesirs 100k evrica za solarne panele i EV.. Ili neko plug in resenjeMože, posebno jer se većina EV pune noću kada je mala potrošnja struje. Ali nije ti potrebna nikakva država kad struju mogu da proizvode pojedinci...
Desavalo se za sus motore.to ne mora da se zamisli jer se desava. Lose odrzavanje, nisu proverili i dopunili tecnost. Voze kao manijaci dizel navisokim obrtajima u niskom prenosu. Ili voze 200 na sat na autoputu auto star 15 godina, ne obrate paznuu na tmep motors..Ne mogu to da zamislim jer se to ne dešava u EV, porediš babe i žabe, nije ista tehnologija. A ti zamisli da voziš na more i iznenada ti se isključi SUS auto, jer je prekuvao na suncu. E to već mogu da zamislim.
Nije se ispraznio jer benzin ne moze ds ispari iz rezervosra tek tsko. Dakle sa konstantnom voznjom i potrosnja je konstanta. Takoda je poznata preostala kilometraza a brzo i lako se dopuni.a to je ono stovmene brine kod EV. Pogotovu zimi. Ta pouzdanost baterijeni zagarantovsna kilometraza cak i posle 10 godina. Ako gresim ili sam bez rszloga zabrinut onda super. Ali dajte dokaz test, a ne rekla kazala. Jer ja litijumsku bateriju EV poredim sa litijumskom baterijom bilo kog uredjaja. Na primer telefona, laptopaNije samo šlep ili agregat, postoji i kombi sa mobilnom baterijom koja napuni auto dovoljno da stigne do sledećeg punjača. Ali koliko često koristiš kanister za benzin? Ja nikad nisam koristio, zato što mi se nikad nije ispraznio rezervoar dok vozim. E pa isto toliko često će da se dešava sa EV.
Uz duzno postovsnje , zabole me za Norvesku Nemacku i druge zemlje i sta oni kupuju. Oni mozda imaju para, ali mi u Srbiji nismo u takvoj situaciji. A to sto je takvo stanje , ne znaci da ce biti i za15 godina. Mozds se situacija preokrene pa se napuste elekgricna vozila? Mozds stigne novs tehnologija. Mozda izbije WWIII ,mozda ovo moda ono..U Norveškoj je poslednji podatak da u prodaji novih automobila 92% su plug-in, a 86% potpuno električnih. Ako je već danas takvo stanje, znači da će posle isteka životnog veka postojećih automobila na ulicama kod njih biti taj udeo električnih automobila u saobraćaju. Znači za 15-ak godina. U ostatku sveta možda za 30 godina će se dostići taj procenat. Živi bili pa videli.
"Samo" ubrzanje imaju? Pa "samo" to je najvažnije kod performansi automobila, a ne da li mu ja maksimalna brzina 150 ili 300 km/h. Ja kupujem auto za vožnju u saobraćaju, a ne na trkačkoj stazi.
Ovo će se desiti sigurno, samo je pitanje vremena. Pitam se kako će tek onda ljubitelji SUS motora da brane te automobile kad budu bili značajno skuplji od EV? Sve mi se čini da im je ovo sve samo način da se nekako nose sa tim što ne mogu da priušte EV, pa im je kiselo grožđe, a kad postanu jeftiniji od SUS, onda će odjednom da im nestanu sve mane EV-a.Samo da budu i isti cenovni rang ili jeftinija
Znači ne valja ako se problem prebaci na drugo mesto? Pa ljudi koji žive u gradskoj sredini bi prestali da udišu otrovne gasove iz auspuha, tako da čak i kad bi se svi e-automobili vozili na termoelektrane (što se nikad neće desiti), naravno da je bolje izmestiti zagađenje iz gradskih sredina. A način na koji će EV da dobijaju električnu energiju za pogon vremenom samo postaje sve čistiji u proseku. A kod nekih je već čist, kao kod gospođe iznad sa solarnim panelima.Ali koja je poenta eliminisanjem tog zagadjenja ako cemo resenjem za njegovo eliminisanje prouzrokovati vecu stetu. Ili ako je steta manja ok treba reci da je to resenje sa manje zagadjenja, ali to onda nije ekolosko vozilo (po meni). Problem se samo prebacio na drugo mesto
Koliko je prljava struja losija ili bolja od proizvodnje benzina i dizela ?
OK, uradiću računicu. Uzeću za primer sledeća dva SUS i EV automobila koji su pandani, iz oglasa sa mobile.de:Eto ako bih mogao da dobijem vasu racunicu za dva automobila iste klase iz oba tabora pa da vidimo stanje. Ajde da kazemo vreme eksploatacije 15godina sa godisnjom kilometrazom od recimo 25.000km
Nije potrebno ni blizu 100.000€ za solarne panele i električni auto. Evo, kupi recimo pomenuti e-Golf za 15.000€ i staviš 5 kWp solarnih panela za 5.000€ (to je 14 panela). Ukupno = 20.000€.A za samostalnu proizvodnju treba dosta para sto poskupljuje investiciju EV. Ja bih zaista voleo kada binsvaki gradjanin ove zemlje mogao da iskesirs 100k evrica za solarne panele i EV..
Isto kao kod bilo kog vozila. A ako misliš na zimske uslove, pa i SUS tada troši više, samo se slažem da nije toliko više nego što EV troši više zimi, ali zato EV troši daleko manje po gradu u "stani-kreni" uslovima (a SUS naprotiv), a to je meni više značajno jer uglavnom tu vozim. A u novim električnim automobilima je bolje rešen zimski domet, pošto se ugrađuje toplotna pumpa, a osim toga su počeli i da toplotu iz baterije i motora iskorišćavaju za zagrevanje kabine.Dakle sa konstantnom voznjom i potrosnja je konstanta.
? Pa upravo u SUS automobilima je daleko manje precizno koliko još kilometara može da se pređe, jer prosto nije moguće da se ispiše tačan podatak, dok je kod baterije vrlo jednostavno i precizno - piše u procentima, jer se očitava tačno stanje napunjenosti baterijskih ćelija. A broj kilometara naravno može malo da varira, jer auto ne zna da li ćeš odjednom da naiđeš na brdo ili ćeš da počneš da daješ jači gas, ali svakako je pokazatelj preostale kilometraže precizniji nego kod konvencionalnih automobila, kao što je precizan % baterije na mobilnom telefonu.Takoda je poznata preostala kilometraza a brzo i lako se dopuni.
Onda džabe sve, imaćemo mnogo većih briga od toga koji auto kupiti, možda će sve fabrike automobila biti zatvorene u tako nekom scenariju globalne katastrofe, pa se neće proizvoditi ni električni ni konvencionalni automobili... Argument apokalipse na bilo koju temu ne vodi ka konstruktivnom razgovoru koji za osnovu pretpostavlja normalan razvoj civilizacije.Mozda izbije WWIII ,mozda ovo moda ono..
Da, realan sam jer pričam o današnjim cenama struje i goriva. Gde ćeš realnije od toga, objasni mi molim te? Ceo tvoj argument baziraš na potencijalnim budućim cenama struje. Da, poskupeće struja u budućnosti, ali poskupeće i gorivo. I šta ćemo sad?@mnt da li si realan? Računaš punjenje kod kuće, po srpskim, subvencionisanim cenama goriva, a zapravo će zbog punjenja kod kuće, struja biti skuplja i za veš mašinu i frižider.
Kako je struja iz solarnih panela besplatna, kad je neophodna kupovina panela koji imaju određeni rok trajanja?
Opusti se...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari