Šta je novo?

Elektro i samovozeci automobili

alex303

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
19.04.2005
Poruke
2,473
Poena
113
Nazoves VW zvanicni servis i pitas.

Evo podaci od prosle godine, znaci racunaj vise:
Hyundai Kona-e (100 kW) 20.176,78 Euro
Kona-e (150 kW) 33.771,68 Euro
Hyundai Ioniq 20.176,78 Euro
Kia e-Niro (39,2 kWh) 6940,08 Euro
Kia e-Niro (64 kWh) 10.410,12 Euro
Kia e-Soul (39,2 kWh) 5826,42 Euro
Kia e-Soul (64 kWh) 8739,36 Euro
Kia EV6 10.364,90 Euro
Volvo XC40 Recharge 37.854 Euro
Mercedes E 18.739,50 Euro
EQA 15.209,22 Euro
EQS 19.603,12 Euro
Transporter EQV 27.230,31 Euro

VW familija:
D-Familie (ID.3 und ID.4) zwischen 10.000 und 15.000 Euro
e-Golf und e-Up, sind zwischen 10.000 und 20.000 Euro

I eto kako baterija ne kosta skoro nista jer se SKORO nikada ne kvari... pitam se sto svi imaju zamenske u ponudi...
Ja sam znao da su baterije skupe, ali ovo je daleko prevazišlo moja očekivanja. Nikada mi nije palo na pamet da ZAPRAVO proverim cene. Ovo je čist kretenizam. Zanima me samo koliko baterija degradira sama od sebe ako auto stoji u garaži godinu dana? I kakva je budućnost jednog mladog automehaničara danas? Da li će samostalni automehaničar kao zanat nestati, i postati najobičnije radno mesto u ovlašćenom servisu gde će vrhunac znanja biti da se zameni tečnost za brisače, baterija, i da se napuni klima. Ili će automehaničar postati haker koji će ilegalno raditi u podzemlju gde će onesposobljavati remote access proizvođača, telemetriju, i gde će trajno odključavati grejače sedišta za 10 eura krijući se od zakona kao narko diler.
 

zamzung

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
30.09.2012
Poruke
877
Poena
93
@DukeLander
Problem je što se frljaš informacijama bez citata i što si nepristojan. Naknadno si se udostojio da dopišeš kakve-takve informacije.

Svaki tehnički uređaj je podložan kvaru pa i elektro-vozilo. Ali se isto tako i usavršava i nikad ne bude idealno.
Niko racionalan ne misli da je božije čudo u pitanju.

Baterija jeste bitna ali mi nije presudna. To što mi kao zemlja 3. sveta (Srbija se trenutno tako pozicionira, ekonomski i politički) očekujemo "skoro novo vozilo" ispod svake normalne vrednosti je posebna priča.
Baterije se mogu zameniti. Ali da li ćeš ti, ja, Pera, Mika imati novaca da je priušti je individualni problem zbog koga neće stati auto industrija.
Ako nemam para za auto idem javnim prevozom, pešaka, biciklom.
 

hsv.stoned

Audio Guru
Učlanjen(a)
27.10.2009
Poruke
23,851
Poena
113
https://autorepublika.com/2022/07/02/lexus-nx-350h-obican-ali-efikasan-hibrid/

Hibrid je u pitanju ali je dobar primer šta Japanci mogu da naprave, a i prvi su krenuli i usavršili proizvodnju. Šteta što nisu testirali PHEV verziju.
SUV (sus/benzin) ovakvih dimenzija i težine bi (do pre samo x godina) trošio najmanje 12l benzina u proseku. Naravno, uvek u priču može da se ubaci moderan 2.0-2.5 turbo dizel (performanse i niska potrošnja) ali eto, i ovo je kakav-takav napredak.
 

DukeLander

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
03.11.2008
Poruke
11,292
Poena
113
Problem je što se frljaš informacijama bez citata i što si nepristojan. Naknadno si se udostojio da dopišeš kakve-takve informacije
Nepristojan sam sto sam ti rekao istinu i sto si bio lenj da potrosis 5 sekundi na google pretragu?
Ajde mani se molim te...
 
Poslednja izmena:

NShappy

Super Audio CD
VIP član
Učlanjen(a)
24.05.2004
Poruke
4,617
Poena
113
Nmt se jeste malo zaneo sa količinom teksta i nekim tvrdnjama, ali ste ipak preterali uklonivši ga sa teme. Ipak je veći deo onog što tvrdi u pravu.

Budućnost jeste u EV, a SUS su polako ali sigurno istorija. Ne tako brzo kao što pričaju neki CEO-i nekih auto kompanija, ali u sledećih 20-30-50 godina, da. Tako ih i treba posmatrati.

Protivnici EV uporno govore o argumentima sada, danas. I naravno da su u pravu, sada i danas. EV će sve te argumente polako potiskivati. Bzvz je da se na ovakav način diskutuje ako se posmatra iz ovako različitih uglova.

I dalje mi sve liči na diskusiju odgajivača konja i trgovaca automobilima s' početka 20. veka.
 

dlalic

Flash Drive
Učlanjen(a)
08.07.2004
Poruke
123
Poena
28
https://www.benchmark.rs/vesti/kada_je_vreme_da_zamenite_bateriju_elektricnog_automobila-91901

"Ali, šta je sa dugovečnošću samih baterija? Ilon Mask tvrdi kako jedan set baterija može da istrpi oko 1.500 ciklusa punjenja, što bi u pređenim kilometrima iznosilo između 480.000 i 804.000, u zavisnosti od vašeg prosečnog dometa ostvarenog na jednom punjenju. Ovo je tvrdnja koja važi za novije modele.

Međutim, ostavićemo tvrdnje vlasnika kompanija koji pritom voli da trubi u sopstvenu trubu i hajde da pogledamo do kakvih je informacija došao SlashGear. Naime, ovaj portal stupio je u kontakt sa kompanijom Tesloop koja iznajmljuje Tesla električna vozila pučanstvu da se provoza.
U proseku, noviji modeli Tesla Model X bi nakon pređenih 530.000 kilometara izgubio 23 procenta kapaciteta baterije. Pored toga, stručnjaci poput Jalopnik i Electrek izvršili su slično istraživanje sa svojim Tesla Model X automobilom i došli do sličnih rezultata."

Ja kola menjam na 5-6 godina ili na 100-120000 koje napravim. Meni dosta ;)
Ok, ostavljam ogradu da je sa starijim generacijama EV, baterija, punjača i softvera sigurno mnogo lošije. Ali te stvari jako napreduju. Ustalom, kada ste poslednji put menjali bateriju na nekom telefonu?

Neko je pomenuo degradiranje efikasnosti solarnih panela? Jeste, proizvođači se ograđuju. Ali u praksi, mi na poslu imamo testnu elektranu 9.6kW već 10 godina. Nije zabeležna nikakva degradacija performansi do danas. Ni jedan panel nije polupan, oduvan, neispravan. U pogonu je 10 godina/365 dana. Imamo ljude iz struke na forumu, ima li neko postrojenje u Srbiji sličnu statistiku?
 

desp

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
24.12.2002
Poruke
8,716
Poena
83
Mislim da niko ne spori da su električna vozila budućnost. Ja lično ne verujem da je litijumska baterija budućnost. Verujem da će te baterije otići u istoriju pre nego današnja vozila sa SUS motorima, i to što pre to bolje.
 

zamzung

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
30.09.2012
Poruke
877
Poena
93
Nepristojan sam sto sam ti rekao istinu i sto si bio lenj da potrosis 5 sekundi na google pretragu?
Ajde mani se molim te...
Ajd pošto brišete postove bez obrazloženja,
daj da te opet pitam bez da se jediš: Odakle ti info za serijski problem sa baterijom za e-Golf iz 2017. jer ja isti nisam našao?

Baterija je potrošna stvar i verujem da je svi imaju kao zamenski deo. Ako ne lično onda preko posrednika ili neke mreže koja se bavi samo baterijama.
Kao što si mogao videti kako to rade u Holandiji ali si obrisao post.
 

DukeLander

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
03.11.2008
Poruke
11,292
Poena
113
Toliko zelis da udjes u konflikt samnom da ne vidis ko ti je dao kaznene poene i zbog cega = ko je obrisao?
Takodje ne citas dobro postove, niko nije rekao da ijedno ev ima serijski problem.
I za tvoj info, vozim euro 6++ benzinca.
 

DukeLander

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
03.11.2008
Poruke
11,292
Poena
113
Nmt se jeste malo zaneo sa količinom teksta i nekim tvrdnjama, ali ste ipak preterali uklonivši ga sa teme. Ipak je veći deo onog što tvrdi u pravu.
Paralela sa clanom mnt (moze se reci i sa zelenima uopste):
Novi menadjer za razvoj, mlad i pametan, nedavno izasao iz skole, dakle neiskusan, postavljen da unapredi proizvodnju u nasoj firmi. Posle par meseci u firmi predstavlja plan koji je fenomenalan na papiru i kako procedura nalaze, konsultacija na svim nivoima plana jer je nasa proizvodnja dug i kompleksan proces.
Konsultovanjem je predoceno da plan zanemaruje puno sitnih i naizgled nebitnih faktora i cine plan izuzetno labilnim. Misljenja nisu uzeta u obzir, plan malo dostelovan laziranjem brojeva i statistike, HQ odobrava test fazu iako smo u spicu proizvodnje jer nam je leto glavna sezona.
Da skratim, plan je zesce fejlovao, nanevsi pola miliona evrica stete (still counting) sto je manje bitno, ono sto je bitnije da je veca klijentela dovedena u rizik zbog kasnjenja sto moze da rezultuje u minus puno miliona.
Pored puno sitnih propusta i gresaka u proracunima, najveca koja je prevarila i iskusnije inzinjere je da su se sitniji delovi gledali kao poseban segment a ne sastavni deo kompleksnog sistema.
Fejlovanjem samo 2 mikro sistema i ispadanjem par ljudi zbog korone je dovelo do totalnog kolapsa proizvodnje tj totalni stop od 3 dana a kada uzmes u obzir da imamo 10 "rerni" radijusa od 4 metra i dugacke skoro 40 metara koje su se ohladile pa zagrevaj sve ponovo... dovoljno.
Nije razradjen novi damage control plan osim standardnog koji imamo i koji nije bio primenljiv na novom sistemu.
U prevodu, teski amaterizam.
I tako imamo proracune i tvrdnje za ev/green energy koji deluju impozantno ali svi previdjaju kompleksnost celokupnog sistema i tu lezi najveca opasnost, kao sto se pokazalo sada u Nemackoj u kojoj vise niko ne prica o zelenoj energiji vec kako cemo preziveti zimu.
Kutija je burnije reagovao jer ima uvid u neke stvari sto se tice zapadne hemisfere (nije na meni da pisem o tome), meni je bilo smesno jer sam bio direktno u ev industrijskim sistemima (NDA ne dozvoljava detalje) i decko/covek jednostavno osim yt/google nema drugih dodirnih tacaka sa temom, po mom misljenju.
EV jeste super stvar i svakom normalnom je nebitno sta koristi vozilo za pogon ako je koriscenje komforno i ekonomski odrzivo.
Po trenutnom stanju i ako se ne desi neka revolucija u energetici (torijume, spasi nas) cak ni za 20 godina necemo imati siru ev primenu jer jednostavno nemamo odakle toliko energije da proizvedemo a da se ne pogusimo od termo elektrana.
Takodje cekam kolegu da se potrefimo sa smenama da mi da detaljan annual report o njegovom high tech solarnom sistemu od 16kW sa battery storage te cu ovde preneti detalje, da vidimo dokle su solarni dogurali i koliko je sve to kostalo.
 

alex303

3.5" Floppy
Učlanjen(a)
19.04.2005
Poruke
2,473
Poena
113
Paralela sa clanom mnt (moze se reci i sa zelenima uopste):
Novi menadjer za razvoj, mlad i pametan, nedavno izasao iz skole, dakle neiskusan, postavljen da unapredi proizvodnju u nasoj firmi. Posle par meseci u firmi predstavlja plan koji je fenomenalan na papiru i kako procedura nalaze, konsultacija na svim nivoima plana jer je nasa proizvodnja dug i kompleksan proces.
Konsultovanjem je predoceno da plan zanemaruje puno sitnih i naizgled nebitnih faktora i cine plan izuzetno labilnim. Misljenja nisu uzeta u obzir, plan malo dostelovan laziranjem brojeva i statistike, HQ odobrava test fazu iako smo u spicu proizvodnje jer nam je leto glavna sezona.
Ista je priča i kod nas. Ljudi bez iskustva naoružani diplomama IT akademije i megatrenda rade u državnim institucijama na kritičnim mestima za funkcionisanje države i njenih institucija.
Da skratim, plan je zesce fejlovao, nanevsi pola miliona evrica stete (still counting) sto je manje bitno, ono sto je bitnije da je veca klijentela dovedena u rizik zbog kasnjenja sto moze da rezultuje u minus puno miliona.
Pored puno sitnih propusta i gresaka u proracunima, najveca koja je prevarila i iskusnije inzinjere je da su se sitniji delovi gledali kao poseban segment a ne sastavni deo kompleksnog sistema.
Fejlovanjem samo 2 mikro sistema i ispadanjem par ljudi zbog korone je dovelo do totalnog kolapsa proizvodnje tj totalni stop od 3 dana a kada uzmes u obzir da imamo 10 "rerni" radijusa od 4 metra i dugacke skoro 40 metara koje su se ohladile pa zagrevaj sve ponovo... dovoljno.
Nije razradjen novi damage control plan osim standardnog koji imamo i koji nije bio primenljiv na novom sistemu.
U prevodu, teski amaterizam.
I tako imamo proracune i tvrdnje za ev/green energy koji deluju impozantno ali svi previdjaju kompleksnost celokupnog sistema i tu lezi najveca opasnost, kao sto se pokazalo sada u Nemackoj u kojoj vise niko ne prica o zelenoj energiji vec kako cemo preziveti zimu.
Kutija je burnije reagovao jer ima uvid u neke stvari sto se tice zapadne hemisfere (nije na meni da pisem o tome), meni je bilo smesno jer sam bio direktno u ev industrijskim sistemima (NDA ne dozvoljava detalje) i decko/covek jednostavno osim yt/google nema drugih dodirnih tacaka sa temom, po mom misljenju.
EV jeste super stvar i svakom normalnom je nebitno sta koristi vozilo za pogon ako je koriscenje komforno i ekonomski odrzivo.
Po trenutnom stanju i ako se ne desi neka revolucija u energetici (torijume, spasi nas) cak ni za 20 godina necemo imati siru ev primenu jer jednostavno nemamo odakle toliko energije da proizvedemo a da se ne pogusimo od termo elektrana.
Takodje cekam kolegu da se potrefimo sa smenama da mi da detaljan annual report o njegovom high tech solarnom sistemu od 16kW sa battery storage te cu ovde preneti detalje, da vidimo dokle su solarni dogurali i koliko je sve to kostalo.
Apsolutno se slažem. Postoji još jedan krivac u toj priči koji je zapravo pokrenuo svu tu EV i "zero emissions" maniju. Elon Musk. Čovek koji je u ranim stadijuma "EV revolucije" veličan, dizan u nebesa, i predstavljan kao novi mesaja, novi Nikola Tesla, novi Steve Jobs. Što je najgore, to se i dalje radi. Koliki uticaj on ima, govori činjenica da je njegov tweet o doge shitcoin-u preko noći digao vrednost istog u nebesa. A koliko su ljudi glupi se pokazalo nedavno kada je taj shitcoin totalno izgubio na vrednosti. Ljudi su izgubili milione. Onda imamo hollywood "elitu" koja daje primer mladima kupujući "green" automobile. Jezivo je to što je član mnt usisan u celu tu green priču. Čitajući njegove postove, odmah sam skontao da je mlad i zelen bez ikakvog iskustva tako da je bilo kakva dalja rasprava sa njim totalno gubljenje vremena.
 

DukeLander

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
03.11.2008
Poruke
11,292
Poena
113
Svi smo mi bili mladi i zeleni i to je ok, niko se nije naucen rodio.
Elon je prvenstveno biznismen koji poznaje ljudsku psihu i mozda nije lose sto zeli komercijalizaciju zelenog.
Pre 50+ godina je Carl Sagan krenuo da gura nauku i zelenilo u medije i tada je pred Kongresom rekao sta nas ceka ako ne reagujemo. Razocaravajuce koliko malo smo u sustini pomakli od tada...
Kao sto stari dobri George Carlin rece: da postoje programi za beskucnike gde bi politicari mogli da ukradu par miliona za sebe, problem beskucnika u Americi bi bio ekspresno resen.
Takodje rece: hocu resavanje problema ali ne u mom dvoristu!
I tako imamo zelenu Nemacku koja gura smece/zagadjenja van granica - problem resen!
I tako su npr Srbija, Makedonija, Bugarska, BiH itd deponije rashodovanih vozila, jeza me hvata kada vidim na autoputu sta se sve nosi odavde...
I nije lose sto se sve vise ljudi uplice u zelenilo, lose je kako im se predstavlja te imamo "ma lako cemo..."
I sve super dok ne pocne malo da gori pod zadnjicom i onda sve bacaj u vodu i ne biraj sredstva da odbranis komfort svoje zadnjice...
 
Vrh Dno